1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Ipanema »

To mohlo být sání....
Řetěz když není OKy tak rachtá furt. I na volnoběh. Rychlost na to může mít vliv, ale že by to rachtalo rychleji. Jinak nic.
Na YouTube je tisíc videjí jak to dělá, když to dělá ohledně těch rozvodů.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

luttor
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 25.04.2012 20:50

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od luttor »

jeste mam otazku za jak dlouho se v zime zahreje a zacne topit ta 1.4 ?
Jezdim kratky trasy cca 8km.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Shorty »

1.4 se ohrějvá kupodivu docela dlouho, rozhodně déle než třeba starší 1.6 atmosféry, pokud to soudím podle toho, kdy to začne topit. O slabším výkonu topení na 1.4 tsi se ostatně píše i v tom článku ze světa motorů kde píšou o tomto, respektive těchto (když počítáme i verzi s 92kW) motorech ve škodovkách. Je tam ještě jeden článek ze stejného zdroje, který se zabývá podobnou tématikou. Řeší se tam např i obtokový ventil. Čísla a data článků ale teď nevím, ale dají se najít někde na škoda/octavia foru. 1.2 se bude určitě ohřejvat rychleji když je z hliníku.

Tydle dva články určitě poslouží o dost více než spekulace a dojmy celkem bizarně (asi fakt na drogách), vyložené o pár příspěvků dříve. Ale souhlasím s preferencí té 1.4 a to hlavně kvůli převodovce, i když 6Q v 1.2 jsem taky viděl. Určizě je třeba brát v potaz to, že projev rozvodů je poněkud sezonní a větší tendence cvakat je v létě.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Ipanema »

To jsem nikdy neřešil za jak dlouho topí. Pod zadkem hned a z ofuků tak po čtyřech kilometrech? Asi tak nějak...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od svatan »

Ten střílející výfuk, ten se mi taky občas ozve, má to nějaké řešení?

Jinak já jsem problém s rozvody na 1.4 řešil, když už tady tolik někoho hledáte... Samozřejmě jsem nenechal situaci dojít do takového extrému, aby mi skočil řetěz nebo se nerozjelo auto, navíc poslouchat každý letní start chrastění není nic moc a člověk chce mít jistotu, že když jedu někam 1.500km že tam dojedu. Pokud najedete 250.000km na původní rozvody, aniž by chrastili, tak vám gratuluji a přeju vám to, osobně bych ale jakmile se jasně a opakovaně projeví závada moc nečekal (já teda čekal rok, ale trochu jsem se uklidňoval, že mám už měněný přestavovač a vodící lišty:-). Jinak oprava kompletní celé sady je 10-15tis dle servisu a žádné problémy po výměně nepozoruji. Toť moje zkušenosti.

Co se týče výkonu, jel jsem s obojím a při běžných rychlostech mi přijdou ty motory výkonově srovnatelné (do 130km/h). Když bych ale jezdil často ve 4 a s kufrem nebo chtěl mít větší rezervu při předjíždění na dálnicích, volil bych 1.4.

Spotřeba pod 6 litrů mi při normální jízdě s předjížděním přijde trochu utopie, ale těch 6,5 je reálných. Měl jsem teď např. 6,5 při cestě 600km do Košic (tj. kombinace dálnice/města/okresky). Ale je fakt, že jezdím na zimních 15:-) Loni na letních 18 Chorvatsko za 7,1l. 1.2 bude asi o něco úspornější.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Ipanema »

Střílení do výfuku je předehřívání katalyzátoru. Spojené se zvýšenými otáčkami.
Někde bych našel i cyzojazyčnou stránku, která o tom pojednává. Dělá to jen v rozmezí určitých teplot a při delším stání. Jinak ne. Řešení to nemá, je to tak udělané kvůli EU.

6 litrů? Proč by ne. Když pojedu tak, aby jsem nepřesáhnul 2 tis. otáček....
Když jedu Brno-Svitavy ve dvou a s lehkou nohou, nepřekročím 90-100 km/h., tak jedu okolo 6,6 - 6,9 litru. Mám 18" v létě, i v zimě.
Když se chci svést, tak pod 10,5 litru nejdu.
Když někdo bude počítat decilitry benzínu, tak nemusí mít auta a může jezdit vlakem. Nebo ať auto má, ale může mít diesel. Tam je spotřeba pak podle představ.

Ještě jedna věc k rozvodům, když je to tak šššíleně jasná a častá závada! Zachrastění řetězu po nastartování studeného motoru je taky vlastnost a né chyba. Nesmí to trvat ale déle než 3 s.

Stále tu nikoho nemáme, kdo by si ale TSI nekoupil. Oprava za 10-15 tis. (dle servisu) zamrzí, (opravná sada stojí 3,5 tis. + práce), ale v autě jezdíš dál a k destrukci nedošlo ani po tom, kdy jsi nad tím delší dobu mával rukou.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od svatan »

Hmm, tak toho střílení je škoda, jsem měl podezření, jestli nemám někde ve vlnovci nebo výfuku díru...


Však u mě to chrastění trvalo ke konci třeba i minutu, nejhorší bylo mezi 2-2,5tis otáček, jasně že krátké zachrastění po startu je normální.

Nejde ani tak o to, že by motor často skákal, spíš o to, že má často při studených startech projev jak starej traktor což u třeba 4-5 roků starého auta je pruda. Navíc člověku to časem nedá a tuto závadu prostě řeší. Někteří i opakovaně. Normální cena za celou opravou sadu včetně přestavovače je 5-6.000Kč. Kde jsi to našel za tuto cenu? Mohl jsem ušetřit:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Ipanema »

Tady s jedním klukem z fóra jsme hledali na 90kW ale....
Někde na klasickým českým auto e-shopu to bylo i s napínákem a lištou.
Mně je to buřt. Já mám opravdu velký nájezd a motor mám jak hodinky. Až to nastane, budu to řešit. Do rozvodů a jejich nastavení mi nikdo preventivně šahat nebude.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

luttor
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 25.04.2012 20:50

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od luttor »

kdyz jedete mimo obec tech 90-110 jede na 5ku nebo uz 6 ? Nebo si tu 6ku nechavate na dalnici ?

jinak co jsem cetl tak 1.2 a 1.4 jsou velmi charakt. podobne do tech 130 rozdil moc neni. Rozdil je spotreba cca
0,5 až 1l . Nejlepsi je samozrejme oba vozy zkusit osobne....

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Ipanema »

Samozřejmě, že na 6ku.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

misodk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 21.09.2012 17:15

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od misodk »

1.2tsi. sestka po rovine uz slusne taha bez reptania od 80. priemer spotreba za 150tkm je 6,7. jazdim vela mesto a dialnicu. po okreskach od 5 do 6. pomala dialnica je do 6 litrov.
motor s otvorenou kapotou neznie dobre z principu. ak sa ti zda zvuk mierne divny, asi to bude ok :-). problem by si urcite pocul.
motor ide na objem vyborne, ten moj ma urcite viac ako 105koni. viezol som sa v rovnakej g6 s 1.4tsi ako spolujazdec a ta sa mi zdala pruznejsia.
rozvody som preventivne vymenil asi pri 128tkm, odvtedy uz viac nezarachotili ani raz. znovu vymenim podla pocitu alebo pre dobry pocit po 200tkm.
po vymene oleja za mobil1 0w40 sa chod motora este viac ukludnil.
musim povedat, ze na najazdenych 150tkm som s autom mimoriadne spokojny, zatial ma nenechalo v stichu ani raz. okrem rozvodov vramci zvolavacky som nic podstatne za 6 rokov neriesil.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Golf 6, Rabbit 1.2tsi

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Shorty »

Kdyžtak tady zmíněné články o 1.4 TSI ze Světa motorů. Čmajznuto z oktavia klubu (kolegové prominou) jelikož ke straším článkům v archivu SM se nějak nemůžu dostat :-(
Přílohy
1.4 TSI 1.jpg
1.4 TSI 2.jpg
1.4 TSI 3.jpg
1.4 TSI 4.jpg
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Shorty »

A tady to samé o 1.2 TSI, opět ve škodovce
Přílohy
1.2 TSI.jpg
1.2 TSI 2.jpg
1.2 TSI 3.jpg
1.2 TSI 4.jpg
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

misodk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 21.09.2012 17:15

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od misodk »

pre mna, ako majitela 1.2tsi to je celkom prijemne citanie. tejto motorizacie sa netreba bat. ak sa clovek stara, mala by vydrzat. to ze sa clovek stara vsak neznamena, ze motor nedostane pravidelne zabrat... 1.2tsi to potrebuje.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Golf 6, Rabbit 1.2tsi

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4tsi 90kw nebo 1.2tsi 77kw ??? co je lepší

Příspěvek od Pantani »

OK, tady jsem. Můj motůrek je po výměně rozvodů, neměl jsem na to chrastění při studených startech nervy, tak rozvody šly. Neplatil jsem "nic" (VW + CarGarant to zatáhli všechno).
Pokud by to byl jedinej průšvih TSI, tak OK - dá se to snadno detekovat, opravit a následná oprava snad nedělá žádný problémy už nikomu pokud se použije opravdu nová sada. Prej těch sad je hromada a je potřeba použít vždy tu nejnovější. Je to asi jak vznikaly při snahách výrobce průšvih eliminovat. Já jsem po opravě řádově roky a ťuk, ťuk, bez problému.

Řekl bych, že ty auta asi nepojedou úplně stejně, takže jde o to, jakej je kdo řidič, rozdíl ale nebude velkej, to samo. Rozdíl ve spotřebě mám jen načtenej a všichni svorně tvrděj něco pod 1 litr rozdíl. Dalšího půl litru ti udělaj 225 mm široký gumy jestli chceš šetřit/utrácet.

Řazení: v mým ani jiná možnost než se podvolit stroji není, ale při 100 km/h už máš mít dávno šestku. Hádám, že nápověda to nutí už tak u 60 km/h? Když to zařadíš v 70 km/h, tak to to auto musí dát bez problémů. Pro zajímavost můj stroj podřazuje při klidným příjezdu do obce z 7. na 6. kvalt při nějakých 53 km/h na takových těch digi ukazatelích na krajích obcí. Při zrychlování většinou o málo později, obecně ale při 60 km/h tam 7. kvalt padne vždy pokud se jede opravdu v klidu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“