Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

dinoslav píše:Čau klubisti, vysvětlím problém a budu rád za rady. Audina A4, 1,9 TDi, 1998, do té doby absolutně bezproblémové auto, začala nechávat naftovou stopu. Motor dole zadělanej od nafty, na zdviži sme prostě na volnoběh nepoznali odkud to teče. Trubky až k filtru suché. Usoudili jsme, že pouští čerpadlo. Sundali jsme rozvody a vyndali čerpadlo. Čerpadlo jsme nechali přetěsnit. Koupili se nový rozvody,namontovali čerpadlo, rozvody, které jsme nastavili dle instrukcí škodováckého mechanika (ne jako vždy na rysky na řemenu, možná to byla chyba). Myslím, že sme čerpadlo zalili dostatečně ( když se povolí matky na vstřikách, lítá nafta). A NEJDE NASTARTOVAT! Startér točí,hulí to jako kráva, mastnej, šedej kouř, zadýmovací zařízení na tanku hadr. Chytne to jen při přímém vstříknutí čističe na brzdy (zvěrstvo, já vim), jak dojdou páry čističe, tak to chcípne. Šoupali jsme horní část čerpadla dozadu, jeden čas se nám to i povedlo startovat, ale STRAŠIDELNĚ to hulilo. Šoupli sme to zas dopředu, hulilo to při točení startérem o dost míň, kouř bílej. Tak co teď? Je mě jasný, že budou rady, abych to dal specialistům do značkových servisů, ale tomu bych se radši vyhnul a dal to tam až na fine doštelování . Děkuji.
S předvstřikem jste zkoušeli hejbat? Ale řekl bych, že chybu udělal ten, kdo čerpadlo přetěsňoval, takže pro jistotu ještě jednou rozborka a sborka...
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

dinoslav
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 01.11.2016 10:09

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od dinoslav »

Jo, zkoušeli sme hejbat čerpadlem i horní částí, ale výsledek je popsanej nahoře. To mě ani neříkej, že to budu muset zas celý vytahat :-) :-) Na tu rozborku a sborku si asi netroufnu, stejně bych do toho čuměl jak husa do flašky. Takže zpátky k tomu týpkovi, co už si za to vzal 2500,-. Není možnost, že bysme to měli nějak hozený o zub? Rozvody myslím.

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

pokud jsi měl setrvák na rysce, vačku na pravítku a čerpadlo na ořech, tak máš rozvody správně, ty snad ani špatně udělat nejdou :-)
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od Jarda S. »

tam jsou myslim dvě rysky
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

dinoslav
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 01.11.2016 10:09

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od dinoslav »

Hmm, myslím že ty rozvody jsou teda v cajku. Teď sem zas někde četl, ž e pokud je čerpadlo úplně suchý, trvá strašně dlouho, než to odvzdušníš. Snad to i někdo roztahoval na laně.

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

Počkat, vy jste nezalili to čerpadlo naftou??? Jinak roztahovat v žádným případě, je to zbytečný.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

dinoslav
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 01.11.2016 10:09

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od dinoslav »

Jo,podtlakem na zpětným sme tam naftu dostali, povolili vstřiky, při startování z nich lítala nafta . Možná točit ,točit, točit, odvzdušňovat a odvzdušňovat ... nevím. Možná jestli někdo neznáte nějakého borce od Plzně, kdo by na to hodil odborné oko.

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

nic není potřeba odvzdušňovat, pokud lítá nafta z trubek ke vstřikům, tak je odvzdušněno a mělo by to chytit snadno :wink: viděl bych to asi fakt na problém v čerpadle... :?
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

dimn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 21.10.2016 00:13

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od dimn »

dinoslav píše:Čau klubisti, vysvětlím problém a budu rád za rady. Audina A4, 1,9 TDi, 1998, do té doby absolutně bezproblémové auto, začala nechávat naftovou stopu. Motor dole zadělanej od nafty, na zdviži sme prostě na volnoběh nepoznali odkud to teče. Trubky až k filtru suché. Usoudili jsme, že pouští čerpadlo. Sundali jsme rozvody a vyndali čerpadlo. Čerpadlo jsme nechali přetěsnit. Koupili se nový rozvody,namontovali čerpadlo, rozvody, které jsme nastavili dle instrukcí škodováckého mechanika (ne jako vždy na rysky na řemenu, možná to byla chyba). Myslím, že sme čerpadlo zalili dostatečně ( když se povolí matky na vstřikách, lítá nafta). A NEJDE NASTARTOVAT! Startér točí,hulí to jako kráva, mastnej, šedej kouř, zadýmovací zařízení na tanku hadr. Chytne to jen při přímém vstříknutí čističe na brzdy (zvěrstvo, já vim), jak dojdou páry čističe, tak to chcípne. Šoupali jsme horní část čerpadla dozadu, jeden čas se nám to i povedlo startovat, ale STRAŠIDELNĚ to hulilo. Šoupli sme to zas dopředu, hulilo to při točení startérem o dost míň, kouř bílej. Tak co teď? Je mě jasný, že budou rady, abych to dal specialistům do značkových servisů, ale tomu bych se radši vyhnul a dal to tam až na fine doštelování . Děkuji.
Zdar zkus to pichnout na VAG Diagnostiku a nastav parametry motoru jiný hodnoty vstřikovacího čerpadla a pomáhej si tou hlavou ze ji budeš šoupat dopředu a dozadu Tim že budeš klepat do čerpadla ze stran. Raději si Vem dřevěný Špalek a jemne klepej (musíš mit povolene 3 šrouby )

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk

Milan8902
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 303
Registrován: 22.11.2008 22:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od Milan8902 »

Ahoj, poradil by mi prosím někdo. Kdysi jsem nastavoval předvstřik na několika GIV a OI. Včera jsem se snažil po dlouhé době nastavit předvstřik sestřenici na GIII TDI 66 kW (kód motoru 1Z). Myslel jsem si, že to umím...ale asi už ne, anebo u GIII je to jinak než u GIV.

Může mě někdo opravit, co jsem dělal špatně? Napřed jsem sundal kryt na rozvodech, potom jsme na 4-tou rychlost cukli autem, abych se dostal na 2 šrouby na ozubeným kole a povolil je. Potom jsme povolili 3. šroub z druhé strany ozubeného kola u čerpadla. Myslel jsem si, že pohnu čerpadlem tím, že natočím pomocí očkového klíče "22" matkou buď od sebe nebo k sobě. Tak jsme zkusiil pohnout matkou jedním směrem a předvstřik se ještě více snížil a potom už se nám ho nepodařilo nijak zvýšit...

Četl jsem, že se má nějak přímo hejbat čerpadlem. To znamená, že se má nějak poklepávat nebo šprajcovat? Myslel jsem si, že stačí pohnout tou matkou popř. přes kvalt potlačit auto...

Prosím o radu!

Díky MOC

Milan8902
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 303
Registrován: 22.11.2008 22:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od Milan8902 »

Poradí mi někdo prosím? Díky Milan

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od 11mAjA11 »

Pokud vím originálně 1Z nemá excentr na kole od rozvodů..
Čerpadlo se opravdu musí povolit a naklopit od/k motoru dle potřeby, je to tu v tématu dostatečně popsané..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Milan8902
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 303
Registrován: 22.11.2008 22:42
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od Milan8902 »

Díky! Už jsme to pochopili a předvstřik jsme zvýšili. ;-)

frenkmagor3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 03.12.2017 02:39

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od frenkmagor3 »

zdarec chlapci.mam wv golf 3 1.9tdi 66kw pujcil jsem ho jedinkrat buchte do prace a ty se povedlo tanknout benzin :D :( no mam za ebou vymenu pistu i krouzku,cisteni paliv. soustavy atd. jedine co sem nechal puvodni jsou vstriky a cerpadlo... ve klaplo motor bezel celkem v normalu.ale po nacteni vagu mi ukazuje ze jeden vstrik je k.o.poradte pls jestli mi staci vymenit jen ten vstrik ktery je k.o nebo mam schanet rovnou vsechny a vymenit komplet...?

Uživatelský avatar
Kuny1991
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1280
Registrován: 17.10.2009 21:48
Bydliště: Kynšperk nad VWohří
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od Kuny1991 »

Jak si poznal mrtvý vstřik u rotačky? A případně, jestli je opravdu po smrti, tak stačí vyměnit ten jeden konkrétní.
ex GII 1.6 TD 1V CL
now Vento 1.9 TDi 1Z GLX
Daily Octavia 1.9 TDI ALH
Koupím pár dílů na Vento

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“