Golf Variant 1.6 TDI / Dieselgate (NOx skandál) / Software řídící jednotky - verze ?

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Lore
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.11.2017 18:32

Golf Variant 1.6 TDI / Dieselgate (NOx skandál) / Software řídící jednotky - verze ?

Příspěvek od Lore »

Zdravím diskutující,

chtěl bych se podělit o konkrétní čerstvou zkušenost s návštěvou autorizovaného VW servisu se svým vozem:
Golf Variant 1.6 TDI CR BlueMotion (motor EA189) 77kW, rok výroby 2012

Tohto modelu se pochopitelně týká "Dieselgate aféra".

V létě tohoto roku jsem se trochu začal zabývat celým tématem (mé původní přesvědčení, že to nějak samo vyšumí, se nenaplnilo), posledním popudem pak bylo doručení dopisu od "Centra služeb pro silniční dopravu" v rámci svolávací akce 23R7 - jenž též řada z Vás obdržela.

Po zhodnocení řady článků z českých i zhraničních zdrojů jsem se pevně rozhodl za každou cenu zabránit "aktualizaci SW řídící jednotky" a riskovat tak poškození či nadměrné opotřebování motoru - bez poskytnutí jakýchkoli relevantních záruk ze strany VW (pracovníci koncernu VW vliv aktualizace SW vesměs bagatelizují, popř. dokonce zcela jednostraně vyzdvihují pouze některé možné výhody).
(ponechejme stranou morální/ekologický aspekt celé záležitosti - patrně však zodpovědnost za enormní emise NOx nemůže spočívat na bedrech zákazníků).

Zároveň jsem nechtěl rezignovat na pravidelné návštěvy autorizovaných servisů. Poněkud prekérní situace...

Již je však všeobecně známo, že v ČR lze tento update (který jinak VW nabídne při jakékoli příležitosti - třeba i pouhá výměna kol po sezóně) odmítnout a to bez následných sankcí (rozdíl oproti SRN, kde držitel vozu již neprojde STK).

Otázka je, jak si však věrohodně ověřit, že k nahrání aktualizovaného SW i přes zákaz skutečně nedošlo - např. náhodou/nepozorností pracovníka servisu (kteří jistě v současné době "fleshují" jak na běžícím pásu), resp. že je přítomen původní verze. Ne každý to musí poznat z projevu chodu motoru - byť by měl být mnohem hrubší, zátah v jiných otáčkách než bylo zvyklé, odlišná (vyšší) spotřeba, (enoromně) častá regenerace DPF atd..
Mít takový doklad je vhodné nejen pro vlastní potřebu (pro klid v duši), ale do budoucna např. i pro případného zájemce o koupi vozu, který by neměl zájem o "aktualizovaný" model.

Po dohodě při příjmu vozu do servisu (jednalo se o zběžnou zimní prohlídku a výměnu kol), že nebude řídící jednotka jakkoli modifikována (to požaduje VW podepsat - viz příloha) jsem požádal též o výpis z diagnostiky s uvedením verze softwaru. Zprvu si pracovník servisu nebyl jist, zda to bude možné, nicméně při vyzvednutí vozu mi kopii poskytnul - viz příloha.

(Offboard Diagnostic Information System Service: Patch 4.2.3)

V mém případě je tedy uvedena verze SW: 9050 (1.2.2012)
I dle výpisu na http://info.volkswagen.com/cz/cs/home.h ... ck-own-car" onclick="window.open(this.href);return false; je mé vozidlo stále "postiženo" emisním skandálem (díky bohu).

Rád bych se zeptal, zda máte někdo též takovýto protokol a jakou verzi v něm máte uvedenu...a jak jste na tom s aktualizací. Případně další zkušenosti.

Přeji hezký víkend.
Přílohy
odmítnutí provedení svolávací akce
odmítnutí provedení svolávací akce
Offboard Diagnostic Information System Service: Patch 4.2.3
Offboard Diagnostic Information System Service: Patch 4.2.3
dopis Centra služeb pro silniční dopravu
dopis Centra služeb pro silniční dopravu
VW_recall.pdf
svolávací akce - průvodní dopis VW
(107.22 KiB) Staženo 83 x

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“