Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Mustang.gti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 14.11.2013 18:32

Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

Příspěvek od Mustang.gti »

Ahoj kluci. Měl bych na Vás otázku. Mám Jettu 2006 1.6 FSI 85kW (140 tis km). Při jízdě ve městě na pohodku mi celé auto mírně cuká. Nejběžnější to je při rychlosti 40 - 50km/h a otáčkoch 2000 - 2500 ot/min. Trocha historie. Před cca 2 měsíci nazpět se mi rozsvítila kontrolka motoru. V servisu mi řekli, že diag. vyhodila chybu EGR ventilu a nízký průtok vzduchu při volnoběžných otáčkách klapkou. EGR se vyměnil a klapka se vyčistila. Chyba zmizela, ale auto právě začalo mírně cukat. Na otáčkách to nejde skoro poznat, ale já cítím, jak celé auto cuká. Není to moc, ale jakovy se tak mírně houpalo dopředu a dozadu. Jinak ve vysokých otáčkách to nedělá, pod plným plynem taky ne. Začal jsem tankovat na benzine vervu 100 (asi 98 octan). Ale to po vyjedí dvou nádržích nezabralo. Po znovu načtení diag. je historie čistá. Auto má někdy špatný studený start. Třeba naskočí, ale drží otáčky tak 500 a dusí se, po sešlápnutí plynu už je to zase pohoda. Nebo třeba točí startér, ale nechytne. Na druhé otočení klíčku už pohoda. Když je motor teplý, tak to nedělá. Ten špatný studený start je tak cca 1x za 5 startů. A teď otázka za bludišťáky. Může to dělat špatná škrtící klapka? Ptám se, protože se chci v diagnóze utvrdit. Nechce se mi zbytečně kupovat díl za 8 tis. jen tak. Nebo se to už někomu taky stalo a dělalo to třeba nějaké čislo? Či přicpaný filt paliva? Díky za každou radu :good:

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

Příspěvek od srotty »

To cukání- dělali v servisu po výměně EGRu jeho zákl. nastavení a nastavení škrt. klapky ? Vymazali adaptační hodnoty ?
Studený start-klapkou to asi nebude. Zkontroluj čidlo teploty vody. Po jaké době stání auta se ty špatné starty projevují ? Nepadá třeba benzin ?

Mustang.gti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 14.11.2013 18:32

Re: Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

Příspěvek od Mustang.gti »

Cukání - po výměně EGR a čištění klapky jsem se ptal a vymazal historii závad a klapka se "prý" nenastavuje. Adaptační hodnoty? Nevymažou se dlouhým odpojením baterky? To jsem udělal a nepomohlo.
Dneska jsem sledoval ten studený start a auto chytlo, otáčky 500 ot/min a auto se klepalo a otáčky stále 500. Po sešlápnutí plynu už to bylo v cajku. Pak odpoledne zase studený start a tam zase otáčky 1200 ot/min a pak to skokově klesalo na 1000, 800 a pak se to ustálilo. Spíš mě zarazily ty skoky. Benzín nepadá, ty starty jsou nevyspravitelné, někdy v klidu, někdy to zlobí :(

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

Příspěvek od srotty »

A když se teda klapka nenastavuje, jak pozná po vyčištění své hraniční hodnoty ? Začal bych tímhle.

Mustang.gti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 14.11.2013 18:32

Re: Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

Příspěvek od Mustang.gti »

No, tak to budu muset najít někoho v Brně, kdo by mi udělal pořádnou diagnostiku a nastavil klapku. Ale dneska jsem pozoroval další chování motoru, které mě zarazilo. Motor začal sebou cukat na volnoběh. Jedná se o takové relativně pravidelné škubání, až to třese celým autem. Otáčky na otáčkoměru samozřejmě stálé. Už mám 100 chutí to hodit ze skály :(

Mustang.gti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 14.11.2013 18:32

Re: Jetta 1.6 FSI 85kW - cukání při jízdě

Příspěvek od Mustang.gti »

Zdarec, tak se mi konečně povedlo vyřešit problém s cukáním motoru při mírné jízdě a volnoběhu. Bohužel to dělal už jednou vyměněný EGR ventil :( . Zkusili jsme ho zaslepit a najednou se auto začalo chovat naprosto v pohodě, jako by bylo nové. Takže jsem ho nechal elektronicky odstavit a po vytáhnutí záslepky to zase začalo cukat. Takže jsem musel konstatovat že nový EGR vydržel ani ne 10 tis. a byl v prd...eli. Takže záslepka šla zpět a je klid. Jenže po zaslepení jsem začal na brzdovém pedálu pozorovat, že se někdy mírně propadne. Není to nic hrozného a ani to nedělá pravidelně. Dle toho co jsem vypozoroval, tak se to stává při vyšších otáčkách, když třeba brzdím a mám tam ještě rychlost. Není to nijak omezující, spíš se mi stává, že brzdím prudčeji. Nestalo se toto už někomu? Nebo netuší někdo, jestli zaslepený EGR může mít vliv na vyšší podtlak v brzdovém systému? Díky

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“