Stav akumulátoru
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.08.2022 12:58
Stav akumulátoru
Zdravím,
mám VW Golf VII variant, 1.5 TSI, 96kW z roku 2018. Najeto cca 35.000 km. Chci se poradit ohledne akumulátotoru.
Akumulátor je z provovýroby Varta EFB 1S0 915 105 A, 59AH. Poslední dobou se až tak často nezapíná start-stop a při
vypnutém motoru a připojené lednici to už jednou zahlásilo, že je potřeba dobít baterku. Jezdím většinově město,
ale nedávno jsem měl i delší cestu, takže by se baterka mohla dobít dostatečně. Koupil jsem v Lidlu orientační měřák
na stav baterie a ukazuje to poloviční nabití.
Pravděpodobně asi bude pro jistotu už lepší koupit novou, chystám se na dovolenou a lednici budu mít zase připojenou.
Jestli koupit stejnou baterii a jak na to si nechám poradit a/nebo dohledám instrukce.
Díky za zkušenosti, doporučení.
S pozdravem, Martin
mám VW Golf VII variant, 1.5 TSI, 96kW z roku 2018. Najeto cca 35.000 km. Chci se poradit ohledne akumulátotoru.
Akumulátor je z provovýroby Varta EFB 1S0 915 105 A, 59AH. Poslední dobou se až tak často nezapíná start-stop a při
vypnutém motoru a připojené lednici to už jednou zahlásilo, že je potřeba dobít baterku. Jezdím většinově město,
ale nedávno jsem měl i delší cestu, takže by se baterka mohla dobít dostatečně. Koupil jsem v Lidlu orientační měřák
na stav baterie a ukazuje to poloviční nabití.
Pravděpodobně asi bude pro jistotu už lepší koupit novou, chystám se na dovolenou a lednici budu mít zase připojenou.
Jestli koupit stejnou baterii a jak na to si nechám poradit a/nebo dohledám instrukce.
Díky za zkušenosti, doporučení.
S pozdravem, Martin
- dream7000
- VWagenista
- Příspěvky: 1482
- Registrován: 16.01.2008 18:29
- Bydliště: Námestovo, Orava
Re: Stav akumulátoru
a skusil si ten akumulátor nabiť? alebo si ho nikdy na nabijačku nedal? krátke trasy ho moc nedobíjajú a raz za čas je vhodné aku dobiť
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4944
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Stav akumulátoru
Ony ho nedobíjí ani dlouhé trasy. Inteligentní dobíjení v autě to moc nepodporuje. Pokud hodně nebrzdí motorem nebo baterku nedobíjí nabíječkou, tak baterka může být před smrtí. Pořádně bych dobil baterku, pak nechal udělat pořádný zátěžový test a podle toho rozhodl, jestli koupit.
-
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 27.07.2017 14:41
Re: Stav akumulátoru
Srotty má recht. Pokud se baterie nedobíjí nabíječkou, pak má v autě s "inteligentním" dobíjením životnost 4 - 6 let, pak jde do kopru. Dlouhé trasy jí odrovnávají úplně stejně, protože neustálým načítáním dobíjecích cyklů dostává taky zabrat a i po dlouhé jízdě můžete zaparkovat auto klidně s baterií na 70 procentech. Pak ho necháte delší dobu stát...
Není to jako u aut se starším systémem, kde se baterie dobíjí pořád. Tady to vypíná/zapíná v rozmezí 70 - 80 procent. Udržet baterii delší čas životaschopnou nejde bez pravidelného dobíjení chytrou nabíječkou a nebo "vypnutím" inteligentního dobíjení.
Není to jako u aut se starším systémem, kde se baterie dobíjí pořád. Tady to vypíná/zapíná v rozmezí 70 - 80 procent. Udržet baterii delší čas životaschopnou nejde bez pravidelného dobíjení chytrou nabíječkou a nebo "vypnutím" inteligentního dobíjení.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.08.2022 12:58
Re: Stav akumulátoru
Děkuju za příspěvky! Baterku jsem zatím vůbec neřešil a jenom jezdil. Většinově krátké trasy a jinak auto pravda spíš stojí než jezdí.
Teď teda jestli má cenu se zabývat dobíjením nebo před dovolenou pro klid duše a stářím cca 4 roky při uvedeném provozu rovnou koupit novou?
Ale chápu, že i tak bych měl raději čas od času dobíjet sám...
Teď teda jestli má cenu se zabývat dobíjením nebo před dovolenou pro klid duše a stářím cca 4 roky při uvedeném provozu rovnou koupit novou?
Ale chápu, že i tak bych měl raději čas od času dobíjet sám...
- collapse
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 21.10.2021 22:56
Re: Stav akumulátoru
hale kup novou a mas klid, kdyz ji nebudes kupovat ve VW tak stoji par tisic. Ja mam 2018/6 jezdim dalnice a taky uz ma jen 70%, pocitam ze da jeste tuhle zimu a na dalsi koupim novou. Pri mestkym provozu altik nemusi stihnout dobit ani to co si baterka vzala na startovani, kor kdyz bezi klima/vyhrivani, takze s tim ze je jedno jestli clovek jezdi kratky/dlouhy trasy bych nesouhlasil
) (navic baterie se nabiji rychleji pri dalnicni jizde)

G7 2018 GTD variant
- Pheorinos
- Jezdec
- Příspěvky: 271
- Registrován: 28.07.2017 17:19
- Bydliště: Praha
Re: Stav akumulátoru
Psalo se tady i o tom, že po výměně baterie je potřeba aktivace nové autobaterie v řídící jednotce. Nevím zda se to týká každého Golfu, ale já teď měnil baterii za novou a raději jsem to podstoupil v Jesenici za 490kč a pohoda.
Squirrel - Golf VII 1.2 TSI 81kW
VW Connect Dataplug
World of Tanks
VW Connect Dataplug
World of Tanks
- collapse
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 21.10.2021 22:56
Re: Stav akumulátoru
skoda ze si nezajel do autobaterie jinocany, stejny ceny ale vykoupi od tebe starou baterii a zaplati ti to tu instalaci a aktivaci. Kdyz sem kupoval do predchoziho auta tak sem doma posbiral nejaky stary baterky a zaplatilo mi to i tu novou 

G7 2018 GTD variant
- Pheorinos
- Jezdec
- Příspěvky: 271
- Registrován: 28.07.2017 17:19
- Bydliště: Praha
Re: Stav akumulátoru
Pozdě, ale díky za tip

Squirrel - Golf VII 1.2 TSI 81kW
VW Connect Dataplug
World of Tanks
VW Connect Dataplug
World of Tanks
- Maher
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05.06.2012 10:01
- Bydliště: Sereď, SK
Re: Stav akumulátoru
viacmenej súhlasím ale to posledné že sa viac nabije pri dialničnej jazde je pri "smart" manažmente blbosť tak ako bolo spomenuté aj vyšie. A mam na to aj realne data kedy svagor na Superbe 2018 (ma to iste smart dobíjanie ako VW) nabil baterku naplno na nabíjačke a po ceste do Talianska bola úplne vyšlahaná a bol rád že na druhý deň naštartoval. Sledoval si to celé aj cez diagnostiku a bolo vidieť že auto dobíjalo naozaj len ked spomaloval ..collapse píše: ↑16.08.2022 16:12hale kup novou a mas klid, kdyz ji nebudes kupovat ve VW tak stoji par tisic. Ja mam 2018/6 jezdim dalnice a taky uz ma jen 70%, pocitam ze da jeste tuhle zimu a na dalsi koupim novou. Pri mestkym provozu altik nemusi stihnout dobit ani to co si baterka vzala na startovani, kor kdyz bezi klima/vyhrivani, takze s tim ze je jedno jestli clovek jezdi kratky/dlouhy trasy bych nesouhlasil) (navic baterie se nabiji rychleji pri dalnicni jizde)
Black Golf V 1.4 16V 55kW, Black Golf VII Variant 1.6 TDI
- collapse
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 21.10.2021 22:56
Re: Stav akumulátoru
v zari jedu pres wortheresee do chorvatska tak si snad radsi vezmu nabijecku
Si myslim ze kdyz baterka dela takovyhle veci tak ma to nejlepsi zasebou 


G7 2018 GTD variant
-
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 02.05.2012 16:45
Re: Stav akumulátoru
Keymart stačí dobít,pak počkat na zimu a pro jistotu vozit startovací kabely.Při dlouhý ustálený jízdě po dálnici se právě mocc nedobíjí a často se stává,že při zastávkách na benzínkách při cestách k moři už lidi nenastartujou, když už má baterka něco za sebou.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 217
- Registrován: 13.12.2014 15:33
- Bydliště: Levice-SVK
Re: Stav akumulátoru
A môže sa baterka vymeniť aj doma, alebo sa to neodporúča z dôvodu toho naprogramovania cez diagnostiku ? Inak to naprogramovanie vedia spraviť aj predajne akumulátorov, alebo to musí spraviť výhradne servis VW ? Ešte k tomu nabíjaniu...nabíjačka musí byť inteligentná, riadená procesorom a nabíjať zapojenú baterku do auta, alebo odpájať ? Len pri odpojený sa všetko nuluje a zasa treba na diag. či nie ? vďaka moc.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Re: Stav akumulátoru
Mozes ju vymenit aj doma a das nakodovat neskor. Nemusi to byt servis VW, ale predajcovia akumulatorov to podla mna nebudu vediet, ale nikdy som to neziadal, tak neviem. Ja nabijam baterku v aute, mam nabijacku, ktora nabija aj AGM baterie, takze ano, mala by mat viacero rezimov.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 217
- Registrován: 13.12.2014 15:33
- Bydliště: Levice-SVK
Re: Stav akumulátoru
Ok. chápem...stačí modernejšia nab. teda taká ktorá má viac režimov a je riadená procesorom...teda inteligentná...ja som si myslel, že doma výmenu nie, keďže sa musia po výmene kódovať...a nabíjať zapojenú som myslel že sa tiež neodporúča, keďže je tam plno elektroniky už v týchto nových autách a tiež systém štart/stop, riadené dobíjanie alternátorom...a kadečo fajné
čo sa tam vlastne po výmene aku kóduje, typ baterky a jeho parametre ? Aby auto vedelo ako ju má používať a dobíjať ? Preto je tam najlepšie dať takú istú origo s rovnakými parametrami nie ? Aby pracovali všetky tie systémy rovnako a správne...neviem, len podľa mňa. lebo všetko má svoju elektroniku, svoj riadiaci systém...(alternátor, systém štart/stop)
