Řízení

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Řízení

Příspěvek od vintera »

Mám opraveného golfa, který na obě strany stejně špatně zatáčí. Při normální jízdě 40 -100 km/h (více nezkoušeno) se po otočení volantem nic neděje, auto nechce zatáčet. Teprve další pootočení volantem a nucení auta do zatáčení způsobí náhlou a dost prudkou změnu směru. Žádné zvuky, drhnutí, vibrace nejsou.
Auto bylo po opravě na STK, uložení ramen bez vůle, nové spodní i řídící čepy, nové náboje, ložiska kol. Vyměněny těhlice. Horní uložení se lehce bez drhnutí otáčí.
Pro kontrolu vyměněny dvakrát kola (rozměr 165/13 a 185/14) na kterých jezdil i před tím, optická geometrie - odklony i sbíhavost seřízeny, kontrolně dvakrát (na stejném místě).
Před opravou se auto chovalo mírně neklidně, ale zatáčelo zcela normálně. Těhlice a náboje se měnily z důvodu úplné destrukce ložisek (na kousky). Ještě se mi nestalo, že by se mi golf po opravě i bez geometrie takto choval.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Řízení

Příspěvek od 11mAjA11 »

Cerpadlo posilovace funguje spravne?
Je tam dost oleje, je to dobre vsechno poskladane ?
Me to prijde jako by najednou zabral ucinek posilovace, nebo se hreben dostal do polohy kde nema odpor a proto to skubne, jako by byl ohnuty a nekde zustaval vaznout..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Řízení

Příspěvek od vintera »

Řízením samotným, ani olejem se nehýbalo. Do opravy zatáčel normálně jako ostatní (mám jich 7).
Olej pod ryskou byl i před opravou, ale doleju. Nepřipadá mi, že by chyba byla v řízení samotném, není nic cítit, žádné zvuky, trhání, vibrace, zvětšená síla, prostě hladký chod. Spíše se projevuje tak, že kola se natáčejí, ale golf se hrne ze zatáčky ven. Jako když se přepískne rychlost nájezdu do zatáčky a projeví se nedotáčivost. Teprve na další točení volantem začne golf reagovat. A to na obě strany stejně blbě. Volant je ve středu, na obě strany stejně. Je pravdou, že na užších zimních gumách 165 zatáčí o dost lépe. To ale i před opravou.
Kdysi mi takhle nezatáčela do leva octavie, ale ta měla naboranou nápravnici a ohnutá ramena.
U golfa nic nabouraného není, mám ho asi 7 let. Špatně složené mě také napadlo, ale co se dá špatně složit na spodním čepu a čepu řídícím, udělal jsem jich stovky, rameny se nehýbalo ani horním uložením. Napadly mne těhlice, které jsem dal jiné. Prohlédnul jsem je, očistil na kov, natřel.
Mám plnou garáž, tak to musím řešit jen na dvoře.
Olej dolitý, žádná změna v řízení.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Řízení

Příspěvek od 11mAjA11 »

To je ale divna zavada, skoro jako by byla uplne rozhozena geometrie podvozku - predni napravy.
Ale je dost divne ze geomka a vsechno sedi..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Řízení

Příspěvek od vintera »

Už jsem složil dost podvozků na různých autech, kdysi jsem dělal geometrie i sám s různými pomůckami, tehdy běžně používanými, ale tentokrát jsem se svěřil moderní technice se světýlky. Byl jsem u něj dvakrát, poprvé malinko upravil sbíhavost, podruhé shledal sbíhavost i odklony v normě.
Na tomhle golfu od pohledu není nic znát, kolikrát jsem postavil auta na kola, vše nastavené od oka, projel a teprve něco šteloval. Ale takhle se mi žádné ještě nechovalo, aby nezatáčelo. Škoda, že mám v garáži jiného golfa, na křivém trávníku toho moc nepřeměřím.
Objednám se na geometrii jinam, mám podezření, že ta světýlka neumí používat. A že bych se od oka trefil přesně s odklony a nemusely se upravit, tomu také přestávám věřit.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Řízení

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ja treba delam odklony bublinkou vodovahy a nikdy sem nemel problem aby to bylo spatne, minimalne aby obe strany byly stejne (vetsinou to delam aby byl malinko priklon, cili bublinka se dotkla carky a vzdy to bylo fajne aj na geomce).
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Řízení

Příspěvek od vintera »

Základem je rovina pod autem, bublinka funguje dost přesně. Kdysi u octavií (staré) jsem používal originální pomůcku, byl to takový svařený trojúhelník, který se různě přikládal ke kolu, na zemi dělala čára, překlápěl se podle ní. Měřil se tím i rejdový čep.
Slyšel jsem, že něco takového bylo k mání i pro golfa.
Ono je také třeba, aby při určitém rejdu byl správný odklon kol a to mi neuměl změřit.
Také se mi hůře vrací volant zpět do roviny, což ukazuje na chybné nastavení.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Řízení

Příspěvek od vintera »

Tak jsem našel kus rovného placu a dal se měřit kola. Pravé kolo velký odklon (+) a levé naopak (-). Měření sbíhavosti ukázalo, že je hodně rozbíhavé. Tak jsem tak zhruba upravil hodnoty a hned se auto začalo chovat docela normálně. A následná geometrie v jiném servise vše doladila.
Shrnuto, před tím geometr s lampičkami asi do rána popíjel a viděl světýlka jinde.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Řízení

Příspěvek od 11mAjA11 »

Svetylka sou fajn kdyz s tim umis, laser je jistota..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“