zajizdeni dieselu
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
zajizdeni dieselu
zdar panove!
uspesne sem se dockal svyho dvoulitru v dieselu a zajizdim. nacet sem si tady na foru a i obecne na netu ty zakladni veci typu nepodtacet, nepretacet, vyhnout se kratkejm trasam, hodne radit atd. pobavil jsem se samozrejme i s prodejcem, kterej tvrdil ze tyhle novy motory neni treba zajizdet, max. prvnich 1000 km tomu nedavat plnej kotel a vsechno bude ok. no ja si radsi tech prvnich 2-5000 pohlidam.
o co mi ale de - vetsinou ten motor drzim mezi 1800 a 2200 otackama. ke 3000 stoupam jen pri akceleraci, ale pri bezny jizde proste padam k tem 2000 a zustavm na nich. nevim jestli bych to ted na zacatku nemel tocit vic i pri plynuly jizde, ale pak bych treba 60km/hod musel jet na dvojku, coz mi prijde nesmyslny. no a kdyz tam kopnu trojku, tak to spadne pod ty 2000.
co si o tom myslite - mam pri zajizdeni fakt jezdit 60km/h na dvojku, 80km/h na trojku atd.? jako x letymu naftakovy mi tohle nesedi, ale zas to kousnu abych ten motor zajel spravne.
dik za nazory.
uspesne sem se dockal svyho dvoulitru v dieselu a zajizdim. nacet sem si tady na foru a i obecne na netu ty zakladni veci typu nepodtacet, nepretacet, vyhnout se kratkejm trasam, hodne radit atd. pobavil jsem se samozrejme i s prodejcem, kterej tvrdil ze tyhle novy motory neni treba zajizdet, max. prvnich 1000 km tomu nedavat plnej kotel a vsechno bude ok. no ja si radsi tech prvnich 2-5000 pohlidam.
o co mi ale de - vetsinou ten motor drzim mezi 1800 a 2200 otackama. ke 3000 stoupam jen pri akceleraci, ale pri bezny jizde proste padam k tem 2000 a zustavm na nich. nevim jestli bych to ted na zacatku nemel tocit vic i pri plynuly jizde, ale pak bych treba 60km/hod musel jet na dvojku, coz mi prijde nesmyslny. no a kdyz tam kopnu trojku, tak to spadne pod ty 2000.
co si o tom myslite - mam pri zajizdeni fakt jezdit 60km/h na dvojku, 80km/h na trojku atd.? jako x letymu naftakovy mi tohle nesedi, ale zas to kousnu abych ten motor zajel spravne.
dik za nazory.
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW
-
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2010 17:48
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: zajizdeni dieselu
Zaujimava tema - mna by velmi zaujimalo ci DSG ma specialny "zabehovy" rezim. Pozoroval niekto ine spravanie DSG pocas zabehu ? Ak nie - tak vsetky legendy o zabehu su ...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: zajizdeni dieselu
dsg budu mit zacatkem dubna, pak dam vedet... nicmene si myslim ze nic takoveho (nejaky special rezim pro prvnich xxx km) nema.
podle me je to cele nesmysl... ja osobne se svym novym golfem budu prvnich 5000 tisic jezdit tak, abych netocil do maxima a jezdil proste normalne... tzn plynulejsi jizda, pak nejake predjizdeni (zase ne do maxima vykonu) a pak zase plynuleji...
urcite mi dsg nebude davat pri 60km/h 2 nebo 3 rychl. stupen - vidim to tak na 5-6ku
podle me je to cele nesmysl... ja osobne se svym novym golfem budu prvnich 5000 tisic jezdit tak, abych netocil do maxima a jezdil proste normalne... tzn plynulejsi jizda, pak nejake predjizdeni (zase ne do maxima vykonu) a pak zase plynuleji...
urcite mi dsg nebude davat pri 60km/h 2 nebo 3 rychl. stupen - vidim to tak na 5-6ku
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
Re: zajizdeni dieselu
s tim DSG me to vubec nenapadlo, dobra poznamka. pokud u nej neni nejaky zajizdeci mod, tak ty motory asi fakt nebude nutny pri zajizdeni trochu vic tocit aby neztratili v budoucnu vykon. asi teda zadnej stras a budu dal jezdit kolem tech 2000 (resp. vetsinou mirne pod).
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: zajizdeni dieselu
podla mna netreba motor drzat na 2000 otackach... ja mam sice benzin... ale bezne jazdim na 1500 otackach.... t. j. pri tacho 60 km/h idem na 5stupni.... pri tacho 70 km/h davam 6. stupen.....
auto ide uplne v pohode.... samozrejme pisem o udajoch za normalnej jazdy po rovinke....
pri zabehu som jazdil podobne.... resp. presne ako pisu v navode na obsluhu (Zošit 3.2, strana 66)....
auto ide uplne v pohode.... samozrejme pisem o udajoch za normalnej jazdy po rovinke....
pri zabehu som jazdil podobne.... resp. presne ako pisu v navode na obsluhu (Zošit 3.2, strana 66)....
Audi S4 Dolphin grey
-
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2010 17:48
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: zajizdeni dieselu
Ja budem zabehavat 1.2TSI snad uz od buduceho tyzdna
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: zajizdeni dieselu
Mám DSG 7 rychlostní a žádnej takovej "mód" to rozhodně nemá a vůbec se po zajetí nechová DSG jinak než při úvodních kilometrech. Nic takovýho tam není, musela by to bejt SW věc a já nic takovýho nepozoroval. Pokud chcete držet vyšší otáčky a máte DSG, je třeba tam vrazit ruční řazení, jinak nemáte šanci. A při 60 km/h 7mi kvalt řadí už 6. stupeň pokud jste na rovince, u šestikvaltu to bude určitě 5. stupeň.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: zajizdeni dieselu
No mě řekli u mé nafty, že mám najet nějakých 2000km stylem: dle předpisů, tj. nejezdit víc než 130 a netočit nad 3000ot., to jen rozjezd k 3000ot., jinak to držet okolo 1500-2000.
A potom mu naložit, aby si sednul, ale ne ještě nějak přes 4000ot.
Ono stejně se jednotka programuje dle toho jak se s tím jezdí, proto se najdou totožná auta, kdy jeden bude jezdit podtáčením a druhej to bude vytáčet, tak samozřejmě i maximální rychlost a zrychlení bude odlišné...nebo alespon takto jsme měli totožné felicie, kdy se zrychlení i maximálka lišila a přitom vše včetně výkonu stejné.
A potom mu naložit, aby si sednul, ale ne ještě nějak přes 4000ot.
Ono stejně se jednotka programuje dle toho jak se s tím jezdí, proto se najdou totožná auta, kdy jeden bude jezdit podtáčením a druhej to bude vytáčet, tak samozřejmě i maximální rychlost a zrychlení bude odlišné...nebo alespon takto jsme měli totožné felicie, kdy se zrychlení i maximálka lišila a přitom vše včetně výkonu stejné.
Petr Látal (Gvines)
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: zajizdeni dieselu
No, já jsem sice zajížděl TSI, ale tak v tomhle budou principy přibližně stejný.
1) Je fajn ze začátku motor trochu šetřit, ale myslím, že takhle bys to neměl prožívat. Tím podtáčením se myslí hodnoty kolem 1000-1200 otáček, kdy se prostě uchlastává. 2000 je naprosto v pohodě. I 1750 je prostě v klídku a motor si jen ševelí.
2) 5000 km je zbytečně moc, podle mě. šetřil bych ho být tebou do těch 1500 a pak pomalu přidávat na zátěži a kolem těch 2500 by už měl dostávat normálně pohulíno.
3) Ještě k otáčkám - nedrž to zbytečně moc v úzkým rozmezí, jak píšeš 2-3000. Nejlepší je to střídat často od tak 1600 do 4000, aby si ty díly dobře sedly
4) Jak píšu, já mám sice benzín, ale tahle rada je asi univerzální - ber alespoň ze začátku nějakou fajnovou naftu!
1) Je fajn ze začátku motor trochu šetřit, ale myslím, že takhle bys to neměl prožívat. Tím podtáčením se myslí hodnoty kolem 1000-1200 otáček, kdy se prostě uchlastává. 2000 je naprosto v pohodě. I 1750 je prostě v klídku a motor si jen ševelí.
2) 5000 km je zbytečně moc, podle mě. šetřil bych ho být tebou do těch 1500 a pak pomalu přidávat na zátěži a kolem těch 2500 by už měl dostávat normálně pohulíno.
3) Ještě k otáčkám - nedrž to zbytečně moc v úzkým rozmezí, jak píšeš 2-3000. Nejlepší je to střídat často od tak 1600 do 4000, aby si ty díly dobře sedly
4) Jak píšu, já mám sice benzín, ale tahle rada je asi univerzální - ber alespoň ze začátku nějakou fajnovou naftu!
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: zajizdeni dieselu
4000 otáček a záběh TDI?
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: zajizdeni dieselu
Pripojuju se - to ses doufam splet!Koprolit píše:Nejlepší je to střídat často od tak 1600 do 4000, aby si ty díly dobře sedly
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: zajizdeni dieselu
No, takhle - musím říct, že dieslový auto jsem nikdy neměl, ale to jsem radši i v příspěvku psal. Čili jinak.... Asi jako jsem to já (1.4 TSI) točil do 4000 (2/3 maxima povolených otáček), tak si to doaplikujte na diesel.
Spíš než radu na to, jak zajet 2.0 TDI jsem to myslel jako zkušenosti se zajížděním novýho auta.
Ale u 1.4 TSI bychsi za 4000 stál.
Spíš než radu na to, jak zajet 2.0 TDI jsem to myslel jako zkušenosti se zajížděním novýho auta.
Ale u 1.4 TSI bychsi za 4000 stál.
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: zajizdeni dieselu
S těma 4000 tisíce nemyslím, že při každém zrychlení to točit do toho, ale aby se člověk nebál na to šlápnout a nechal vytočit.
Ono je totiž rozdíl mezi PUMPEDIZE a COMONRAIL !!!! CR se točí daleko výš než PD !!! Osobně bych řekl, že CR můžu točit o 500-700ot. výš při zrychlení než co jsem měl PD předtím.
Ono je totiž rozdíl mezi PUMPEDIZE a COMONRAIL !!!! CR se točí daleko výš než PD !!! Osobně bych řekl, že CR můžu točit o 500-700ot. výš při zrychlení než co jsem měl PD předtím.
Petr Látal (Gvines)
-
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2010 17:48
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: zajizdeni dieselu
Nechcem byt zly, ale pokial DSG nezabehava motor nijak specialne, potom nemusi ani nikto iny
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: zajizdeni dieselu
Ne, DSG opravdu motor nijak speciálně nezaběhává. Když jsem odjížděl před rokem z autosalonu, divil jsem se, jaktože ta DSG řadí už při tak nízkých otáčkách (přestože to bylo ve shodě s tím, co všichni říkali a já o tom věděl). A podle mýho není rozdíl v tom, jak to funguje teďka a jak to fungovalo tenkrát.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.