Jak sejmout plastovy kryt na motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
mira7576
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 19.12.2007 08:59
Bydliště: Libkova Voda cp.76

Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od mira7576 »

Mam VW Golf 1.6 75kW a chci vymenit vzduchovy filtr a nevim jak sejmout kryt na motoru. Patrne se domnivam ze tam nekde najdu i vzduchovy filtr pro sani. Z vrchu nejsou zadne sroubky a nenachazim ani zadne zacvaky. Nechci za to rvat , abych neco neulomil. Dekuji!!!
VW muniak

Uživatelský avatar
DworiBak
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5645
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy-VW City

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od DworiBak »

Chce to vytáhnout troch silou je tam nacvakli v gumách a v kritu je i filtr.

Uživatelský avatar
Toxyz
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od Toxyz »

DworiBak píše:Chce to vytáhnout troch silou je tam nacvakli v gumách a v kritu je i filtr.
to je ale u 1,6 16v u SR je za krytem baterky v odděleném boxu :!: :!:
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"

Uživatelský avatar
culo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od culo »

Tak tak. Vytrhavaci plastovy kryt motora bez srobkov je na 1.6 16V 77kW.

Uživatelský avatar
mira7576
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 19.12.2007 08:59
Bydliště: Libkova Voda cp.76

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od mira7576 »

Diky za rady . Vyzkousim . Jsem s VW zacatecnik!!!!!
VW muniak

Uživatelský avatar
Toxyz
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od Toxyz »

mira7576 píše:Diky za rady . Vyzkousim . Jsem s VW zacatecnik!!!!!
kdyby si nevěděl radu hod sem radši obrázek motoru at máme jasno :wink:
:arrow: jestli za boxem baterie je ještě jeden box filtr hledej tam
:arrow: když tam bude prázdno zaber za kryt motoru nahoru a filtr je tam
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"

Uživatelský avatar
m.beggi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.05.2008 12:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od m.beggi »

Nazdar,
jsem taky jeden mezi zacatecnikama co zacinaji s Golfem a mam stejny problem co se tady resil uz hodne davno a nechtel jsem proto zakladat nejaky novy topic.Snad se tady nejak dockam nejake odpovedi.Zkousel jsem jak jste tady radili kolegovi (mam 1.6 16V AZD) vytrhnout ten kryt,ale me prijde ze je tam nafest a kdyz jsem to zkoumal podrobneji,tak mi prijde ze to ma odspodu radu malych imbus sroubku,ke kterym je nahovno pristup.Nebo se mylim,je pravda ze jsem mel strach s tim vytrhavanim abych neco neulomil,proto jsem to nedelal moc nasilim.
Dekuji za jakoukoliv odpoved.

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od MPavel »

m.beggi píše:Nazdar,
jsem taky jeden mezi zacatecnikama co zacinaji s Golfem a mam stejny problem co se tady resil uz hodne davno a nechtel jsem proto zakladat nejaky novy topic.Snad se tady nejak dockam nejake odpovedi.Zkousel jsem jak jste tady radili kolegovi (mam 1.6 16V AZD) vytrhnout ten kryt,ale me prijde ze je tam nafest a kdyz jsem to zkoumal podrobneji,tak mi prijde ze to ma odspodu radu malych imbus sroubku,ke kterym je nahovno pristup.Nebo se mylim,je pravda ze jsem mel strach s tim vytrhavanim abych neco neulomil,proto jsem to nedelal moc nasilim.
Dekuji za jakoukoliv odpoved.
Přešně tak jsem si to myslel taky. Ze spodu toho krytu je spousta šroubečků, ale ty drží pouze vzduchové potrubí a airbox ke krytu. Díky mé neznalosti jsem postupně začal šroubečky odšroubávat. Tak nasranej jsem hodně dlouho nebyl. Pořád jsem si říkal, že to není možný, aby to v německu tak kurevsky navrhli. Naprdnul jsem se ještě víc a za kryt vzal silou a vytrhl ho z těch čumprdlíků. Skutečně je tam jen nacvaknutý takže se nemusíš bát za to vzít silou. Musíš více zabrat, hlavně v zadní části. Tam to drží pevněji. Drží to celkem na čtyřech čumprdlících, které jsou umístěny v každém rohu.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od MPavel »

to mira7576: Ty máš vzduchový filtr umístěn nad baterkou.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
m.beggi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.05.2008 12:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od m.beggi »

to MPavel:

Hele diky ti moc,moc jsi mi pomohl,az se tady v Brne umoudri pocasi tak se na to pujdu mrknout. :wink:

Uživatelský avatar
m.beggi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.05.2008 12:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od m.beggi »

Jo a jeste jednu otazecku bych mel,je to trochu mimo tenhle topic,ale trochu to s tim souvisi.
Ten dekl od motoru jsem chtel oddelat protoze jsem chtel zkontrolovat svicky.Ted se mi totiz stalo o vikendu ze mi auto jelo jakoby na dva valce,proste postradalo tah a vubec to nejelo a motor strasne skubal.Blikala mi kontrolka motoru a ted mi sviti.Tak jsem se chtel zeptat jestli vam sviti normalne porad a nebo to mam chapat tak ze kdyz mi blikala tak to signalizovalo poruchu v motoru a te to sviti ze me to uporoznuje ze je v pameti ulozena ta zavada a mam s tim zajet do servisu.Myslim si totiz ze normalne by to svitit nemelo ne?Muzu s tim jezdit ne?

Uživatelský avatar
valec1
Profík
Profík
Příspěvky: 1194
Registrován: 24.11.2007 14:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od valec1 »

m.beggi píše:Jo a jeste jednu otazecku bych mel,je to trochu mimo tenhle topic,ale trochu to s tim souvisi.
Ten dekl od motoru jsem chtel oddelat protoze jsem chtel zkontrolovat svicky.Ted se mi totiz stalo o vikendu ze mi auto jelo jakoby na dva valce,proste postradalo tah a vubec to nejelo a motor strasne skubal.Blikala mi kontrolka motoru a ted mi sviti.Tak jsem se chtel zeptat jestli vam sviti normalne porad a nebo to mam chapat tak ze kdyz mi blikala tak to signalizovalo poruchu v motoru a te to sviti ze me to uporoznuje ze je v pameti ulozena ta zavada a mam s tim zajet do servisu.Myslim si totiz ze normalne by to svitit nemelo ne?Muzu s tim jezdit ne?
no svitit nema a pokud sviti neco se deje. napoj VAG a budes moudrejsi

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od MPavel »

valec1 píše:
m.beggi píše:Jo a jeste jednu otazecku bych mel,je to trochu mimo tenhle topic,ale trochu to s tim souvisi.
Ten dekl od motoru jsem chtel oddelat protoze jsem chtel zkontrolovat svicky.Ted se mi totiz stalo o vikendu ze mi auto jelo jakoby na dva valce,proste postradalo tah a vubec to nejelo a motor strasne skubal.Blikala mi kontrolka motoru a ted mi sviti.Tak jsem se chtel zeptat jestli vam sviti normalne porad a nebo to mam chapat tak ze kdyz mi blikala tak to signalizovalo poruchu v motoru a te to sviti ze me to uporoznuje ze je v pameti ulozena ta zavada a mam s tim zajet do servisu.Myslim si totiz ze normalne by to svitit nemelo ne?Muzu s tim jezdit ne?
no svitit nema a pokud sviti neco se deje. napoj VAG a budes moudrejsi
Tak, tak. Nejjednoduší věc co teď udělat. S největší pravděpodobností ti to dle mě nahlásí špatnou zapalovací cívku, což je u benzinových motorů celkem normální. Naštěstí tenhle motor nemá zapalovací lištu, ale na každý válec cívku takže je možné to vyměnit jednotlivě. Jedna vyjde na cca 1500,-.
Co se týče zapalovacích svíček. Za mě doporučuji NGK a myslím, že spousty lidí zde také. Zde je odkaz na vyhledání svíček přesně na tvůj motor: http://www.ngkpartfinder.co.uk/ Ze seznamu jsem použil svíčky BKUR6ET-10. Cena za celou sadu asi 700,-.

A ještě jedna věc. Jestli budeš vytahovat ty jednotlivé cívky, jdou vytáhnout dost špatně. Jsou tam dost silně napasované. Použil jsem dva šroubováky a opatrně ji vyloupl. Rukou to nešlo ani náhodou, v podstatě ji neni ani za co chytit, protože její vršek je z větší části zapuštěný.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
m.beggi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.05.2008 12:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od m.beggi »

MPavel píše:
valec1 píše: no svitit nema a pokud sviti neco se deje. napoj VAG a budes moudrejsi
Tak, tak. Nejjednoduší věc co teď udělat. S největší pravděpodobností ti to dle mě nahlásí špatnou zapalovací cívku, což je u benzinových motorů celkem normální. Naštěstí tenhle motor nemá zapalovací lištu, ale na každý válec cívku takže je možné to vyměnit jednotlivě. Jedna vyjde na cca 1500,-.
Co se týče zapalovacích svíček. Za mě doporučuji NGK a myslím, že spousty lidí zde také. Zde je odkaz na vyhledání svíček přesně na tvůj motor: http://www.ngkpartfinder.co.uk/ Ze seznamu jsem použil svíčky BKUR6ET-10. Cena za celou sadu asi 700,-.

A ještě jedna věc. Jestli budeš vytahovat ty jednotlivé cívky, jdou vytáhnout dost špatně. Jsou tam dost silně napasované. Použil jsem dva šroubováky a opatrně ji vyloupl. Rukou to nešlo ani náhodou, v podstatě ji neni ani za co chytit, protože její vršek je z větší části zapuštěný.
No a je mozny ze jsem se nekde tady na foru docetl ze kdyz mi ted sviti ta kontrolka tak mi jede auto na nejakej nouzovej rezim - ja si pod tim predstavuju ze mi auto nejede na 100% vykon,je to mozny?Ohledne tech zapalovacich civek...to jsem se koukal a ze to je celkem draha zalezitost,pokud jsem nasel spravne viz.odkaz http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=jf4lEoWfG& konkretne pro 1.6 16V.S temi svickami bych se te chtel zeptat co rikas na Denso Iridium http://vw.autodoplnky.cz/volkswagen-bor ... v-s2980067.
Jinak ti diky za radu,moc mi to pomohlo.Hned zitra se necham objednat na diagnostiku a uvidim.Tam by mi to meli nejspis najit tu zavadu a smazat z pameti -> prestane svitit ta kontrolka.

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od MPavel »

Nouzový režim je situace, kdy řídící jednotka schválně omezí výkon motoru kvůli poruše některého z čidel (nejčastěji lambda sonda) tzn. použije jinou mapu, která je nastavena přímo výrobcem. Důvodem, proč se auto přepne do nouzového režimu je nepřesáhnout limitní hodnoty emisí. Proto má pak auto menší výkon. Kontrolka motoru se samozřejmě též rozsvítí.
V tvém případě se ale jedná o něco jiného i když kontrolka svítí. Obecně rozsvícená kontrolka motoru znamená, že se něco nahrálo do paměti závad v řídící jednotce. U tebe ale auto nespadlo do nouzového režimu. Prostě jeden válec špatné pálí a vynechává. Tím pádem pak motor vibruje, kucká, vynechává a má malý výkon.

To co budeš mít špatné je toto: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150

Co se týče Denso Iridium. Někteří je tady používají, ale nevím zda v kombinaci s tímto motorem a celkem si to chválí. Problém ale je, zda se nejedná pouze o subjektivní pocit, že to lépe jede apod. Přemýšlel jsem též o nich akorát od NGK. Nakonec jsem dospěl k závěru, že je to na tento motor zbytečnost. Tyhle svíčky jsou totiž schopné řádně pracovat i za velkých teplot při vysokých otáčkách, kde by obyčejné svíčky už nestačily. Proto se iridiové svíčky používají hlavně do motorek, kde se skutečně jejich vlastnosti využijí. V naší 1.6 takových teplot a otáček samozřejmě nedosáhneš takže iridiové svíčky budou pracovat stejně jako obyčejné a nakonec zaplatíš jen víc peněz.

Ano, přesně tak. Ale musejí samozřejmě opravit příčinu rozsvícení kontrolky motoru neboť se časem znvou rozsvítí (do paměti se znovu nahraje závada, která se projeví).
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“