Ahoj,
potřeboval bych pomoc od nějakého zkušeného mechanika. Vlastním vůz VW Golf 4, 1.4 16V, 1998. Před nedávnem mi odešla spojka (protlačený přítlačný talíř), tak mi mechanik provedl výměnu. Přitom zjistil vadný homokinetický kloub na levé vnější straně (u řidiče), takže taky výměna. Potom mi ale začaly problémy. Za několik najetých kilometrů mi odešel vnitřní homokinetický kloub na téže straně. Provedl jeho výměnu, kdy použil značku SKF. Za cca 200km, opět vnitřní kloub prasknul , takže jsem zůstal stát na cestě. Opět provedl výměnu s tím, že se asi jedná o vadný kus. Nyní použit LÖBRO. Po několika kilometrech jsem opět cítil vibrace, hlavně při zatočení doprava a docela to kopalo do řadící páky. Potom jsem zkusil trošku prudší rozjezd a křup - opět to samé, rozskočil se i tento. Dojde k prasknutí tisícihranu do kterého je nasunuta poloosa. Nevím, zda dojde k povyjetí poloosy z kloubu a jak drží jen za kraj, tak ho roztrhne nebo co se tam vlastně děje. Mechanik se potom ptal u VW co by to mohlo způsobovat. Poradili mu volné silentbloky na motoru (motor uhne a povyjede z kloubu). Ty byly opravdu dosti volné, motor se viklal, takže to opravil a opět nutná výměna kloubu. Nyní mám pocit, že se opět začínají projevovat stejné příznaky jako předtím, tedy všelijaké vibrace. Nemám odvahu na prudší rozjezd, pač tuším jak to dopadne. Nevíte někdo co by to mohlo způsobovat. Jezdit s autem na které se nedá spolehnout je dosti na prdlačku. Nevím jestli jsem nezapomněl na nějaké důležité informace.
Předem díky za rady.
Homokinetický kloub - stále odchází
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- tomino123
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
- Johnyhu
- Jezdec
- Příspěvky: 295
- Registrován: 02.08.2015 20:03
Re: Homokinetický kloub - stále odchází
Lobro neznám používám vždycky zn. spidan. Ale to že tak rychle praskne je divný možná fakt jenom špatný značky/nekvalitní klouby.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN
- tomino123
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
Re: Homokinetický kloub - stále odchází
No těžko říct. Ale tolik vadnejch kousků za sebou, je to divný.
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Homokinetický kloub - stále odchází
Čau kluci, nám se to v servisu stalo 2x, jednou u fabie mi skladník dal poloosu že mu tam ležela, namontovat šla, ale zlobilo to, pak se zjistilo že byla o 4mm delší, a podruhé u golfu II to pořád lámalo klouby uvnitř ale tam byla nějak hnutá karoserie a opět tapoloosa byla delší než měla. Zkusil bych zda nedal jiný vnější kloub na té levé straně ,např o 4mm delší tím by se ti ta poloosa posunula do převodovky a při propružení za jízdy se ti ty unašeče vnitřního prolomí.
- tomino123
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
Re: Homokinetický kloub - stále odchází
Čau,
poloosa by měla být původní, s tou nic nedělal. Karoserie by hnutá být neměla, protože se autu nestalo nic o čem bych věděl a začalo to všechno po výměně spojky. Spíš bych se zaměřil na ten vnější kloub, který měnil předtím, to je dobrý nápad. Jestli by byl nějaký delší nebo kdoví co?
Díky za radu.
poloosa by měla být původní, s tou nic nedělal. Karoserie by hnutá být neměla, protože se autu nestalo nic o čem bych věděl a začalo to všechno po výměně spojky. Spíš bych se zaměřil na ten vnější kloub, který měnil předtím, to je dobrý nápad. Jestli by byl nějaký delší nebo kdoví co?
Díky za radu.
- tomino123
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
Re: Homokinetický kloub - stále odchází
Ahoj,
jen chci objasnit vyřešení výše uvedeného problému, kdyby se někomu hodilo. Problém nakonec způsoboval vadný (vymlácený) pravý silentblok uchycení motoru (při čelním pohledu na motor). Motor při vyšším záběru cestoval do boku a došlo k povyjetí poloosy z homokloubu a jeho následnému rozlomení. Po výměně již vše dlouhou dobu v cajku a ani náznak po vibracích, které byly předzvěstí rozlomení kloubu. Díky všem za pomoc.
jen chci objasnit vyřešení výše uvedeného problému, kdyby se někomu hodilo. Problém nakonec způsoboval vadný (vymlácený) pravý silentblok uchycení motoru (při čelním pohledu na motor). Motor při vyšším záběru cestoval do boku a došlo k povyjetí poloosy z homokloubu a jeho následnému rozlomení. Po výměně již vše dlouhou dobu v cajku a ani náznak po vibracích, které byly předzvěstí rozlomení kloubu. Díky všem za pomoc.