No zkusím to nafoukat na 2.5 a uvidím...:-/wwollff píše:Hata a Kom4nc: Foukal bych oboje gumy na 2,5 až 2,7 a neměl by být problém.
Aky spravny tlak v pneu?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Hata
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aky spravny tlak v pneu?
- Hata
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aky spravny tlak v pneu?
A teď malá libovka. Táta má na Tiguanu 18" 255/45 a ty foukat kolik??? byly bych moc vděčný za radu protože na 2.0 mi připadaj málo.
- DworiBak
- VWmaniak
- Příspěvky: 5645
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy-VW City
Re: Aky spravny tlak v pneu?
kolik je psáno na štítku na víčku,ale 2.0 bude málo 2.4 by mělo být ideal
- Marek_yessman
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 17.04.2010 10:58
- Bydliště: Praha vwýchod
Re: Aky spravny tlak v pneu?
prosím a na jaký tlak bych měl dofouknout 215/45Z R17 91xl, 1,9 TDi 81kw ?? 5ti dveř , tyhle kola jsem tu asi přehlédl nebo tu o nich nepíšete..
- Kouč
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27.03.2010 22:29
- Bydliště: Praha
Re: Aky spravny tlak v pneu?
Mám na Golfu 1.6 74 kw kola 195/65 R15 a dle tabulky na víčku nádrže bych je měl foukat na 1,9 při nezatížení auta. Doteď jsem jezdil s cca 2,1-2,2 a přišlo mi to ok. Dnes jsem zkusil ubrat na 2,0 a přišlo mi, že se zhoršil komfort jízdy. Co myslíte, je to jen o zvyku a měl bych to nechat dle doporučení výrobce a nebo je přifouknout zase na 2,2 či 2,3?
- S0T0
- Jezdec
- Příspěvky: 202
- Registrován: 04.05.2009 19:27
- Bydliště: Česky Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aky spravny tlak v pneu?
no mě přijde že při nižším tlaku je auto konfortnější, ale více slyším odvalování pneu a do zatáček není auto tak jisté ( při tlaku dle výrobce 2,0). osobně foukám své 205/55R16 na 2,5 a 2,4 a gumy se sjíždí rovnoměrně, přejezd retardéru trochu tvrdší ale v zatáčkám mi to "sedí" lépe....
- ctvrta
- Profík
- Příspěvky: 929
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VWary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aky spravny tlak v pneu?
tak kamarad co v nemecku obouva novy kola v original VW Autohausu fouka skoro vsechny na 2,7 at predek nebo zadek. taky se mi to zda dost ale asi na tom neco bude
- vuzi
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 20.06.2011 21:18
- Bydliště: za VWolantem (a třebíčsko)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aky spravny tlak v pneu?
Zdarec, jaký tlak byste dali na 195/65 R15 ? Mám dle víčka nádrže/výrobce 1,9 bar všude, ale zdá se mi to na pohled dost měkký.. třeba když stojím bokem v kopci, tak ty kola níže jsou docela zdeformovaný.. Motor mám tdi 81kw, třídvéř., bridgestone blizzak...
dík za tipy..
dík za tipy..
VW Golf IV TDI, 81kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=218770
Potřebujete něco do koupelny? -> SZ
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=218770
Potřebujete něco do koupelny? -> SZ
- venstr
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 25.08.2010 16:50
- Bydliště: Samsina, Jicin
Re: Aky spravny tlak v pneu?
Ja foukam predek na 2,4 a zadek na 2,2. Velikost kola 15 - 195/65
VW Golf IV 1,6SR
- Pitrx
- VWmaniak
- Příspěvky: 5196
- Registrován: 25.09.2007 08:14
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aky spravny tlak v pneu?
já to teď foukal na 2,6 všechny kola 195/65/15"
-
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karwin
Re: Aky spravny tlak v pneu?
Hodnota plnění tlaku pneu uvedená na víčku je uvedená nejen podle rozměru pneu a zatížení, ale je vztažena i k hmotnostnímu a rychlostnímu indexu pneumatiky tak, aby poskytovala komfort jízdy za podmínek zachování bezpečnosti (přilnavost). Tento tlak má být při teplotě vzduchu a pneumatiky 20°C (nezahřátá pneu po jízdě). V zimě se přifoukává o 0,2Bar více z toho důvodu, že při venkovní teplotě cca -5°C bude pak ten tlak odpovídat doporučenému tlaku.
V létě naopak dochází k opačnému jevu, tlak se se stoupající teplotou zvedá (tepelná roztažnost plynů). Když budu mít dopoledne nafoukáno dle víčka na maximální tlak (dejme tomu 2,6Bar při 20°C a maximálním zatížení = již naložené auto, ne před naložením) a pojedu po klikaté silnici přes poledne, kdy bude teplota venku třebas 30°C a teplota asfaltu 50°C (jen příklady), tak se teplota pneu (a teplota vzduchu v pneu) zvedne tak, že tepelná roztažnost plynů způsobí i zvednutí tlaku v pneu až k hranicím maxima povoleného výrobcem pneu.
Co následné přetlakování může způsobit obzvláště u starších pneu, kdy je vulkaničnost gumy a kostra pneu už unavená? Guma praskne. Zažít to vy vyšší rychlosti - nikomu nepřeji.
Pokud se vám zdá guma podhuštěná při předepsaném tlaku, tak kupte gumy s vyšším hmotnostním indexem, když nechcete aby se vám gumy v zatáčce bortily, kupujte gumy s vyztuženou bočnicí (XL), když se vám zdá, že je auto línější (větší valivý odpor), tak problém může být v rychlostním indexu (čím vyšší rychlostní index, tím větší přilnavost a menší km výdrž).
A někdy stačí jen prostě změnit značku gum (každý výrobce má své přednosti i nedostatky).
Neexperimentoval bych ale s vysokými tlaky v běžném provozu.
V létě naopak dochází k opačnému jevu, tlak se se stoupající teplotou zvedá (tepelná roztažnost plynů). Když budu mít dopoledne nafoukáno dle víčka na maximální tlak (dejme tomu 2,6Bar při 20°C a maximálním zatížení = již naložené auto, ne před naložením) a pojedu po klikaté silnici přes poledne, kdy bude teplota venku třebas 30°C a teplota asfaltu 50°C (jen příklady), tak se teplota pneu (a teplota vzduchu v pneu) zvedne tak, že tepelná roztažnost plynů způsobí i zvednutí tlaku v pneu až k hranicím maxima povoleného výrobcem pneu.
Co následné přetlakování může způsobit obzvláště u starších pneu, kdy je vulkaničnost gumy a kostra pneu už unavená? Guma praskne. Zažít to vy vyšší rychlosti - nikomu nepřeji.
Pokud se vám zdá guma podhuštěná při předepsaném tlaku, tak kupte gumy s vyšším hmotnostním indexem, když nechcete aby se vám gumy v zatáčce bortily, kupujte gumy s vyztuženou bočnicí (XL), když se vám zdá, že je auto línější (větší valivý odpor), tak problém může být v rychlostním indexu (čím vyšší rychlostní index, tím větší přilnavost a menší km výdrž).
A někdy stačí jen prostě změnit značku gum (každý výrobce má své přednosti i nedostatky).
Neexperimentoval bych ale s vysokými tlaky v běžném provozu.
- kmara
- VWagenista
- Příspěvky: 1276
- Registrován: 16.10.2011 21:06
- Bydliště: MoraVWa
Re: Aky spravny tlak v pneu?
Zdravím asi před 3 týdny jsou foukal kolo na 2,5 a včera mi ukazovalo 1,9. Je to normální? A je možné, že mám všechna kola na cca. 2,4 ale přední levé je takové pořád podhuštěné?
VW Golf IV black magic, 1.9 TDi, 81 kW, r.v. 2002
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aky spravny tlak v pneu?
stat se muže že ti někde uniká vzduch,ventilek je o.k?
- kmara
- VWagenista
- Příspěvky: 1276
- Registrován: 16.10.2011 21:06
- Bydliště: MoraVWa
Re: Aky spravny tlak v pneu?
Podle mě je ventilek ok..
VW Golf IV black magic, 1.9 TDi, 81 kW, r.v. 2002
- OndraV5
- Závodník
- Příspěvky: 547
- Registrován: 15.11.2010 14:50
- Bydliště: Krucemburk, VWysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aky spravny tlak v pneu?
ahoj, chtěl jsem se zeptat, kolik foukat na VW Boru 2.3 V5 110kW a pneu Dunlop Sport SP 01 205/55/16 91V
díky
díky