Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V -VYŘEŠENO!!
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V -VYŘEŠENO!!
Nazdar,
procházel jsem témata a nenašel jsem odpověď na závadu mého motoru AZD,někdo popisuje velice podobný problém ale vyřešení sem nikdo nenapsal téma staré 6 let.
Problém...
V rozsahu cca 1500-2500 ot./min. vynechává zapalování meho motoru.Ne na jeden válec nebo tak něco,ale prostě nepálí všechny válce,jen momentně,takže jízda je krátkodobě cukavá,hlavně ve městě,na volnoběh jen někdy.Dělá to při studeném i teplém motoru.
-Motor v pohodě startuje,krásně drží volnoběžné otáčky,jde vytočit na max.,klapka by měla být čistá,svíčky(předepsané) mají cca cca 15tis.km,4roky jezdím na N98.
Na vagu jsem to měl napíchnutý a neukázalo to nic neobvyklého,jen záznam o lambdě ale to mi ukazuje 5let a na nic to nemá vliv,jede stejně a spotřeba normální.Když jsem pročítal témata s mým problémem tak vyměna lambdy,svíček,klapky..nepomohla.
Co Vás napadá??Nechci hledat závadu výměnným způsobem.
Díky.
procházel jsem témata a nenašel jsem odpověď na závadu mého motoru AZD,někdo popisuje velice podobný problém ale vyřešení sem nikdo nenapsal téma staré 6 let.
Problém...
V rozsahu cca 1500-2500 ot./min. vynechává zapalování meho motoru.Ne na jeden válec nebo tak něco,ale prostě nepálí všechny válce,jen momentně,takže jízda je krátkodobě cukavá,hlavně ve městě,na volnoběh jen někdy.Dělá to při studeném i teplém motoru.
-Motor v pohodě startuje,krásně drží volnoběžné otáčky,jde vytočit na max.,klapka by měla být čistá,svíčky(předepsané) mají cca cca 15tis.km,4roky jezdím na N98.
Na vagu jsem to měl napíchnutý a neukázalo to nic neobvyklého,jen záznam o lambdě ale to mi ukazuje 5let a na nic to nemá vliv,jede stejně a spotřeba normální.Když jsem pročítal témata s mým problémem tak vyměna lambdy,svíček,klapky..nepomohla.
Co Vás napadá??Nechci hledat závadu výměnným způsobem.
Díky.
Naposledy upravil(a) Sonny dne 30.12.2015 12:22, celkem upraveno 1 x.
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
výměnou VN káblů nic nepokazíš - mě to pomohlo (ale pokud mi vynechal válec, tak to trvalo dýl...i na volnoběh) pak už jen cívka (zapalovací modul)
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Koukám že hodně vzhlédnutí ale asi to nebude tak jednoduchý
Kabely?? tak jednoduchý to nebude..cívky mám čtyři..
Kabely?? tak jednoduchý to nebude..cívky mám čtyři..
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Co potenciometr škrtící klapky?? řešil to už někdo?? prý jedna s možností co by to mohlo být.
Dnes to za jízdy necukalo,jen na volnoběh to vynechávalo-za minutu 3x.
Dnes to za jízdy necukalo,jen na volnoběh to vynechávalo-za minutu 3x.
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
já si to na začátku špatně přečet - myslel jsem, že ti občas jede na tři válce, sorry...
Takže je to tak, že občas nepravidelně zacuká, jak na volnoběh, tak za jízdy, jo?
Teplej i studenej??
Takže je to tak, že občas nepravidelně zacuká, jak na volnoběh, tak za jízdy, jo?
Teplej i studenej??
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Mě to taky cuká, v podstatě ve stejném rozmezí otáček, ale zapalování nevynechává, všechno se zdá být ok. Cuká to stylem jako kdyby se motor pohyboval dopředu a dozadu na silentblocich a vysokou frekvencí
Když jedu na neutrál, tak se neděje vůbec nic.. Klouby by házely tak nebo tak ne?
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
Když jedu na neutrál, tak se neděje vůbec nic.. Klouby by házely tak nebo tak ne?
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re:
Zapalování nevynechává?? tak co ti dělá to cukání?? řešíš to nějak?kufus píše:Mě to taky cuká, v podstatě ve stejném rozmezí otáček, ale zapalování nevynechává, všechno se zdá být ok. Cuká to stylem jako kdyby se motor pohyboval dopředu a dozadu na silentblocich a vysokou frekvencí
Když jedu na neutrál, tak se neděje vůbec nic.. Klouby by házely tak nebo tak ne?
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
Mě někdy připadá jako by se to před tím cukáním(jen u rozjezdu)trochu dusilo,pak to zacuká a pak to jede normálně..Samozřejmě ted to nemá čas nikdo řešit ..a hlavně,nikdo nic bez vagu neví.
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Nevynechává, nijak mě to neomezuje v jízdě, jen je to dost nepříjemné když to skáče jak koza v tom rozmezí otáček, nejvíc cca 1800-2000.
Před rokem jsem měnil cívku kvuli vynechávání zapalování, zkoušel jsem ji dát zpátky a tam je to vynechávání jiné, ale bylo tam i to nové, takže to civkou nebude. Kabely mám taky nové...
Zkoušel jsem logovat egr, jestli neskáče nějak moc, ale bez výsledku, v dílenské příručce jsem ještě viděl, že by to mohla dělat nádobka s aktivním uhlím. Přímo u ní psali, že může zpusobovat lehké škubání při mírné zátěži, což by odpovídalo.
Pokud na místě vytočím na 2000,tak nic, žádný náznak ničeho :/
Aby ten problém u mě nebyl nakonec v podvozku.
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
Před rokem jsem měnil cívku kvuli vynechávání zapalování, zkoušel jsem ji dát zpátky a tam je to vynechávání jiné, ale bylo tam i to nové, takže to civkou nebude. Kabely mám taky nové...
Zkoušel jsem logovat egr, jestli neskáče nějak moc, ale bez výsledku, v dílenské příručce jsem ještě viděl, že by to mohla dělat nádobka s aktivním uhlím. Přímo u ní psali, že může zpusobovat lehké škubání při mírné zátěži, což by odpovídalo.
Pokud na místě vytočím na 2000,tak nic, žádný náznak ničeho :/
Aby ten problém u mě nebyl nakonec v podvozku.
Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
-
- Pilot
- Příspěvky: 856
- Registrován: 25.12.2008 16:48
- Bydliště: Krnov/Brno
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Ahoj řeším podobný problém.
VAG psal zapalování řada 1 vynechává + pal. počítač psal EMISE DO DÍLNY. Vyměnil jsem všechny svíčky. Prohodil zapalovací cívku z řady 1 na řadu 2. Řada1==válec1, číslováno od rozvodů. VAG psal zapalování vynechává na řadě 2. Super. Koupil jsem BOSH zapalovací cívku. Check engine se již nerozsvěcuje a počítač nehlásí EMISE DO DÍLNY, ale auto na volnoběh stále vibruje, občas spadnou otáčky a zase se dorovnají.
Z 90% to vždy natočím až napodruhé.
Zkoušel jsem přidat jen nepatrně plyn, ale auto nedokáže držet otáčky např. kolem 1000ot/min. Otáčky kolísají +- 300 otáček stále nahoru dolů. Až kolem 2000+ ot/min jsou otáčky dle polohy plynu.
Auto cuká, i když v nízkých otáčkách kolem 1200ot/min, je to spíš už nepříjemné škubání. Spotřeba při cukání je kolem 2.5l. Dělá to také při teplém i studeném motoru.
Na co se zaměřím -> klapka čistota + základní seřízení, kontrola hadičky z EGR. Co ještě překontrolovat?
VAG psal zapalování řada 1 vynechává + pal. počítač psal EMISE DO DÍLNY. Vyměnil jsem všechny svíčky. Prohodil zapalovací cívku z řady 1 na řadu 2. Řada1==válec1, číslováno od rozvodů. VAG psal zapalování vynechává na řadě 2. Super. Koupil jsem BOSH zapalovací cívku. Check engine se již nerozsvěcuje a počítač nehlásí EMISE DO DÍLNY, ale auto na volnoběh stále vibruje, občas spadnou otáčky a zase se dorovnají.
Z 90% to vždy natočím až napodruhé.
Zkoušel jsem přidat jen nepatrně plyn, ale auto nedokáže držet otáčky např. kolem 1000ot/min. Otáčky kolísají +- 300 otáček stále nahoru dolů. Až kolem 2000+ ot/min jsou otáčky dle polohy plynu.
Auto cuká, i když v nízkých otáčkách kolem 1200ot/min, je to spíš už nepříjemné škubání. Spotřeba při cukání je kolem 2.5l. Dělá to také při teplém i studeném motoru.
Na co se zaměřím -> klapka čistota + základní seřízení, kontrola hadičky z EGR. Co ještě překontrolovat?
VW GOLF IV 1.6 16V AZD
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Sonny, ty jsi měnil klapku nebo ne? Já teď nasadil tu z 1.8T a v garáži mám tu svojí...jako zbavovat se jí pro jistotu nebudu, ale pokud budeš mít cestu do prahy, tak se třeba zastav a můžeme jí tam na zkoušku hodit. Sice to bude metoda pokus/omyl, ale bez dodatečných nákladů žejo...
Jo a co ten hallův snímač? Ten občas zlobí a nehází to chybku v diag...to se ale často řeší v jiných vláknech o 16V. Co nějaká netěsnost v sání...Nezkoušel jsi vyčistit MAP senzor?
Jo a co ten hallův snímač? Ten občas zlobí a nehází to chybku v diag...to se ale často řeší v jiných vláknech o 16V. Co nějaká netěsnost v sání...Nezkoušel jsi vyčistit MAP senzor?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Oproti tobě to mám jinak.mě palubka nic nehlásí,na vagu nic nemám,a otáčky krásně drží.všechny válce pálí,jen občas všechny vynechají.Tomaskocz píše:Ahoj řeším podobný problém.
VAG psal zapalování řada 1 vynechává + pal. počítač psal EMISE DO DÍLNY. Vyměnil jsem všechny svíčky. Prohodil zapalovací cívku z řady 1 na řadu 2. Řada1==válec1, číslováno od rozvodů. VAG psal zapalování vynechává na řadě 2. Super. Koupil jsem BOSH zapalovací cívku. Check engine se již nerozsvěcuje a počítač nehlásí EMISE DO DÍLNY, ale auto na volnoběh stále vibruje, občas spadnou otáčky a zase se dorovnají.
Z 90% to vždy natočím až napodruhé.
Zkoušel jsem přidat jen nepatrně plyn, ale auto nedokáže držet otáčky např. kolem 1000ot/min. Otáčky kolísají +- 300 otáček stále nahoru dolů. Až kolem 2000+ ot/min jsou otáčky dle polohy plynu.
Auto cuká, i když v nízkých otáčkách kolem 1200ot/min, je to spíš už nepříjemné škubání. Spotřeba při cukání je kolem 2.5l. Dělá to také při teplém i studeném motoru.
Na co se zaměřím -> klapka čistota + základní seřízení, kontrola hadičky z EGR. Co ještě překontrolovat?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
-Klapku jsem nikdy neměnil a nic s ní nedělal,nebylo potřeba.klapka bývá špinavá z vrchu nebo zespodu??Shorty píše:Sonny, ty jsi měnil klapku nebo ne? Já teď nasadil tu z 1.8T a v garáži mám tu svojí...jako zbavovat se jí pro jistotu nebudu, ale pokud budeš mít cestu do prahy, tak se třeba zastav a můžeme jí tam na zkoušku hodit. Sice to bude metoda pokus/omyl, ale bez dodatečných nákladů žejo...
Jo a co ten hallův snímač? Ten občas zlobí a nehází to chybku v diag...to se ale často řeší v jiných vláknech o 16V. Co nějaká netěsnost v sání...Nezkoušel jsi vyčistit MAP senzor?
-Dík za nabídku,bohužel nemám v plánu tam v dohledné době jet.
-Hallův snímač mě taky napadl ale ten když blbne tak se chová jinak ne?aspoň co jsem zde četl.
-Sání jsem dal na zimu ORIGO,původně bylo děravý jak cedník,nechal jsem zavařit a navíc mi chyběla ta těsnící manžeta na klapce!!! předtím to sálo všude možně a jelo to normálně! (teď výkonově lepší) Takže sáním NEE
-MAP senzor?? co to je,kde to je?? o tom nic nevím.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Hezké Vánoce přeji
Nastala změna závady!!!!
Večer sedám do auta,že matce dovezu dárky...
V pohodě nastartuju..ujedu sto metru a auto se začalo třást a hned začala blikat kontrolka motoru,přerušovaně,jednou svítí pak zase bliká..jedu na tři válce.
Nazpět to jelo skoro celou dobu na 4,necukalo to,ke konci na 3 a když jsem parkoval tak to připadalo že na snad 2 válce
Nastala změna závady!!!!
Večer sedám do auta,že matce dovezu dárky...
V pohodě nastartuju..ujedu sto metru a auto se začalo třást a hned začala blikat kontrolka motoru,přerušovaně,jednou svítí pak zase bliká..jedu na tři válce.
Nazpět to jelo skoro celou dobu na 4,necukalo to,ke konci na 3 a když jsem parkoval tak to připadalo že na snad 2 válce
-
- Jezdec
- Příspěvky: 289
- Registrován: 29.08.2010 14:20
Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V
Cívka nebo kabel,záleží co máš za typ motoru..
Leon 1.6 16v 77kw BCB