chasnik píše:BM jsem měl za 2200 předek a za 2100 zadek, takže proto jsem je zvolil. Jinak jsem taky na ZS slyšel samou chválu, ale zas tak sportovně nejezdím. BM jsem bral, protože už se mi pár krát stalo při brzdění 150->90 (kamion, co začal na dálnici předjíždět), že po druhém brždění už jsem brzdil silou vůle... Na Ate power disky jsem slyšel, že se kroutí a ZS jsou cenově jinde...
Proto takový kompromis
Ještě jsem přemýšlel nad deskama Ferrodo Termoqiet (nebo jak se jim nadává), ale nikdo to neměl odzkoušené a průkopníkem být nechci.
I u mě to byl na GIV volba cenová, byly za polovinu toho co ZS
A navíc s tou GIV nejezdím já, resp. jen občas
chasnik píše:BM jsem měl za 2200 předek a za 2100 zadek, takže proto jsem je zvolil. Jinak jsem taky na ZS slyšel samou chválu, ale zas tak sportovně nejezdím. BM jsem bral, protože už se mi pár krát stalo při brzdění 150->90 (kamion, co začal na dálnici předjíždět), že po druhém brždění už jsem brzdil silou vůle... Na Ate power disky jsem slyšel, že se kroutí a ZS jsou cenově jinde...
Proto takový kompromis
Ještě jsem přemýšlel nad deskama Ferrodo Termoqiet (nebo jak se jim nadává), ale nikdo to neměl odzkoušené a průkopníkem být nechci.
Já ty Termoquiet mám spolu nevrtanými Zimmermany a brzdí to docela v pohodě. Akorát si občas při zastavování lehce písknou, takže tak "quiet" zase nejsou.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line
chasnik píše:BM jsem měl za 2200 předek a za 2100 zadek, takže proto jsem je zvolil. Jinak jsem taky na ZS slyšel samou chválu, ale zas tak sportovně nejezdím. BM jsem bral, protože už se mi pár krát stalo při brzdění 150->90 (kamion, co začal na dálnici předjíždět), že po druhém brždění už jsem brzdil silou vůle... Na Ate power disky jsem slyšel, že se kroutí a ZS jsou cenově jinde...
Proto takový kompromis
Ještě jsem přemýšlel nad deskama Ferrodo Termoqiet (nebo jak se jim nadává), ale nikdo to neměl odzkoušené a průkopníkem být nechci.
Já ty Termoquiet mám spolu nevrtanými Zimmermany a brzdí to docela v pohodě. Akorát si občas při zastavování lehce písknou, takže tak "quiet" zase nejsou.
tzn. ze jsou ty termoquiet dobry nebo nic moc? Taky nad nimi uvazuji ale moc jsi me svou odpovedi nepresvedcil
molczik píše:
Já ty Termoquiet mám spolu nevrtanými Zimmermany a brzdí to docela v pohodě. Akorát si občas při zastavování lehce písknou, takže tak "quiet" zase nejsou.
tzn. ze jsou ty termoquiet dobry nebo nic moc? Taky nad nimi uvazuji ale moc jsi me svou odpovedi nepresvedcil
Tiez som kupil Zimmermany nevrtane a Ferodo Thermoqiet, spokojnost max.
Treba s tym opatrne nech si to sadne prvych 500-1000km.
molczik píše:
Já ty Termoquiet mám spolu nevrtanými Zimmermany a brzdí to docela v pohodě. Akorát si občas při zastavování lehce písknou, takže tak "quiet" zase nejsou.
tzn. ze jsou ty termoquiet dobry nebo nic moc? Taky nad nimi uvazuji ale moc jsi me svou odpovedi nepresvedcil
Ale jo, jsou v pohodě. Jen si občas písknou...ale to může bejt i ted tím počasím a sračkama na silnici.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line
tak kotouče brembo max a desky textar- brzdí skvěle, vše si sedlo, jak má. Ikdyž to podle mého názoru trvalo celkem dlouho /cca 1500 km... Ale jinak můžu doporučit
zdar vw borci.. tak ako to čitam.. tie problemy so zvlnenymi kotučami.. tak pridam aj ja svoje skusenosti, a definitivne odstranenie problemov so zvlnenymi kotučami na octavii s brzdovym systemom "FS III" ..
moj kamarad je taxikar tu v Bratislave, a so zvlnenymi kotučami si užil už svoje.. či už na g4, octavii 110koni, alebo naposledy octavia 90koni..
či už použil origo platničky+kotuče s vw , alebo to boli ate, zimmermann a podobne, vždy mu vydržali v nezvlnenom stve max 5000km..
pokial jazdil po meste do rychlosti 80km/h, brzdy boli ok a bez znamok zachvenia... ale akonahle vyšiel na dialnicu, a raz zbrzdil so 130km/h na 60km/h , brzdy začali mierne chviet, a chvenie sa casom stupnovalo a stupnovalo až to bolo neznesitelne...
bol s toho už zufaly, a problem s chvejucimi brzdami už odmietol riešit, pretože nemalo vyznam každych 5 000-6 000km menit brzdy....
chodili sme všade možne, pytali sme sa kohokolvek, a kde kolvek -ale nikto nam nevedel s istotou povedat, čo treba urobit, aby sa nove kotuče po par tis. km nezvlnili...
každy nam radil.. vymen to , či tamto, skus to či ono... počnuc od vymeny ložisk, kostičiek, silentblokov, nabojov- cez predne ramena , tlmiče , brzdiče..
proste nebolo myslitelne vymenit celu prednu napravu -systemom pokus omyl , a natlačit do toho 30 000,-sk a to bez zaruky ..
nakolko som fandom aj inej značky ako VW group , tak som mal v garaži volne pohodene predne a zadne brzdove 4-piestikove strmene s porsche boxter 2002 , ktore som planoval nahodit na moje "letne" auto...
a tak som kamaratovi vnukol moju myšlienku, nahodit na jeho octaviu porsche 4piestikove monobloky, na octaviove seriove kotuče, a to všetko do 15" kolesa-pretože 15"pneumatiky su pre taxikarov cenovo najdostupnejšie...
a tak sme začali porovnavat.... zistili sme, že na seriove predne kotuče (neviem presny priemer v mm) presne sadnu zadne strmene s porsche.. aj vyška brzdnej plochy kotuča sa zhodovala...
zohnali sme teda predne otoče s octavie 1,8 20v turbo, na ktore som mu potom nahrubo vyrobil predlohu adapteru medzi otočom a samotnym strmenom.Podla tejto predlohy sme dali potom vyfrezovat adaptery. cena adapterov bola 1000,-sk/kus...
použili sme najlacnejšie kotuče BOSCH 1000,-sk/kus , lebo sme nevedeli ako to cele dopadne, a kamarat nemal chut znova kupovat drahe kotuče na test ktory dopadne bohvie ako..
dalej bolo ešte nutne dat pod predne kola 13mm podložky ktore sme zohnali za par korun od kamarata ktoremu sa valali nevyužite v garaži, a ku tomu trebalo dokupit dlhšie kolove šroby...
všetko sme nahodili, poriadne odvzdušnili-a po zabehu kotučov sa išlo testovat...
pedal nebol od prvej chvile s použitim tychto strmenov taky citlivy.. jednoducho povedane monobloky s porsche vobec nepružia oproti brzdičom FS III.. pedal je tvrdy, a bez pruženia-oproti seriovym brzdam FS III .. ale da sa na to zvyknut...
dalej sme zistili, že pokial su brzdy studene, tak nebrzdia moc dobre, ale da sa stym norlane brzdit.. ale čim sa brzdy viacej zohreju, tym brzdia silnejšie... ak sa zohriali na spravnu teplotu, tak pri prudkom brzdeni s vysokej rychlosti človeka začala boliet hlava.... skušali sme aj extremne brzdenie, a prehrievanie kotučov, a všetko je ok.. brzdy nevednu..
čo je ale najhlavnejšie, brzdy dodneska netrasu. nevem kolko presne km ma na tom nabehane ale viem že na tych brzdach jazdi už druhy rok taxik a ma stale tie prve testovacie BOSCH kotuče , a prave teraz ma na nich už 3-tie brzdove platničky...
tymto sme zistili, že za zvlnenie kotučov nemožu samotne kotuče, a ani samotny uživatelia nespravnym brzdenim.. možu zato strmene, ktore su od vyroby špatne navrhnute... najhoršie na tom je to , že spoločnost VW o tomto probleme vie -ale nevie s tym už nič robit
platničky su ale troška drahšia investicia... stoja 3500,-sk TEXTARY.. ine sme neskušali, lebo platničky na tie porsche monobloky nerobi moc vyrobcov, a ku textarom to mame blizko ...
teda kolko to cele vyšlo ??
otoče octavia1 , 1,8 20v turbo 6000,-sk/par
kotuče BOSCH 2000,-sk /par
frezovanie adapterov 2000,-sk/par
brzdiče s porsche boxter spolu s platničkami (origo porsche nr. lavy 996.352.421, a pravy 996.352.422) 400,-eur/par
podložky 13mm pod kola 400,-sk/par
dlhšie kolove šroby 1000,-sk/10ks
drobny montažny material cca 500,-sk
teda nie mala vstupna investicia, ale stoji to zato. a dalšia vec.. ked sa auto rozhodnete predat, tak brzdy si jednoducho zhotite a date tam naspet originaly.. teda brzdy si možete davat s auta na auto , alebo ich možete popripade predat..
neviem aky priemer maju kotuče s octavie1 -90ps ale na predne kotuče sadnu už spominane ZADNE 4piestikove monobloky
porovnaval som aj kotuče s octavie 1,8 20v turbo a na tieto kotuče sadnu zasa PREDNE 4piestikove monobloky so spominaneho porsche... tieto predne monobloky maju origo porsche nr. 996.351.425 , a 996.351.426 .na ebay.de vydu asi 400-450,-eur ak však ale chcete použit tieto strmene, tak do 15"kolesa sa nezmestia.. možno do 16" , ale to nemam odskušane
takže kto chce brzdit bez toho aby mu trhalo volant s ruky, tak možem len a len doporučit... je to odskušane.. nevycucal som si to s prstu...
Ja mam vrtany zimmermany a desky textar a po 30000km mi to taky zacalo vybrovat. Pri jemnem seslapnuti pedalu v rychlostech nad 90km/h zacne volant vybrovat, kdyz pritlacim vic nebo kdyz rychlost klesne pod tech 90 vibrace prestanou. Ty vybrace nejsou nejak silne a taky to obcas dela obcas ne. Myslite ze to mam resit vymenou nebo jeste pockat nebo to muze byt neco jine nez kotouce?
Zdravím vás pánové mám jen takovou decentní otázku... co jsou brzdy FS3 ? mám je na golf IV 1.6 a pouze by me zajimalo vcem jsou odlišne od normálniho brzdového sistému...? I co s tiče brzných segmentu a kotoučú... predem dekuji za info
Takze jak z bludneho kruhu ven? Ty brembo snad vyreklamuju, ale nerad bych zvlnil zas dalsi. Mam tedy tam vrazit ty vrtany zimmermany? A co dal:
-zkontrolovat vodici plosky pro desky?
-zkontrolovat jak se vraci prasatka?
-co s tim loziskem?
Kdo to resil taky at poradi prosim, diky
čao chlape, mám stejnej problém, první kotouče ATE s deskama ATE - do řiti šli po 3000km tak jsem dal vrtaný zimmermany a šli do řitě po asi 4000km, mám brzdy RS II čili jako ty 280mm, problém vidím v tom, že mám z 66KW nakopnuto 100KW a dobržďuju z větších rychlostí, ale ložiska jsou cajk...jediný co mám v pí*i jsou stabilizační tyčky. Jinak jsem taky z JI, tak o tom můžeme hodit řeč
pozdravujem vsetkych mal som podobný problém so zvlnenými kotúčmi.
prvy krát keď som ich mal skrutené som ich dal odsústružiť , všetko ok po čase zase znova sa to objavilo, pred tým som si všimol že sa neobrusujú celkom rovnomerne na jednej strane.
tak po dlhom pátrani na všetkych fórach som sa rozhodol pre výmenu náboja.
nové ložisko FAG
nový náboj TOPRAN
odsustružiť s kotučou ešte sa dalo boli zdravé viac ako 2x by sa nemali.
zatiaľ 5000 km zo začiatku som ich šetril ale teraz im davam viac zabrať a zatiaľ všetko ok.
odporučam pri výmene náboja si zmerať vzdialenosť prstenca od náboja s originálom , lebo sa vam môže stať tak ako mne že, bude ďalej od snímača a abs bude zaberať pri každom jemnom brzdení!!! platí pre prstenec ktorý nie je navarený napevno!!!
ja som mal na jednej strane prstenec od čidla 4-5mm malo by byť 1-2mm.
vyriešil som to podložkami pod každu skrutku.
zatiaľ všetko ok.