Teplota oleje
Moderátor: SandrikGVI
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Nebo zde, tak pěkně řečeno:
Přeplňované vznětové motory (a obzvlášť TDi motory) jsou velice účinné a tudíž produkují méně tepla a zahřívají se pomaleji než srovnatelné zážehové motory. S TDíčkem provozní teploty na volnoběh nedosáhneme, takže nemá smysl startovat několik minut před odjezdem s cílem zahřát motor a vytopit interiér - to se nestane. Nejlepší je prostě nastartovat a jet.
Prvních pár minut je třeba jet citlivě, alespoň dokud se ukazatel teploty nedostane do rozsahu běžné teploty. Problém však může nastat pokud se se studeným motorem dostanete do dopravní zácpy. Nízké otáčky totiž TDi neprospívají a tím méně za studena. Občas se doporučuje pustit všechny dostupné elektrické spotřebiče (vyhřívání skel, sedadel, světlomety, mlhovky...) aby se alespoň trochu zvětšila zátěž motoru.
Nedoporučuje se často nechávat TDi delší dobu běžet ve volnoběžných otáčkách - škodí to všem motorům a přeplňovaným vznětovým obzvlášť. Kromě toho, že tím ničeho nedocílíte (TDi se na volnoběh nezahřeje), škodíte ventilovému rozvodu (nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji), turbodmychadlu (platí zde to samé jako v předchozím případě) a těsněním v turbodmychadlu, které pro 100% funkci vyžadují zvýšený tlak.
Přeplňované vznětové motory (a obzvlášť TDi motory) jsou velice účinné a tudíž produkují méně tepla a zahřívají se pomaleji než srovnatelné zážehové motory. S TDíčkem provozní teploty na volnoběh nedosáhneme, takže nemá smysl startovat několik minut před odjezdem s cílem zahřát motor a vytopit interiér - to se nestane. Nejlepší je prostě nastartovat a jet.
Prvních pár minut je třeba jet citlivě, alespoň dokud se ukazatel teploty nedostane do rozsahu běžné teploty. Problém však může nastat pokud se se studeným motorem dostanete do dopravní zácpy. Nízké otáčky totiž TDi neprospívají a tím méně za studena. Občas se doporučuje pustit všechny dostupné elektrické spotřebiče (vyhřívání skel, sedadel, světlomety, mlhovky...) aby se alespoň trochu zvětšila zátěž motoru.
Nedoporučuje se často nechávat TDi delší dobu běžet ve volnoběžných otáčkách - škodí to všem motorům a přeplňovaným vznětovým obzvlášť. Kromě toho, že tím ničeho nedocílíte (TDi se na volnoběh nezahřeje), škodíte ventilovému rozvodu (nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji), turbodmychadlu (platí zde to samé jako v předchozím případě) a těsněním v turbodmychadlu, které pro 100% funkci vyžadují zvýšený tlak.
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- medas
- VWagenista
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 15.01.2008 17:50
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
tak sry panove s tim mazanim jsem to nevedel ja zahrivam auto taky pomalou jizdou tak do 2300ot/min (max) navic jde citit ted v mrazech ze je cele auto hodne zatuhle aspon u prevodovky
- ohsi
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 22.05.2009 16:44
Re: Teplota oleje
Áno tie. Niekde som videl obrázok, na ktorom sú akože v činnosti pri tom automatickom cúvaní medzi autá.caravelle píše:myslis tieto na boku? tie su na automaticke parkovanie?
Golf VI 1,4 TSI
- andre.11
- Řidič
- Příspěvky: 146
- Registrován: 13.11.2009 21:07
- Bydliště: Osek nad Bečvou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Pánové a dámy s TDI co je tam vůbec za olej...prodejce mi to tuším říkal ale v záplavě informací jsem to samozřejmě vypustil....je to tenhle 5W-30 Longlife od Castrolu ??
VW T-Cross 1.0 TSI, DSG Benefit Edition. Bílá Pure
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: Teplota oleje
Neni to napsaný v servisní knížce? Aspoň tam musí být ty specifikace, jaký to má splňovat.
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
mám ho na garáži, tak to kdyžtak nafotím a taky sem dám, co mi prodali ve VW na dolití, protože mám servisní prohlídku až ve 30 tis. a mám najeto 16
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- andre.11
- Řidič
- Příspěvky: 146
- Registrován: 13.11.2009 21:07
- Bydliště: Osek nad Bečvou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
konečně odpověď .....díkecŠátek píše:mám ho na garáži, tak to kdyžtak nafotím a taky sem dám, co mi prodali ve VW na dolití, protože mám servisní prohlídku až ve 30 tis. a mám najeto 16
VW T-Cross 1.0 TSI, DSG Benefit Edition. Bílá Pure
- skuci
- Pilot
- Příspěvky: 888
- Registrován: 18.01.2010 13:12
- Bydliště: Jateční, Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
aha tak já dělám to samé, tzn, že nastarovat jet a když jedu za studena tak rači držet vyšší otáčky třeba 2000 - 2500 nebo naopak za studena max do 2000 ... já teda jezdim max do 2000 a připadá mi že když jsou ty otáčky vyšší tak že ho trápimŠátek píše:Tak si přečti toto, když zadáš do vyhledávání tuto problematiku, tak ti vyjede "x" článků, kde se hovoří a nesmyslnosti zahřívat TDI motory volnoběhem, protože se ničí ventilový rozvod a motor není plně mazán při plném tlaku.
...
Poradce klubu pro POV, HAV aj.
Moje hlavní vlákno
lukas@lukaskucera.eu
tel.: 773 270 787
nově jsem pro Vás i na facebooku
...
VW Golf VI 2,0TDi 81kW - prodáno
Moje hlavní vlákno
lukas@lukaskucera.eu
tel.: 773 270 787
nově jsem pro Vás i na facebooku
...
VW Golf VI 2,0TDi 81kW - prodáno
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
pro mě to byl strašnej rozdíl oproti benzíňákům, vždycky jsem třeba v zimě nechal 10 - 15 minut běžet a jel, tady už ne.
Já ho točím cca průměr za studena 2300 - 2500, protože když se mrkneš, jak ti padají otáčky při přeřazení, tak jsi opět na nějakých 1200, což je nedostatečný. Taky ale záleží, kde jedeš, když před sebou mám rovinku nebo mírný (i větší) sešup, tak klidně už přeřadím např. v 2200 - 2300, protože z těch nízkých otáček nejen, že se ten motor hned dostane, ale hlavně není zapotřeba větší síly, aby se z nich dostal, což je asi tak hlavní slabinou a hlavním problémem toho všeho. Představ si totiž příklad, že jedeš např. za dva - 2200 otáček a před tebou už rovinka a pokles - když přeřadíš na tři a otáčky se chytnou cca 1300, tak se plynu dotýkám fakt malinko nebo pokud přeřadím na horizontu, tak vlastně můžu říct, že i tou trojkou budu např. i brzdit, což už není kurvení ventilového rozvodu, ale brždění motorem při nulové spotřebě.
Jak mi to říkali už kolikrát v servisech - hlavně netrapte auto dlouho v nízkých otáčkách a neznamená to, že pojedeš po rovince v nízkejch a budeš si držet plyn tak, že se ho víc dotkneš a už seš ve vyšších, ale netrápit do kopců, kdy opravdu to auto musí pořádně v nízkých zabrat, aby se z nich vyhrabalo, to by ti pak dalo nejradši řemenicí přes xicht.
Já ho točím cca průměr za studena 2300 - 2500, protože když se mrkneš, jak ti padají otáčky při přeřazení, tak jsi opět na nějakých 1200, což je nedostatečný. Taky ale záleží, kde jedeš, když před sebou mám rovinku nebo mírný (i větší) sešup, tak klidně už přeřadím např. v 2200 - 2300, protože z těch nízkých otáček nejen, že se ten motor hned dostane, ale hlavně není zapotřeba větší síly, aby se z nich dostal, což je asi tak hlavní slabinou a hlavním problémem toho všeho. Představ si totiž příklad, že jedeš např. za dva - 2200 otáček a před tebou už rovinka a pokles - když přeřadíš na tři a otáčky se chytnou cca 1300, tak se plynu dotýkám fakt malinko nebo pokud přeřadím na horizontu, tak vlastně můžu říct, že i tou trojkou budu např. i brzdit, což už není kurvení ventilového rozvodu, ale brždění motorem při nulové spotřebě.
Jak mi to říkali už kolikrát v servisech - hlavně netrapte auto dlouho v nízkých otáčkách a neznamená to, že pojedeš po rovince v nízkejch a budeš si držet plyn tak, že se ho víc dotkneš a už seš ve vyšších, ale netrápit do kopců, kdy opravdu to auto musí pořádně v nízkých zabrat, aby se z nich vyhrabalo, to by ti pak dalo nejradši řemenicí přes xicht.
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- skuci
- Pilot
- Příspěvky: 888
- Registrován: 18.01.2010 13:12
- Bydliště: Jateční, Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Šátek píše:pro mě to byl strašnej rozdíl oproti benzíňákům, vždycky jsem třeba v zimě nechal 10 - 15 minut běžet a jel, tady už ne.
Já ho točím cca průměr za studena 2300 - 2500, protože když se mrkneš, jak ti padají otáčky při přeřazení, tak jsi opět na nějakých 1200, což je nedostatečný. Taky ale záleží, kde jedeš, když před sebou mám rovinku nebo mírný (i větší) sešup, tak klidně už přeřadím např. v 2200 - 2300, protože z těch nízkých otáček nejen, že se ten motor hned dostane, ale hlavně není zapotřeba větší síly, aby se z nich dostal, což je asi tak hlavní slabinou a hlavním problémem toho všeho. Představ si totiž příklad, že jedeš např. za dva - 2200 otáček a před tebou už rovinka a pokles - když přeřadíš na tři a otáčky se chytnou cca 1300, tak se plynu dotýkám fakt malinko nebo pokud přeřadím na horizontu, tak vlastně můžu říct, že i tou trojkou budu např. i brzdit, což už není kurvení ventilového rozvodu, ale brždění motorem při nulové spotřebě.
Jak mi to říkali už kolikrát v servisech - hlavně netrapte auto dlouho v nízkých otáčkách a neznamená to, že pojedeš po rovince v nízkejch a budeš si držet plyn tak, že se ho víc dotkneš a už seš ve vyšších, ale netrápit do kopců, kdy opravdu to auto musí pořádně v nízkých zabrat, aby se z nich vyhrabalo, to by ti pak dalo nejradši řemenicí přes xicht.
aha tak to díky za radu hele ... mě bylo řečeno moc nevytáčet za studena, tzn. když pojedu na rovince a z kopečka kdy ten plyn budu jen šolichat tak klidně i těch 1500otáček, ale když se bude blížit kopec tak pod 2000 určo nejít
Poradce klubu pro POV, HAV aj.
Moje hlavní vlákno
lukas@lukaskucera.eu
tel.: 773 270 787
nově jsem pro Vás i na facebooku
...
VW Golf VI 2,0TDi 81kW - prodáno
Moje hlavní vlákno
lukas@lukaskucera.eu
tel.: 773 270 787
nově jsem pro Vás i na facebooku
...
VW Golf VI 2,0TDi 81kW - prodáno
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
VW Golf VI 2,0 TDI CR
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 10.01.2014 17:48
Re: Teplota oleje
Zdar, mám Golf 6 2.0Tdi 05/2009 údaj o teplote oleja v PC nieje.. dá sa to dokódovať cez VCDS? Vďaka.
VW Golf GTI Edition 30