Start-stop system

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Start-stop system

Příspěvek od r@pid »

Nie vazne. To si moze pisat vo svojej teme, a nie ako drzy somar tu plevelit dokola technicku. Este aj odmieta vymazat svoje sprostosti. By mal dostat ban na par tyzdnov.

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: Start-stop system

Příspěvek od vwKarelV »

Díky občasnému měření napětí na pólech akumulátoru parkujícího vozu jsem si všimnul jedné zajímavosti:
1) když je kablík ze startovacího akumulátoru vytažený, tak napětí, které změřím při otevřených dveřích (když na palubce svítí displej) a v zamknutém voze (poté co i displej na palubce zhasne) vzroste o pouhé 2 desetiny Voltu
2) když je kablík na svém místě, činí tento rozdíl více - konkrétně ten nárůst napětí činí 6 desetin Voltu !!!

Což tedy znamená, že funkce zapojeného kablíku (ať jsou jakékoliv) zatěžují systém o 0,4V více než když tuto pitominu odpojíme.
Takže: pokud si tedy tuctový uživatel vozu přijde (např. v zimě ze sjezdovky) posedět chvíli ve voze a NEZAMKNE se uvnitř, tak se mu akumulátor vlastně více vybíjí, než tomu informovanému a zkušenému řidiči, který má kablík vytažený... :good:

(no, nadarmo asi v Návodu k vozidlu nepíšou, že se vůz s vypnutým motorem nemá nechávat zbytečně dlouho odemknutý) :fool:
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Start-stop system

Příspěvek od kubisz »

bylo by spis asi zajimavy zmerit toto po nejaky dobe...chvilkovy zvyseny odber asi vubec nic neznamena... jednotky se uspavaji i pri odemcenem aute
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Jirka66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 04.01.2020 11:54
Bydliště: Vysočina

Re: Start-stop system

Příspěvek od Jirka66 »

Přesně tak. Schválně jsem ti to šel změřit (i když už to mám dávno změřeno). Auto v garáži nikdy nezamykám, momentálně mám otevřený motorový prostor, auto "uspané", konektor int. dobíjení odpojen (i když to je stejné i se zapojeným) a proud odebíraný z baterie se pohybuje kolem 20 mA (což je zhruba stejná hodnota, jako u všech aut předešlých).
Měřit množství odebírané energie voltmetrem je - promiň- úplně o ničem.
VW Golf VII 1.4 TSI

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: Start-stop system

Příspěvek od vwKarelV »

Nemyslím si, že je třeba zde diskutovat o tom, zda měřit proud či napětí - jde mi zejména o to zjištění, že systém hlídání stavu baterie je holt asi složitý a proudu si bere nemálo + vemte (prosím) v potaz skutečnost, že dokud si vůz nezamknete, pořád v něm něco bziká, tiká, cvaká (mezitím různě dlouhé přestávky) - čehož si všimnete, až když třeba máte pohodičku a (třeba v létě) si přímo ve voze nebo poblíž něho lehnete a relaxujete a posloucháte... ... ... ...

Jestli celý ten složitý el. systém nakonec usne lépe a tvrději, když je odpojen kablík u minus pólu baterky, toť otázka ... :smoke: ... možná jo?! - třeba máte štěstí a je to tak - kdo ví? ... V Návodu k vozidlu ale píšou: "Vůz zamykejte".
Naposledy upravil(a) vwKarelV dne 29.05.2020 08:57, celkem upraveno 1 x.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Renholder
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 30.12.2015 11:24

Re: Start-stop system

Příspěvek od Renholder »

Není třeba polemizovat co měřit, spotřebu energie lze měřit pouze ampermetrem, případně watmetrem. Úbytek napětí je nic neříkající údaj, který závisí na "tvrdosti" zdroje/baterie. Příliš velký úbytek by mohl znacit, že jde baterka do kopru. Karle nefarej a jezdi. Moderní auto je složitý stroj a servisu se do budoucna stejne nevyhneš.

Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk

VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: Start-stop system

Příspěvek od vwKarelV »

Nedomluvíme se. Asi proto, že já píšu i nárůstu napětí - kdežto ty píšeš o jeho úbytku.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Renholder
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 30.12.2015 11:24

Re: Start-stop system

Příspěvek od Renholder »

Při sepnutí nějaké zátěže nastane úbytek. Ano, až se zátěž odpojí.. Auto se uspi v našem případě, napětí vyletí cosik nahoru. Ale kolik energie si to vzalo, ztoho nelze usuzovat. Když budeš mít ideální zdroj, tak se ti napětí ani nehne ať to bude žrát cokoliv

Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk

VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Start-stop system

Příspěvek od drmla »

Někteří lidi by měli víc studovat, víc přemýšlet a teprve potom psát nějaké svoje zaručené moudra po těch internetech....
Měřit spotřebu voltmetrem.

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: Start-stop system

Příspěvek od vwKarelV »

Csss... O spotřebě jsem NIC nepsal - tu blbost sem "kopnul" někdo jinej.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Uživatelský avatar
pajosII
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 09.08.2010 19:34

Re: Start-stop system

Příspěvek od pajosII »

zdravím, nefunguje mi start-stop systém, při zapnutém klíčku ještě ano ( na přístrojovce aktivace-deaktivace ), ale jakmile nastartuji motor, tak při aktivaci se objeví nápis ZÁVADA START-STOP systému, v ř. jednotkách ( motor, abs, gateway, centr. elektr. ) jsem žádnou související závadu nenašel, nevíte někdo co s tím ? Díky
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4768
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Start-stop system

Příspěvek od srotty »

A jak je na tom baterka ?

Uživatelský avatar
pajosII
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 09.08.2010 19:34

Re: Start-stop system

Příspěvek od pajosII »

baterka je perfekt, startování na ťuk
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4768
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Start-stop system

Příspěvek od srotty »

A nějaké chyby, zdánlivě nesouvisející, tam uložené jsou ?
Baterku jsi měřil nebo si jen myslíš, že je dobrá ?

Uživatelský avatar
pajosII
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 09.08.2010 19:34

Re: Start-stop system

Příspěvek od pajosII »

Prošel jsem závady, nic souvisejiciho jsem nenašel, tak jsem je vymazal ( byly sporadické ), baterku jsem přímo neměřil, ale podle toho jak točí ( pořád jako nová ) mi přijde výborná, přeměřit ale samozřejmě můžu, jednotky teď jsou bez závad.
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“