škubání volnoběhu za studena

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Syny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 20.05.2009 10:06

škubání volnoběhu za studena

Příspěvek od Syny »

Zdravím, mám Golfa VI 2,0 TDI (CBDB), najeto 197 000 km a projevuje se mi následující problém, který nevím co přesně může způsobovat a jak ho řešit. Po nastartování studeného motoru (pokud volnoběžné otáčky jsou cca 780ot/min) motor mírně poškubává a nejde rovnoměrně. Rozhodně to není vynechávání nějakého válce, ale chod je nepravidelný a je i cítit, jak motor sem tam mírně škubne s autem. Předem píšu, že dvouhmotový setrvačník a spojka jsou nové. Vyměnil jsem i palivový filtr, ale ani po té problém úplně neodezněl. Po cca 1-2 minutách od nastartování na volnoběh tento problém zmizí a motor běží jak má, nebo stačí kousek autem popojet a už motor jde dobře. Zahřátý motor startuje a běží bez problémů. Jedná se jen o probem jen při studeném startu. Cca před dvěma týdny, kdy auto stálo 3 dni v kuse na parkovišti, tak při startování trvalo o něco déle (cca 1-2 sec) než motor naskočil (jindy jde na brnknutí), jako by padla nafta, ale to se stalo jen jednou a od té doby už ne. Zkoušel jsem se přes diagnostiku dívat na korekční množství vstřikování, ale ani tam jsem nenašel vyložený problém (alespoň já ho tam neviděl). Rozhodně ale při startování žádný ze vstřikovačů "neuletěl" do vysokých hodnot mimo toleranci. Nevím, jestli to může nějak souviset s tímto problémem, ale při prudké akceleraci (u zahřátého motoru) se mi zdá, jako by bylo z motoru slyšet v určitém spektru otáček (cca 2000-3000ot/min) klepání ventilů či jiné "chrastění/cvakání", ale to dělá jen někdy, nevím, jestli by se takto nemohl projevovat například vadný vstřikovač? Při běžné jízdě ale nepozoruji problém žádný. Přikládám fotky nějakých logů, co jsem udělal...

Syny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 20.05.2009 10:06

Re: škubání volnoběhu za studena

Příspěvek od Syny »

Za každou radu či typ budu rád. Z logů mi vyplynulo, že (mimo jiné) turbo tlačí a reguluje velmi dobře. U váhy vzduchu si nejsem tak jistý aktuální hodnota je trochu jiná než požadovaná - navíc nevím co se stane (hned na prvním obrázku při testu turba), když požadovaná hodnota se najednou z ničeho nic zvýší, ale aktuální to vůbec neregistruje. Že by variabilní sání? Z ostatních grafů je patrné, že po startu studeného motoru je to celé nějaké rozházené (i jsou tam patrné ty kolísající otáčky), ale čím to? Za každý nápad díky...

Mimochodem jaká má být hodnota u tohohle motoru v bloku 4 - pole 2 ? Za studena po startu na volnoběh tam mám 0 až -0.9 (střídá se to). Při provozní teplotě a volnoběhu tam je +4. Rozvody jsou měněné relativně nedavno a měli by být na přípravky. Spotřeba na volnoběhu 0,6 l/h průměrná spotřeba (s velkou čístí město) 6l / 100km. Díky
Přílohy
Test turba a vahy vzduchu (na 4. rychlost od cca 2000 do 4000 rpm).
Test turba a vahy vzduchu (na 4. rychlost od cca 2000 do 4000 rpm).
Volnoběh hned po nastartování studeného motoru.
Volnoběh hned po nastartování studeného motoru.
Volnoběh teplého motoru.
Volnoběh teplého motoru.
Váha vzduchu na volnoběh při studeném startu.
Váha vzduchu na volnoběh při studeném startu.

Uživatelský avatar
Mache
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 26.06.2019 06:25

Re: škubání volnoběhu za studena

Příspěvek od Mache »

Ahoj, vyřešil jsi to nějak?? To stejné pozoruji u svého Passatu 2.0 TDI CBAB. Díky
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010

Uživatelský avatar
ffrufru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 155
Registrován: 19.12.2007 20:51
Bydliště: Plzeňský kraj,Stříbro

Re: škubání volnoběhu za studena

Příspěvek od ffrufru »

Mache píše:Ahoj, vyřešil jsi to nějak?? To stejné pozoruji u svého Passatu 2.0 TDI CBAB. Díky
Zdravím všechny, mám stejný problém u motoru CBDB, je to horší když je10 stupňů a níž.

Uživatelský avatar
Matrix_One
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 05.02.2019 11:10

Re: škubání volnoběhu za studena

Příspěvek od Matrix_One »

Roztřese se vám celé auto při akceleraci v prvních několika KM jízdy? Pokud ano (a tvůj popis toho jak slyšíš klepání jako když zvoní ventily), připojit na VCDS a zkontrolovat korekční množství jednotlivých vstřikovačů a současně si nechat zkontrolovat množství přepadu na stolici. Každopádně tyto projevy naznačují že bude vstřik na výměnu za zcela nový kus (záleží na typu vstřiku např 0 445 110 369 NELZE repasovat).
Golf Plus 2.0 TDI 103 kW CFHC 2011

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“