Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 16.04.2015 15:51
Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Zdravím koupil jsem vento ktere cca 3/4roku stalo, chytá na otočení ale pri přidání vice jak 3/4plynu se to prostě přehlti naftou, na motoru jsou vstriky 764 sprint, k tomu by měla byt odladěná i řidicí jednotka a v autě i "evry mod". Motor jde do 3/4plynu krásně ale šlápnutí se to chová jako kdyby skocilo čerpadlo prostě nejde vytocit, totální černo za aute a je i dosti cítit nafta a potom to chcipne, když vezmu za starter tak to točí jako kdyby to nemělo tlaky ale po pul minutě zase chytne beží nepravidelně asi cca pul minuty a zase se srovná.
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
to se tomu motoru teda vůbec nedivím
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Nebo se chroupe kolo na klice..
- Kuny1991
- VWagenista
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 17.10.2009 21:48
- Bydliště: Kynšperk nad VWohří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
To zkoušíš na volnoběh?
- David Cupánek
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06.09.2017 12:26
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Není to přehlcený naftou, ale špatný olejový čerpadlo. Tyhle naše starý vergly nemaj regulátor tlaku. V otáčkách stoupne tlak na tolik, že se kvůli natlakovanejm hydroštelům přestanou dovírat ventily a proto to pak chvíli nemá tlaky než tlak oleje klesne.
Řešil jsem teď to samý, s tím že na studenym motoru to bylo horší, po ohřátí až při vyšších otáčkách. Začal jsem výměnou vstřiků, pak čerpadla, pak turba a pořád se to chovalo stejně. Nakonec jsem zjistil že to je tím tlakem oleje, jenže já s tím jezdil tak dlouho že už bokem stavím druhej motor. Z původního jsem vylil olej a je plnej špon, takže se buď něco vydřelo nebo se potkal nedovřenej ventil s pístem.
Řešil jsem teď to samý, s tím že na studenym motoru to bylo horší, po ohřátí až při vyšších otáčkách. Začal jsem výměnou vstřiků, pak čerpadla, pak turba a pořád se to chovalo stejně. Nakonec jsem zjistil že to je tím tlakem oleje, jenže já s tím jezdil tak dlouho že už bokem stavím druhej motor. Z původního jsem vylil olej a je plnej špon, takže se buď něco vydřelo nebo se potkal nedovřenej ventil s pístem.
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
V tom pripade by to ale nehulio cerne, ale sede/sedomodrobile jako nespalena nafta ve vyfuku..pokud by se nedoviraly ventily..nikdy ne cerne..cerny husty dym je moc paliva a malo vzduchu...
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
A samozrejme regulaci tlaku oleje motor ma a mit musi..jinak by litaly ven gufera, explodovaly vy olejove cerpadla atd..
Je jedno jak je to resene (omezovani tlaku bypasem, konstrukce kdy cerpadlo umi za danych podminek vyvinout nejaky max.tlak, atd. atd.).
Je jedno jak je to resene (omezovani tlaku bypasem, konstrukce kdy cerpadlo umi za danych podminek vyvinout nejaky max.tlak, atd. atd.).
- David Cupánek
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06.09.2017 12:26
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Ano, černě zahulí protože má sprint vstřiky a upravený SW, takže to otáčkách bude dávat víc nafty. Měl jsem to taky tak. Sešlápnul jsem plyn na plno, v otáčkách vylítl černej oblak že jsem měl pod výfukem 30cm černé kolo a auto zmizelo v kouři a chcíplo to. Při pokusu o start to točilo "naprázdno" jak kdybych vytáhnul vstřiky a žhavičky, prostě úplně bez komprese. Po chvíli se chytne jeden válec, po chvíli druhej a třeba po minutě už to běží na všechny.
Vyměnil jsem vstřiky, čerpadlo, turbo a dělá to pořád úplně stejně. Říkám že to je olejovým čerpadlem.
Pokud by to bylo "přehlcením naftou", vysvětli mi proč by to chcíplo a hlavně proč by to potom točilo bez komprese? Nemyslím tím že to točí a nechytá, ale že to opravdu točí ÚPLNĚ BEZ KOMPRESE, na volno bez odporu jak když startuješ se sundanou hlavou.
Je to prostě problém těchto motorů. Co jsem se dočetl, tak nemají redukční ventil tlaku oleje do hlavy, ale jediný přímo někde na čerpadle a ten odchází. Pak to tolik natlakuje hydroštely že se nedovřou ventily a prostě zdechne protože ztratí kompresi - proto chvíli točí na volno, než tlak zase klesne. Řeší to hodně lidí.
Vyměnil jsem vstřiky, čerpadlo, turbo a dělá to pořád úplně stejně. Říkám že to je olejovým čerpadlem.
Pokud by to bylo "přehlcením naftou", vysvětli mi proč by to chcíplo a hlavně proč by to potom točilo bez komprese? Nemyslím tím že to točí a nechytá, ale že to opravdu točí ÚPLNĚ BEZ KOMPRESE, na volno bez odporu jak když startuješ se sundanou hlavou.
Je to prostě problém těchto motorů. Co jsem se dočetl, tak nemají redukční ventil tlaku oleje do hlavy, ale jediný přímo někde na čerpadle a ten odchází. Pak to tolik natlakuje hydroštely že se nedovřou ventily a prostě zdechne protože ztratí kompresi - proto chvíli točí na volno, než tlak zase klesne. Řeší to hodně lidí.
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Aha takze ten tlak oleje redukovany vlastne je...
Ono je vcelku jednoduche to overit..nechat to zahrát na predepsanou provozni teplotu a pak tomu nalozit..
Pokud se to zase stane tak je mozne ze se neco takoveho co popisujes deje, ale taky je mozne ze to je v necem uplne jinem..to je osud tuningovych TDi, nekdo tam nejak neco naprasi..pak to proda a nasrat, starejte se jak chcete..
Treba by stacilo sundat ventil viko a podivat se na vacku bezprostredne po tom co se to takto zakucka.
Mozna udelat diag a TDi graf na predvstrik..zahrate na provozní teplotu samo..me se hodne podobne chovalo vyzvykane kolo na klice..treba..
Ono je vcelku jednoduche to overit..nechat to zahrát na predepsanou provozni teplotu a pak tomu nalozit..
Pokud se to zase stane tak je mozne ze se neco takoveho co popisujes deje, ale taky je mozne ze to je v necem uplne jinem..to je osud tuningovych TDi, nekdo tam nejak neco naprasi..pak to proda a nasrat, starejte se jak chcete..
Treba by stacilo sundat ventil viko a podivat se na vacku bezprostredne po tom co se to takto zakucka.
Mozna udelat diag a TDi graf na predvstrik..zahrate na provozní teplotu samo..me se hodne podobne chovalo vyzvykane kolo na klice..treba..
- David Cupánek
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06.09.2017 12:26
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Ano, dělá to i na zahřátém motoru. Jak jsem již zmínil, na studeném to akorát udělá už při nižších otáčkách.
Když sundáš ventilové víko po chcípnutí motoru, co tam chceš jako vykoukat? I kdyby to bylo za běhu, neuvidíš tam nic víc než jak vačka zamačkává vršek hydroštelů a jak všude stříká olej...
V původním příspěvku je uvedeno, že stejně jako u mě, motor úplně ztratí tlaky a po nějaké době zase běží normálně. Zamysli se nad tím, co může způsobit že motor najednou nemá kompresi. To je mechanická závada, která nijak nesouvisí s palivovou soustavou.
V podstatě jsou jen 4 možnosti kdy motor nebude mít na žádném válci kompresi:
1) Mezi všemi válci roztrhlé těsnění pod hlavou
2) Díra ve všech pístech
3) Prasklá stěna na všech válcích
4) Nedovírají ventily
1, 2, 3 je trvalá závada, s kterou by to nebylo možné už nikdy nastartovat a dělalo by to hroznej rachot, jedinou možností která připadá v úvahu je že nedovírají ventily v HÚ.
To se může stát opět jen z několika důvodů:
1) Skočí rozvod
2) Něco se dostane mezi ventil a sedlo
3) Něco na ventil tlačí
Kdyby skočil rozvod, rozhodně se to po minutě samo nesrovná a navíc by postupně nazačal běžet jeden, po chvíli druhej, za chvíli třetí...
Kdyby se něco dostalo mezi ventil a sedlo, určitě by se to taky nestalo na všech válcích najednou, určitě by se to po minutě samo neopravilo a nejspíš by to ventil ohlo, v lepším případě jen poškodilo dosedací plochu, tak by ventil už podfukoval pořád.
Něco tedy musí stlačovat ventily. Ty mačká vačka přes hydroštely, které tlakem oleje vymezují vůli na ventil. Čím víc je tam oleje, tím víc vytlačuje ventil. Když tam v otáčkách stoupne tlak oleje s nefunkční regulací tlaku v čerpadle na extrémně vysokou hodnotu, tak to prostě tlačí na ventil i když je vačka v "klidové" poloze a ventil není dovřený. Po chvíli bez otáček přebytečný olej z hydroštelů vyteče a ventily se dovřou, proto začnou postupně jednotlivé válce zase fungovat.
To je jediné možné vysvětlení a jeho jediné řešení je výměna olejového čerpadla. Tečka.
Když sundáš ventilové víko po chcípnutí motoru, co tam chceš jako vykoukat? I kdyby to bylo za běhu, neuvidíš tam nic víc než jak vačka zamačkává vršek hydroštelů a jak všude stříká olej...
V původním příspěvku je uvedeno, že stejně jako u mě, motor úplně ztratí tlaky a po nějaké době zase běží normálně. Zamysli se nad tím, co může způsobit že motor najednou nemá kompresi. To je mechanická závada, která nijak nesouvisí s palivovou soustavou.
V podstatě jsou jen 4 možnosti kdy motor nebude mít na žádném válci kompresi:
1) Mezi všemi válci roztrhlé těsnění pod hlavou
2) Díra ve všech pístech
3) Prasklá stěna na všech válcích
4) Nedovírají ventily
1, 2, 3 je trvalá závada, s kterou by to nebylo možné už nikdy nastartovat a dělalo by to hroznej rachot, jedinou možností která připadá v úvahu je že nedovírají ventily v HÚ.
To se může stát opět jen z několika důvodů:
1) Skočí rozvod
2) Něco se dostane mezi ventil a sedlo
3) Něco na ventil tlačí
Kdyby skočil rozvod, rozhodně se to po minutě samo nesrovná a navíc by postupně nazačal běžet jeden, po chvíli druhej, za chvíli třetí...
Kdyby se něco dostalo mezi ventil a sedlo, určitě by se to taky nestalo na všech válcích najednou, určitě by se to po minutě samo neopravilo a nejspíš by to ventil ohlo, v lepším případě jen poškodilo dosedací plochu, tak by ventil už podfukoval pořád.
Něco tedy musí stlačovat ventily. Ty mačká vačka přes hydroštely, které tlakem oleje vymezují vůli na ventil. Čím víc je tam oleje, tím víc vytlačuje ventil. Když tam v otáčkách stoupne tlak oleje s nefunkční regulací tlaku v čerpadle na extrémně vysokou hodnotu, tak to prostě tlačí na ventil i když je vačka v "klidové" poloze a ventil není dovřený. Po chvíli bez otáček přebytečný olej z hydroštelů vyteče a ventily se dovřou, proto začnou postupně jednotlivé válce zase fungovat.
To je jediné možné vysvětlení a jeho jediné řešení je výměna olejového čerpadla. Tečka.
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9tdi 1Z přehlcuje se naftou
Takže ten motor tu regulaci tlaku tedy skutečně má..
A není jednoznačné sebrat měřič tlaku oleje a ověřit to ?
Když víš kolik to má tlačit a kolik to reálně tlačí na budíku ?
Ověřit funkčnost té oné regulace a teprve pak klidne to čerpadlo vyměnit ?
A není jednoznačné sebrat měřič tlaku oleje a ověřit to ?
Když víš kolik to má tlačit a kolik to reálně tlačí na budíku ?
Ověřit funkčnost té oné regulace a teprve pak klidne to čerpadlo vyměnit ?