Výměna oleje
Moderátor: SandrikGVI
-
- Řidič
- Příspěvky: 93
- Registrován: 16.12.2013 22:46
- Bydliště: Opatovice
Re: Výměna oleje
Najezdím ročně 10-15 tisíc km takže bych ho měnil stejně po roce cca. Bral jsem v potaz 5l protože nevím kolik se vleze do auta oleje a ještě to že mi zustane kdyžtak na dolití.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje
3,3 litru
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- SHODAN
- Závodník
- Příspěvky: 624
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: f Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
ja mam original long life v 1.4 TSI uz od němčourů, ted to nahradil akorat 0W-30 helix ultra.. zkrátka a dobře musíte splnit normu co udává výrobce to je nejpodstatnější.
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Výměna oleje
Já už mám taky OW 30 na rok/10000 km.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
-
- Řidič
- Příspěvky: 68
- Registrován: 25.04.2012 20:50
Re: Výměna oleje
je tam opravdu 3.3 L neni tam 3.6L dnes jsem daval novy a 3.3 je na spodku rysky
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje
tak asi budou jiný kW.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje
Tak fajn. V životě jsem 3,6 litru nepoužil a to mám vanu bez usazenin... Ale jo, pokud to má někdo "pod ryskou", tak dejte víc.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Výměna oleje
Však kdysi bývalo, že od spodní po horní rysku je to cca půl litru, takže 0.3l by byly malinko nad půlkou rysky.
Ale jestli to platí i dnes, to netuším..
Osobně mám raděj olej u spodní rysky.
Ale jestli to platí i dnes, to netuším..
Osobně mám raděj olej u spodní rysky.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje
Jo táááák. My se bavíme, že kdyz to někdo přelije až moc, tak je to 3,6 l.?
Tak to pak jo. Ja liju přesně tak, aby to bylo uprostřed mezi.
Tak to pak jo. Ja liju přesně tak, aby to bylo uprostřed mezi.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Výměna oleje
Ipanema: nechápu tu ironii, ale budiž. Asi jsem to napsal složitě na pochopení
Srotty: olej nechávám cca 3 milimetry nad spodní ryskou hlavně z důvodu ředění oleje benzínem = zvýší se jeho objem. A když máš přesně na horní rysku, tak se olej dostává nad a pak vznikají ty problémy: olej se dostává do sání, v klikové skříni se zvyšuje tlak, zvyšuje se pěnění oleje v klikové skříni, tím se mění mazací schopnosti a odnáší to klikové části, ojnice atd.
Srotty: olej nechávám cca 3 milimetry nad spodní ryskou hlavně z důvodu ředění oleje benzínem = zvýší se jeho objem. A když máš přesně na horní rysku, tak se olej dostává nad a pak vznikají ty problémy: olej se dostává do sání, v klikové skříni se zvyšuje tlak, zvyšuje se pěnění oleje v klikové skříni, tím se mění mazací schopnosti a odnáší to klikové části, ojnice atd.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje
To nebyla ironie. Jen těch 3,6l. je zkrátka moc. A proč to je moc jsi napsal sám a dobře. Nebo to si snad každý i vygooglí co se děje uvnitř, když se dá oleje moc. S ironií nebo bez ironie.
Ale nebudu se hádat, pokud někdo dá 3,3l. a je na úplným minimu, tak ať neleje víc. Pokud to nezměřil s teplým motorem nebo u baráku v kopci, tak stejně nevím kam by se ten olej měl ztratit. Jediný co mě napadá, je, že by byla vložka filtru z jiného materiálu. Mezi Mann a Fram je cca. 0,1l., to je fakt...
Ale nebudu se hádat, pokud někdo dá 3,3l. a je na úplným minimu, tak ať neleje víc. Pokud to nezměřil s teplým motorem nebo u baráku v kopci, tak stejně nevím kam by se ten olej měl ztratit. Jediný co mě napadá, je, že by byla vložka filtru z jiného materiálu. Mezi Mann a Fram je cca. 0,1l., to je fakt...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza