Špatné starty 1.9 td
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.12.2013 14:21
Špatné starty 1.9 td
Dobrý den, mám problém se svým golfem. Asi před týdnem mi začalo auto stávkovat při startu, škitne pak hrozně dlouho točí a nic, chytne obvykle až při třetím čtvrtém pokusu. Svíčky jsou ok, filtry jsou vyměněné, nafta do motoru jde. Žhavení spíná, tak jak má, ale auto prostě stávkuje. Synátor se mi nedávno hrabal v kufru, kvůli centrálu a odpojil ten motorek (nevím jak to nazvat) vzadu v kufru u světla. Nemůže to být tím? Napadl mě imobilizér, ale nejsem si vědom, že by ho to auto mělo, popř. jak zjistit, jestli ho to má. Pokud někdo víte co by s tím mohlo být a jak to opravit, budu moc vděčný.
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Špatné starty 1.9 td
Ahoj, vypydá to že ti "opadává nafta" zkontroluj hadičky u palivového filtru, poslechni je i za chodu a po zastavení zda jakoby nepřisávají vzduch, často se taky při výměně filtru skřípnou gumičky na tom ventilku na filtru co je zjištěný závlačkou, tam bych se podíval první. A nakonec i přepadové hadičky na vstřikovačích, jestli je byť jen jedna silněji porézní a jde z ní prstama "ždímat" nafta, tak tamtudy přijde vzduch a tíha paliva způsobí, že palivo zcelého systemu zteče zpět do nádrže, ráno pak čerpadlo dlouho nasává.
A míň pravděpodobný problém který měl tchán na ventu 1.9 TD 55kw, měl rozsypanou spinací skříňku a při startu to přerušilo přívod proudu na vypínací ventilek paliva na čerpadle, pak to startoval taky na 5x.Než jsem to opravil měl nachystaného krokodýlka s kablíkem z plus polu baterky a ten připojil před startem na čerpadlo , (pokud to u tebe není možné máš tam už i imobilizer a ten ventilek na čerpadle je zakrytý plechem)
Tady je obrázek motoru, sice tdi, ale pro ilustraci-ten ventilek kam přivedeš + je označen šipkou.
A míň pravděpodobný problém který měl tchán na ventu 1.9 TD 55kw, měl rozsypanou spinací skříňku a při startu to přerušilo přívod proudu na vypínací ventilek paliva na čerpadle, pak to startoval taky na 5x.Než jsem to opravil měl nachystaného krokodýlka s kablíkem z plus polu baterky a ten připojil před startem na čerpadlo , (pokud to u tebe není možné máš tam už i imobilizer a ten ventilek na čerpadle je zakrytý plechem)
Tady je obrázek motoru, sice tdi, ale pro ilustraci-ten ventilek kam přivedeš + je označen šipkou.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Špatné starty 1.9 td
http://www.vw-club.cz/search.php?keywor ... 5B0%5D=178" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.12.2013 14:21
Re: Špatné starty 1.9 td
Díky moc, zítra mám volno tak se na to podívám a dám vědět.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.12.2013 14:21
Re: Špatné starty 1.9 td
Tak problém už se našel. Někde mezi nádrží a palivovým filtrem se mi dostává do hadiček vzduch, takže teď už se musí jenom hledat. Díky moc za radu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 26.10.2009 19:27
Re: Špatné starty 1.9 td
Ahoj, mám asi docela podobné příznaky jako první tazatel. Jak se na podzim ochladilo, začlo zlobit startování. Většinou když už má při prvním startování záškuby, vim, že to bude dobrý a chytne třeba na podruhý. Pak se mi ale někdy stane, že prostě někdy hned jakoby zaškubne, a pak jen tupě točí bez menšího náznaku chytání. To už vim, že je zle. Takhle startuju třeba na 10x, jak je teď zima, už jsem dvakrát bohužel neodjel protože jsem vyšťavil baterku... Myslel jsem, že to budou žhavičky, ale třeba včera mi auto stálo celý týden v minus 15 venku, přijdu, několikrát jsem nažhavil a chytlo to téměř hned, což fakt nechápu. Včera jsem celý den jezdil, starty na poprvé. Dnes přijdu k autu, a nic, 15x nic, baterka v pytli, takže jí doma nabíjim.
Nějak moc autum nerozumim, ale zaujalo mě u palivovýho filtru, že v tý jedný (tlustší) hadičce je vidět nižší hladina nafty (viz. příloha), může to něco znamenat? Taky mám dojem, že 2x mě to nechytlo, když jsem parkoval směrem dokopce... ale problém souvisí téměř jistě se zimou.
Nějaké nápady? Dík moc.
M.
Nějak moc autum nerozumim, ale zaujalo mě u palivovýho filtru, že v tý jedný (tlustší) hadičce je vidět nižší hladina nafty (viz. příloha), může to něco znamenat? Taky mám dojem, že 2x mě to nechytlo, když jsem parkoval směrem dokopce... ale problém souvisí téměř jistě se zimou.
Nějaké nápady? Dík moc.
M.
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty 1.9 td
začal bych výměnou filtru
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 26.10.2009 19:27
Re: Špatné starty 1.9 td
i když byl měněnej před rokem a půl a najelo se na nej tak 10 tisíc? a co tam ta opadlá nafta v tý hadičce? znamená to něco? fotka těsně po tom, co jsem to asi 10x točil a nepodařilo se nastartovat...
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty 1.9 td
Zhaveni zkusit jestli opravdu zhavi...proud ke svickam a pak svicky jako takove
cidlo teploty
padani nafty
maly tocky starteru...muze bejt ko baterka,prechody na + a - ....a moznost i starter horsi
a ve finale remenicka na klice...ale tu bych videl asi jako posledni moznost...
Prvni dve veci souvisi se zimou plus ten starter...
Padani nafty souvisi se stanim do kopce...
cidlo teploty
padani nafty
maly tocky starteru...muze bejt ko baterka,prechody na + a - ....a moznost i starter horsi
a ve finale remenicka na klice...ale tu bych videl asi jako posledni moznost...
Prvni dve veci souvisi se zimou plus ten starter...
Padani nafty souvisi se stanim do kopce...
Touran 2.0 TDi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 26.10.2009 19:27
Re: Špatné starty 1.9 td
tak jsem vyměnil palivovej filtr, točilo to a nechytalo pořád stejně, stál jsem pořád v kopci, přivedl jsem napětí přímo ke svíčkám z baterky a nic, vyměnil jsem 2 svíčky za nové a nic, povolili se vstřiky, vylítnul vzduch a chytlo to, dnes minus 18 stupňů a chytlo to napoprvé a celý den chytalo, snad to vydrží, nevim, čim to teda vlastně bylo, možná všim...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 21.06.2017 13:04
- Bydliště: Jablunkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty 1.9 td
Dobrý den tak na toto startování jsem udělala na Golfině vše co se týče padání nafty. Vše podle vašich rad, prošla jsem vše a vyměnila vše, jen nevím zda bych měla sundat i nádrž jestli tam není nějaká hadička nebo raděj také rovnou vyměnit. Jinak nový palivový filtr a všechny hadičky, vše těsní a nikde se nic nedá ani posunout. Kontroluji stále. ještě jsem dala i zpětný ventil s balónkem od naftového filtru v případě namačkám a pomůže to. Vše se zlepšilo ale prostě měsíc nic a pak třeba týden zase točí jako kdyby neměla Golfka naftu. Napumpuji a i tak se trápí kolem minuty než chytí. a když chytne tak vyletí neskutečný mrak bordelu a smradu. Co by ještě mohlo být za problém nějaké relé že by nepracovalo už nevím. Svíčky OK, vstřiky taky redy vše fičí. Už nechápu. Dík za odpověďi Monča
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Špatné starty 1.9 td
Mrak bordelu a nafty po startu znamená, že nafta ze vstřiků zřejmě jde.
Ono konstatování, " svíčky OK, vstřiky taky redy vše fičí", by mělo být na základě nějaké zkoušky, měření.
Začal bych kontrolou žhavení. Je třeba udělat kontrolu, jestli při žhavení (svitu kontrolky) jde napětí na všechny svíčky (zažil jsem i přelomenou měděnou pásku hned u první svíčky, kdy žhavily ostatní tři, jen když došlo k náhodnému kontaktu v přelomeném místě pod izolací), tedy zkontrolovat její celistvost. Na vině může být samotné relé žhavení, které nespíná vždy správně, také patice, ve které je zasazeno může být vadná (kontakt). Závadu jsem opravoval i na pojistce žhavení, respektive na kontaktech, kde byly připojené vodiče zkorodované (občas normálně žhavilo, občas ne).
Chtělo by změřit i celkový proud (v Ampérech), který svíčky odebírají v průběhu žhavení. Změřit každou zvlášť. To ale vyžaduje odpojit jejich propojovací pásku. Pokud nejsou svíčky nové, může se stát, že svíčkou proud prochází (bývá nižší), ale déle ji trvá, než se nažhaví a dosáhne i menší teploty nažhavení. Což v důsledku znamená, že za dobu žhavení (svítící kontrolka) se dostatečně nenažhaví. Při samotném startu (chodu startéru) svíčky normálně nežhaví a začnou dožhavovat (opět žhavit) po vypnutí startéru (kontrolka již ale nesvítí).
Pouhá kontrola svíčky tím, že po přiložení kabelu ke svíčce tato zajiskří, nestačí. Ani kontrola svíčky prsty podle toho, že je po žhavení teplá, nestačí.
Ono jde o to, aby ve starším a vyběhanějším motoru bylo žhavení v naprostém pořádku.
Jakmile po nažhavení motor nejeví ochotu naskočit, tak nedržet startér (svíčky při tom nežhaví) a opakovat nažhavení několikrát po sobě a jen krátce startovat. Dlouhé startování, při kterém svíčky nežhaví způsobí ten mrak bordelu a smradu.
Ono konstatování, " svíčky OK, vstřiky taky redy vše fičí", by mělo být na základě nějaké zkoušky, měření.
Začal bych kontrolou žhavení. Je třeba udělat kontrolu, jestli při žhavení (svitu kontrolky) jde napětí na všechny svíčky (zažil jsem i přelomenou měděnou pásku hned u první svíčky, kdy žhavily ostatní tři, jen když došlo k náhodnému kontaktu v přelomeném místě pod izolací), tedy zkontrolovat její celistvost. Na vině může být samotné relé žhavení, které nespíná vždy správně, také patice, ve které je zasazeno může být vadná (kontakt). Závadu jsem opravoval i na pojistce žhavení, respektive na kontaktech, kde byly připojené vodiče zkorodované (občas normálně žhavilo, občas ne).
Chtělo by změřit i celkový proud (v Ampérech), který svíčky odebírají v průběhu žhavení. Změřit každou zvlášť. To ale vyžaduje odpojit jejich propojovací pásku. Pokud nejsou svíčky nové, může se stát, že svíčkou proud prochází (bývá nižší), ale déle ji trvá, než se nažhaví a dosáhne i menší teploty nažhavení. Což v důsledku znamená, že za dobu žhavení (svítící kontrolka) se dostatečně nenažhaví. Při samotném startu (chodu startéru) svíčky normálně nežhaví a začnou dožhavovat (opět žhavit) po vypnutí startéru (kontrolka již ale nesvítí).
Pouhá kontrola svíčky tím, že po přiložení kabelu ke svíčce tato zajiskří, nestačí. Ani kontrola svíčky prsty podle toho, že je po žhavení teplá, nestačí.
Ono jde o to, aby ve starším a vyběhanějším motoru bylo žhavení v naprostém pořádku.
Jakmile po nažhavení motor nejeví ochotu naskočit, tak nedržet startér (svíčky při tom nežhaví) a opakovat nažhavení několikrát po sobě a jen krátce startovat. Dlouhé startování, při kterém svíčky nežhaví způsobí ten mrak bordelu a smradu.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Špatné starty 1.9 td
A třeba se rozhazuje i předvstřik..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 21.06.2017 13:04
- Bydliště: Jablunkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty 1.9 td
VW maniak díky budu postupovat opět podle vašich rad a hlavně hned zkusím ty kratší starty. Nechám to vše proměřit a odzkouším a ozvu se snad nebude třeba už nic řešit.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Špatné starty 1.9 td
rozházet předvstřik by mohlo povolené čerpadlo, zkontrolovat utažení šroubů co drží čerpadlo.
Bylo by též dobré vědět, jak je předvstřik na čerpadle při startu ovládán (ručně, podtlakem, elektricky)
Bylo by též dobré vědět, jak je předvstřik na čerpadle při startu ovládán (ručně, podtlakem, elektricky)