Nízké volnoběžné otáčky

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od fredh »

Mám golfa 3, 1.4 44kw a mám problém s volnoběhem. Vše začalo po výměně středového tlumiče, kdy po výměně tlumiče byly otáčky moc vysoké, cca 1800ot. Vyčistil jsem klapku a provedl základní nastavení a teď je volnoběh moc nízkej. Startovat se musí s plynem a chvilku přidávat, než si motor udrží trochu volnoběh. Pokud je motor teplý, tak je to lepší. Vyměněny svíčky, čidlo teploty, rozdělovač s palcem, těsnění mezi klapkou a sacíma svodama, kabely ke svíčkám prohozený z funkčního auta, lambda prohozená z funkčního auta, paměť závad je prázdná...

Zapomínám ještě na něco co kontrolovat? Díky za každou radu.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od TheNeal »

Teda je to hodně divokej odhad, ale skoro to smrdí jakože se ti lambda neohřejvá, jak by měla (jediná logická věc, co mě napadá, když zprůchodníš vejfuk - teda pokud nebyl naopak původní tlumič naprosto prázdnej). I když netušim, jak to tyhle motory maj se startovánim, když je lambda zákonitě studená...

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od fredh »

No, ale lambda přesto nehodí žádnou chybu a vyzkoušel jsem v autě už dvě... Starej středovej tlumič nebyl jak řešeto, ale 2 díry v něm byly (cca 3 cm). Zkusil jsem ještě vyndat filt sání, ale to taky nepomohlo...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od lister »

zkoušel jsi test akčních členů - servo škrtící klapky ?
dál mě napadá spínač volnoběhu, když jednotka neví , že je klapka zavřená, nereguluje volnoběh..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od fredh »

řekl bych, že jsem to vyřešil. Když jsem zapnul světla, šly otáčky ještě víc dolů. Tak jsem změřil proud a dobíjelo to 13,1 V. odpojil jsem altík a znovu zapojil a problém vyřešen. Asi byly lehce zoxidovaný kontakty a nedobíjel co má. Teď dobíjí 14,1 V.

Jen dotaz k tomu spínači volnoběhu. Co to je? Kde to je? A co bych na něm měl vyzkoušet? A jak to vyzkoušet?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od lister »

spínač volnoběhu jak název napovídá informuje řídící jednotku o tom, že nemáš nohu na plynu a je proto potřeba regulovat volnoběžný otáčky.
podle schématu je součástí servomotorku pro regulaci volnoběhu (pin 3 a 4 v konektoru)
zkoušet se dá například spojení pinu 4 s kostrou, spojení pinu 3 s pinem 10 řídící jednotky a nebo samotná funkce spínače, předpokládám, že by měl být při volnoběhu spojenej (nebo taky rozpojenej je to 50/50) ale při sešlápnutí plynu by se měl stav spínače změnit.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od fredh »

Tak je problem znova na svete. Par dni se to tvarilo dobre, a uz to zase studeny chcipe a bez plynu to nejde nastartovat. Mam podezreni na ten spinac volnobehu, jak si rikal. Vi nekdo na 100 procent, jak ho otestovat? Zatim jsem zvysil volnobeh mechanicky, ale to neni reseni na furt, hlavne ne na zimu...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
jaroslav158
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 02.10.2012 15:13
Bydliště: Slovensko

Re: Nízké volnoběžné otáčky

Příspěvek od jaroslav158 »

:wink: je to sice skoro rok stara tema ale snad to niekomu pomoze. Problem s nizkymi otackami volnobehu som riesil prave teraz na svojom Vente 1.8 (55 kW). Po kontrole vsetkeho mozneho prisiel na rad aj regulator volnobehu (spinac volnobeznych otacok F60). Je to vlastne krokovy motorcek. Oznacene: BOSCH - 0132008600. (4 pinovy) - Obrazok č.1
Funkcnost samotneho spinaca je zavisla na funkcnosti krokoveho motorceka a na funkcnosti spinacieho mechanizmu. V pripade nefunkcnosti niektoreho z tychto dvoch systemov, spinac ako celok neplni funkciu. A teraz nieco malo k tomu ako otestovat funkcnost spinaca volnobeznych otacok (F60)
Otestovanie krokoveho motorceka:
Spinac volnobeznych otacok odpojime od konektora (ten je 4 pinovy) Motorcek sa rozbehne po napojeni napatia (12 V) na svorky RX a RX a po zmene polarity na pinoch RX zmeni smer jeho otacania. (trn regulatora sa pohybuje nahor alebo nadol, v zavislosti od zmeny polarity) po dosiahnuti minima alebo maxima zdvihu sa motorcek vypne.
Otestovanie spinaca:
Spinac volnobeznych otacok odpojime od konektora. Multimeter pripojime na piny NR a NV (nastaveny na test diody alebo prechodnosti cesty).
medzi pinmi NR a NV je nevodive prepojenie. A po zatlaceni na spicku vychadzajuceho trnu sa toto prepojenie medzi pinmi NR a NV musi zmenit na vodive.
(kontakty od spicky pohybliveho trnu su vedene oskou samotneho ozubeneho kolieska)
Obrazok č.2 - oznacenie pinov spinaca volnobeznych otacok (F60)

Samotny spinac volnobeznych otacok sa da jednoducho rozobrat ( vycvakat uchytky po obvode - pozor lamu sa celkom lahko, a nasledne rozdelit na 2 polovice.) Ide to trosku tazsie lebo po obvode je tesniaca gumicka. Po rozobrati nic nevypadne ani nevyskoci ziadna pruzinka, je tam len motorcek so snekom na oske a jedno ozubene koliesko ktore je pomerne velke. ) je dobre sa aj pozriet ci nie je v ozubeni nejaka mechanicka necistota ktora blokuje pohyb ozubeneho kolieska uz ked je to rozobrate.

Ak by mal niekto zaujem o foto rozobrateho spinaca volnobeznych otacok, tak nie je problem jeden nefunkcny mam doma kludne ho znova rozoberiem a spravim foto. Snad to co som tu napisal niekomu pomoze.
Přílohy
IMG_20181115_162748.jpg
IMG_20181116_140624.jpg

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“