regulátor brzdného učinku

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
golfgti
Profík
Profík
Příspěvky: 1062
Registrován: 26.04.2008 20:30
Bydliště: břeclav

regulátor brzdného učinku

Příspěvek od golfgti »

regulátor brzdného učinku na zadní nápravě k čemu slouží a musí tam být :?:

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od boobika »

slouží k omezení brzdného účinku na zadní kola při malém zatížení zadní nápravy (resp. při nezatížené nápravě).

někdo ho tam nechal, někdo ho vyhodil. osobně zastávám názor, že pokud ho tam dali, měl by tam zůstat (funkční)
no abs, no klima, no servo -> no problem

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od shazzer »

boobika píše:slouží k omezení brzdného účinku na zadní kola při malém zatížení zadní nápravy (resp. při nezatížené nápravě).
Ita est! Jen pro uplnost: jde o zatezovy zdvihovy regulator brzdneho ucinku zadni napravy. Montoval se seriove do vsech vozidel (G2) s vykonem motoru tusim nad 60kW. Pri spravnem serizeni by mel eliminovat schopnost zadni napravy blokovat pri nezatizenem prip. jen castecne zatizenem vozidle (a tim zabranit vzniku a pusobeni tociveho momentu ve svisle ose vozidla).
boobika píše:někdo ho tam nechal, někdo ho vyhodil. osobně zastávám názor, že pokud ho tam dali, měl by tam zůstat (funkční)
Jednoznacny souhlas - jeho vyrazenim nelze nic ziskat (leda tak par dekagramu uzitecne hmotnosti), naopak jeho pritomnost a funkcnost je prvek aktivni bezpecnosti. Napr. na nakladnich vozidlech a jejich pripojnych vozidlech jde o zcela samozrejmou a predepsanou soucast vybaveni.
Naposledy upravil(a) shazzer dne 23.09.2010 21:48, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
golfgti
Profík
Profík
Příspěvky: 1062
Registrován: 26.04.2008 20:30
Bydliště: břeclav

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od golfgti »

takže mam ho tam nechat :mrgreen:

Uživatelský avatar
aiworry
Profík
Profík
Příspěvky: 924
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od aiworry »

Vzdy jsem to dal pryč. Jelikož mam sniženo hodne. A jako náhradu jsem dal valecky ktere se namontuji mezi brzdový válec a trubicky. Je to z Felicie a mnohem lip to brzdi.
Audi Sq7

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od shazzer »

aiworry píše:Vzdy jsem to dal pryč. Jelikož mam sniženo hodne. A jako náhradu jsem dal valecky ktere se namontuji mezi brzdový válec a trubicky. Je to z Felicie a mnohem lip to brzdi.
Ukazkove nepochopeni podstaty veci (v lepsim pripade): od zacatku je snad jasne, ze tady nejde o to jak moc to brzi, ale o pravy opak, tedy jak je vozidlo schopno nebrzdit (mysleno ZN), kdyz neni zatizeno! Nejake valecky a trubicky z cehokoliv jsou samozrejme zcela bezpredmetne.

Uživatelský avatar
aiworry
Profík
Profík
Příspěvky: 924
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od aiworry »

Jen sem chtel poradit kdyztak co pouzit jako lepsi nahradu.
Audi Sq7

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od lister »

lepší proporční ventily z feliny než nefunkční zátěžák kterej dozadu nepustí žádnej tlak, ale i ten je lepší než zátěžák odstranit a trubky pospojovat nějakejma redukcema :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
GTI16V
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4637
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Česká Lípa

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od GTI16V »

lister píše:lepší proporční ventily z feliny než nefunkční zátěžák kterej dozadu nepustí žádnej tlak, ale i ten je lepší než zátěžák odstranit a trubky pospojovat nějakejma redukcema :wink:
...přesně tak :idea:
NO SHINE JUST PERFORMANCE
1989 G2 GTI 16V (swap vr6)
1991 G2 1.6TD GL
1996 G3 1.9 TDI

insta: @mkv2r6base
facebook: mkdva vršestá

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od vwCharlie »

místo nějakých redukcí,se dají použít obyčejné brzdové hadičky ze zadní nápravy.
Já zas tvrdím,že než zatvrdlý zátěžák,který navíc třeba teče,tak rači vyhodit a propojit :D
Nejlepší je ho samozřejmě vyměnit,ale nikomu se nechce kupovat nový,v tomto případě zbývají dvě možnosti,dělat slepého a blbého nebo to vyhodit a propojit. :)
A rozežranci si to udělají jako GTI16V :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od Vecernicek »

co to je proporční ventil ?

Uživatelský avatar
GTI16V
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4637
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Česká Lípa

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od GTI16V »

vwCharlie píše:místo nějakých redukcí,se dají použít obyčejné brzdové hadičky ze zadní nápravy.
Já zas tvrdím,že než zatvrdlý zátěžák,který navíc třeba teče,tak rači vyhodit a propojit :D
Nejlepší je ho samozřejmě vyměnit,ale nikomu se nechce kupovat nový,v tomto případě zbývají dvě možnosti,dělat slepého a blbého nebo to vyhodit a propojit. :)
A rozežranci si to udělají jako GTI16V :mrgreen: :mrgreen:
...končíš :lol:
NO SHINE JUST PERFORMANCE
1989 G2 GTI 16V (swap vr6)
1991 G2 1.6TD GL
1996 G3 1.9 TDI

insta: @mkv2r6base
facebook: mkdva vršestá

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od lister »

večerníček : to je jinej název pro regulační ventil z felicie, používá se pro oklamání nepřítele (ten název, ne ventil)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od Vecernicek »

alister: a jak to funguje? To nasadím jako mezikus mezi brzdy a hl.brzdový válec a nastavím max. tlak a jak to potom pozná jestli je auto zatížené nebo ne?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od lister »

z hl. válce vyšroubuješ trubičku která vede k zadnímu kolu, do válce našroubuješ ventil, a do ventilu našroubuješ trubičku. odvzdušníš brzdy a jezdíš.

logicky tenhle proporční ventil není schopnej regulovat tlak podle aktuálního zatížení z.n., funguje tak, že dozadu pouští cca 50% tlaku kterej přichází od hl.válce
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“