Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V -VYŘEŠENO!!

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V -VYŘEŠENO!!

Příspěvek od Sonny »

Nazdar,
procházel jsem témata a nenašel jsem odpověď na závadu mého motoru AZD,někdo popisuje velice podobný problém ale vyřešení sem nikdo nenapsal :? téma staré 6 let.
Problém...
V rozsahu cca 1500-2500 ot./min. vynechává zapalování meho motoru.Ne na jeden válec nebo tak něco,ale prostě nepálí všechny válce,jen momentně,takže jízda je krátkodobě cukavá,hlavně ve městě,na volnoběh jen někdy.Dělá to při studeném i teplém motoru.

-Motor v pohodě startuje,krásně drží volnoběžné otáčky,jde vytočit na max.,klapka by měla být čistá,svíčky(předepsané) mají cca cca 15tis.km,4roky jezdím na N98.

Na vagu jsem to měl napíchnutý a neukázalo to nic neobvyklého,jen záznam o lambdě ale to mi ukazuje 5let a na nic to nemá vliv,jede stejně a spotřeba normální.Když jsem pročítal témata s mým problémem tak vyměna lambdy,svíček,klapky..nepomohla.

Co Vás napadá??Nechci hledat závadu výměnným způsobem.

Díky.
Naposledy upravil(a) Sonny dne 30.12.2015 12:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Dymák »

výměnou VN káblů nic nepokazíš - mě to pomohlo (ale pokud mi vynechal válec, tak to trvalo dýl...i na volnoběh) pak už jen cívka (zapalovací modul)
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Koukám že hodně vzhlédnutí ale asi to nebude tak jednoduchý :) :(
Kabely?? tak jednoduchý to nebude..cívky mám čtyři..

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Co potenciometr škrtící klapky?? řešil to už někdo?? prý jedna s možností co by to mohlo být.
Dnes to za jízdy necukalo,jen na volnoběh to vynechávalo-za minutu 3x.

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Dymák »

já si to na začátku špatně přečet - myslel jsem, že ti občas jede na tři válce, sorry...

Takže je to tak, že občas nepravidelně zacuká, jak na volnoběh, tak za jízdy, jo?
Teplej i studenej??
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Příspěvek od kufus »

Mě to taky cuká, v podstatě ve stejném rozmezí otáček, ale zapalování nevynechává, všechno se zdá být ok. Cuká to stylem jako kdyby se motor pohyboval dopředu a dozadu na silentblocich a vysokou frekvencí :D
Když jedu na neutrál, tak se neděje vůbec nic.. Klouby by házely tak nebo tak ne?

Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re:

Příspěvek od Sonny »

kufus píše:Mě to taky cuká, v podstatě ve stejném rozmezí otáček, ale zapalování nevynechává, všechno se zdá být ok. Cuká to stylem jako kdyby se motor pohyboval dopředu a dozadu na silentblocich a vysokou frekvencí :D
Když jedu na neutrál, tak se neděje vůbec nic.. Klouby by házely tak nebo tak ne?

Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
Zapalování nevynechává?? tak co ti dělá to cukání?? řešíš to nějak?
Mě někdy připadá jako by se to před tím cukáním(jen u rozjezdu)trochu dusilo,pak to zacuká a pak to jede normálně..Samozřejmě ted to nemá čas nikdo řešit :? ..a hlavně,nikdo nic bez vagu neví.

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Příspěvek od kufus »

Nevynechává, nijak mě to neomezuje v jízdě, jen je to dost nepříjemné když to skáče jak koza v tom rozmezí otáček, nejvíc cca 1800-2000.
Před rokem jsem měnil cívku kvuli vynechávání zapalování, zkoušel jsem ji dát zpátky a tam je to vynechávání jiné, ale bylo tam i to nové, takže to civkou nebude. Kabely mám taky nové...
Zkoušel jsem logovat egr, jestli neskáče nějak moc, ale bez výsledku, v dílenské příručce jsem ještě viděl, že by to mohla dělat nádobka s aktivním uhlím. Přímo u ní psali, že může zpusobovat lehké škubání při mírné zátěži, což by odpovídalo.
Pokud na místě vytočím na 2000,tak nic, žádný náznak ničeho :/
Aby ten problém u mě nebyl nakonec v podvozku.

Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk

Tomaskocz
Pilot
Pilot
Příspěvky: 856
Registrován: 25.12.2008 16:48
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Tomaskocz »

Ahoj řeším podobný problém.
VAG psal zapalování řada 1 vynechává + pal. počítač psal EMISE DO DÍLNY. Vyměnil jsem všechny svíčky. Prohodil zapalovací cívku z řady 1 na řadu 2. Řada1==válec1, číslováno od rozvodů. VAG psal zapalování vynechává na řadě 2. Super. Koupil jsem BOSH zapalovací cívku. Check engine se již nerozsvěcuje a počítač nehlásí EMISE DO DÍLNY, ale auto na volnoběh stále vibruje, občas spadnou otáčky a zase se dorovnají.
Z 90% to vždy natočím až napodruhé.
Zkoušel jsem přidat jen nepatrně plyn, ale auto nedokáže držet otáčky např. kolem 1000ot/min. Otáčky kolísají +- 300 otáček stále nahoru dolů. Až kolem 2000+ ot/min jsou otáčky dle polohy plynu.
Auto cuká, i když v nízkých otáčkách kolem 1200ot/min, je to spíš už nepříjemné škubání. Spotřeba při cukání je kolem 2.5l. Dělá to také při teplém i studeném motoru.

Na co se zaměřím -> klapka čistota + základní seřízení, kontrola hadičky z EGR. Co ještě překontrolovat?
VW GOLF IV 1.6 16V AZD

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

Sonny, ty jsi měnil klapku nebo ne? Já teď nasadil tu z 1.8T a v garáži mám tu svojí...jako zbavovat se jí pro jistotu nebudu, ale pokud budeš mít cestu do prahy, tak se třeba zastav a můžeme jí tam na zkoušku hodit. Sice to bude metoda pokus/omyl, ale bez dodatečných nákladů žejo...

Jo a co ten hallův snímač? Ten občas zlobí a nehází to chybku v diag...to se ale často řeší v jiných vláknech o 16V. Co nějaká netěsnost v sání...Nezkoušel jsi vyčistit MAP senzor?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
kufus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 158
Registrován: 27.09.2014 22:59

Příspěvek od kufus »

Pokud to vibruje, tak si myslím, že pořád vynechává některý válec a nemusí ho to hned nahlásit. Co zapalovací kabely? Někde to může střílet na kostru.

Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Tomaskocz píše:Ahoj řeším podobný problém.
VAG psal zapalování řada 1 vynechává + pal. počítač psal EMISE DO DÍLNY. Vyměnil jsem všechny svíčky. Prohodil zapalovací cívku z řady 1 na řadu 2. Řada1==válec1, číslováno od rozvodů. VAG psal zapalování vynechává na řadě 2. Super. Koupil jsem BOSH zapalovací cívku. Check engine se již nerozsvěcuje a počítač nehlásí EMISE DO DÍLNY, ale auto na volnoběh stále vibruje, občas spadnou otáčky a zase se dorovnají.
Z 90% to vždy natočím až napodruhé.
Zkoušel jsem přidat jen nepatrně plyn, ale auto nedokáže držet otáčky např. kolem 1000ot/min. Otáčky kolísají +- 300 otáček stále nahoru dolů. Až kolem 2000+ ot/min jsou otáčky dle polohy plynu.
Auto cuká, i když v nízkých otáčkách kolem 1200ot/min, je to spíš už nepříjemné škubání. Spotřeba při cukání je kolem 2.5l. Dělá to také při teplém i studeném motoru.

Na co se zaměřím -> klapka čistota + základní seřízení, kontrola hadičky z EGR. Co ještě překontrolovat?
Oproti tobě to mám jinak.mě palubka nic nehlásí,na vagu nic nemám,a otáčky krásně drží.všechny válce pálí,jen občas všechny vynechají.

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Shorty píše:Sonny, ty jsi měnil klapku nebo ne? Já teď nasadil tu z 1.8T a v garáži mám tu svojí...jako zbavovat se jí pro jistotu nebudu, ale pokud budeš mít cestu do prahy, tak se třeba zastav a můžeme jí tam na zkoušku hodit. Sice to bude metoda pokus/omyl, ale bez dodatečných nákladů žejo...

Jo a co ten hallův snímač? Ten občas zlobí a nehází to chybku v diag...to se ale často řeší v jiných vláknech o 16V. Co nějaká netěsnost v sání...Nezkoušel jsi vyčistit MAP senzor?
-Klapku jsem nikdy neměnil a nic s ní nedělal,nebylo potřeba.klapka bývá špinavá z vrchu nebo zespodu??
-Dík za nabídku,bohužel nemám v plánu tam v dohledné době jet.
-Hallův snímač mě taky napadl ale ten když blbne tak se chová jinak ne?aspoň co jsem zde četl.
-Sání jsem dal na zimu ORIGO,původně bylo děravý jak cedník,nechal jsem zavařit a navíc mi chyběla ta těsnící manžeta na klapce!!! předtím to sálo všude možně a jelo to normálně! (teď výkonově lepší) Takže sáním NEE
-MAP senzor?? co to je,kde to je?? :D o tom nic nevím.

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Hezké Vánoce přeji :wink:
Nastala změna závady!!!! :(

Večer sedám do auta,že matce dovezu dárky...
V pohodě nastartuju..ujedu sto metru a auto se začalo třást a hned začala blikat kontrolka motoru,přerušovaně,jednou svítí pak zase bliká..jedu na tři válce.
Nazpět to jelo skoro celou dobu na 4,necukalo to,ke konci na 3 a když jsem parkoval tak to připadalo že na snad 2 válce :(

Dolejs04
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 289
Registrován: 29.08.2010 14:20

Re: Cukání motoru 1500-2500 ot/min - 1.6 16V

Příspěvek od Dolejs04 »

Cívka nebo kabel,záleží co máš za typ motoru..
Leon 1.6 16v 77kw BCB

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“