Zapojení konektoru termospínače

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2675
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od srotty »

Pokud ti neběží ventilátory,tak klima nemůže chladit.Takže je zprovozni a uvidíš.
To,jak jsou ventilátory zapojené neřeš. Prostě to tak je a nic s tím neuděláš. Buď rád,že nemáš fiata nebo renaulta-to je teprve pošušňání.

varok
Člen klubu
Příspěvky: 978
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od varok »

Dobře, zkusím zapojit ty ventilátory a uvidím, snad to je tím.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z

varok
Člen klubu
Příspěvky: 978
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od varok »

Dobrý den, nakonec jsem se do zapojení pustil až dnes dopoledne. Celé jsem to vytáhnul z izolačky. Naštěstí jsem to celé rozkuchal, protože ten tlustší červený drát byl uhnilý i ještě jednou pod tou izolačkou. Ale zapojení bylo trošku jiné než psal srotty. Už to někdo asi někdy opravoval, protože se mi nezdá, že by to bylo tak zprasené od novoty. Jako vždy zase polámané konektory. Tedy ten velký na modulu. Natáhnul jsem si nové káblíky, ale nefunguje mi to jak má.
Před opravou to fungovalo: při studeném motoru se ventilátory netočily. Po zapnutí klimy se hned roztočil malý ventilátorna nižší otáčky. Po přehřátí motoru se zapnul i velký ventilátor, tedy oba se točily na max. otáčky i když je vypnutá klima. Nevím jak to má být originál.
Po opravě: při studeném motoru se ventilátory netočí. Po zapnutí klimy se zapnou oba ventilátory na nižší otáčky. Po vypnutí klimy se zase vypnou, ale při přehřátí se nezapne ani jeden. Tak nevím jestli je v čudu termospínač na chladiči nebo ten modul pod baterií? Kábly byly zapojené trošičku jinak než mi psal srotty.
Z pojistky na baterii šel drát odhadem 1,5mm2 červené barvy. Po cestě se rozvětvil na dva červené taky odhadem 1,5mm2. Jeden šel na ten termospínač, druhý do modulu pod baterií(asi hlavní přívod). Tenký červený káblík se žlutým proužkem z termospínače jde taky do toho modulu. Tlustší červený káblík s bílým proužkem jde z termospínače, na malý ventilátor. Ale nefunguje mi to jak má. Chtěl bych poprosit jestli někdo nemá schéma. Hledal jsem na netu, ale nic jsem nenašel.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z

varok
Člen klubu
Příspěvky: 978
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od varok »

Tedy nějaké schémata jsem na google našel, ale nějak se v tom nemohu zorientovat. Stačí mi jen ta silová část na ventilátory a termospínač na chladiči. Do druhého konektoru vede jen červený tenký káblík se žlutým proužkem, dal jsem oranžový.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2675
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od srotty »

Tohle jsem našel. Ale nevím přesně tvůj rok výroby.
Tady jde vidět,že z pojistky na baterce jde červený drát o průměru 2,5 do ŘJ dochlazování a do termospínače. Červenožlutý terpospínač-modul a červenobílý jde z termospínače na oba motorky vrtulí.
Přílohy
klima.jpg
klima2.jpg

varok
Člen klubu
Příspěvky: 978
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od varok »

Super, podobné schématka jsem na google našel, ale bez popisků a vysvětlivek. Vy to máte kompletní.
Takže ten červený káblík s bílým proužkem má jít asi z termospínače nakonec na oba ventilátory. Měl jsem to tak, ale nakonec jsem to rozpojil. Ale i tak mi to funguje nějak zvláštně. Mám to zatím jen provizorně, až bude více času, tak to udělám pořádně.
A jak mají prosím tedy správně fungovat ty ventilátory, jak jsem psal výše? Tedy: při studeném motoru se ventilátory netočí, po zapnutí klimy se roztočí jen ten malý ventilátor. Po vypnutí klimy se po přehřátí roztočí oba ventilátory naplno?
Když zase budu čekat v koloně nebo déle na semaforech, tak zatím pustím alespoň klimu, kdy vím že ventilátory jedou, i když se mi zdá že ne na max. otáčky.
Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2675
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od srotty »

Ano,červenobílý na oba ventilátory.
Při studeném se netočí,při klimě točí oba,při přehřátí jen ten velký.

varok
Člen klubu
Příspěvky: 978
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od varok »

Aha, tak buď jsem to měl zapojené špatně já, nebo máte jiný typ a je to tam zapojené jinak.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z

varok
Člen klubu
Příspěvky: 978
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Zapojení konektoru termospínače

Příspěvek od varok »

Mám to teď zapojené dalo by se říci provizorně. Musím někde sehnat ten větší konektor do modulu pod baterkou. Jako vždy je polámaný od předchozích majitelů. Auto je ale asi po čelním ťukanci, je to celé pokřivené.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“