Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

Jelikož se mi to už stalo podruhé během 3 měsíců a pokaždé za téměř stejných okolností, zajímal by mě váš názor na toto a případně, jestli už se vám to nestalo také.

Během jízdy s už zahřátým motorem (jednou po cca 10min jízdy a podruhé po 2hod) mi najednou z ničeho nic vypadlo turbo. Nebo alespoň myslím že to bylo turbo, motor najednou přestal táhnout, na šestku neudržel do mírného kopce rychlost v 100km/h apod. V obou případech to bylo na 3.rychlostní stupeň a ve vyšších otáčkách - poprvé asi v 5.250 a podruhé dokonce jen v cca 4.500ot. Oprava byla jednoduchá - zastavit na parkovišti a pár min počkat:-) Po opětovném nastartování vše běží jak má. Kdykoliv jindy, i když ho třeba protáčím do zmíněných otáček, se choval naprosto normálně, jen dvakrát se stalo todle.

Nevíte co to může být? Začíná odcházet turbo? Nebo nějaká ochrana proti přehřátí? Nějaké vadné čidlo? Ještě mě napadl zanesený vzduchový filtr, myslel jsem že je tam stále původní, protože v servisce nic není a na tachometru mám 52.000km a pokud vím, mění se po 60.000km. Tak jsem koupil nový. Starý vypadá takto, jestli to na to nemohlo mít vliv...

Co myslíte?
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
Golfinger Black
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 14.08.2010 20:17
Bydliště: Plzen

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od Golfinger Black »

vzduch.filtrem to nebylo. To spiš ti to jelo na 3 valce, uz se mi stalo, rozsvitilo se EPC a po nastartovani o.k.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

No žádná kontrolka EPC mi nesvítila, tak nevím. Každopádně by mě zajímalo, co může být příčinou? A přišel jsi na to, čím to bylo u tebe?
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od jar_da »

diagnostika ?
CAXA

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

Myslíš v servisu? Tam jsem kvůli tomu nejel... Čeká mě za 7.000km servisní prohlídka tak to sfouknu při jednom. Pokud by se to tedy nezačalo objevovat častěji a pravidelně.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od jar_da »

ne nutně ze servisu, prostě někoho, kdo vyčte závady diagnostikou,
podle toho tvého popisu ti to zřejmě spadlo do nouzáku
CAXA

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

Hmm, bohužel nikoho neznám, auto mám 3 měsíce takže jsem odkázaný na servis...

Ale vzpomínám si, že když jsem ho kupoval, tak mi udělali před koupí diagnostiku v servisu a byl tam jeden záznam někdy z roku 2010, který se týkal turba. Bylo tam napsáno něco jako "Překročena regulační mez tlaku" nebo tak nějak:-) A bylo to taky nějak v 5.000ot. a rychlosti kolem 150km/h. Třeba se mi objeví stejná závada na výpisu i teď. Mám tu zprávu doma z diagnostiky doma, tak se pak můžu podívat schválně.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

blackhawk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 19.10.2011 19:23

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od blackhawk »

hoj,byl jsi s tím už někde na diagnostice? Tak dneska se mi to bohužel také stalo, přesně jak popisuješ. Při otáčkách něco málo přes 4.000 to cuklo a přestalo to táhnout jako by mě někdo držel za p*del. Myslím, že víc jak 80 km/h to nedalo. Zastavil jsem na cca 5 minut a pak vše opět v normálu. Žádná kontrolka EPC nesvítila, vzduchový filtr mám skoro nový, měnil jsem ho preventivně na 30.000 km. Každopádně navštívím servis, mám ještě záruku. 8)
VW Golf VI 1.4 TSI chip 104kW Comfortline

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

Čau, nn nebyl jsem tam, zatím se to neděje nějak pravidelně, tak počkám do druhé servisní prohlídky, to mám za pár a optám se na to...Každopádně dej vědět čím to u tebe bylo. Četl jsem, že by to mohlo dělat vadné čidlo na turbu, a nebo zaseklé naklápění lopatek turba či co.

Zítra sem hodím fotky z výpisu diagnostiky když jsem auto kupoval, kde to psalo "Regulace plnícího tlaku překročena" a podruhé "Nedosažena regulační mez plnícího tlaku"

DOPLNĚNY FOTKY Z DIAGNOSTIKY:
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

blackhawk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 19.10.2011 19:23

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od blackhawk »

Diagnostika u mě: "Regulace plnícího tlaku překročena". Následovala výměna tubodmychadla. :yahoo:
VW Golf VI 1.4 TSI chip 104kW Comfortline

pohodarkajik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1258
Registrován: 28.11.2010 19:28
Bydliště: Rychnov nad kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od pohodarkajik »

jen nazor jo, s TSI jsem se povozil jen s novym, ale poznatek od nas starsich TDIckaru s PD motorem, nwm jak u rotacek, ale kdzy napise diagnostika tlak prekrocen, nebo neco podobnyho, tak bych rovnou nemenil turbo, ale sel po regulaci tlaku, tzn. cidlo, nastaveni lopatek, tsi ma tusim regulaci turba uz pres el. ne podtlakem, ale uz jen z logiky, kdyz turbo tlaci dle jednotky moc, opravdu je spatne turbo ? to mi nejak nesedi, jinak jestli chces, jsem taky z vychodnich cech, konkretne Rychnov nad Kněžnou a zavadu z motoru bych ti dokazal nacist

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

blackhawk píše:Diagnostika u mě: "Regulace plnícího tlaku překročena". Následovala výměna tubodmychadla. :yahoo:
Tak to jsi mě moc nepotěšil, kam jsme to došli, že se mění turbo po 40-50.000km...??? :roll:

Možná, že u tebe to moc neřešili, když máš ještě tu záruku a prostě to turbo vyměnili, taky myslím jak píše "pohodarkajik" že to může být jen ten tlakový ventil nebo seklé naklápění lopatek, tedy alespoň toto jsem vyčetl na netu (bylo to sice u jiného auta ale mluvili tam pořád o nějakém ventilu N75)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

pohodarkajik píše:jen nazor jo, s TSI jsem se povozil jen s novym, ale poznatek od nas starsich TDIckaru s PD motorem, nwm jak u rotacek, ale kdzy napise diagnostika tlak prekrocen, nebo neco podobnyho, tak bych rovnou nemenil turbo, ale sel po regulaci tlaku, tzn. cidlo, nastaveni lopatek, tsi ma tusim regulaci turba uz pres el. ne podtlakem, ale uz jen z logiky, kdyz turbo tlaci dle jednotky moc, opravdu je spatne turbo ? to mi nejak nesedi, jinak jestli chces, jsem taky z vychodnich cech, konkretne Rychnov nad Kněžnou a zavadu z motoru bych ti dokazal nacist
Díky za nabídku, já ještě uvidím, jestli se to nezačne zhoršovat, protože zatím to udělalo asi 2x nebo 3x. Kdyby jo, tak bych to začal řešit. Jen doufám, že to tím nezhoršuju, když to nechávám být...? Je teda fakt, že s tím většinou nejezdím nad 4.000ot. kde se to projevuje.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

pohodarkajik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1258
Registrován: 28.11.2010 19:28
Bydliště: Rychnov nad kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od pohodarkajik »

ano, ventil N75 jak pises, tak ten prave ovlada regulaci turba, pokud nefunguje jak ma, turbo tlaci vic a pak haze chybu ze je moc velky tlak v sani a hodi nouzak, obvykle ve vyzsich otackach, nerikam ze je to tak u TSI, nemam overeno, ale u nafty PD to tak funguje, tak si myslim ze system bude podobnej

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

Hmm, tak to by na mě přesně sedělo ty popsané příznaky... Každopádně i kdyby to byl jen ten ventil, tak je to docela drahý špás, pár tisíc by to bylo. Uvidím, jak se to bude vyvíjet, kdyžtak z toho chvíli budu mít atmosférickou 1.4:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“