Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Moderátor: Olaf87
- berna
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 20.08.2017 20:22
- Bydliště: Praha-západ
Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Dobrý den přátelé,
tento týden jsem si všiml, že na mém Golfu mi během průjezdu tunelem nesvítí na přístrojovém panelu kontrolka zapnutých světel.
Stejně tak signalizace zapnutých mlhových světel je nějaká pochybná. Při prvním vytáhnutí se nic nesignalizuje, až při druhém vytáhnutí otočného voliče se rozsvítí kontrolka na panelu.
Večer bych mohl natočit video, z kterého to bude patrné.
Mám natáčecí LEDky, ale ne ty s automatickým přepínáním dálkových světel.
Na otočném voliči nalevo vedle volantu mám zvolen režim auto.
Signalizace dálkových světel na přístrojovém panelu funguje.
A jak jsem to nikdy moc nevnímal, tak ani nevím, jestli vůbec nějaká kontrolka svítit má, i díky tomu, že na otočném voliči taky nějaká pochybná signalizace je. Ale přijde mi, že pro každý sepnutý stav jakýchkoliv světel je logické, aby kontrolka na přístrojovém panelu byla.
Můžete mi prosím potvrdit jaké kontrolky vám svítí?
tento týden jsem si všiml, že na mém Golfu mi během průjezdu tunelem nesvítí na přístrojovém panelu kontrolka zapnutých světel.
Stejně tak signalizace zapnutých mlhových světel je nějaká pochybná. Při prvním vytáhnutí se nic nesignalizuje, až při druhém vytáhnutí otočného voliče se rozsvítí kontrolka na panelu.
Večer bych mohl natočit video, z kterého to bude patrné.
Mám natáčecí LEDky, ale ne ty s automatickým přepínáním dálkových světel.
Na otočném voliči nalevo vedle volantu mám zvolen režim auto.
Signalizace dálkových světel na přístrojovém panelu funguje.
A jak jsem to nikdy moc nevnímal, tak ani nevím, jestli vůbec nějaká kontrolka svítit má, i díky tomu, že na otočném voliči taky nějaká pochybná signalizace je. Ale přijde mi, že pro každý sepnutý stav jakýchkoliv světel je logické, aby kontrolka na přístrojovém panelu byla.
Můžete mi prosím potvrdit jaké kontrolky vám svítí?
Golf Variant ME 2017 - 1,4 TSI, bílá silver,
Passat Variant 2015 B8 - 2,0 TDI,
Passat Variant 2015 B8 - 2,0 TDI,
- Mike.03
- Člen klubu
- Příspěvky: 178
- Registrován: 16.10.2011 10:42
- Bydliště: Hodice - JihlaVWa
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Je to tak, signalizace na přístrojovce je jen pro dálková světla a zadní mlhovku. Zbytek pouze na knoflíku ovládání světel. Trochu nešťastné řešení, ale je to tak.
- berna
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 20.08.2017 20:22
- Bydliště: Praha-západ
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Díky za ověření.
Aspoň to mám v pořádku. Trochu mě zmátla ta mlhovka... když už, tak bych chápal, že aspoň u mlhovek se rozsvítí oba stavy.
Aspoň to mám v pořádku. Trochu mě zmátla ta mlhovka... když už, tak bych chápal, že aspoň u mlhovek se rozsvítí oba stavy.
Golf Variant ME 2017 - 1,4 TSI, bílá silver,
Passat Variant 2015 B8 - 2,0 TDI,
Passat Variant 2015 B8 - 2,0 TDI,
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4744
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Takhle to měly golfy od nepaměti,na přístrojovce to signalizovalo jen dálkové a zadní mlhovku.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2677
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Takhle bys to měl mít v tunelu a celkově za tmy. Polohu AUTO máš zřejmě trvale a 3.zelená ikonka signalizuje, že svítí celé auto (večer/v tunelu zepředu i zezadu). Ještě jde změnit intenzita světelného senzoru přes menu v rádiu. Za tohoto stavu na palubce žádný symbol nesvítí. Současně se svícením svítí i veškeré ovladače v autě (okna, topení apod., jinak za světla nesvítí).
Pokud jedeš na polohu AUTO ve dne, svítí jen oranžově AUTO, zbytek ovladače je nepodsvícen a nesvítí ani žádné ovladače.
Pokud jedeš na polohu AUTO ve dne, svítí jen oranžově AUTO, zbytek ovladače je nepodsvícen a nesvítí ani žádné ovladače.
- Bounty
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 10.05.2017 20:57
- Bydliště: Beskydy
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Osobně teda z 90% za obvyklých či lehce zhoršených světelných podmínek jezdím s obrysovými světly, čili o jednu polohu navíc doprava. Zaprvé, pokud (za lehce horšího světla) nepotřebuji vidět na cestu před sebou, bohatě to stačí, ostré LED obrysy nikdo nepřehlédne a zároveň nikomu do ksichtu nesvítíte naplno. Zadruhé, a to je větší důvod, svítí vždy i zadní světla. Tolik mi to vadí, když vídám auta, co prostě zezadu nejdou vidět, stačí lehčí opar, mrholení, dešťík, je světlo, ale voda se víří, prostě nejdou vidět. Lidi si myslí, že když mají v poloze "auto", nemusí se o nic starat. Bohužel, světelné čidlo to vyhodnotí jako OK, čili vepředu svítí denní, leč vzadu nic. To mi vadí.
V ostatních případech používám "auto" nebo "full", což je ve výsledku jedno, protože to svítí stejně = naplno.
Stále ale platí to, že vidět je důležité, ale být viděn důležitější.
V ostatních případech používám "auto" nebo "full", což je ve výsledku jedno, protože to svítí stejně = naplno.
Stále ale platí to, že vidět je důležité, ale být viděn důležitější.
- GTI4
- Jezdec
- Příspěvky: 213
- Registrován: 15.04.2009 01:59
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Jízda na obrysovky je u nás nelegalní. Buď denní svícení/DRL nebo na tlumené. Tlumenou bys neměl nikoho oslnit v noci a ve dne už vůbec ne. Nebo si nechat aktivovat zadní obrysovky k DRL, tak to mají třeba v německu.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Se zapnutými světly vzadu ve dne nevyniknou brzdová světla. Podle mne je lepší když nesvítí.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- Bounty
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 10.05.2017 20:57
- Bydliště: Beskydy
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Bavíme se o mém modelu. Je jedno, v jaké poloze máš volič světel, vždy svítí 2 hokejky, buď ostře (obrysovky, DRL), nebo tlumeně (společně s potkávacími/ tlumenými světly).
Zadní světla při brzdění mění tvar. Změna jejich intenzity a horní brzdové světlo je snad samozřejmost, která nelze přehlédnout.
Zadní světla při brzdění mění tvar. Změna jejich intenzity a horní brzdové světlo je snad samozřejmost, která nelze přehlédnout.
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Čumět do světel toho před sebou, je málo předvídavé. A pokud koukáš dvě až tři auta před sebe a nejedeš jak ovce, tak třetí brzdové světlo není vidět. A pokud boční svítí, do toho pere slunce + třeba brýle, tak už brzdové registruješ velmi špatně. A bavím se obecně, všichni nemají sedmičky. Na silnici se auta nerozdělují jako zde témata. Nemám rád amíky, ale takto to používají a zrovna toto mi přijde OK. Jak je v německu předpis nevím, oni hlavně svícení nemají povinné tudíž ani aktivní. Využívají pouze režim AUTO./tunely, večer atd.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2677
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
To co popisuješ Bounty jsem se snažil sepsat kdysi a vložil SEM - šestý a sedmý příspěvek. Platí to před FL pro full xenon. Těch světel je hromada, u před FL jsou i halogeny, xenony bez natáčení s denní žárovkou bez U led denního svícení apod. U FL taky mnoho variant - halogeny, jedna hokejka, dvě hokejky (1 LED čočka), dvě hokejky (2 LED čočky u světel s DLA).
Je mnoho názorů, jak svítit a nesvítit. Holt o tom bylo nějak rozhodnuto a jsem rád za denní svícení. Přece jenom to uleví žárovkám/xenonům, auta i s denním lépe vypadají (nesmí to být home made, kde už půlka LEDek nesvítí apod.). Ale i tak, mnoho let po schváleném zákoně o svícení potká člověk plno řidičů s vypnutými světly, stejně tak v tunelu na denní svícení.
Je mnoho názorů, jak svítit a nesvítit. Holt o tom bylo nějak rozhodnuto a jsem rád za denní svícení. Přece jenom to uleví žárovkám/xenonům, auta i s denním lépe vypadají (nesmí to být home made, kde už půlka LEDek nesvítí apod.). Ale i tak, mnoho let po schváleném zákoně o svícení potká člověk plno řidičů s vypnutými světly, stejně tak v tunelu na denní svícení.
- Bounty
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 10.05.2017 20:57
- Bydliště: Beskydy
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Ten příspěvek si pamatuji. Tak nějak jsem to chtěl napsat, uleví se hlavním světlometům (na úkor DRL). Je to tak, i za deště, kdy je prostě vidět h***o, potkávám spoustu aut jen se svíticími předními/ denními světly
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2677
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Jestli se nepletu, zrovna u svého Golfa jsem si musel v infotainmentu zatrhnout - automatická jízdní světla za deště. Tzn. pokud má někdo auto na přesouvání z místa a není to jeho koníček a pokud ta volba není zvolena automaticky z výroby, potkáme takto bohužel pár aut. On i ne každý má senzor světla a tak zapíná světla dle svého uvážení, ne-li vůbec - už jsem taky potkal pár expertů, co v noci vůbec nesvítili, nebo na denní svícení. A to nemyslím večer, ale opravdu v noci.
Na druhou stranu ono mít auto se senzorem světla neznamená, že na vypínač v životě nešáhnu. Zrovna mlze senzor nerozumí a je potřeba otočit i tak manuálně vypínačem.
Na druhou stranu ono mít auto se senzorem světla neznamená, že na vypínač v životě nešáhnu. Zrovna mlze senzor nerozumí a je potřeba otočit i tak manuálně vypínačem.
- GTI4
- Jezdec
- Příspěvky: 213
- Registrován: 15.04.2009 01:59
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Ty "hokejky" mají různé funkce,Bounty píše:Bavíme se o mém modelu. Je jedno, v jaké poloze máš volič světel, vždy svítí 2 hokejky, buď ostře (obrysovky, DRL), nebo tlumeně (společně s potkávacími/ tlumenými světly).
Zadní světla při brzdění mění tvar. Změna jejich intenzity a horní brzdové světlo je snad samozřejmost, která nelze přehlédnout.
1. DRL -nejvyšší intenzita, denní svícení
2. Obrysové světlo -nizká intenzita, svítí stejně s nebo bez potkávacích a nelze použít jako DRL.
3. Blinkr
Naposledy upravil(a) GTI4 dne 13.06.2018 13:16, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Správná funkce signalizace zapnutých světel na přístrojovém panelu
Přes den tam mám Auto s nejnižší intenzitou pro aktivaci plus k tomu automaticky stěrače při dešti. V garáži přepínám do polohy 0 jelikož ty ledky jsou dost ostrý a to mi vadí při zajíždění do těsného místa ke zdi.
Nejnižší intenzitu mám taky kvůli tomu, že ta dvojitá hokejka se mi fakt líbí a taky jsem si za ní připlatil. Když se k tomu zapne i světlomet, tak už není tak výrazná/agresivní a lidi tolik neuhejbaj s levýho pruhu
Podle mě by EU měla dát povinně automatické svícení za deště (v reálu tedy senzor deště) protože to povinné DRL je taková dvojsečná zbraň. Ano, každé nové auto vepředu nějak svítí (nejde to úplně snadno vypnout), ale zase lidi upadají do apatie a na zbytek serou. Když už, tak leda rozsvítí hned za soumraku komplet všechna světla, což je oblíbená kratochvíle hlavně v jižních Čechách.
Nejnižší intenzitu mám taky kvůli tomu, že ta dvojitá hokejka se mi fakt líbí a taky jsem si za ní připlatil. Když se k tomu zapne i světlomet, tak už není tak výrazná/agresivní a lidi tolik neuhejbaj s levýho pruhu
Podle mě by EU měla dát povinně automatické svícení za deště (v reálu tedy senzor deště) protože to povinné DRL je taková dvojsečná zbraň. Ano, každé nové auto vepředu nějak svítí (nejde to úplně snadno vypnout), ale zase lidi upadají do apatie a na zbytek serou. Když už, tak leda rozsvítí hned za soumraku komplet všechna světla, což je oblíbená kratochvíle hlavně v jižních Čechách.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V