Vyřazení EGR - Následky postup

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Zdravím,oživím téma,neboť mám ještě pár dotazů o kterých si nejsem jistý. Jak už jsem se zmiňoval dříve,tak mám motor AXR a k mému tušení EU4,ALE..koukal jsem do velkého TP a tam je směrnice 1999/102A kde to A značí emise EU3,je to možné u motoru AXR 74Kw 2002 rok ? Další věc je samotný EGR. AXR ho má i se součástí chladiče spalin,což jsem se dozvěděl už dříve a bylo mi prozrazeno jej odpojit,ale o tuhle tu nejde,jde o to že samotný EGR je průchozí bez jakéhokoliv ovládání,prostě jak PIPE akorát je před ním zdechací klapka. Chci se zeptat jak velký vliv to bude mít na motor po vydělání chladiče spalin a nechání samotného ventilu ? nebo i po vydělání chladiče s EGR a nahrazení třeba průchozí trubkou ? Nic nezamýšlím,jenom mě to tak zajímá i to,proč upravovat EGR softwarově,když do toho mého vede jenom podtlak ( na VAGu ani nešel nastavit ). Jediné co je napojené je ta klapka. Děkuji za objasnění :)

P.S. Jedná se o takový druh EGRu,máte jej taky někdo ? http://www.nahradnidily-skoda.cz/images ... 6620_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od majrek001 »

pokud tam máš DPF tak je to EU4 pokud ne tak to bude EU3 jako ostatní PDčka.


trubku průchozí bych nedával příjdeš o zdechací klapku a auto se bude třepat při chcípaní a taky až si to jednoho krásného dne nasaje olej přes turbo, tak to nebudeš mít jak chcípnout než přes kvalt

2002 to ještě nebude psát chybu při zaslepení, ale kdyby jo tak stačí přívřít EGR přes VAG kanál 3 po zadání loginu samozřejmě


tam máš spíš takový to EGR s klapkou v jednom

Obrázek
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

DPF nemám,ale všiml jsem si jak jde k EGR takové to gumové koleno ( od IC ) tak je na něm zelené číslo 3,viděl jsem i 4 a výš,může to mít něco společného s emisema třeba ? Jinak takový EGR co si poslal nemám :) mám zdechací klapku ( na ní napojeno koleno od IC ) a hned na klapce je připevněný EGR,ale celý průchozí a od něj už se to táhne na tzv. parohy jak říkáte.
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

kajzos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 28.02.2017 02:21
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od kajzos »

Ahoj, nedávno jsem koupil G4 1,9tdi PD 85kw a všiml jsem si, že mám poměrně vysokou spotřebu (Vysoké Mýto - Brno 5,8 l/100km) a to se snažím jet co nejúsporněji. Řekl jsem si, že zaslepím EGR a popřípadě pak i nějaký chip o pár koní s důrazem na spotřebu. O víkendu jsem zjistil, že u EGR ventilu mi chybí takový měch. Jsem stavař, ne mechanik, ale myslím si, že je egr asi pořád otevřený a při chcípání se auto lehce zachvěje a to by s tím mohlo mít něco společného, jak jsem se zde dočtl. Z fotky snad zjistíte více.
Má cenu to řešit, když se EGR chystám zaslepit? Poznáte někdo z fotky, zda je ventil zrovna teď otevřený?
upravené egr.jpg
Děkuji za odpověď

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od provokater »

...chybí tam podtlakový ovladač zdechací klapky, kdo a proč to oddělal je otázkou, možná je zatuhlá oska klapky, to vyzkoušíš, když za ní chytneš, jestli chodí volně...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

kajzos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 28.02.2017 02:21
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od kajzos »

Takže chvění při chcípání bychom měli vysvětlené :) takže ta regulace recyklovaného vzduchu, tímto ovlivněná není? Ale každopádně to "táhlo" chcípací klapky by tedy bylo dobré pořídit, i když budu zaslepovat, je to tak?

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od provokater »

..je ale napřed vyzkoušej, jestli se samotná klapka pohybuje volně ,pokud ne, rozhýbat... ..přisávání spalin tím ovlivněno není..
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

kajzos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 28.02.2017 02:21
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od kajzos »

O víkendu to vezmu při jednom i s tím zaslepením a vyčištěním. Ventil jsem na netu našel, jen netuším, jak ho zapojit, žádnou nezapojenou hadičku na připojení vzduchu jsem v autě nenašel :-/
Popřípadě nevíte někdo, jestli mi to prodají na vrakáči, když je to normálně součást celého egr?

kajzos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 28.02.2017 02:21
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od kajzos »

Ahoj, znovu prosím o pomoc, na mém Golfu 1,9TDI PD 85kw jsem zaslepil EGR. Ventil jsem sehnal celý nový, krásně vyčištěný a tak jsem rovnou vyčistil i sací parohy. Na novém EGR byla již záslepka a tak jsem sehnal ještě jednu (cca 3mm tlustou) a dal jsem jí místo trubky, která "recyklovné" spaliny do EGR přivádí. Po nastartování se zdálo být vše ok, hadičku k novému EGR jsme zapojili, ale teď z toho mám "SDÍčko" - neboli to vůbec netáhne. Kouřivost ani spotřeba se nezměnili, když vezmu v potaz, že se s tím nedalo jet víc jak 90km/h.
Děkuji za reakce

Něco jsem si ještě dále pročetl a stejně mi navrhnete projít VAGem, proto se ptám, jestli by nebyl někdo v Brně ochotný na to tento týden kouknout Za (nějakej ten peníz), je mi divné, že jsme v podstatě nic nezměnili, ale po zaslepení už to nefunguje.

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Zdravím,chtěl bych poradit. Koupil jsem auto s motorem ASZ 96kw...auto má vyřazený egr ventil ( není tam trubka pod ním,ale jen záslepky ) a údajně prodejce říkal že tam je rezonátor místo katu....Auto je nachipované na 120kw cca a má budík tlaku turba....Když tomu v nízkých otáčkách přišlápnu tak vyletí černý oblak,což se mi moc nelíbí když za mnou někdo jede,ale když zrychlím plynule tak nevidím nic a moje rada zní: Chtěl bych dát zpět EGR ON a zda tím nic nepokazím...jenom bych vzal a vyhodil ty záslepky a místo toho dal chybějící trubku...bude to fungovat i když je tam budík tlaku turba ? Nemusí fungovat,to je mi fuk a snížím tím saze v nízkých otáčkách aby to tak nekouřilo ? Děkuji,jen mi jde o to že bych to dělal doma a vím co a jak,jen abych motor nezdrbal ještě víc jak je. Děkuji
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Vyřazení EGR - Následky postup

Příspěvek od majrek001 »

saze tím nesnížíš - egr funguje jen s lehkou nohou při konstatních otáčkách né když je požadavek na výkon.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“