Měl bych tu dotaz ohledně teploty motoru. Auto mám krátce, objektivní informace jsem se nikde pořádně nedočetl, ale při měření hodnoty teploty vody v motoru za jízdy se málokdy dostanu i na 85°C. U své Octavie (I1- 1.9 TDI), kterou jsem měl před tím mi auto při jakékoliv venkovní teplotě bez problémů udrželo teplotu na 91°C ± 2 stupně. U tohoto motoru se to plácá od 75°C - 86°C (ruku v ruce s teplotou oleje) a ta vyšší z hodnot se tam opravdu nezdrží příliš dlouho a taky jen na dálnici (budíkových 140 km/h). Ano, je samozřejmě ještě zima a v autě se topí, ale i tak by to měl termostat vše udržet v rozumných mezích. Ručička na budíkách sice ukazuje 90°C, ale všichni víme že je to hodnota aproximovaná. Máte ostatní podobnou zkušenost? Nevím zda je to chyba anebo vlastnost těchto motorů, nevím v jakém místě se teplota měří, což může mít dost vliv. Každopádně mě to překvapuje a věřím že to pak má i vliv na spotřebu, pokud se drží teplota v takto "nízkých" mezích.
Díky za vaše postřehy.
Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?
Moderátor: SandrikGVI
- Matrix_One
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 05.02.2019 11:10
Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?
Golf Plus 2.0 TDI 103 kW CFHC 2011
- Matrix_One
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 05.02.2019 11:10
Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?
Odpovím si sám. Termostat byl opravdu vadný. Po výměně je teplota min 87°C a běžně se udržuje mezi 89-92°C, dle zatížení motoru. Spotřeba šla výrazně dolů mimo město o 3/4 litru, na dálnici o 1/2 litru teď v chladnějším období. V létě to samozřejmě nebylo tak znát. Takovouhle závadu běžně člověk nemá šanci zjistit jen koukáním na ručičku, protože ta mu skutečně ukazuje krásných 90°C a nikam se nevychyluje. Takže dopporučuji každému si testovat čidlo a jakmile při běžné jízdě na 5. rych. st. při 100 km naměříte míň než 87 stupnu, určitě si nechte termostat vyměnit!
Golf Plus 2.0 TDI 103 kW CFHC 2011
- Happy
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?
Termostat jsem taky měnil na CFHC a je to strašnej opich na půl dne. Je z čela motoru k chladiči s 5 cm mezerou.
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?
Ahoj,
řeším také špatné ohřívání motoru CFHC.. 90C drží jen pod plynem - třeba do kopce. Jinak se teplota pohybuje mezi 75-85C.
Když jsem koukal na čidla diagnostikou, tak to žádnou chybu nehlásí. Ale u čidla G83 (čidlo teploty u naftového filtru) je hodnota -270.6C, když jsem odpojil konektor tak to hlásilo chybu Signál příliš silný. Tak jsem si říkal, že je to asi tím čidlem a kabely jsou OK. Tak jsem čidlo vyměnil, ale je to pořád stejné viz obr. Je možné, že jsou dráty KO nebo je v tom jestě něco jiného? Jestli jsem to dobře našel v schématu, tak jeden drát je uzemnění a druhý by měl jít do ECU. Kabely vedou někam k olejovému filtru a nějak nevím jak to překontrolovat.
Díky
řeším také špatné ohřívání motoru CFHC.. 90C drží jen pod plynem - třeba do kopce. Jinak se teplota pohybuje mezi 75-85C.
Když jsem koukal na čidla diagnostikou, tak to žádnou chybu nehlásí. Ale u čidla G83 (čidlo teploty u naftového filtru) je hodnota -270.6C, když jsem odpojil konektor tak to hlásilo chybu Signál příliš silný. Tak jsem si říkal, že je to asi tím čidlem a kabely jsou OK. Tak jsem čidlo vyměnil, ale je to pořád stejné viz obr. Je možné, že jsou dráty KO nebo je v tom jestě něco jiného? Jestli jsem to dobře našel v schématu, tak jeden drát je uzemnění a druhý by měl jít do ECU. Kabely vedou někam k olejovému filtru a nějak nevím jak to překontrolovat.
Díky
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?
Pokud máš schéma zapojení, tak je to jednoduché. Máš konektor u čidla a konektor u ŘJ. Teď už jen stačí najít správný pin a propípat měřákem, jestli je cesta (drát) v pořádku.