Špatné studené starty

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
adam.87
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 29.06.2010 19:27

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od adam.87 »

Je lepší hlavně na zimu mít co největší kapacitu baterie.Do octy jsem narval 95Ah start. proud 800 A,starty v pohodě i při -25 :drinks:
Co můžeš udělat dnes,odlož na pozítří.Získáš dva dny volna.

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Taky to pociťuji že těch mých 70 Ah je málo,ale podle rozměrů by se mě tam 100 Ah vešla fakt jenom tak tak,ale myslím že taká 95 Ah by ta přesně mohla vlézt,i pod ten kryt co tam mám :) Ale aj když je to zatím v pořádku,tak bych radši vsadil na jistotu a za ty malé prachy koupil tu 95 aspon,aby mě to třeba někde nenechalo :D
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Rouballik »

KUBAMIKLAS píše:Taky to pociťuji že těch mých 70 Ah je málo,ale podle rozměrů by se mě tam 100 Ah vešla fakt jenom tak tak,ale myslím že taká 95 Ah by ta přesně mohla vlézt,i pod ten kryt co tam mám :) Ale aj když je to zatím v pořádku,tak bych radši vsadil na jistotu a za ty malé prachy koupil tu 95 aspon,aby mě to třeba někde nenechalo :D

To jezdíš někde po městě? Mně ani v horách při popojížděčkách 5-10km nikdy nenechala baterka. Člověk teda nesmí jezdit s dálkovýma, mlhovka, rádiem, výhřevem sedaček, zadního skla a topenim naplno. Nikdy neměl problém ani při -20°C. To spíš budeš mít nějakou starou brécu.

Uživatelský avatar
adam.87
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 29.06.2010 19:27

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od adam.87 »

KUBAMIKLAS píše:Taky to pociťuji že těch mých 70 Ah je málo,ale podle rozměrů by se mě tam 100 Ah vešla fakt jenom tak tak,ale myslím že taká 95 Ah by ta přesně mohla vlézt,i pod ten kryt co tam mám :) Ale aj když je to zatím v pořádku,tak bych radši vsadil na jistotu a za ty malé prachy koupil tu 95 aspon,aby mě to třeba někde nenechalo :D
Pokud koupíš baterku 95 Ah a třeba zjistíš že ten kryt baterie bude malý,tak i bez krytu se dá normálně jezdit :good:
Co můžeš udělat dnes,odlož na pozítří.Získáš dva dny volna.

favoV6
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 29.01.2011 12:45

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od favoV6 »

neprehanejte to:D do rpy staci 74 uplne bohate. ja sme startoval JTD aj s 42jkou origo je 62. ted mam v PD 74rku startovak nevim je to nejaka origo z MB.

Uživatelský avatar
Jethro
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2730
Registrován: 07.07.2010 19:26

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Jethro »

72Ah bych viděl jako spodní hranici kapacity ale hlavně je velice důležitý startovací proud....mě se teď ka osvědčila EXIDE Premium http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea722" onclick="window.open(this.href);return false; ale jsou i jiné volby

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

adam.87 Je pravda že bez toho krytu se dá jezdit,ale už to tam zkrátka tam nezapadne,když je 3/4 motorového prostoru pod plastem :D
favoV6 A jak ti to na tu 74rku v mrazech startuje ?
Jethro To je to,já sem se z té baterky dozvěděl jenom že je to 70 Ah 12V jinak rok výroby a ani nic takého tam bohužel napsané nebylo. Jinak sem startoval v -4.5 a myslel jsem, že mě to bez plynu ani nechytne,takže mám asi jak tvrdíš slabý startovací proud nebo mám nejspíš špatný startér,ale odpoledne při 8° to chytne vcelku hned ;) Nevím kde může být problém,ale při také teplotě není možné aby nafta zamrzla nebo se pletu ? Pokud by to pomohlo,klidně vypíšu všechny čísla co jsou na baterii,jestli se to z toho dá zjistit :) Jinak otec má octaviu 81 KW a taky 70 Ah baterii a mám pocit,že mu to startuje lépe jak mě ;) Ale sám mě tvrdil že taky žádná sláva
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
Jethro
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2730
Registrován: 07.07.2010 19:26

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Jethro »

tam totiž jde o startovací otáčky...pokud totiž starter (baterka) není schopna vytvořit určité potřebné otáčky (tuším 240ot) tak čerpadlo ani naftu ke startu nedá...takže jsou tři možnosti...repase starteru,pořádná baterie a nebo úprava softu u chiptunera,kde změní startovací mapu...samozřejmostí je podotahovat všechny kostřící body,kabely u starteru a na baterce a očistit očka a kolíky na baterii...

Uživatelský avatar
Havlos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 320
Registrován: 12.04.2008 20:44
Bydliště: Strakonicko

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Havlos »

(čím víc proužku tím víc adidas)
Aneb pokud neni dobíjecí soustava v cajku tak ani 95Ah baterka nikoho nespasí a nic neřeší.
Akorát vyhozený peníze a 5kg váhy navíc.
Od nova byla v autě 70Ah baterka která tam vydržela 7let(potom sloužila ještě 2roky v Pažoutu 205 1.8D).
Dala se nová obyč Proforce 72Ah dolejvací která slouží pátym rokem a točí pořád dobře i v mrazech.
Ale promě zamě si tam cpěte baterky třeba z tanku.

favoV6
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 29.01.2011 12:45

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od favoV6 »

Jethro píše:72Ah bych viděl jako spodní hranici kapacity ale hlavně je velice důležitý startovací proud....mě se teď ka osvědčila EXIDE Premium http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea722" onclick="window.open(this.href);return false; ale jsou i jiné volby
uplne vpohode na na co nejake obrovske svine? nemate nakladak ani dodavku z obsahem 3 litry.
me dela starost uplne jina ve c ato,ze bez zhaveni mi TDi enstartuje a RJ je nastavena pod 5 stupnu,ale to stejne nezhavi az kdyz odpojim cidlo. baterka toci bez problemu v kterekoliv teplote

Uživatelský avatar
Jethro
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2730
Registrován: 07.07.2010 19:26

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Jethro »

favoV6 píše:
Jethro píše:72Ah bych viděl jako spodní hranici kapacity ale hlavně je velice důležitý startovací proud....mě se teď ka osvědčila EXIDE Premium http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea722" onclick="window.open(this.href);return false; ale jsou i jiné volby
uplne vpohode na na co nejake obrovske svine? nemate nakladak ani dodavku z obsahem 3 litry.
me dela starost uplne jina ve c ato,ze bez zhaveni mi TDi enstartuje a RJ je nastavena pod 5 stupnu,ale to stejne nezhavi az kdyz odpojim cidlo. baterka toci bez problemu v kterekoliv teplote
a teplotní čidlo ti za studena ukazuje ve vagu kolik???jinak délka žhavení a i ty stupně kdy má žhavit jdou změnit vagem.ale pokud ti např při nule není schopno tdi chytit bez žhavení,tak tam máš ještě nějaký jiný problém...(např špatná komprese,vstřiky nepráší,jak by měly atd atd)

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Zdravím kluci ;) Jelikož mi dnes ráno při -5ti auto nechytlo a opět mě to všechno vynulovalo,tak jsem se rozhodl donést baterii k automechanikovi na proměření a zjistil,že má baterie tak malou kapacitu že nedokáže pohnout se startérem ;) bylo mě řečeno že je ta baterie ještě původní :D Ted mám novou 74 Ah Bosch S4 ;) Doufám že bude dobrá ( doporučil mechanik ) :)
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
Woko_O
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 466
Registrován: 22.09.2011 22:50

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Woko_O »

Je nějakým způsobem určen průřez kabelu který může jít od plusu baterie ke startéru a pak ukostření startéru? Pravděpodobně budu dávat nový svorky na baterii, tak že bych rovnou natáhnul i nový kabely at dostává startér štávu.. Například 20qmm kabel, jak plus, nebo mínus.. :)

Uživatelský avatar
Jethro
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2730
Registrován: 07.07.2010 19:26

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Jethro »

určitě je....já ti nepovým přesný průřez,ale samozřejmě vychází se ze startovacího proudu (odběru starteru při plné zátěži) a samozřejmě se to ještě předimenzovává...větším průměrem než je původní nic nezkazíš,ale menší rozhodně nedávej (kabel by se hřál a starter by nebyl schopen točit tak jak má)....je to jak když zmačkneš hadici vody...taky zbrzdíš proud,ale tady ještě hrozí že přehřátím chytne izolace...

Uživatelský avatar
Woko_O
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 466
Registrován: 22.09.2011 22:50

Re: Špatné studené starty

Příspěvek od Woko_O »

Tak samozřejmě.. Vycházím z toho že je to jako instalace zesilovače pro SW. Pokud chci mít vysokej výkon tak tomu musím dát dostatek proudu. To znamená klidně 50qmm průřez kabelu. Dát menší mě nenapadlo, to určitě ne..ale spíš dát o něco větší průřez například těch 20qmm, čimž bych neměl nic zkazit.. naopak možná i dopomoct lepšímu odběru produ a lepšímu startu (pokud starter bude v dobrý kondici..)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“