Golf Plus 1,2 TSI
Moderátor: SandrikGVI
- Andrew
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.06.2010 01:09
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Udělej si pokus, dej si dvojku, okolo 4k. ot., nohu toršičkuna plynu (polehounku zrychlovat, aby bylo turbo roztočené) a pak najednou zašlápnout plyn do koberce. Minimálně půl vteřiny se nestane nic a až pak auto vyrazí kupředu. V těchto otáčkách by prodleva turba měla být naprosto nepostřehnutelná (zejména u 1,2 TSI, který nemá hydraulicky ovládaný obtokový ventil turba jako 1,4 TSI, nýbrž elektricky). Ten plynovej pedál je tak namapovanej ... asi schválně, ale nevím jaký to má účel. Mě to leze krkem čím dál víc. Už jsem rozhodnutej s tím zajet do servisu a snažit se vyjednat nějakou úpravu řídící jednotky. Na tu jedničku, kdybys byl tele a neuměl se spojkou, tak je cukanec výsledkem náhlé změny otáček (před puštěním a po puštěné spojce). Ale já už nejsem v autoškole, se spojkou umím a Golfem se ve všech ostatních rychlostech řadí nádherně sametově. Jen na tu jedničku to cukne, protože se motor jakoby sám přidusí a ztratí tak odhadem pětinu výkonu po uvolnění spojky. Přitom by to mělo být přesně naopak - výkon by měl vzrůst, protože přestane unikat skrz spojku.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.07.2010 09:10
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Asi na tom něco bude, auto se zdá, že na jedničku vyrazí, ale pak se to přidusí (pravda ne vždycky)..z mého pohledu to pak vynahrazuje výkon dvojky, kdy golf naskočí jak raketa..., ale jak jsem již psal, zas tak mě to nevadí, protože po městě s tím tolik nejezdím a po dálnici to jede moc pěkně...do servisu bych asi kvuli tomu ale nešel...
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 11.05.2010 07:02
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Tiez zo zaciatku som bol zaskoceny ako je problem s 1.2 tsi vystrelit na jednicke. Teraz som si uz zvykol, proste ked potrebujem rychlo vyrazit, viem ze musim dat viac plynu a dlho zrychlovat na spojke, motor musi byt v otackach, nesmie klesnut pod 2400-2600 otacok. Spojka dostava zabrat, ale co uz, ked treba tak teba.
V testoch pisu ze nastup turba 1.2ky je takmer okamzity, ale fakt je, ze mu to asi 0.5 az 1 sekundu trva, vsak roztocit "vrtulky" na 200 000ot nie je len tak. A pokial sa turbo netoci, tak je to obycajna leniva atmosfera 1.2 s krutakom mozno 90 N/m a pri otackach pod 2000 este tak o tretinu menej a to je na Golfa malo. Pri rozbehu si treba uvedomit, ze vyrazame s neroztocenym turbom, takze s obycajnou atmosferou 1.2htp a az po roztoceni turba ziskame TSIcko. Pokial sa spojka pusta rychlo a motor sa pridusi pod 1500ot, tak potom to trva hodne dlho kym nabehne turbo. Situaciu este zhorsuje dlhsi prevod jednotky oproti 1.4MPI a 1.6MPI.
V testoch pisu ze nastup turba 1.2ky je takmer okamzity, ale fakt je, ze mu to asi 0.5 az 1 sekundu trva, vsak roztocit "vrtulky" na 200 000ot nie je len tak. A pokial sa turbo netoci, tak je to obycajna leniva atmosfera 1.2 s krutakom mozno 90 N/m a pri otackach pod 2000 este tak o tretinu menej a to je na Golfa malo. Pri rozbehu si treba uvedomit, ze vyrazame s neroztocenym turbom, takze s obycajnou atmosferou 1.2htp a az po roztoceni turba ziskame TSIcko. Pokial sa spojka pusta rychlo a motor sa pridusi pod 1500ot, tak potom to trva hodne dlho kym nabehne turbo. Situaciu este zhorsuje dlhsi prevod jednotky oproti 1.4MPI a 1.6MPI.
To, ze motor ma 4000ot a nie je zatazeny, neznamena, ze aj turbo je roztocene, naco by aj bolo, na nezatazenych 4000ot staci aj atmosfera a obtokovy ventil bude pootvoreny-otvoreny. Obtokovy ventil sa zavrie a turbo sa zacne vytacat az po zosliapnuti plynoveho pedala.Andrew píše:Udělej si pokus, dej si dvojku, okolo 4k. ot., nohu toršičkuna plynu (polehounku zrychlovat, aby bylo turbo roztočené) a pak najednou zašlápnout plyn do koberce. Minimálně půl vteřiny se nestane nic a až pak auto vyrazí kupředu. V těchto otáčkách by prodleva turba měla být naprosto nepostřehnutelná
- Andrew
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.06.2010 01:09
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Ač s pootevřeným obtokovým ventilem je turbo stále v záběru, byť ne na plnou sílu a na plné otáčky. Rozdíl oproti nízkým otáčkám je ten, že jednak je aspoň částečně v záběru - je alespoň částečně roztočené - a jednak je víc spalin = rychleji nabírá otáčky. Když je tedy alespoň částečně roztočené a v záběru, na svoje maximální otáčky a výkon se dostane prakticky okamžitě. Turbo je hodinářský výrobek, jak si trefně poznamenal točí několik set tisíc otáček za minutu. Není to žádná vrtule od letadla se setrvačností kovadliny. Navíc, u jedna-dvojky je obtokový ventil ovládaný elektricky, čili jeho doba reakce je prakticky nulová. To je rozdíl oproti jedna-čtverce, kde ho ovládá hydraulika.
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 11.05.2010 07:02
Re: Golf Plus 1,2 TSI
moj nazor je, ze vacsi problem je roztocit turbo a nie prestavit obtokovy ventil. A u 1.4tsi je riadeny pneumaticky a nie hydraulicky.
Kazdopadne s 1.2tsi ide spolahlivo vystrelit az do gumavania, alebo zasahu ASR. Komu to nejde, tak to tiez ako poucher vidim na problem lavej a pravej nohy.
Kazdopadne s 1.2tsi ide spolahlivo vystrelit az do gumavania, alebo zasahu ASR. Komu to nejde, tak to tiez ako poucher vidim na problem lavej a pravej nohy.
- Andrew
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.06.2010 01:09
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Jeden o voze a druhej o koze
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 11.05.2010 07:02
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Mne sa prodleva/turbodiera pri vyssich otackach zmensi, ale nezmizne, stale tam je oproti atmosfere.Andrew píše:Na jedničku jako by byl přidušený (na jedničku při trošku vyšších ot. 2k+ s aspoň třetinou plynu, když se pustí spojka, tak je to znát velice citelně). Naopak na dvojku zase po puštění spojky vystřelí jako drak, přestože přes spojku se mu moc táhnout nechtělo. Při normální jízdě to člověk ani tak moc nepocítí, ale když chci rychle vystřelit někde na hlavní do provozu, tak mě to pěkně žere. Nedá se s tím vystřelit plynule Dál mě dost štve prodleva na sešlápnutí plynu. Sešlápnu, dostaví se náznak zrychlení ... uplyne sekunda ... a až potom se motor nadechne a vyrazí jak se patří. Proč tam je ta sekunda prodleva? Myslel jsem si, že za to může turbo. Jenže ve vyšších otáčkách ta prodleva nejen že nezmizí, ale ona se ani nezmenší - což by měla, kdyby to bylo turbem. Vzhledem k předešlému problému s jedničkou spíš podezírám nějak debilně namapovaný elektronický plyn. Máte také podobnou zkušenost? Najeto mám zatím jen 2k km, takže možná se to ještě ztratí, ale nevím nevím...
Skus sa previezt na inom aute s 1.2tsi, mozno naozaj nieco s tym mas... ja mam najazdene 3800km.
- Black Dragon
- Řidič
- Příspěvky: 177
- Registrován: 11.03.2010 19:22
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Tak tady trochu oživím téma čekací lhůty. Včera jsem mluvil s prodejcem a můj Golf Plus je "už" napevno naplánovanej na poslední týden v září, že se bude vyrábět, takže cca v půlce října bude předání - teda doufám. V mým případě je klidně možný, že auto jim spadne z vlaku nebo z podvalu až se bude přepravovat na prodejnu nebo nějaká jiná katastrofa a můžu čekat znovu. No jsem ale životní optimista a když už na auto budu čekat 7 měsíců, tak snad mám smůlu už vybranou - když mě nalákali na čekačku 6 - 8 týdnů. Už se nemůžu dočkat.
- Allbacore
- Pilot
- Příspěvky: 754
- Registrován: 13.01.2008 00:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf Plus 1,2 TSI
To co pises s tym Nm pod 2000rpm je hlupost, prestuduj si este raz ten motor uz pri 1500 rpm ma motor 185 Nm -.- Absolutne nemam pocit zeby tento motor bol na golfa malo...je ovela zivsi ako stara 1.6MPI a to bol postacujuci motor taktiez na jazdu po meste a aj mimo mesta...voodoo píše:Tiez zo zaciatku som bol zaskoceny ako je problem s 1.2 tsi vystrelit na jednicke. Teraz som si uz zvykol, proste ked potrebujem rychlo vyrazit, viem ze musim dat viac plynu a dlho zrychlovat na spojke, motor musi byt v otackach, nesmie klesnut pod 2400-2600 otacok. Spojka dostava zabrat, ale co uz, ked treba tak teba.
V testoch pisu ze nastup turba 1.2ky je takmer okamzity, ale fakt je, ze mu to asi 0.5 az 1 sekundu trva, vsak roztocit "vrtulky" na 200 000ot nie je len tak. A pokial sa turbo netoci, tak je to obycajna leniva atmosfera 1.2 s krutakom mozno 90 N/m a pri otackach pod 2000 este tak o tretinu menej a to je na Golfa malo. Pri rozbehu si treba uvedomit, ze vyrazame s neroztocenym turbom, takze s obycajnou atmosferou 1.2htp a az po roztoceni turba ziskame TSIcko. Pokial sa spojka pusta rychlo a motor sa pridusi pod 1500ot, tak potom to trva hodne dlho kym nabehne turbo. Situaciu este zhorsuje dlhsi prevod jednotky oproti 1.4MPI a 1.6MPI.
To, ze motor ma 4000ot a nie je zatazeny, neznamena, ze aj turbo je roztocene, naco by aj bolo, na nezatazenych 4000ot staci aj atmosfera a obtokovy ventil bude pootvoreny-otvoreny. Obtokovy ventil sa zavrie a turbo sa zacne vytacat az po zosliapnuti plynoveho pedala.Andrew píše:Udělej si pokus, dej si dvojku, okolo 4k. ot., nohu toršičkuna plynu (polehounku zrychlovat, aby bylo turbo roztočené) a pak najednou zašlápnout plyn do koberce. Minimálně půl vteřiny se nestane nic a až pak auto vyrazí kupředu. V těchto otáčkách by prodleva turba měla být naprosto nepostřehnutelná
LED autožárovky do interiéru, exteriéru s dvou letou zárukou!
http://www.autoledky.cz/
Nakupujte so slevami zde
http://www.autoledky.cz/
Nakupujte so slevami zde
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.07.2010 09:10
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Určitě, jak jsem již psal, po dálnici úplná paráda... Ještě na omluvu "Voodooa", asi myslel rozběh (na jedničku) auta bez turba, pak by to mohla být "jen 1.2", nicméně auto objektivně jezdí velmi dobře a svižně, po městě se s tím dá jezdit opravdu spořivě, já po městě ale moc s golfíkem nejezdím a používám spíš fabii. Na dálnici využívám převážně ty dynamické vlastnosti motoru a ne spořivé, přiznám se, že nejsem schopen odolat rychlejší jízdě, který tento "motůrek" v úplný pohodě umožňuje...bohužel pak ta spotřeba je taky o trochu vyšší..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23.11.2009 19:14
Re: Golf Plus 1,2 TSI
K objednávkám - objednáno v 3/4 července (1.2 TSi, Trendline + comfort packet) a měl být v sobotu... Dneska volali, že když dobře půjde, tak únor/březen, došly kvóty. Ještě ho pro mě zkoušejí sehnat někde u sousedů (Slovensko).
VW Golf VI 1.2 TSI 63 kW Comfort Edition
- Black Dragon
- Řidič
- Příspěvky: 177
- Registrován: 11.03.2010 19:22
Re: Golf Plus 1,2 TSI
To seš na tom stejně jak já. Nic si z toho nedělej, ze mě už si známý dělaj srandu, že to bude asi pozlacený. Ale před 14 dny auto už bylo vyrobený, takže čekám každým dnem telefon od prodejce, že auto je připraveno . Jinak 11. listopadu to bude přesně 8 měsíců od objednání. Přeju Ti hodně štěstí a trpělivosti.Kuba.CZ píše:K objednávkám - objednáno v 3/4 července (1.2 TSi, Trendline + comfort packet) a měl být v sobotu... Dneska volali, že když dobře půjde, tak únor/březen, došly kvóty. Ještě ho pro mě zkoušejí sehnat někde u sousedů (Slovensko).
- Black Dragon
- Řidič
- Příspěvky: 177
- Registrován: 11.03.2010 19:22
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Už je doma, HURÁ. Včera jsem ho přivezl
Dodací lhůta 8 měsíců a jeden den
Dodací lhůta 8 měsíců a jeden den
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 11.05.2010 07:02
Re: Golf Plus 1,2 TSI
Tak si sa dockal. Prajem vela stastnych km.