Světlo zpátečky - lepší žárovka

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
tomcruzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 22.02.2017 06:36

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od tomcruzz »

LED diody kryté odrazovou vrstvou, která zabraňuje oslnění a soustředí veškerý světelný tok do paraboly světlometu
- LED diody nevyzařují přímo, aby se zabránilo oslnění světelným bodem

Gclub คาสิโน

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Fessy »

Jak je to přesně s tím příkonem? Taky hledám něco lepšího do zpátečky a našel jsem i ledky, které mají 20 bodů na hrotu a svítily by přímo. Ovšem většinou mají malý příkon (většinou do 5 W - ty levnější, pak mi to přijde zbytečně drahé). Co jsem hledal, tak ve zpátečce má být žárovka s příkonem 21 W. Je možné, že to usvítí i ta ledka s 5 W? Případně nenadělá to paseku v autě?
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od varok »

Takhle to nemůžete srovnávat. LED diody pracují na jiném principu. Mrkněte na žárovky v domácnosti. Klasická vláknová žárovka má třeba 100W a když ji nahradíte LED žárovkou, ta bude mít třeba 25W, příklad.
U světel do auta je důležitá svítivost LED, né příkon.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Crowley »

Vždycky jde o svítivost, ale ta se blbě měří. příkon změříš jednoduše voltmetrem a ampérmetrem.

Žárovky mají ohromné tepelné ztráty, jsou to taková malá umělá slunce. Příkon do žárovky se vyzáří ve spektru hluboké infra až viditelné; a září víc v tom infra, než ve viditelném... Je dost dobře možné, že 25W žárovka převede jen 4,5 W do světelného toku, zbytek jsou ztráty

Oproti tomu LED diody září na bei voko jedné vlnové délce s velkým rozptylem a do toho rozptylu dají téměř veškerý příkon. Zahřívají se, ale to je způsobené parazitní impedancí a předřadným odporem. A je možný, že ta 5W LEDka převede 4,5W do světla a zbylý půl watt topí.

U starých, hloupých, aut Ti stačí vyndat žárovku a místo ní napasovat diodu s předřadným odporem, který účinně nastaví proud diodou, abys jí neupekl; dioda má, oproti žárovkám, odpor nula, nula nic a naložit jí 12V je okamžitá pozvánka do křemíkového nebe.

U nových, chytrých, aut, která hlídají prasklé žárovky atd. je potřeba počítat i s falešnou detekcí chyby; může se dost dobře stát, že ŘJ vyhodnotí diodový bastl jako zkrat.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Fessy »

S odporem jsem si koupil akorát do kufru, protože to tam dělalo problém. Občas se nerozsvítila, nebo se po chvilce ztlumila. Co jsem se díval, tak většina těch do zpátečky mají už odpor.

Je mi jasné, že ty bez odporu mi budou hlásit chybu ve vagu, ale to je mi celkem jedno.

Spíš mě zajímalo jak je to s tím příkonem. Podle vašich odpovědí se tedy nemusím bát koupit žárovku s nižším příkonem. Svítivost tam Číňani stejně většinou neuvádí, tak něco zkusím a uvidím :) Díky za odpovedi


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od varok »

Jedině vyzkoušet, co vám bude vyhovovat. Osobně si myslím, že když máte v třeba kufru žárovku 5W a dáte tam LED s výkonem 1W, tak bude svítit možná i více než ta klasická žárovka. U těch zpáteček tady v tématu to samé. Cpát tam LED třeba 30W je podle mě prasárna a stačí odhadem 10W LED dioda plus odpor. V práci máme ty přenosné lampy. Někdo má s halogen žárovkou 150W, kterou mám v garáži i já. Jiní mají s LED 10W a svítí to mnohem více a pro mě pěknějším bílým světlem, ne tím hnusným žlutým.
Když chce ale někdo oslňovat ostatní, tak at si tam dá klidně i 50W LED.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Fessy »

Jde mi jen o to, abych lépe viděl při parkování. Tak já to teda zkusím a uvidím. A ohledně toho oslňování ostatních si myslím, že to nebude až tak horké. Kolikrát člověk couvá na hlavní cestě a když parkuji, tak je stejně většinou místo na průjezd pro jedno auto, které za mnou musí zastavit, takže tu chviličku oslnění by snad zvládnul. A i kdybych snad musel někdy couvat na hlavní, tak jen ať to pořádně razí dozadu a ten za mnou si toho všimne a začne brzdit :)
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Fessy »

Ještě jsem našel nějaké označení 1156 a 1157. Bohužel se nedokážu dopracovat k tomu, jaký je mezi nimi rozdíl a který z tohoto označení je správný pro mého G4
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“