Start-stop system
Moderátor: Olaf87
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Re: Start-stop system
Nie vazne. To si moze pisat vo svojej teme, a nie ako drzy somar tu plevelit dokola technicku. Este aj odmieta vymazat svoje sprostosti. By mal dostat ban na par tyzdnov.
- vwKarelV
- Řidič
- Příspěvky: 128
- Registrován: 29.03.2018 08:22
Re: Start-stop system
Díky občasnému měření napětí na pólech akumulátoru parkujícího vozu jsem si všimnul jedné zajímavosti:
1) když je kablík ze startovacího akumulátoru vytažený, tak napětí, které změřím při otevřených dveřích (když na palubce svítí displej) a v zamknutém voze (poté co i displej na palubce zhasne) vzroste o pouhé 2 desetiny Voltu
2) když je kablík na svém místě, činí tento rozdíl více - konkrétně ten nárůst napětí činí 6 desetin Voltu !!!
Což tedy znamená, že funkce zapojeného kablíku (ať jsou jakékoliv) zatěžují systém o 0,4V více než když tuto pitominu odpojíme.
Takže: pokud si tedy tuctový uživatel vozu přijde (např. v zimě ze sjezdovky) posedět chvíli ve voze a NEZAMKNE se uvnitř, tak se mu akumulátor vlastně více vybíjí, než tomu informovanému a zkušenému řidiči, který má kablík vytažený...
(no, nadarmo asi v Návodu k vozidlu nepíšou, že se vůz s vypnutým motorem nemá nechávat zbytečně dlouho odemknutý)
1) když je kablík ze startovacího akumulátoru vytažený, tak napětí, které změřím při otevřených dveřích (když na palubce svítí displej) a v zamknutém voze (poté co i displej na palubce zhasne) vzroste o pouhé 2 desetiny Voltu
2) když je kablík na svém místě, činí tento rozdíl více - konkrétně ten nárůst napětí činí 6 desetin Voltu !!!
Což tedy znamená, že funkce zapojeného kablíku (ať jsou jakékoliv) zatěžují systém o 0,4V více než když tuto pitominu odpojíme.
Takže: pokud si tedy tuctový uživatel vozu přijde (např. v zimě ze sjezdovky) posedět chvíli ve voze a NEZAMKNE se uvnitř, tak se mu akumulátor vlastně více vybíjí, než tomu informovanému a zkušenému řidiči, který má kablík vytažený...
(no, nadarmo asi v Návodu k vozidlu nepíšou, že se vůz s vypnutým motorem nemá nechávat zbytečně dlouho odemknutý)
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Start-stop system
bylo by spis asi zajimavy zmerit toto po nejaky dobe...chvilkovy zvyseny odber asi vubec nic neznamena... jednotky se uspavaji i pri odemcenem aute
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04.01.2020 11:54
- Bydliště: Vysočina
Re: Start-stop system
Přesně tak. Schválně jsem ti to šel změřit (i když už to mám dávno změřeno). Auto v garáži nikdy nezamykám, momentálně mám otevřený motorový prostor, auto "uspané", konektor int. dobíjení odpojen (i když to je stejné i se zapojeným) a proud odebíraný z baterie se pohybuje kolem 20 mA (což je zhruba stejná hodnota, jako u všech aut předešlých).
Měřit množství odebírané energie voltmetrem je - promiň- úplně o ničem.
Měřit množství odebírané energie voltmetrem je - promiň- úplně o ničem.
VW Golf VII 1.4 TSI
- vwKarelV
- Řidič
- Příspěvky: 128
- Registrován: 29.03.2018 08:22
Re: Start-stop system
Nemyslím si, že je třeba zde diskutovat o tom, zda měřit proud či napětí - jde mi zejména o to zjištění, že systém hlídání stavu baterie je holt asi složitý a proudu si bere nemálo + vemte (prosím) v potaz skutečnost, že dokud si vůz nezamknete, pořád v něm něco bziká, tiká, cvaká (mezitím různě dlouhé přestávky) - čehož si všimnete, až když třeba máte pohodičku a (třeba v létě) si přímo ve voze nebo poblíž něho lehnete a relaxujete a posloucháte... ... ... ...
Jestli celý ten složitý el. systém nakonec usne lépe a tvrději, když je odpojen kablík u minus pólu baterky, toť otázka ... ... možná jo?! - třeba máte štěstí a je to tak - kdo ví? ... V Návodu k vozidlu ale píšou: "Vůz zamykejte".
Jestli celý ten složitý el. systém nakonec usne lépe a tvrději, když je odpojen kablík u minus pólu baterky, toť otázka ... ... možná jo?! - třeba máte štěstí a je to tak - kdo ví? ... V Návodu k vozidlu ale píšou: "Vůz zamykejte".
Naposledy upravil(a) vwKarelV dne 29.05.2020 08:57, celkem upraveno 1 x.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.12.2015 11:24
Re: Start-stop system
Není třeba polemizovat co měřit, spotřebu energie lze měřit pouze ampermetrem, případně watmetrem. Úbytek napětí je nic neříkající údaj, který závisí na "tvrdosti" zdroje/baterie. Příliš velký úbytek by mohl znacit, že jde baterka do kopru. Karle nefarej a jezdi. Moderní auto je složitý stroj a servisu se do budoucna stejne nevyhneš.
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
- vwKarelV
- Řidič
- Příspěvky: 128
- Registrován: 29.03.2018 08:22
Re: Start-stop system
Nedomluvíme se. Asi proto, že já píšu i nárůstu napětí - kdežto ty píšeš o jeho úbytku.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.12.2015 11:24
Re: Start-stop system
Při sepnutí nějaké zátěže nastane úbytek. Ano, až se zátěž odpojí.. Auto se uspi v našem případě, napětí vyletí cosik nahoru. Ale kolik energie si to vzalo, ztoho nelze usuzovat. Když budeš mít ideální zdroj, tak se ti napětí ani nehne ať to bude žrát cokoliv
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: Start-stop system
Někteří lidi by měli víc studovat, víc přemýšlet a teprve potom psát nějaké svoje zaručené moudra po těch internetech....
Měřit spotřebu voltmetrem.
Měřit spotřebu voltmetrem.
- vwKarelV
- Řidič
- Příspěvky: 128
- Registrován: 29.03.2018 08:22
Re: Start-stop system
Csss... O spotřebě jsem NIC nepsal - tu blbost sem "kopnul" někdo jinej.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016
- pajosII
- Jezdec
- Příspěvky: 305
- Registrován: 09.08.2010 19:34
Re: Start-stop system
zdravím, nefunguje mi start-stop systém, při zapnutém klíčku ještě ano ( na přístrojovce aktivace-deaktivace ), ale jakmile nastartuji motor, tak při aktivaci se objeví nápis ZÁVADA START-STOP systému, v ř. jednotkách ( motor, abs, gateway, centr. elektr. ) jsem žádnou související závadu nenašel, nevíte někdo co s tím ? Díky
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Start-stop system
A jak je na tom baterka ?
- pajosII
- Jezdec
- Příspěvky: 305
- Registrován: 09.08.2010 19:34
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Start-stop system
A nějaké chyby, zdánlivě nesouvisející, tam uložené jsou ?
Baterku jsi měřil nebo si jen myslíš, že je dobrá ?
Baterku jsi měřil nebo si jen myslíš, že je dobrá ?
- pajosII
- Jezdec
- Příspěvky: 305
- Registrován: 09.08.2010 19:34
Re: Start-stop system
Prošel jsem závady, nic souvisejiciho jsem nenašel, tak jsem je vymazal ( byly sporadické ), baterku jsem přímo neměřil, ale podle toho jak točí ( pořád jako nová ) mi přijde výborná, přeměřit ale samozřejmě můžu, jednotky teď jsou bez závad.
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten