Golf V GTI - lepší brzdy

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Aby jste se nenudili :-) Pořád jedu na 18Z z Porsche. Dnes jsem si ale řekl, že zkusím nové těhlice z GTI VII/Oct RS3 a podobně. Jsou hliníkové, lehčí, komplet těhlice, náboj, ložisko = 6,3kg, originál litinové zvážím jindy (EDIT: 8,4kg). Pasují 1:1, ovšem brzdy 18Z Porsche na ně už ne :-) Takže se po 2 letech zase asi vrátím k TT RS brzdám, jsem to neměl prodávat :-) Sice by to šlo na hliníku lehce ubrat, ale předpokládám, že matroše je tam více právě proto, že je to hliník a nerad bych, abych to při brždění urval. Teoreticky ještě adaptéry, ale to by se zase posunulo třemen, protože 18Z nemají integrovaný adaptér.
Přílohy
IMG_1540.JPG
IMG_1541.JPG
IMG_1545.JPG
IMG_1549.JPG
Naposledy upravil(a) swenak dne 18.06.2018 14:37, celkem upraveno 1 x.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od skacel99 »

Vážení potřebuju rychle poradit. Budou pasovat na GV TDI 4motion komplet brzdy z GVII GTD,předek i zadek? Je tam nějaká past? Je to 312 a 300 mm. Mám smetený předky,tak bych to rovnou překopal na větší.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Takže pokračování. Jedu již na hliníku z GTI VII (6,3 kg vs 8,4kg litina), brzdiče TTRS. Úžasné, jak pár kg dolu změní komfort jízdy, najednou 18" kola nejsou taková hrůza. Namísto běžně používaných kotoučů z Audi TTRS (370x32mm) jsem nechal nasadit 345x30mm z Golfu R/R32/Sup2, ač jsou cca stejně těžké (cca 12,1kg). Čekám na nový adaptér (originální nešlo moc snížit, takže je to dočasné řešení) a půjdu do kotoučů 340x30mm (GTI VII/Oct3/Sub3). Ty jsou v základu o cca 1,3kg lehčí (10,8kg), než ty 345x30mm a pak jdou použít i kotouče z GTI VII Club Sport (9,8kg). A pro honiče váhy se dají koupit i kotouče s hmotností kolem 8,3kg. Další plus je, že není potřeba používat středící kroužky na podložky pod kola (ty jsou pořád nutností, alespoň pod Detroit kola s ET51), ani pod kotouče (jako u Porsche brzd s kotouči z Mercedesu).

No a další plus, mělo by pak jít použít i 17" disky, ty jsou zase o cca 2,3kg lehčí (ale s pneu to bude jenom cca 1,9kg proti 18" kompletu).
Naposledy upravil(a) swenak dne 18.06.2018 14:30, celkem upraveno 2 x.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od motorpower »

:good:
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Ještě doplním, ač to není už o brzdách, že by mělo jít použít i ramena z Passat B6, taky hliníková, pokud jsem dobře viděl, tak -2,5kg na rameno. To budu brzo mít taky.

Jenom bacha, u hliníkových dílů jsou někde ocelové vložky a je potřeba větších podložek, aby se to nevyrvalo!

Jo a pokud někdo dá těhlice z GTI VII, je potřeba přepinovat konektor, prohodit kontakty.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Tak doplním, že s adaptérem se TTRS brzdy vejdou pod 17" kola i s kotouči 345mm, ač je to natěsno, jak kotouč vs třmen, tak třmen vs vnitřek kola. Závažíčka je potřeba lepit více ven a podélně, ale to jsem měl s TTRS 370mm kotouči i u 18" kol. Pod kola je potřeba podložka, alespoň u originál BBS Denver i Detroit, mám tam 12mm, ale dle všeho by to zvládnulo i 10mm (otestuju).

Když nasadím kotouče 340mm, tak bude mezi kotoučem a brzdičem mezera tak akorát a kdyby náhodou, můžu ještě tak o 1-2mm posunout brzdič více k náboji a udělat větší mezeru mezi vnitřkem kola a brzdičem.

Adaptéry dělal p. Pavlíček, takže pokud někdo chce, stačí mu napsat.

EDIT: Tak na předek 10mm podložky nejdou, tam by se pak asi nevešel ani list papíru :-)

EDIT2: Nechal jsem adaptéry o 1,8mm ubrat, protože se mi dostával mezi vnitřek kola a brzdič bordel (kamínky, asi, že nemám vnitřní štíty) a dřel.
Přílohy
IMG_2800.JPG
IMG_2815.JPG
IMG_2876.JPG
IMG_2882.JPG
Naposledy upravil(a) swenak dne 05.01.2019 14:06, celkem upraveno 1 x.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

dzrundik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 21.09.2011 19:53
Bydliště: Louny

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od dzrundik »

Budou pasovat na těhlici z Golfu VII GTI brzdy 312mm a Detroit 17 bez podložek?

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
VW Golf V 1.6 FSI

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Nejsem si jist, jak to myslíš. GTI brzdy z MK7 chceš dát na Golf V (GTI?) k 17"
Denverům? Pak ano, to by jít myslím mělo a i bez podložek, oni jsou snad stejné.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

dzrundik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 21.09.2011 19:53
Bydliště: Louny

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od dzrundik »

Myslím vše originál MK5 i brzdy, jde mi jen o prohození té těhlice vše ostatní by zůstalo z G5

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
VW Golf V 1.6 FSI

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

To by mělo být OK.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Tady přidávám k dobru možnost chladičů brzd z Audi RS3. Levý je třeba vytunit. Díly 8V0 407 811 a 8V0 407 812, cena za jeden cca 400,- Kč.
Přílohy
20180915_174726.jpg
20180915_175334.jpg
20180915_182248.jpg
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
iOrange
Člen klubu
Příspěvky: 126
Registrován: 19.10.2008 13:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od iOrange »

Po dlouhé době ahoj všem :-)

Swenaku prosím tě rád bych dal ty krááásný hliníkový těhlice na O2 což máme to samý jako G5 že jo. Plus tam budu dávat předek 340 MQB brzdy...co teda všechno potřebuju aby to tam šlo kus za kus? Co se týká třeba ložisko tak jaký (číslo dílu), snímač ABS atd. máš to někde sepsaný. Kola tam jsou R17. Dozadu pak 310tky ale taky jsou v poho krome toho je sehnat teda :D Dííííky Honza

Jo a vlastne jak je to s těma ramenama z B6 Passata? Jdou nejdou?

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Já dával komplet těhlice s náboji a je to 1:1, jenom se pak přepinuje konektor na ABS, jak jsem psal. B6 ramena taky mám a je to taky OK, jenom nejde použít zadní silentbloky, mají jiná pouzdra, takže použít původní. 340 MQB asi bude taky OK, je to přece právě 7čková platforma. Zadek jsem neměnil, tak tam nevím, jak to je V vs VII, já tam mám 310 z Golf R32/Golf V R a podobně. Čísla jsem tady možná dával, koukni, snad to tady bude, když tak si to jistě najdeš :-)
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
iOrange
Člen klubu
Příspěvky: 126
Registrován: 19.10.2008 13:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od iOrange »

Hmmm tak ještě sehnat ty ramena a těhlice, ložiska za nějaký rozumný peníze nový. Čili ložisko patřící k té těhlici na G7 GTI/O3 RS chápu správně? Aktuální typ ložisek nelze.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Golf V GTI - lepší brzdy

Příspěvek od swenak »

Tak jenom takový "ot update". Doplnil jsem sbírku o Edici 35. Koupil jsem to s 19" ALU a nazuty jsou slupky 225/35 (disky jsou 8,5JxR19, takže pneu jsou do A), k tomu jsou tam dle mého brzdy obdobné k 18Z + 350mm koutouče, těhlice i ramena klasika litinové, tedy nejtěží setup, co jsem měl na ED30 (resp. asi, protože ta kola jsou zase tak o 2kg lehčí, než originální). Jenomže je tam zároveň DCC a prostě je to úplně někde jinde a nejde mi to do hlavy. V comfort režimu pohoda, v normal a sport už hůř, proti tomu, co mám na ED30, ale pořád akceptovatelné. Asi samozřejmě zase budou trošku horší vlastnosti v těch hraničících situacích, ale jinak paráda.

Možná to je částečně i tím A na pneu, že bočnice nejsou kolmo k běhounu a tak pneu lépe pruží. A dost udělají ta lehká Motec kola.
Přílohy
IMG_9543.JPG
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“