Ozubene kolecko na klice - motor 1Z
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Ozubene kolecko na klice - motor 1Z
Mám takovej zvlastni problem se kterym si neví rady ani muj mechanik.....jedna se o jednu vec ktera ma pravdepodobne spojitost i s tema spatnyma startama jak sem resil nedávno.......proste kdyz jedu a pustim plyn a necham tam kvalt tzn. brzdim motorem tak motor jakoby umrel a zacne valit z vyfuku svetle modry dym (asi nespalena nafta) jinak to jede perfektne......cim to muze byt ......
EDIT: nasel jsem cloveka co mu delalo to samy http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... =hul%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;
i to ze kdyz to vytocim nad 4tisice otacem vyleti cernej dym (olej) a jede to na 3valce a po 10-15sec. to ustane......
EDIT: nasel jsem cloveka co mu delalo to samy http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... =hul%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;
i to ze kdyz to vytocim nad 4tisice otacem vyleti cernej dym (olej) a jede to na 3valce a po 10-15sec. to ustane......
Naposledy upravil(a) mephik dne 26.10.2010 19:11, celkem upraveno 2 x.
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
tak jsem volal panovi z Decina co tu ma inzerat na cerpadla a vstriky a rikal ze to muze byt nastřiženy klínek na klikové hřídeli.....co myslíte ?
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
Já myslím, že by sis to měl zkontrolovat podle toho, co je v tamtom tématu napsáno..........
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
jj zitra to dam odbornikovi a budu doufat ze je to tim protoze na novy cerpadlo v tuto chvili fakt nemam
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
Jojo, stalo se mi něco podobného. Při brždění motorem se ti pootočí rozvodové kolo na klice a posune ti to časování. Bude se ti to možná stupňovat a nenatočíš pak auto už vůbec.
Řešení jsem stejně našel až tady:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ce&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
I když jsem to měl u mechaniků, tak mi to stejně nikdy pořádně nedodělali a stálo mě to 8000,-
Záměna čerpadla z oktávky nepomohla. K tomu ještě výměna řídícího vstřiku taky nepomohla.
Díky aktivistovi Humlovi z Dieselpoweru jsem si to musel udělat svépomocí za asistence 2 kamarádů.
Zfrézovali jsme čelo kliky frézama na zabrušování ventilů a od tý doby mám pokoj. Hlavně bez tekutých kovů a všelijakých píč..., pouze lepidlo na šroub. Řemenice mi nehází, prostě klid.
Řešení jsem stejně našel až tady:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ce&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
I když jsem to měl u mechaniků, tak mi to stejně nikdy pořádně nedodělali a stálo mě to 8000,-
Záměna čerpadla z oktávky nepomohla. K tomu ještě výměna řídícího vstřiku taky nepomohla.
Díky aktivistovi Humlovi z Dieselpoweru jsem si to musel udělat svépomocí za asistence 2 kamarádů.
Zfrézovali jsme čelo kliky frézama na zabrušování ventilů a od tý doby mám pokoj. Hlavně bez tekutých kovů a všelijakých píč..., pouze lepidlo na šroub. Řemenice mi nehází, prostě klid.
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
tak to jsem fakt rád - diky za fakt velkou radu !!!
mimochodem ty starty se taky zlepší ???
mimochodem ty starty se taky zlepší ???
-
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 13.05.2009 05:27
- Bydliště: spiš
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
...a neprerusuje sa nahodou u tdi privod nafty pri brzdeni motorom?ked je dole noha z plynu,vag vtedy ukazuje spotrebu 0,0l...takze aka nespalena nafta?skusil by som diagnostiku akcnych clenov cez VAG ci funguje ten solenoid na cerpadle.a sledovat aj predvstrek a ostatne hodnoty pri tom brzdeni motorom.ale to su len moje teoreticke uvahy...mephik píše:Mám takovej zvlastni problem se kterym si neví rady ani muj mechanik.....jedna se o jednu vec ktera ma pravdepodobne spojitost i s tema spatnyma startama jak sem resil nedávno.......proste kdyz jedu a pustim plyn a necham tam kvalt tzn. brzdim motorem tak motor jakoby umrel a zacne valit z vyfuku svetle modry dym (asi nespalena nafta) jinak to jede perfektne......cim to muze byt ......
EDIT: nasel jsem cloveka co mu delalo to samy http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... =hul%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;
i to ze kdyz to vytocim nad 4tisice otacem vyleti cernej dym (olej) a jede to na 3valce a po 10-15sec. to ustane......
vw
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
mephik píše:tak to jsem fakt rád - diky za fakt velkou radu !!!
mimochodem ty starty se taky zlepší ???
Starty se mi zlepšily ale až když jsme udělali předvstřik pomocí tdi grafu. Jinak, jak už
jsem psal někde předtím, že jsem si musel odpojovat čidlo na teplotu aby mi to pořád žhavilo, jinak to nechtělo ve větší zimě vůbec chytnout. Začalo to chytat jakoby na 2, pak3 a potom naskočil na čtyři válce. A když to naskočilo, tak to hrozně zahulilo.
Jinak oprava trvá 2-3 hodiny. Jen to chce mít vše připravený. Takže nový rozvody, a asi i nový rozvodový kolo na klice. Zarovnávací frézu, kabel na vag a budeš zase spokojenej majitel
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
PRESNE ....to samy ted delam i ja - pokud chci nastartovat odpojim cidlo teploty - pockam az to nazhavi asi 10sek. a pak to chytne na 1,2,3,4 valec tak nejak postupne a dymu jak kdybych nastartoval lokomotivu no šílené.......RUSH píše:mephik píše:tak to jsem fakt rád - diky za fakt velkou radu !!!
mimochodem ty starty se taky zlepší ???
Starty se mi zlepšily ale až když jsme udělali předvstřik pomocí tdi grafu. Jinak, jak už
jsem psal někde předtím, že jsem si musel odpojovat čidlo na teplotu aby mi to pořád žhavilo, jinak to nechtělo ve větší zimě vůbec chytnout. Začalo to chytat jakoby na 2, pak3 a potom naskočil na čtyři válce. A když to naskočilo, tak to hrozně zahulilo.
Jinak oprava trvá 2-3 hodiny. Jen to chce mít vše připravený. Takže nový rozvody, a asi i nový rozvodový kolo na klice. Zarovnávací frézu, kabel na vag a budeš zase spokojenej majitel
jinak rozvody jsem delal pred 10tisicama - je nutne davat nove ????
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
To nevím, jestli by to vadilo. Někdo ti řekne, že jo a někdo zase, že to je v pohodě.
Když se má měnit po 70 tisících, tak těch deset tísíc je zatím ještě, jako novej.
Hlavně budeš muset koupit rozvodový kolo na kliku, jelikož bude vyčvachtaný, když už ti to takhle začlo blbnout.
Radím ti udělat to přes víkend, nebo tě to někde nechá, jako skoro mě, když jsem jel z Plzně domů.
Jakmile ti pak poběží jakoby na tři válce a nebude to chtít jet, tak se rozjeď a začni to třeba na dvojku podtáčet. Chytne to zpětnej ráz a zase se to srovná a můžeš jet, ale hlavně potom nesmíš chcípnout motor, nebo brzdit motorem. To ti píšu jen radu, kdyby tě to náhodou někde nechalo
Když se má měnit po 70 tisících, tak těch deset tísíc je zatím ještě, jako novej.
Hlavně budeš muset koupit rozvodový kolo na kliku, jelikož bude vyčvachtaný, když už ti to takhle začlo blbnout.
Radím ti udělat to přes víkend, nebo tě to někde nechá, jako skoro mě, když jsem jel z Plzně domů.
Jakmile ti pak poběží jakoby na tři válce a nebude to chtít jet, tak se rozjeď a začni to třeba na dvojku podtáčet. Chytne to zpětnej ráz a zase se to srovná a můžeš jet, ale hlavně potom nesmíš chcípnout motor, nebo brzdit motorem. To ti píšu jen radu, kdyby tě to náhodou někde nechalo
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
jj dik za cenné rady - už jsem s tím měl strach jezdit tak jsem to radši odstavil a ted čeká na opravu - budu davat reference zda to pomohlo či je to něco jinyho.....me pořád v servise straší že to bude spíš čerpadlo z čehož bych fakt radost neměl.....
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
To mně tvrdil taky a po výměně se nic nezměnilo.
Budeš si to dělat sám, nebo to budeš dávat do servisu?
Není to zase tak náročná operace a hlavně budeš vědět, jak jsi si to udělal a neodflákneš to,
jako většina servisáků. Asi není všude stejný přístup, ale z vlastní zkušenosti ti radím si to udělat sám-s kámošem, jestli jsi trochu zručnej práce.
Budeš si to dělat sám, nebo to budeš dávat do servisu?
Není to zase tak náročná operace a hlavně budeš vědět, jak jsi si to udělal a neodflákneš to,
jako většina servisáků. Asi není všude stejný přístup, ale z vlastní zkušenosti ti radím si to udělat sám-s kámošem, jestli jsi trochu zručnej práce.
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: kdyz brdim motorem auto zacne hulit
No rád bych si to spravil sam jenže nevim jak nastavit rozvodak a jak nastavit RJ tak aby byl predvstrik OK.....a ostatni veci ...navic neni moc podminek u nas doma......
Dneska se to rozdelalo a JE TO TAK !!!!!! kolecko lítalo o jeden zub proto to delalo takovy caviky....moc diky klubakovi RUSH !!!!
mechanici uz chceli jit po cerpadle atd a to by se mi moc nevyplatilo.....takze jsem strasne rad ze to takhle dopadlo.....
jeste neni vsem dnum konec - proc ? .... no protoze se musi objednat novy kolecko a moment prekvapeni bude ten jestli to na ty klice bude porad chodit nebo ne......to by pak bylo dost slozitejsi.....prej to frezkou vzit nejde a musela by klika jit ven coz je na rozebrani celeho motoru tak snad k tomu nedojde......zrovna v tom udelam i termostat......pac mi teplota vyleze jen kdyz s autem stojim.....a tak hnusne schovany byt teda nemusel.......ale kdyz uz je to rozdelany....
Jaky kolecko doporucujete ? Mam kupovat znackovy nebo nejakou druhovyrobu ?
Dneska se to rozdelalo a JE TO TAK !!!!!! kolecko lítalo o jeden zub proto to delalo takovy caviky....moc diky klubakovi RUSH !!!!
mechanici uz chceli jit po cerpadle atd a to by se mi moc nevyplatilo.....takze jsem strasne rad ze to takhle dopadlo.....
jeste neni vsem dnum konec - proc ? .... no protoze se musi objednat novy kolecko a moment prekvapeni bude ten jestli to na ty klice bude porad chodit nebo ne......to by pak bylo dost slozitejsi.....prej to frezkou vzit nejde a musela by klika jit ven coz je na rozebrani celeho motoru tak snad k tomu nedojde......zrovna v tom udelam i termostat......pac mi teplota vyleze jen kdyz s autem stojim.....a tak hnusne schovany byt teda nemusel.......ale kdyz uz je to rozdelany....
Jaky kolecko doporucujete ? Mam kupovat znackovy nebo nejakou druhovyrobu ?
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Re: Ozubene kolecko na klice - motor 1Z
To jsou jen řeči, že musí klika ven. Uděláš to snadno na autě. Kupoval jsem klasiku od febi, ale jestli seženeš za lepší prachy originál, tak kup raději ten. Třeba nebude mít žádnej vakl. Pro informaci: Vyžveklo se mi to na originál kolečku od VW, tak nevím, co je lepší
Musíš zfrézovat jen to čelo kliky. Jakmile bude čelo rovný, tak ti rozvodový kolo na kliku sedne větší plochou a tím pádem
si to zaleze víc na tu zfrézovanou plochu kliky. Většinou to pak má ještě malinko vakl +- 1mm Kamarád to vyřešil tak, že do růžku nového kolečka, kde dosedá zfrézovaná klika, tam TIGem udělal malinkej návar. Potom se kolečko natlouklo kladívkem na kliku, jelikož už mělo díky malému návaru přesah, potom bylo úplně bez vůle. Dotáhlo se šroubem, co šel a od tý doby klid.
Tady je přípravek, kterej jsme si museli vyrobit aby jsme mohli použít ty frézy na ventily.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Musíš zfrézovat jen to čelo kliky. Jakmile bude čelo rovný, tak ti rozvodový kolo na kliku sedne větší plochou a tím pádem
si to zaleze víc na tu zfrézovanou plochu kliky. Většinou to pak má ještě malinko vakl +- 1mm Kamarád to vyřešil tak, že do růžku nového kolečka, kde dosedá zfrézovaná klika, tam TIGem udělal malinkej návar. Potom se kolečko natlouklo kladívkem na kliku, jelikož už mělo díky malému návaru přesah, potom bylo úplně bez vůle. Dotáhlo se šroubem, co šel a od tý doby klid.
Tady je přípravek, kterej jsme si museli vyrobit aby jsme mohli použít ty frézy na ventily.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- mephik
- Profík
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podivín
Re: Ozubene kolecko na klice - motor 1Z
jo takhle no uvidime jak to dopadne jestli to bude s tim novym koleckem chodit nebo to bude drzet.......mimochodem je potreba koupit i ten šroub nebo tam mam nechat ten puvodni ? Dival jsem se a vyjde neco pres petikilo coz se mi zda dost........