Ahoj, včera na dálnici mi na šestku ve 130ti šla teplota na +- 92, 93°, po zastavení ve volnoběhu s topením na 2/4 po asi cca 6-8 minutách šla zase teplota na +-80°. Pokles bych asi pochopil, ale ten mini nárust v zimě, při stálé jízdě? Nad 90 mi to nešlo ani v létě když bylo 40°.. ale teď v zimě když je 0-5°? Celkově i teď když jedu jen po okresce tak se teplota drží polovinou měrky nad 90° a mě se to prostě nelíbí, to se nedělo nikdy taky mi příjde že se teplota zahřála celkem rychle vzhledem k tomu jaká je zima.. Termostat se měnil před rokem a půl, možná špatná značka? Vody je dost.. Teď jsem zastavil po asi 25km a voda je taková, rozmíchaná nedokážu říct kam až sahá, nahoře je jakoby zamíchaná, není možný že se to mixuje s olejem, naftou a kvůli tomu ty teploty?
teplotu zkuste zkontrolovat pres mereny hodnoty, ne pres raficku a udelejte si zaznam (trebas dohromady s otackama, nebo s rychlosti); jinak pokud je kapalina OK, tak termostat, nebo pumpa (uplne ted nejvim jak je to u PDcka) a jestli je spatna kapalina, tak se to mohlo nekde pricpat (topi to OK?), nebo to blbe chladi a to je nutny zjistit, proc je kapalina spatna (EGR, tesneni apod.?); ale sem porada "od stolu", takze to jen tak orientacne a sel bych k mechosovi, nebo pockal na dalsi rady; termostat je nastaveny na tech cca 86° myslim, takze rucicka by mela byt "primrzla" k 90°... realne to bude trochu litat, ale 100° uz je spatne
Po zkouknutí jiných aut zamíchaná nakonec nebyla, jen mi blbne mozek a přehání to..
Pumpa je rok nová a termostat rok a půl nový, ale chápu že i nový termostat může být hned takhle brzo vadný..
EGR budu čistit, je špinavej i z venku
Kapaliny od ledna neubylo a drží se furt úplně přesně na horní hranici
Topí to furt dobře, zapl jsem si to včera na chvilku a po minutě jsem se už potil
Když jsem teda tomu dal a dohnal to na tu vyšší teplotu a zastavil jsem tak větráky na chladiči vůbec nejeli, ale fungují, zapl jsem je přes klimu
Zkusím to napíchnout u známého jestli to nebude čidlo teploty na motoru/chladiči
Vím že ručička má právě být primrzla na 90 i když to reálné skáče +-80-100, taky to tak tři roky bylo, až teď to dělá
Pokud není voda v oleji, nebo olej ve vodě, tak bych to viděl na termostat (i nový může být špatný).
A v prvním příspěvku je zmínka o tom, že voda čistá není, tak by to mohlo být i těsnění pod hlavou.
Ahoj, jojo, bylo to tím, pardon, je to už opravený delší dobu ale zapomněl jsem to sem napsat byl to skutečně termostat, byl zaseknutý a voda nešla do velkého okruhu k chladiči
Koupil jsem si takovou tu levnou diag na mobil přes Bluetooth, před výměnou se to vyšplhalo na kousku dálnice hned na 105°, v tu chvíli to na palubní rafičce přešlo 90°, vím že to bývalo i výš, takže teplota mohla být 110+ když jsem jezdil párkrát delší trasy po dálnici.. po výměně jsem jel hned další den ten samý úsek v +- stejný čas a nešlo to přes 93°, a na palubním PC se to nehlo z 90