1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 29.11.2020 18:18
1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Ahoj! Prosím o radu - je to časté téma, načetl jsem o něm všechno zde na fóru, ale pořád si nevím rady.
Mám dva roky Golfa s motorem 1.6 16v kód ATN, a potýkám se s akutní spotřebou oleje - začalo to, že jsem doléval olej párkrát mezi výměnou (po 10000km) a skončilo tím, že dolévám každých 500 km, nebo prakticky při každé delší jízdě, hlavně po dálnici.
Když začal olej kupodivu přibývat a z motoru byl cítit benzín, a už auto jezdilo hodně mizerně, chtěl jsem se domluvit s mechanikem na přetěsnění hlavy, gufera atd., mechanik prohlásil že to je hodně práce a výsledek nejistý, a že ten motor je v takovém stavu, že bude lepší ho vyměnit celý. No a náhodou jsem sehnal motor z auta co mělo najeto údajně 160 000, tak jsem do toho šel.
Podle mechanika je ten nový motor ve skvělém stavu. Jízdní vlastnosti se prudce zlepšily, tam kde jsem musel podřazovat do kopce nebo při předjíždění na trojku, teď v pohodě vyjedu na pětku. Startuje okamžitě, nic se neklepe, necuká. Mechanik říkal že měřil komprese, že se sám diví jak je ten motor v pořádku.
Jenže... po necelých 600 kilometrech zase svítí kontrolka oleje a na měrce je hladina pod ryskou
Vůbec netuším, kde může být ještě chyba? Samozřejmě i ten nový motor může být trochu vyjetý, ale že to bude žrát stejně, to mi fakt přijde divné. Měnil se pouze motor, alternátor a rozvodové řemeny, všechno ostatní se přendavalo... tak mě napadá, kde ještě by mohl ten olej mizet? Nakolik to mohu posoudit, ze zaparkovaného auta nic neteče, olej se ztrácí hlavně za jízdy, po dálnici o něco víc než při ježdění po městě.
Ještě mě napadlo, nebo spíš jsem si tady přečetl, jestli to nemůže být odlučovač oleje, ale nejsem takový expert...
Prosím o radu, a rád bych se zeptal, jestli nemáte tip na mechanika ze západních čech, který těmhle dnes už starým autům rozumí a dokázal by se na to podívat, díky.
Mám dva roky Golfa s motorem 1.6 16v kód ATN, a potýkám se s akutní spotřebou oleje - začalo to, že jsem doléval olej párkrát mezi výměnou (po 10000km) a skončilo tím, že dolévám každých 500 km, nebo prakticky při každé delší jízdě, hlavně po dálnici.
Když začal olej kupodivu přibývat a z motoru byl cítit benzín, a už auto jezdilo hodně mizerně, chtěl jsem se domluvit s mechanikem na přetěsnění hlavy, gufera atd., mechanik prohlásil že to je hodně práce a výsledek nejistý, a že ten motor je v takovém stavu, že bude lepší ho vyměnit celý. No a náhodou jsem sehnal motor z auta co mělo najeto údajně 160 000, tak jsem do toho šel.
Podle mechanika je ten nový motor ve skvělém stavu. Jízdní vlastnosti se prudce zlepšily, tam kde jsem musel podřazovat do kopce nebo při předjíždění na trojku, teď v pohodě vyjedu na pětku. Startuje okamžitě, nic se neklepe, necuká. Mechanik říkal že měřil komprese, že se sám diví jak je ten motor v pořádku.
Jenže... po necelých 600 kilometrech zase svítí kontrolka oleje a na měrce je hladina pod ryskou
Vůbec netuším, kde může být ještě chyba? Samozřejmě i ten nový motor může být trochu vyjetý, ale že to bude žrát stejně, to mi fakt přijde divné. Měnil se pouze motor, alternátor a rozvodové řemeny, všechno ostatní se přendavalo... tak mě napadá, kde ještě by mohl ten olej mizet? Nakolik to mohu posoudit, ze zaparkovaného auta nic neteče, olej se ztrácí hlavně za jízdy, po dálnici o něco víc než při ježdění po městě.
Ještě mě napadlo, nebo spíš jsem si tady přečetl, jestli to nemůže být odlučovač oleje, ale nejsem takový expert...
Prosím o radu, a rád bych se zeptal, jestli nemáte tip na mechanika ze západních čech, který těmhle dnes už starým autům rozumí a dokázal by se na to podívat, díky.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
on ten novej motor je v podstatě 20 let starej takže simerinky už budou zralý na výměnu.
pokud sedí ty najetý kilometry a motor je znatelně lepší než původní, budem věřit tomu že spodek je OK a jestli olej nikde neteče z venku zbývají jen ty gufera.
pokud sedí ty najetý kilometry a motor je znatelně lepší než původní, budem věřit tomu že spodek je OK a jestli olej nikde neteče z venku zbývají jen ty gufera.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Gufera na ventilech.
Jenze prohlaseni mechanika ze tlaky OK je vec jedna (bez dukazu o namerenych hodnotach).
Udelas hlavu a zacne to zrat spodem 2x tolik.
Nezda se mi ze po 600 km by to sezralo tolik oleje jen pres ventily..mel sem na motoru tak tvrde gufera ze sem je pri demontazi rozlamal a spotreba oleje nebyla nijak tragicka (ze bych po 600km musel dolivat olej).
Co tam mas nalito za olej? Nekdy pomuze 10w40, ale klidne bych tam nalil Supercharge od Wynnsu pokud tam mas nalito 5w40 to taky pomaha.
Jenze prohlaseni mechanika ze tlaky OK je vec jedna (bez dukazu o namerenych hodnotach).
Udelas hlavu a zacne to zrat spodem 2x tolik.
Nezda se mi ze po 600 km by to sezralo tolik oleje jen pres ventily..mel sem na motoru tak tvrde gufera ze sem je pri demontazi rozlamal a spotreba oleje nebyla nijak tragicka (ze bych po 600km musel dolivat olej).
Co tam mas nalito za olej? Nekdy pomuze 10w40, ale klidne bych tam nalil Supercharge od Wynnsu pokud tam mas nalito 5w40 to taky pomaha.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 29.11.2020 18:18
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Díky za rady. Takže motor jsem vyměnil ale stejně se výměně gufer neubráním... ojoj
Přiznám se, nalil jsem tam v zoufalství nějaké aditivum do oleje BG RF 7, a kupodivu od té doby dalších 500 km a oleje pořád stejně. Tak to možná něčemu pomohlo?
Ještě ze zeptám na ta gufera. Jeden mechanik, kamarád, mi řekl, že mi to vymění "až bude mít čas" jenom za cenu dílů. Ale čas nemá a evidentně se mu do toho nechce.
Druhý mechanik ke kterému jezdím, je fakt profík, a vždycky mi všechno na autech udělal perfektně. Ten mě právě navedl na tu výměnu motoru, protože podle něj "když uděláme gufera, ten motor je v takovém stavu, že to poteče jinudy, bude se teda muset udělat těsnění pod hlavou, pístní kroužky, ale ty písty už budou v takovém stavu, že se i ty nové kroužky se rychle zničí, a prostě to nemá cenu a bude s tím strašně práce, celkem bych si řekl tak o 15-20000," A evidentně se mu do toho nechce.
Tak se vrátím k prosbě o radu, znáte nějakého mechanika, který má s benzínovými golfy zkušenosti, a dokázal by ta gufera vyměnit za nějakou rozumnou cenu? Vlastně jsem asi už ochotný dojet kamkoliv v ČR :-/
Z toho Golfíka jsem za dva roky udělal skoro nové auto , jezdí krásně, fungujou perfektně všechny ty věci, co na 20 let starých autech nikdo neřeší, jako abs, klima, atd., a ten olej mě prostě strašně sere.
Přiznám se, nalil jsem tam v zoufalství nějaké aditivum do oleje BG RF 7, a kupodivu od té doby dalších 500 km a oleje pořád stejně. Tak to možná něčemu pomohlo?
Ještě ze zeptám na ta gufera. Jeden mechanik, kamarád, mi řekl, že mi to vymění "až bude mít čas" jenom za cenu dílů. Ale čas nemá a evidentně se mu do toho nechce.
Druhý mechanik ke kterému jezdím, je fakt profík, a vždycky mi všechno na autech udělal perfektně. Ten mě právě navedl na tu výměnu motoru, protože podle něj "když uděláme gufera, ten motor je v takovém stavu, že to poteče jinudy, bude se teda muset udělat těsnění pod hlavou, pístní kroužky, ale ty písty už budou v takovém stavu, že se i ty nové kroužky se rychle zničí, a prostě to nemá cenu a bude s tím strašně práce, celkem bych si řekl tak o 15-20000," A evidentně se mu do toho nechce.
Tak se vrátím k prosbě o radu, znáte nějakého mechanika, který má s benzínovými golfy zkušenosti, a dokázal by ta gufera vyměnit za nějakou rozumnou cenu? Vlastně jsem asi už ochotný dojet kamkoliv v ČR :-/
Z toho Golfíka jsem za dva roky udělal skoro nové auto , jezdí krásně, fungujou perfektně všechny ty věci, co na 20 let starých autech nikdo neřeší, jako abs, klima, atd., a ten olej mě prostě strašně sere.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 29.11.2020 18:18
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Tak jenom takové "možné" řešení, prohlídka motoru zespodu odhalila, že olej vesele teče v místě přípojky toho odlučovače, co je na motoru ze strany, jako od kabiny. Takže snad bude stačit vyměnit to těsnění.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Ten odlučovat ještě pročisti, když už bude venku. Mělo by stačit teplou vodu a čističem brzd. Zkontroluj, jestli máš zapojený konektor vyhřívání. Těsnění jsou tam tuším dvě...
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4744
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Těsnění jsou tam opravdu dvě,nejlépe koupit origo u VW. Vyhřívání té hadice od odlučovače nemají všechny verze,takže tam žádný konektor mít nemusí.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
no a pak se v tom vyznej...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 29.11.2020 18:18
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Ano je to přesně tak. Když auto parkuje tak olej neubývá, nebo rozhodně ne tak, aby si toho člověk všimnul. Zato při jízdě to z toho asi stříká na všechny strany - jak jsme koukali zespodu, olejový povlak byl prakticky všude za motorem směrem ke kabině. Nevím čím to je, třeba je ten odlučovač nad hladinou oleje vypnutého motoru, fakt nevím. Se zapnutým motorem, je vidět že to teče.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
Ano, odlučovač je určitě nad hladinou oleje při vypnutém motoru, protože ta ani nezaplní vanu a i ten spodní otvor odlučovače je totiž ještě na bloku.
To těsnění by mělo být N90617501 a 036103677 a ten výhřev mají tuším jen "vcholné" motory této řady BCB, kde je to vyvedeno do sání pod klapku. Pokud máš ATN tak výhřev asi mít nebude (neručím za to).
To těsnění by mělo být N90617501 a 036103677 a ten výhřev mají tuším jen "vcholné" motory této řady BCB, kde je to vyvedeno do sání pod klapku. Pokud máš ATN tak výhřev asi mít nebude (neručím za to).
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 29.12.2013 16:04
Re: 1.6 16v žere olej a nejspíš to nebude motorem?
nazubudni vymeniť aj hadicu od toho odlučovača.