škubání volnoběhu za studena
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 20.05.2009 10:06
škubání volnoběhu za studena
Zdravím, mám Golfa VI 2,0 TDI (CBDB), najeto 197 000 km a projevuje se mi následující problém, který nevím co přesně může způsobovat a jak ho řešit. Po nastartování studeného motoru (pokud volnoběžné otáčky jsou cca 780ot/min) motor mírně poškubává a nejde rovnoměrně. Rozhodně to není vynechávání nějakého válce, ale chod je nepravidelný a je i cítit, jak motor sem tam mírně škubne s autem. Předem píšu, že dvouhmotový setrvačník a spojka jsou nové. Vyměnil jsem i palivový filtr, ale ani po té problém úplně neodezněl. Po cca 1-2 minutách od nastartování na volnoběh tento problém zmizí a motor běží jak má, nebo stačí kousek autem popojet a už motor jde dobře. Zahřátý motor startuje a běží bez problémů. Jedná se jen o probem jen při studeném startu. Cca před dvěma týdny, kdy auto stálo 3 dni v kuse na parkovišti, tak při startování trvalo o něco déle (cca 1-2 sec) než motor naskočil (jindy jde na brnknutí), jako by padla nafta, ale to se stalo jen jednou a od té doby už ne. Zkoušel jsem se přes diagnostiku dívat na korekční množství vstřikování, ale ani tam jsem nenašel vyložený problém (alespoň já ho tam neviděl). Rozhodně ale při startování žádný ze vstřikovačů "neuletěl" do vysokých hodnot mimo toleranci. Nevím, jestli to může nějak souviset s tímto problémem, ale při prudké akceleraci (u zahřátého motoru) se mi zdá, jako by bylo z motoru slyšet v určitém spektru otáček (cca 2000-3000ot/min) klepání ventilů či jiné "chrastění/cvakání", ale to dělá jen někdy, nevím, jestli by se takto nemohl projevovat například vadný vstřikovač? Při běžné jízdě ale nepozoruji problém žádný. Přikládám fotky nějakých logů, co jsem udělal...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 20.05.2009 10:06
Re: škubání volnoběhu za studena
Za každou radu či typ budu rád. Z logů mi vyplynulo, že (mimo jiné) turbo tlačí a reguluje velmi dobře. U váhy vzduchu si nejsem tak jistý aktuální hodnota je trochu jiná než požadovaná - navíc nevím co se stane (hned na prvním obrázku při testu turba), když požadovaná hodnota se najednou z ničeho nic zvýší, ale aktuální to vůbec neregistruje. Že by variabilní sání? Z ostatních grafů je patrné, že po startu studeného motoru je to celé nějaké rozházené (i jsou tam patrné ty kolísající otáčky), ale čím to? Za každý nápad díky...
Mimochodem jaká má být hodnota u tohohle motoru v bloku 4 - pole 2 ? Za studena po startu na volnoběh tam mám 0 až -0.9 (střídá se to). Při provozní teplotě a volnoběhu tam je +4. Rozvody jsou měněné relativně nedavno a měli by být na přípravky. Spotřeba na volnoběhu 0,6 l/h průměrná spotřeba (s velkou čístí město) 6l / 100km. Díky
Mimochodem jaká má být hodnota u tohohle motoru v bloku 4 - pole 2 ? Za studena po startu na volnoběh tam mám 0 až -0.9 (střídá se to). Při provozní teplotě a volnoběhu tam je +4. Rozvody jsou měněné relativně nedavno a měli by být na přípravky. Spotřeba na volnoběhu 0,6 l/h průměrná spotřeba (s velkou čístí město) 6l / 100km. Díky
- Mache
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 26.06.2019 06:25
Re: škubání volnoběhu za studena
Ahoj, vyřešil jsi to nějak?? To stejné pozoruji u svého Passatu 2.0 TDI CBAB. Díky
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010
- ffrufru
- Řidič
- Příspěvky: 155
- Registrován: 19.12.2007 20:51
- Bydliště: Plzeňský kraj,Stříbro
Re: škubání volnoběhu za studena
Zdravím všechny, mám stejný problém u motoru CBDB, je to horší když je10 stupňů a níž.Mache píše:Ahoj, vyřešil jsi to nějak?? To stejné pozoruji u svého Passatu 2.0 TDI CBAB. Díky
- Matrix_One
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 05.02.2019 11:10
Re: škubání volnoběhu za studena
Roztřese se vám celé auto při akceleraci v prvních několika KM jízdy? Pokud ano (a tvůj popis toho jak slyšíš klepání jako když zvoní ventily), připojit na VCDS a zkontrolovat korekční množství jednotlivých vstřikovačů a současně si nechat zkontrolovat množství přepadu na stolici. Každopádně tyto projevy naznačují že bude vstřik na výměnu za zcela nový kus (záleží na typu vstřiku např 0 445 110 369 NELZE repasovat).
Golf Plus 2.0 TDI 103 kW CFHC 2011