Sportovní podvozek - stavitelný, pevný Golf/Bora

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vokys
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 234
Registrován: 12.08.2010 22:25
Bydliště: Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od Vokys »

tak to je zajimavy, bracha ma G3 stelovak od "JOMU" a cim niz jde, tim je vetsi tvrdost.. kamos s trojkou taky uplne to sami... ;)
Naposledy upravil(a) Vokys dne 07.12.2010 20:43, celkem upraveno 1 x.
http://vokalek.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Uživatelský avatar
cubic214
Závodník
Závodník
Příspěvky: 528
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Žilina (SK)

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od cubic214 »

no tiez som bol prekvapeny, nie je to ze maksie ale ked je hore tak viac skace proste, ked je zosrobovany dole tak proste lepsie tlmi alebo jak to nazvat, tvrde je to dost samozrejme :)

Uživatelský avatar
wladi
Profík
Profík
Příspěvky: 945
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od wladi »

potvrdzujem
Ono, Slovensko je zaujimava krajina, taka svojska. Tu si ludia zavidia aj to, ked ma sused pekne pocasie na pohrebe.

Uživatelský avatar
zviratko
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10510
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moje zlatá Praha .........
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od zviratko »

No hlavně když to vytočíš nahoru , tak ta pružina nemá moc mésta na to aby něco dělala , když to stočíš dolů , tak tu pružinu uvolnuješ , ale zase čím jdeš víc dolů , tak se zkracuje funkce tlumiče a proto vám to tak přijde že je to měkčí než když je to nahoře. když to pak bude úplně nadoraz , tak není problém aby tlumič prorazil pístníci a vylítnul ven.
U pořádnýho podvozku v tomto není rozdíl a v tom je rozdíl oproti kvalitním podvozkům vs. noname podvozky.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

♀♂

14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*

Uživatelský avatar
cubic214
Závodník
Závodník
Příspěvky: 528
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Žilina (SK)

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od cubic214 »

znie to logicky :) snad to H&R vydrzi 8)

Uživatelský avatar
Pan Filuta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 14.12.2010 10:01

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od Pan Filuta »

Zdravím všechny, měl bych takový dotaz. Mám v plánu koupit GIV 1.8t GTI, který bude určen nejen na normální svezení, ale taky jako tréninkový vůz na rally. Tudíž potřebuji poradit, jaká kombinace podvozek/kola bude nejlepší pro toto využití. Berte v úvahu, že při takovém tréninku určitě nějakou dírou občas projedu, takže jestli i 18" nebude třeba už moc. Vůbec mi nejde o to, jak to vypadá, ale jde mi jen o sportovnější jízdní vlastnosti. Taky to určitě nechci dávat moc dolů (max -40mm) aby se s tím dalo jezdit na našich hrbolatých silničkách aniž bych za sebou nechal vanu. Prostě nejrychlejší kombinaca na naše silnice... díky za odpovědi :D

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15377
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od vtuni »

tak hlavně záleží co považuješ za rally.. jestli "nějakou obdobu závodů do vrchu ale po rovince" (vybraný silnice s pěkným asfaltem a minimem děr) .. ..nebo šotolinový/asfaltový cesty..plný bordelu co jsou samá díra

určitě to hlavně bude chtít kvalitní kola a kvalaitní podvozek...ne nějaký JOM, FK atd..který jsou právě spíš dělaný na efekt..tuning..než na to aby fungovaly..a něco vydržely.. u kol bych se 17-18" nebál (obvzvlášt pokud to bude ta první varianta) ale vybíral bych z kvalitních značek jako O.Z. racing, speedline atd... v kombinaci kovaný magnéziový..atd..
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Pan Filuta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 14.12.2010 10:01

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od Pan Filuta »

Tak závody do vrchu po hladkým asfaltu už mám za sebou. Teď se chystám do MČR ve sprintrally, která využívá i ty nejrozbitější cestičky naší republiky. Samozřejmě se k tomu autu nebudu chovat jako k závoďáku, takže katování zatáček a rychlou jízdu po šoto si nechám až na somotnou závodní jízdu. Ale i v tréninku se alespoň částečně musím přiblížit závodní jízdě (opravdu jen částečně), aby rozpis seděl, jak má. Takže potřebuji podvozek, co vydrží. Zase na druhou stranu nehodlám dávat za podvozek 30 000Kč, když by to byly peníze na půl závodu. Zvažuji i pevné nastavení, možná H&R -35/35, který by byl v kombinaci s 18" možná to pravé. I když bych se bál těch 18". Možná radši kvalitní lehké 17" a tvrdší podvozek, který ze mě ale nevytřese duši. Nevím... Jak jsem podotkl, to auto budu mít i na obyč ježdění a špičkového kostitřase si užiju na závodech :D

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15377
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od vtuni »

no nechápu sice trošku pohnutku trénovat s jiným autem a pak jezdit závod jiným....stavět si druhej "polo závoďák"
ale asi pro to máš důvod.... ale to je jedno ...já jsem osobně nikdy nezávodil..takže tomu nerozumím...mám auto jen jako koníček rád se v v něm svižně svezu a mám na něm štelovák od HaR za 30 :lol: :lol: :lol: ...a vzhledem k tomu že nezávodím tak to pro mě není půl závodu :lol:

jinak štelovák pro tebe asi určitě nemá význam...ten je spíš pro vzhled..kdy umožnuje člověkovi snížit auto přesně na míru jak potřebuje aby projel do garáže atd a jak se mu to líbí....... takže bych šel do pevnýho HaR a nějaký dobrý kola 17" nebo 18" to už je na tobě..
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Pan Filuta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 14.12.2010 10:01

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od Pan Filuta »

Tak s tréninkovým autem se to má tak, že to musí být auto homologované na naše silnice, protože na trénink nemůžeš se závodním autem. Tréninkem je myšleno to, že si vezmeš civilní auto, ať upravené, či nikoliv, a nájíždíš si tratě rychlostních zkoušek za normálního provozu asi den před závodem a píšeš si rozpis, který potom doupravuješ s další tréninkovou jízdou na té samé rz. Závodníci nemají povoleno jet větší rychlostí, než jak dovoluje vyhláška, tedy 90km/h mimo obec. Často je rychlost kontrolována policií. Ale proč nejet i v tréninku těch 90km/h i tam, kde se člověk s obyčejným autem odváží třeba jen na 60km/h. Toť smysl upraveného tréninkáče... Jinač díky za rady. Asi nakonec půjdu do toho pevného podvozku... Každopádně budu rád za každé další rady, postřehy a poznatky ostatních clubáčů :wink:

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15377
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od vtuni »

aha tak to potom jo...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
zviratko
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10510
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moje zlatá Praha .........
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od zviratko »

Tak tím pádem bud H&R 55/40 , nebo AP 40/30 , oba jsou pevný podvozky a rozdíl je akorát v ceně. H&R je spíš tvrdší při těch 55/40 , to AP je spíš měkčí , tak že lepší pro denní ježdění. Kola bych volil v tomhle případě cca 17" max 18" , ale pořádný .
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

♀♂

14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*

Uživatelský avatar
Pan Filuta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 14.12.2010 10:01

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od Pan Filuta »

No mě se zdá, že těch -55mm ve předu už by bylo moc. Nevíte náhodou jakou světlou výšku má golf se seriovým podvozkem? Nikde jsem to nenašel.
No a jaký rozdíl ve vlastnostech bude mezi H&R -55/40 sport a H&R -35/35 comfort, popřípadě těmi AP -40/30. Myslím, že na ten nižší podvozek by se hodily spíš ty 17", aby se to auto nerozsypalo no a na ten comfort ty 18" by klidně mohly jít... No každopádně bych chtěl kvalitku a ty "APéčka" asi moc lidí ještě otestováno nemá...

Uživatelský avatar
AlkyTOM
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1967
Registrován: 13.12.2009 10:49
Bydliště: VWýchod

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od AlkyTOM »

pan Filuta : a co sehant HP sporting? V trénigovím set-upu? na octu I se dělají, a myslím že to je ta nej volba, v bývalé práci šéf taky jezdil a na najíždění měl Felinu na tréningových HáPéčkách a byla to bomba, pak měl ještě fabii 2.0 upravenou na hoby vrchy v seriakách taky na HP a na lepším podvozku jsem fakt nejel..a kola bych asi volil SPEEDLINE, vydržej fááákt moc :mrgreen:
Now: :-P
Ex:
Bora Variant 16V
Touran 1.9TDI
Golf MK4 1.6SR
Golf MK3 1.8i

Uživatelský avatar
Pan Filuta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 14.12.2010 10:01

Re: Sportovni podvozek Golf IV

Příspěvek od Pan Filuta »

To Tommis: Tak to je určitě dražší varianta, která určitě není nezajímavá. Ale nejsem si jistý, jestli ta tvrdost nebude moc i na obyč ježdění... Jak jsem psal, bude to moje jediné auto, se kterým budu jezdit všude. Možná, kdybych měl čistě (polozávodní) tréninkovku a pak druhé pohodlné auto.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“