Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Že se Ti něco nezdá je fajn, srovnávat furt Golfa a Astru je nesmysl. Prostě a jednoduše u 1.6 16V EGR jednoduše zaslepit nejde, jelikož je AZD euro 4 tak RJ prostě s něčím počítá a podle toho řídí. Apropo treba Octavia I se motorem 1.6 8V 75kw taky se zaslepeným EGR nefunfuje..
Takže asi tak no. Do toho motoru patří jednobodové svíčky a benzin je min 98 aby to fungovalo správně, na 95 to taky jezdí ale není to teda nic moc, dva měsíce sme odladovali LPG aby to fungovalo, takže je to poměrně komplikovaná varianta vozu, 8V je oproti tomu pohoda, každý má svá pro a proti..
Takže asi tak no. Do toho motoru patří jednobodové svíčky a benzin je min 98 aby to fungovalo správně, na 95 to taky jezdí ale není to teda nic moc, dva měsíce sme odladovali LPG aby to fungovalo, takže je to poměrně komplikovaná varianta vozu, 8V je oproti tomu pohoda, každý má svá pro a proti..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Nazdar všichni, tak cukani stále nezmizelo. Dal by se přidat nový symptom. Na volnoběh to občas zdechne (z ničeho nic) normálně si brepta jak má a najednou off ani nezakucka nic. Takže problém přetrvává přičemž nové svíčky, cívky, filtry, 100carrera palivo, senzory otáček váčky a map senzor a lambda. Co by jste zkusili? Mě napadá ještě zkusit senzor teploty, už bude na čase udělat rozvody, jináč mě nic moc nenapadá možná tak palivový čerpadlo nebo odcházející vstrik. Dík moc za nápady
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Nazdar, tak další novinka.
Dneska na mladou vyskočilo kuře, tak jsem to napíchl a máme tu závadu:
17588 linearni lambda sonda / cerpaci proud zkrat na plus 35-10
Lambda před katem nová.
Cukání stále (řek bych že až po zahřátí 20km+), volnoběh a spotřeba v normě.
Chyba vynulována bez problému, lamda podle vagu funguje (resp.signál není zamrzlej).
Setkal se s tím někdo další, kdo to nějak vyřešil?
Dneska na mladou vyskočilo kuře, tak jsem to napíchl a máme tu závadu:
17588 linearni lambda sonda / cerpaci proud zkrat na plus 35-10
Lambda před katem nová.
Cukání stále (řek bych že až po zahřátí 20km+), volnoběh a spotřeba v normě.
Chyba vynulována bez problému, lamda podle vagu funguje (resp.signál není zamrzlej).
Setkal se s tím někdo další, kdo to nějak vyřešil?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
No srovnávat furt není uplně správně podaný, jen jsem řek že se mi to nezdá a rád bych věděl důvod a to byl první a jedinej přízpěvek kde jsem golfa srovnal s astrou (protože tam jsem egr zaslepil plechovkou od piva a šlapalo to). Jsem rád, že vím důvod proč tomu tak je (jen správně řečeno není NEJDE, ale "zatím" neumíme/nevíme jak na to).11mAjA11 píše:Že se Ti něco nezdá je fajn, srovnávat furt Golfa a Astru je nesmysl. Prostě a jednoduše u 1.6 16V EGR jednoduše zaslepit nejde, jelikož je AZD euro 4 tak RJ prostě s něčím počítá a podle toho řídí. Apropo treba Octavia I se motorem 1.6 8V 75kw taky se zaslepeným EGR nefunfuje..
Takže asi tak no. Do toho motoru patří jednobodové svíčky a benzin je min 98 aby to fungovalo správně, na 95 to taky jezdí ale není to teda nic moc, dva měsíce sme odladovali LPG aby to fungovalo, takže je to poměrně komplikovaná varianta vozu, 8V je oproti tomu pohoda, každý má svá pro a proti..
Každopádně nový kvalitní svíčky, nový cívky, filtry, dvě nádrže odjetý carrera 100, nová lambda, map senzor, senzor otáček kliky, vyčištěná klapka a stále cukáme.
Poslední poznatky jsou ty, že to dělá vesměs po zahřátí cca po 20km a více, občas to na volnoběh prostě chcípne (bez zakašlání bez jakýhokoli předchozího zakuckání, varování nebo náznaku) a teď poslední co, tak vyhodilo mladé kuře a po napíchnutí chyba:
17588 linearni lambda sonda / cerpaci proud zkrat na plus 35-10
máte někdo link, jak proměřit palivový čerpadlo?
Jinak mě napadlo ještě čidlo teploty (když to hapruje až po zahřátí).
Dík moc za rady, tipy, triky a zkušenosti.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Hele wole nejezdis ty nahodou mym autem ??
Stejnou chybu mi to vyhazuje ted taky, jednou je sporadicka, jindy pise trvala, je to Lambda pred katem, tu sem menil rok a pul tomu a je tam origo Bosch takova jaka se vytahla.
Rozdil je v tom ze me to auto normalne funguje, obcas se stane, ze jakoby dele toci a neochotne chyta, ale motor naskoci vzdycky.
Chybu jsem vymazal, projel sem auto a nenacetlo to Reidness kody prave Lambdy a souvisle na tom Katu, VIS pise ze muze byt poskozene kabelove vedeni, spatny kontakt nebo poskozena Lambda, vycital jsem si verzi SW a mam tam 4251 jenze nevim kde mi jsou schopni a ochotni rict jestli je to pro toto auto posledni a nejaktualnejsi verze SW..
Musim projit znovu kabelaz a pak se uvidi, opakovana vymena lambdy me asi nemine..
Stejnou chybu mi to vyhazuje ted taky, jednou je sporadicka, jindy pise trvala, je to Lambda pred katem, tu sem menil rok a pul tomu a je tam origo Bosch takova jaka se vytahla.
Rozdil je v tom ze me to auto normalne funguje, obcas se stane, ze jakoby dele toci a neochotne chyta, ale motor naskoci vzdycky.
Chybu jsem vymazal, projel sem auto a nenacetlo to Reidness kody prave Lambdy a souvisle na tom Katu, VIS pise ze muze byt poskozene kabelove vedeni, spatny kontakt nebo poskozena Lambda, vycital jsem si verzi SW a mam tam 4251 jenze nevim kde mi jsou schopni a ochotni rict jestli je to pro toto auto posledni a nejaktualnejsi verze SW..
Musim projit znovu kabelaz a pak se uvidi, opakovana vymena lambdy me asi nemine..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Včera jsem se dozvěděl, že se prej mladé při jízdě zamknul volant (za běhu motoru), takže předpokládám, že bude někde něco i v řízení (zamknout se doufám nemohl předpokládám že jí jen zatuhl volant), každopádně po projití pár fór mě napadá ještě projít kabeláže ŘJ -> Palivový čerpadlo, ŘJ -> Lambda a zkusit vyměnit napájecí relátko ŘJ.
Každopádně s tím že to cuká nepravidelně bych to viděl pravděpodobně na odcházející napájecí relé ŘJ (Netušíte někdo kde je hledat) <já bych asi hledal někde pod volantem, ale s Golfem mocka zkušeností nemám, tak jestli někdo ví nebo má fotku budu rád za radu> nebo potom někde zoxidovaná kostra a tam se občas ztratí proud. Každopádně nwm ale dalo by se říct, že to za studena nedělá vůbec (resp. že dělá až po zahřátí) takže už to samo o sobě je příznak kterej není uplně sporadickej.
Teďka nedávno jsem Golfa řídil delší cestu po zahřátí (cca 30km) a dal sem mu pořádně za uši 5000ot+... za tu jízdu mě zakopnul asi 6x což bylo až neobvykle hodně... A s tím servem no nwm k čemu by jste přirovnaly tuhost/měkkost řízení Golfa IV. Mě přišlo oproti mejm kombajnům tvrdší, ale přisuzoval jsem to tomu, že je auto kratší (těžko říct když jsem zažil moskviče, žiguly, barkasy, famba feldy a podobný vozidla v havarijních stavech a taky byly říditelný). Řekněte otočíte vy na vašem golfovi volant jedním prstem (za jízdy) nebo klade odpor např. jak felda... Dík moc a zatím
Každopádně s tím že to cuká nepravidelně bych to viděl pravděpodobně na odcházející napájecí relé ŘJ (Netušíte někdo kde je hledat) <já bych asi hledal někde pod volantem, ale s Golfem mocka zkušeností nemám, tak jestli někdo ví nebo má fotku budu rád za radu> nebo potom někde zoxidovaná kostra a tam se občas ztratí proud. Každopádně nwm ale dalo by se říct, že to za studena nedělá vůbec (resp. že dělá až po zahřátí) takže už to samo o sobě je příznak kterej není uplně sporadickej.
Teďka nedávno jsem Golfa řídil delší cestu po zahřátí (cca 30km) a dal sem mu pořádně za uši 5000ot+... za tu jízdu mě zakopnul asi 6x což bylo až neobvykle hodně... A s tím servem no nwm k čemu by jste přirovnaly tuhost/měkkost řízení Golfa IV. Mě přišlo oproti mejm kombajnům tvrdší, ale přisuzoval jsem to tomu, že je auto kratší (těžko říct když jsem zažil moskviče, žiguly, barkasy, famba feldy a podobný vozidla v havarijních stavech a taky byly říditelný). Řekněte otočíte vy na vašem golfovi volant jedním prstem (za jízdy) nebo klade odpor např. jak felda... Dík moc a zatím
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Volant se určitě nezamkl, že ti ztuhne řízení má za příčinu to, že to auto úplně zdechne, ale přes rychlost pak zas naskočí. Řeším dá se říct stejné problémy jako ty, akorát na motoru ATN.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
přesně tak volant se nemuže za jízdy zamknout
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Jen FYI kdyby někdo řešil.
Momentálně po delší odmlce opět cuka az chcipne za jízdy.
Nezávislé na teplotě naposledy to bylo za studena.
Při klasické jízdě okolo 3t otáček prostě zacukne a chcipne.
Jsou tam všechny filtry novy, novy všechny cívky, svíčky, map senzor, čidla otáček na klice a na vacce a obě lambdy. Následovat budou relatka palivovyho čerpadla, potom pokud nepomůže tak samotný čerpadlo a pak už to může bejt snad jen řídící jednotka. Kdyby někdo řešil a vyřešil tak dejte echo každopádně já az vyresim tak taky nápisů. Šťastnej novém rok (resp. Aspoň lepší než ten předchozí) a at se daří
Momentálně po delší odmlce opět cuka az chcipne za jízdy.
Nezávislé na teplotě naposledy to bylo za studena.
Při klasické jízdě okolo 3t otáček prostě zacukne a chcipne.
Jsou tam všechny filtry novy, novy všechny cívky, svíčky, map senzor, čidla otáček na klice a na vacce a obě lambdy. Následovat budou relatka palivovyho čerpadla, potom pokud nepomůže tak samotný čerpadlo a pak už to může bejt snad jen řídící jednotka. Kdyby někdo řešil a vyřešil tak dejte echo každopádně já az vyresim tak taky nápisů. Šťastnej novém rok (resp. Aspoň lepší než ten předchozí) a at se daří
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
a co si tam dal za ty snímače otáček na klice/vačce origo nebo nějakou repliku (ani replika od Boshe není zrovna žádná hitparáda) - problém byl hledal tam je to známá věc - sám jsem si tím taky prošel chcípání za jízdy, později zdechání po vyřazení + zdechaní po startu?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Všecky snímače a cívky jsou dávány origo. Ještě se zeptam kdo bude vědět. Relatko pro palivový čerpadlo je v azdcku jedno nebo dvě. Dělá se čtyř a sedmi pol. Dík za info
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
klidně muže být problem v palivovým čerpadlu,relatko paliva bý mělo být u AZD jedno 4 pin
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Super díky za info (hledal bych ho někde poblíž pojistkove skříně, pod volantem vlevo jsou nějaký kryty tak asi tam někde). Každopádně momentální postup bude relatko čerpadla, čerpadlo a jako našledujici a poslední logická možnost bude už jenom řídící jednotka jinac už něm co měnit.xerxes píše:klidně muže být problem v palivovým čerpadlu,relatko paliva bý mělo být u AZD jedno 4 pin
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
relatka jsou pod volantem tak rozeber tam ty plasty pak už uvidíš co a jak
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.03.2019 14:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf MK4 1.6 16V AZD - cukání
Tak relátko je jedno a je 7pin (409).
Po výměně stále cukáme + chcípáme
nejlepší metoda testování palivového čerpadla (podle vás), já přemýšlím že z něj vytáhnu žárovku dopředu a při cukání pokud je to napájením tak by měla zablikat a mělo by to ukázat na chybu řj, ale to je jen takovej výstřel naslepo.
Po výměně stále cukáme + chcípáme
nejlepší metoda testování palivového čerpadla (podle vás), já přemýšlím že z něj vytáhnu žárovku dopředu a při cukání pokud je to napájením tak by měla zablikat a mělo by to ukázat na chybu řj, ale to je jen takovej výstřel naslepo.