OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Moderátor: SandrikGVI
- -Jouda-
- Řidič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.08.2009 13:22
OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Ahoj,
chtel bych zkusit nejaky lepsi benzin. Ne jenom pro zlepseni reakci a vykonu motoru(nevim jestli bude vubec znatelne), ale hlavne kvuli osobnimu pocitu ze jednou za cas motoru dopravam neco lepsiho. Do oka mi padly tyto dva benziny - OMV Carrera 100 a Shell V-Power Racing 100. No a ted prijde otazka - mate s temito dvema stooktanovymi benziny na motoru 1.4TSI 90kw nejake zkusenosti? A hlavne nemuzu se 100 oktanovym palivem nejak znicit motor(1.4TSI 90kw) ani pri dlouhodobejsim pouzivani atd? Diky moc
chtel bych zkusit nejaky lepsi benzin. Ne jenom pro zlepseni reakci a vykonu motoru(nevim jestli bude vubec znatelne), ale hlavne kvuli osobnimu pocitu ze jednou za cas motoru dopravam neco lepsiho. Do oka mi padly tyto dva benziny - OMV Carrera 100 a Shell V-Power Racing 100. No a ted prijde otazka - mate s temito dvema stooktanovymi benziny na motoru 1.4TSI 90kw nejake zkusenosti? A hlavne nemuzu se 100 oktanovym palivem nejak znicit motor(1.4TSI 90kw) ani pri dlouhodobejsim pouzivani atd? Diky moc
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
no znicit sa nema dovod... ja osobne mam vyskusany shell V power 100 racing.... na viacerych autach... tankoval som ho (aj ked nie stale, ale viac menej pravidelne) do Felicie 1,6, Golfa IV 1,8 a aj do G VI TSI....
no co sa tyka jeho "efektu" neviem o tom, ze by to zvysovalo vykon... ale treba uznat, ze motor(y) mali vzdy ked som tam mal V power 100 taky "povedal" by som kludnejsi chod na volnobehu... motor(y) isli tichsie... a akoby "pravidelnejsie"...
to su moje take subjektivne pocity... ale osobne by som od toho necakal narast vykonu... skor by som od toho ocakaval to ze v motore sa bude usadzat menej bordelu... ze palivo tym, ze ma vyssie oktanove cislo sa dokonalejsie spali...
no co sa tyka jeho "efektu" neviem o tom, ze by to zvysovalo vykon... ale treba uznat, ze motor(y) mali vzdy ked som tam mal V power 100 taky "povedal" by som kludnejsi chod na volnobehu... motor(y) isli tichsie... a akoby "pravidelnejsie"...
to su moje take subjektivne pocity... ale osobne by som od toho necakal narast vykonu... skor by som od toho ocakaval to ze v motore sa bude usadzat menej bordelu... ze palivo tym, ze ma vyssie oktanove cislo sa dokonalejsie spali...
Audi S4 Dolphin grey
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
honzanun tvrdí, že někde četl, že motor 90 kW není stavěnej na spalování 100 oktanovýho paliva a že je to tudíž k ničemu mu dopřávat, nemá prej nějakej senzor klepání. Nevím. Já jsem tankoval jednu nádrž Carrera 100 a chystám se natankovat další a nevěřím, že by to dělalo nějakej bordel a taky mám dojem, že se tím nic zkazit ani z principu nemůže - prostě to bude kdyžtak líp spalovat. Prodejce mi navíc doporučoval občas natankovat něco lepšího a rozhodně se tím do budoucna hodlám řídit.
Na vw.cz říkají, že se má tankovat do 90 kW benzín 98o, minimálně ale 95o. Na německým je myslím napsaný to samý. V techničáku mám nějaký písmena okolo "95", takže je tam zřejmě snaha o to vyznačit tam 95o. Honzanun tvrdil někde tady na fóru, že 95o a víc že nemá cenu. Já už jsem z toho zmatenej.
Co se týče bordelu z paliva, tak to mám dojem, že víc než na oktanovým čísle záleží na konkrétní benzínce co tam do toho lejou.
Benzina prodává taky svoje 100o palivo: Verva 100. Nezkoušel někdo? Podle jejich certifikátu to vyrábí OMV..., více viz jejich certifikát
edit: tady je možná pro někoho zajímavé povídání, zejména přispěvatele "gallardo"
edit2: a tady je k pročtení trocha teorie
Takže se mi zdá, že je první otázkou to, jestli motor 90 kW má senzor klepání nebo nemá. Pokud má, má cenu lejt tam víc oktanů a mělo by to bejt znát, pokud nemá, má cenu tam lejt takovej benzín, na kterej je ten motor seřízenej (tipuju, že víc oktanů zřejmě na škodu nebude, jen se potenciál asi nevyužije). A na kterej benzín je motor 90 kW seřízenej jsem se ještě jednoznačně od nikoho nedozvěděl a chtěl bych trošku autorizovanou odpověď, ne "jedna paní povídala"
Na vw.cz říkají, že se má tankovat do 90 kW benzín 98o, minimálně ale 95o. Na německým je myslím napsaný to samý. V techničáku mám nějaký písmena okolo "95", takže je tam zřejmě snaha o to vyznačit tam 95o. Honzanun tvrdil někde tady na fóru, že 95o a víc že nemá cenu. Já už jsem z toho zmatenej.
Co se týče bordelu z paliva, tak to mám dojem, že víc než na oktanovým čísle záleží na konkrétní benzínce co tam do toho lejou.
Benzina prodává taky svoje 100o palivo: Verva 100. Nezkoušel někdo? Podle jejich certifikátu to vyrábí OMV..., více viz jejich certifikát
edit: tady je možná pro někoho zajímavé povídání, zejména přispěvatele "gallardo"
edit2: a tady je k pročtení trocha teorie
Takže se mi zdá, že je první otázkou to, jestli motor 90 kW má senzor klepání nebo nemá. Pokud má, má cenu lejt tam víc oktanů a mělo by to bejt znát, pokud nemá, má cenu tam lejt takovej benzín, na kterej je ten motor seřízenej (tipuju, že víc oktanů zřejmě na škodu nebude, jen se potenciál asi nevyužije). A na kterej benzín je motor 90 kW seřízenej jsem se ještě jednoznačně od nikoho nedozvěděl a chtěl bych trošku autorizovanou odpověď, ne "jedna paní povídala"
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 04.03.2009 18:44
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Tady jsou hodnoty od výrobce, myslím že je to tam jasně napsáno: http://www.volkswagen.cz/modely/novy_go ... right=5569" onclick="window.open(this.href);return false;Pantani píše:honzanun tvrdí, že někde četl, že motor 90 kW není stavěnej na spalování 100 oktanovýho paliva a že je to tudíž k ničemu mu dopřávat, nemá prej nějakej senzor klepání. Nevím. Já jsem tankoval jednu nádrž Carrera 100 a chystám se natankovat další a nevěřím, že by to dělalo nějakej bordel a taky mám dojem, že se tím nic zkazit ani z principu nemůže - prostě to bude kdyžtak líp spalovat. Prodejce mi navíc doporučoval občas natankovat něco lepšího a rozhodně se tím do budoucna hodlám řídit.
Na vw.cz říkají, že se má tankovat do 90 kW benzín 98o, minimálně ale 95o. Na německým je myslím napsaný to samý. V techničáku mám nějaký písmena okolo "95", takže je tam zřejmě snaha o to vyznačit tam 95o. Honzanun tvrdil někde tady na fóru, že 95o a víc že nemá cenu. Já už jsem z toho zmatenej.
Co se týče bordelu z paliva, tak to mám dojem, že víc než na oktanovým čísle záleží na konkrétní benzínce co tam do toho lejou.
Benzina prodává taky svoje 100o palivo: Verva 100. Nezkoušel někdo? Podle jejich certifikátu to vyrábí OMV..., více viz jejich certifikát
edit: tady je možná pro někoho zajímavé povídání, zejména přispěvatele "gallardo"
edit2: a tady je k pročtení trocha teorie
Takže se mi zdá, že je první otázkou to, jestli motor 90 kW má senzor klepání nebo nemá. Pokud má, má cenu lejt tam víc oktanů a mělo by to bejt znát, pokud nemá, má cenu tam lejt takovej benzín, na kterej je ten motor seřízenej (tipuju, že víc oktanů zřejmě na škodu nebude, jen se potenciál asi nevyužije). A na kterej benzín je motor 90 kW seřízenej jsem se ještě jednoznačně od nikoho nedozvěděl a chtěl bych trošku autorizovanou odpověď, ne "jedna paní povídala"
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
a tady hledejte "anti-knock", a tady hledejte ten správný motor a sekci "ignition" a i tady hledejte "anti-knock".
Na základě tohodle si začínám myslet, že 98 oktanů, který VW na svých ofiko stránkách píše (platí pro DE i CZ stránky) jsou správně, že to má senzor klepání i ve variantě 90 kW a že tudíž má smysl do toho lejt lepší palivo. Kdo máte lepší info, rozporujte, ale po přečtení výše uvedenýho a i viz můj přechozí příspěvek mám tenhle dojem.
Na základě tohodle si začínám myslet, že 98 oktanů, který VW na svých ofiko stránkách píše (platí pro DE i CZ stránky) jsou správně, že to má senzor klepání i ve variantě 90 kW a že tudíž má smysl do toho lejt lepší palivo. Kdo máte lepší info, rozporujte, ale po přečtení výše uvedenýho a i viz můj přechozí příspěvek mám tenhle dojem.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- filips
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.08.2008 18:58
- Bydliště: Praha, Beroun
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Taky už jsem v rámci hledání vyzkoušel kde jaký benzín, ale myslím si, že to zklidnění chodu motoru, zjemnění, ztišení a přinejmenším pocitově lepší reakce při přidání plynu musí při jízdě na vyšší oktany slyšet a vnímat u těchto moderních motorů každý. A i když má vw tendenci u některých tsi oficiálně uvádět 95 a ne už 98 oktanů a já nejsem technik s endoskopem, budu věřit svým uším a rád naleju (OMV) 100. ... a hádám, že Vy taky
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
No já se pojedu kouknout tady pár kiláků co stojí ta Verva 100 a pak srovnám o pár kiláků dál Carreru 100. Jednu nádrž Carrery 100 mám za sebou (autíčku to chutnalo) a teď jsem tankoval na Aralu N98. Nevím, třeba je to placebo, ale zdálo se mi, že motor má trošku jinej zvuk.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Ale jo, asi na tom něco bude. Dřív jsem jezdil jedině do Essa a pak jsem přešel na Shell V-power a měl jsem taky pocit, že motor se trochu ztišil a klesla mi průměrná spotřeba o 0,5 l.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Verva 100 u nás stojí 32.90,-, Carrera 100 33.40,-, tak jsem zkusil Vervu. Auto je trošku tišší, kultivovanější a má lepší zátah odspodu. Toť můj závěr
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Teda pánové, když jsem si dneska přečet název vlákna, tak jsem se musel fakt smát. Je o totiž fakt náhoda, že jsem poslední tejden rozmejšlel, jestli brát Shell V Power Racing nebo OMV Carrera 100. Když bylo auto před dvěma měsícema nový doma, tak jsem do prázdný nádrže (nenatankovali mi v servisu plnou, jak to dřív dělávali), nalil plnou Shell V Powe Racing. Nemůžu říct změnu v chodu motoru, protože to tam bylo první, co jsem natankoval. Nicméně po dvou měsících, kdy jsem měl najeto 200 km (Dvě stě ), není to, že bych tak málo jezdil, ale v zimních dnech jsem jezdil se "zimním autem." jsem si řek, že dotankuju. No a tak jsem tam nalil tu Carreru (nejdřív jsem se ujistil, že to je fakt benzín a ne třeba nafta (Carrera samo sobě nic neříká. ) Sice to bylo tak ma.x půl nádrže, takže tam je napůl Shell a napůl OMV, takže změnu jsem nečekal, ale kdyby to bylo jó blbý, tak by se to třeba projevilo. No a v pohodě. No a vzhledem k tomu, že Shell stál u nás 38,90 a OMV "jen" 33,50, tak si asi nechám Carreru. Jinak pro motor 1.4 TSI 118 kW se "stooktanový" benzíny vyplatěj, ne?
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
V-power za 38.90Kč ?! To bydlíš v Mnichově ne U nás ho máme za 33Kč i na letišti jsem ho v pátek viděl, tušim za 35,- Kč Už jsem to sem někam dával, ale tady je test nafty http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv" onclick="window.open(this.href);return false; pro mě teda docela překvápko, tankuju posledních 5 let jedině Shell a řikal jsem si, jak to tomu motoru chutná.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Koprolit: honzanun psal, že někdo v DE měřil na brzdě rozdíl ve výkonu N95 a N98 u 118 kW. Rozdíl prej 8%, k dohledání by to mělo bejt někde na motor-talk.de.
A 38,-/litr je fakt nechutný.
Kupoval jsem teďka Verva 100 na nedaleké Benzině a já říkám, že minimálně na zajetí budu jezdit tam. Je to nepatrně levnější než Carrera 100 (o 0.40,-) a dojem je stejnej. A jelikož jsem na nízký otáčky zase neslyšel motor, usoudil jsem, že řídím hybrid Ne, vážně - Golfíkovi to chutná, pochválil mi to
A 38,-/litr je fakt nechutný.
Kupoval jsem teďka Verva 100 na nedaleké Benzině a já říkám, že minimálně na zajetí budu jezdit tam. Je to nepatrně levnější než Carrera 100 (o 0.40,-) a dojem je stejnej. A jelikož jsem na nízký otáčky zase neslyšel motor, usoudil jsem, že řídím hybrid Ne, vážně - Golfíkovi to chutná, pochválil mi to
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1705
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Jo kolem tech 38kc jsem to videl na Shell na D1.
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
Pantani píše:Koprolit: honzanun psal, že někdo v DE měřil na brzdě rozdíl ve výkonu N95 a N98 u 118 kW. Rozdíl prej 8%, k dohledání by to mělo bejt někde na motor-talk.de.
A 38,-/litr je fakt nechutný.
Kupoval jsem teďka Verva 100 na nedaleké Benzině a já říkám, že minimálně na zajetí budu jezdit tam. Je to nepatrně levnější než Carrera 100 (o 0.40,-) a dojem je stejnej. A jelikož jsem na nízký otáčky zase neslyšel motor, usoudil jsem, že řídím hybrid Ne, vážně - Golfíkovi to chutná, pochválil mi to
To by mě zajímalo, nemáte někdo odkaz? 8% to je solidní. Je možný, že je to jenom placebo efekt, ale když jsem do svý 206tky 1,4 HDi natankoval V-power Diesel tak jsem měl pocit, že mi někdo vyměnil motor. Zrychlovalo to fakt nehorázně a měl jsem pocit, že se ten motor i o dost dříve zahříval.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: OMV Carrera 100 vs. Shell V-Power Racing 100
No ja jsem z Hradce a fakt nekecam - Shell V Power Racing (Racing!) staoji 38,90. Jinak 8% je fakt docela dost. Az neuveritelny. A ta Verva 100 je "V Power Racing" od Benziny, jo?