Zapalovací cívky AGZ

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

Hezkého dne přeji. Měl bych dotaz na fachmany co rozumí autoelektrice. Mám GIV pětiválec AGZ. Chvilku po tom, co jsem ho koupil, mi odešla cívka zapalování. Sehnal jsem jinou jetou, ale ten bakelit už byl asi dost vyhrazen, takže když jsme teď měnili před STK kabely, tak se na jedné cívce ten trn, co se na něj nastrkavá kabel, rozlomil. Sice to funguje, ale moc tomu nedávám... Blbý je, že se to už snad ani nevyrábí, sehnat jetej je čím dál tím těžší a na Ebayi stojí ta mrcha od 8000Kč výš... :adr: Teď tedy k mému dotazu... Dalo by se zapalování nějak předělat na jednotlivé cívky, jako má třeba 1.8T, nebo nový tsfi? :pleasantry: Přemýšlím tak, že modul zapalování to řídí, ten by zůstal. A ty cívky samy o sobě jen zvýšují napětí, ne? Vadilo by nějak, že by byly zvlášť? Chápu, že tam nejsou díry na přišroubování, takže možná uzemnění by se muselo udělat nějakým pospojováním a chycením na motor..? :blush: Přemýšlím naprosto laicky, pokud je to nějak obzvlášť slabomyslný, klidně mě tu vytrollte a nebo to rovnou smažte... :blush: :sorry:
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

je to ona?
Přílohy
874c44ed4d8c9507f5077fe2524e.jpg

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

passat B5,5 V5 to ma na civky určitě to je lepší

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

Jo, takhle ten bazmek přesně vypadá. Je jako od VR6, akorát je jich tam jen pět. Právě proto se ptám, jestli by to šlo nějak udělat, a hlavně jak to zapojit...kterej vodič od tý zapalovací jednotky je na který válec. Já mám třeba doma motor od Fiatu 2.0 V5. Ty jednotlivý cívky by do těch šachet ke svíčkám asi i pasovaly, ale mají každá tří pinovej konektor, a já nevím, kam by se co z toho zapalovacího modulu napojilo...Jak říkám, je to čistě teorie, zajímá mě, jestli by to bylo vůbec možný. Ten přívod na tu původní cívku má šest pinů, tipnu si pět válců a zem? Ale kam to připojit na ty nový cívky? Nebo tedy sehnat cívky z toho pašíka?
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

Jestli jsem teď správně koukal, V5 125kW to tak taky má...
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

scela tě chápu co máš na mysli ale to bede trošku prekerka to snad asi nikdo nezjistí jedine si to zjistit podle toho že budeš postupně odpojovat kable a zjistíš který válec nejede

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

No já mám někde v garáži ještě ten první rozbitej, tak až nebudu mít co dělat, můžu ho rozpitvat, jestli tam někde ty cesty nebudou vidět... Ale tedy čistě teoreticky by to tedy myslíš šlo? Abych se tu nebabral s něhakou hovadinou...
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

bude to urcite uvnitř zalité nějakým bordelem udelal bych to uplne jinak komple jinak kabeláž

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

To můžu, ale v tom případě potřebuji vědět, co znamenají výstupy na tý jednotce zapalování, a jsem tam kde jsem byl...Na hraní typu "pokus omyl" to úplně nevidím... kdybych pustil válce ve špatným pořadí, minimálně si nastrílím do sání a naleju benzín to výfuku. Vykoumám co se dá zatím v teoretický rovině...ono by to možná šlo ten přívod do starý cívky a ty výstupy na zapalovací kabely normálně propípat...pokud to tedy ty cívky nějak neoddělujou, jako třeba trafo. Mám si s čím hrát.
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

propinuj si to ale ať tim neco neodpalis,vstup má 6 pinu že?

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

No podle tvýho obrázku jo. :-D A jak už jsem říkal, mám doma jeden rozbitej, co jeden válec nepálil, takže už se nemusím bát a můžu ho vzít destruktivnejšíma metodama. Větší starost mi dělají piny na těch jednotlivých cívkách, páč je jich tam na můj vkus nějak zbytečně moc...fiaťácký mají tři, koncernový snad dokonce čtyři...
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

hod ji do ohně a neco z toho zbude :mrgreen:

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

Tak já tomu věnuju nějakej čas, zítra mám zrovna volněji , a pak se ozvu s poznatkama. Zatím je těch neznámých nějak moc. Každopádně díkes.
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od xerxes »

:good:

Uživatelský avatar
DanF2
Člen klubu
Příspěvky: 117
Registrován: 17.02.2013 14:57
Bydliště: Plzeň

Re: Zapalovací cívky AGZ

Příspěvek od DanF2 »

Takže co se týče toho modulu máš recht. Nikde žádná skulinka, jedinej způsob jak se dostat dovnitř je rozříznout to, nebo dle tvé rady to nacpat do kamen a počkat co zbude. S kabelama k novým svíčkám už je to trochu lepší... Rozebral jsem svazek a řekl bych, že z těch tří pinů je jeden pospojovaná zem, druhé pospojované +12V a pak jde z každé cívky jeden drát do ŘJ, takže to bude asi signál kdy to má pálit.
VW GOLF IV 2.3 , GOLF III 1.9TDI

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“