2,0 TFSI - teplota motoru

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Uživatelský avatar
jasp3r
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 09.10.2007 11:43
Bydliště: Praha

2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od jasp3r »

Zdravim všechny. V dobách kdy jsou teploty dlouhodobě pod nulou se mi u mého GTi r.v. 2005 telota chl. kapaliny nevyhoupne ani při delší ceste k 90 °C. Jediné řešení je stáhnout topení na minimum a poté se telota pomalu vytáhne až k 90 tce. Nemáte někdo podobnou zkušennost a radu? Chladící kapalinu mám podle servisu naprosto v pořádku. Neníčím takto "nedevadesátistupňový" motor ?

Uživatelský avatar
Fox!MURDER
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 17.07.2008 15:06

Re: Teplota motoru 2,0 TFSI GTI

Příspěvek od Fox!MURDER »

mam za sebou s timhle mazlem uz druhou zimu a nic takovyho jsem nepozoroval ... rucicka po ohrati vzdy svisle
Golf V GTI: Obrázek

Uživatelský avatar
Dejvidos
Závodník
Závodník
Příspěvky: 515
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru 2,0 TFSI GTI

Příspěvek od Dejvidos »

porad jsem na take na 90, dve zimy, staci ho zahrat a pak protahnout a je tam hned.

Uživatelský avatar
Endy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha západ

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od Endy »

taky stále 90

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od swenak »

Starší téma, ale hodí se. Všimnul jsem si taky, že na jednom GTI, co mám (starší, kód AXX) se v těchto mrazech nedostala ručička k 90 ani omylem, spíše někde k 70-80 a to ani po 50km jízdě dálnicí. S druhým (BYD) jse to v pohodě na 90 a hlavně dle mého i rycheji. Možná o nic nejde, s vozem jsem vlastně za posledního 2,5 měsíce najel tak 250km celkem.

Zkusím VAGem juknout, jakou mi to ukazuje teplotu, ale teorticky by to údajně mohl být termostat, že otevírá dřív? Je to blbost za pár korun a sice je to vůz, co prodávám, stejně mně to zajímá. Díky.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

tomina00
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 07.08.2010 10:44

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od tomina00 »

GTI 2005 automat dsg
Jízda z Prahy-Železná ruda v teplotě -10stupňů.
Dálnice do Plzeně při rychlosti 150-160 70 stupňů.
Státovka do Klatov při rychlosti 90 km/h těsně pod 90 stupňů.
Klatovy-Ruda-státovka 70 km/h teprve 90 stupňů.

Obecně se pri velkých mrazech auto těžce ohřívá. Přisuzuji to nízkým otáčkám při kterých řadí DSG.
Ahoj Tomina

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od tomasgti »

BWA taky 90 vždy i v -20 po cca 10 km. S tímhle jsem se setkal jen u nafťaka, že se mi zahřál až po 50km a jakmile jsem začal topit tak zase teplota klesala...
Pirelli edition

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od swenak »

Dnes jsem ho projel, teplota vystoupla po cca 10km na cca 70 stupňů, rychlost kolem 50-80km/h (Praha), dal jsem S režim a za chvilku už byla 90, takže ohřát se umí, ručičkou to není, jen to trvá tedy asi déle, no. Nikdy jsem si toho předtím právě nějak nevšimnul, tak jsem to neřešil a jelikož to bílé GTI se ohřeje opravdu decela rychle i na D, tak až to mi dalo důvod k přemýšlení. Takže je to asi OK, je to prostě jiný motor (AXX vs BYD) a tak se to chová asi lehce jinak, ale neměla by to být závada.

Stejně se zeptám, jde nějak otestovat funkčnost termostatu? Co jsem se díval na netu, tak je to jen mechanická "zábrana", která se dle teploty otevírá/zavíra, stojí to myslím kolem 400,-Kč, takže žádná tragedie, jen nevím, jak je to náročné případně vyměnit, asi vypustit kapalinu, ale jestli je to rozumně přístupné k výměně. Neví někdo? Asi bych to pro jistotu vyměnil, ať se nový majitel hned neobrací na mně s reklamací :-) Kapalinu snad měnit nebude potřeba, když ji nějak odchytnu, v nejhorší se koupí nová.

Díky.

EDIT: Jen doplním, že teplota na budících je často rozdílná proti realitě, dle VAG je třeba teplota kolem 80, budík pořád ukazuje 90´.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od swenak »

Ještě doplním, nechal se tam vymenit termostat (tedy celé to uložení s termostatem) a už se to zahřívá v pořádku, rychle a teplota se dostane i v mrazech na 90. Jen ta výměna nebyla moc jednoduchá, co jsem se tak dověděl.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
snb-rider
Pilot
Pilot
Příspěvky: 846
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ouagadougou - Burkina Faso

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od snb-rider »

Teď tu čtu můj "problém". Na mém AXX se to taky sotva vyhoupne k 70°C. Je tomu tak vždy, když se jede v klidu (do 2000 ot.). Když se auto párkrát vytočí, tak to stoupne k 90°C. Když se pak zvolní, teplota zase klesne.
Nikde jsem to extra neřešil, vše jinak funguje jak má. Přikláněl jsem se k důvodu nízkých otáček.

Swenaku, radíš teda vyměnit termostat? Kolik teda vyšel?
Vorsprung durch Technik - Audi S3

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od swenak »

No, nedokážu říct, jak moc to vadí, snad ani ne, ono popravdě nevím, jaká je realita při 70st na budíku, já při 90st na budíku mám kolem 80-90 v reálu. Výměna je údajně složitější, díl buď snad kolem 400 jen termostat (pak je potřeba otevřít pouzdro a to je snad lepeno), nebo kolem 1000,- včetně pouzdra.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Kaliber
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 23.10.2011 15:47

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od Kaliber »

Já mám 2005 AXX a taktiež sa mi teplota teraz v zime nevyhupne k 90 jazdím denne cca 18 km tam a 18km späť, ale najviac som tak na 75-80...
http://www.milujemauta.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/MilujemAu ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hancik.blog.sme.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://milujemautask.blog.pravda.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
iOrange
Člen klubu
Příspěvky: 126
Registrován: 19.10.2008 13:09
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od iOrange »

Taky se přidám. Na svém GTI kde byl původně AXX, nyní již dlouho BWA, jsem minulou zimu měl problém s tou teplotou. Tak jsem po zimě až to bylo možné nechal dát nový termostat. Letošní zimu stejný problém. Pokud je venku takto po nulou tak za jízdy ani po 50 km se motor neohřeje. Na climatroniku nastaveno 24°C. Pokud nechám auto nastartované stát řekněme aspoň 10 minut tak se ohřeje a pak ručička zpravidla nepadá. Tak mě napadá co ještě dalšího by ovlivňovat to, že někomu se to ohřeje úplně bez problému a někomu ne ?? Jestli jen nějaké netěsnost někde nebo nějaký prvek, který mají novější GTIčka již inovovaný ?? Chci řešit nezávislé topení, ale pokud to stojí v garáži doma tak mi to stejně nic neřeší. Co nějaký elektrický předehřev připojitelný na 230V sít nebo alespoň něco jako má diesel, kdy to funguje až když nastartuju ?? díky

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od swenak »

Myslím, že existují řešení na 220V, užívá se to ve státech, kde je pořádná zima a dlouhou dobu.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
Tyler.GTI
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 15.03.2013 08:54

Re: 2,0 TFSI - teplota motoru

Příspěvek od Tyler.GTI »

Termostat opravdu nema smysl menit v tomto pripade, ja ho vymenil a chova se to stale stejne. Kdyz je pod nulou tak je skoro nemozne motor zahrat pri normalni jizde do 2500 rpm. Je to sice zvlastni a u benzinovych motoru hodne nezvykle, nicmene se to obecne prisuzuje ekonomicnosti TFSI. Co me celkem zarazi je fakt, ze nekterym majitelum se to zahriva normalne. To je na tom asi to nejdivnejsi.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“