Stav akumulátoru

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

keymart
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.08.2022 12:58

Stav akumulátoru

Příspěvek od keymart »

Zdravím,

mám VW Golf VII variant, 1.5 TSI, 96kW z roku 2018. Najeto cca 35.000 km. Chci se poradit ohledne akumulátotoru.
Akumulátor je z provovýroby Varta EFB 1S0 915 105 A, 59AH. Poslední dobou se až tak často nezapíná start-stop a při
vypnutém motoru a připojené lednici to už jednou zahlásilo, že je potřeba dobít baterku. Jezdím většinově město,
ale nedávno jsem měl i delší cestu, takže by se baterka mohla dobít dostatečně. Koupil jsem v Lidlu orientační měřák
na stav baterie a ukazuje to poloviční nabití.

Pravděpodobně asi bude pro jistotu už lepší koupit novou, chystám se na dovolenou a lednici budu mít zase připojenou.

Jestli koupit stejnou baterii a jak na to si nechám poradit a/nebo dohledám instrukce.

Díky za zkušenosti, doporučení.

S pozdravem, Martin

Uživatelský avatar
dream7000
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1482
Registrován: 16.01.2008 18:29
Bydliště: Námestovo, Orava

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od dream7000 »

a skusil si ten akumulátor nabiť? alebo si ho nikdy na nabijačku nedal? krátke trasy ho moc nedobíjajú a raz za čas je vhodné aku dobiť

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4944
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od srotty »

Ony ho nedobíjí ani dlouhé trasy. Inteligentní dobíjení v autě to moc nepodporuje. Pokud hodně nebrzdí motorem nebo baterku nedobíjí nabíječkou, tak baterka může být před smrtí. Pořádně bych dobil baterku, pak nechal udělat pořádný zátěžový test a podle toho rozhodl, jestli koupit.

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od Gašpo »

Srotty má recht. Pokud se baterie nedobíjí nabíječkou, pak má v autě s "inteligentním" dobíjením životnost 4 - 6 let, pak jde do kopru. Dlouhé trasy jí odrovnávají úplně stejně, protože neustálým načítáním dobíjecích cyklů dostává taky zabrat a i po dlouhé jízdě můžete zaparkovat auto klidně s baterií na 70 procentech. Pak ho necháte delší dobu stát...
Není to jako u aut se starším systémem, kde se baterie dobíjí pořád. Tady to vypíná/zapíná v rozmezí 70 - 80 procent. Udržet baterii delší čas životaschopnou nejde bez pravidelného dobíjení chytrou nabíječkou a nebo "vypnutím" inteligentního dobíjení.

keymart
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.08.2022 12:58

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od keymart »

Děkuju za příspěvky! Baterku jsem zatím vůbec neřešil a jenom jezdil. Většinově krátké trasy a jinak auto pravda spíš stojí než jezdí.
Teď teda jestli má cenu se zabývat dobíjením nebo před dovolenou pro klid duše a stářím cca 4 roky při uvedeném provozu rovnou koupit novou?
Ale chápu, že i tak bych měl raději čas od času dobíjet sám...

Uživatelský avatar
collapse
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 21.10.2021 22:56

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od collapse »

hale kup novou a mas klid, kdyz ji nebudes kupovat ve VW tak stoji par tisic. Ja mam 2018/6 jezdim dalnice a taky uz ma jen 70%, pocitam ze da jeste tuhle zimu a na dalsi koupim novou. Pri mestkym provozu altik nemusi stihnout dobit ani to co si baterka vzala na startovani, kor kdyz bezi klima/vyhrivani, takze s tim ze je jedno jestli clovek jezdi kratky/dlouhy trasy bych nesouhlasil :)) (navic baterie se nabiji rychleji pri dalnicni jizde)
G7 2018 GTD variant

Uživatelský avatar
Pheorinos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 271
Registrován: 28.07.2017 17:19
Bydliště: Praha

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od Pheorinos »

Psalo se tady i o tom, že po výměně baterie je potřeba aktivace nové autobaterie v řídící jednotce. Nevím zda se to týká každého Golfu, ale já teď měnil baterii za novou a raději jsem to podstoupil v Jesenici za 490kč a pohoda.
Squirrel - Golf VII 1.2 TSI 81kW
VW Connect Dataplug
World of Tanks

Uživatelský avatar
collapse
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 21.10.2021 22:56

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od collapse »

skoda ze si nezajel do autobaterie jinocany, stejny ceny ale vykoupi od tebe starou baterii a zaplati ti to tu instalaci a aktivaci. Kdyz sem kupoval do predchoziho auta tak sem doma posbiral nejaky stary baterky a zaplatilo mi to i tu novou :D
G7 2018 GTD variant

Uživatelský avatar
Pheorinos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 271
Registrován: 28.07.2017 17:19
Bydliště: Praha

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od Pheorinos »

collapse píše:
16.08.2022 16:54
skoda ze si nezajel do autobaterie jinocany, stejny ceny ale vykoupi od tebe starou baterii a zaplati ti to tu instalaci a aktivaci. Kdyz sem kupoval do predchoziho auta tak sem doma posbiral nejaky stary baterky a zaplatilo mi to i tu novou :D
Pozdě, ale díky za tip :good: Baterie EXIDE EL600 i o nějakou tu kačku je zde levnější.
Squirrel - Golf VII 1.2 TSI 81kW
VW Connect Dataplug
World of Tanks

Uživatelský avatar
Maher
Řidič
Řidič
Příspěvky: 85
Registrován: 05.06.2012 10:01
Bydliště: Sereď, SK

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od Maher »

collapse píše:
16.08.2022 16:12
hale kup novou a mas klid, kdyz ji nebudes kupovat ve VW tak stoji par tisic. Ja mam 2018/6 jezdim dalnice a taky uz ma jen 70%, pocitam ze da jeste tuhle zimu a na dalsi koupim novou. Pri mestkym provozu altik nemusi stihnout dobit ani to co si baterka vzala na startovani, kor kdyz bezi klima/vyhrivani, takze s tim ze je jedno jestli clovek jezdi kratky/dlouhy trasy bych nesouhlasil :)) (navic baterie se nabiji rychleji pri dalnicni jizde)
viacmenej súhlasím ale to posledné že sa viac nabije pri dialničnej jazde je pri "smart" manažmente blbosť tak ako bolo spomenuté aj vyšie. A mam na to aj realne data kedy svagor na Superbe 2018 (ma to iste smart dobíjanie ako VW) nabil baterku naplno na nabíjačke a po ceste do Talianska bola úplne vyšlahaná a bol rád že na druhý deň naštartoval. Sledoval si to celé aj cez diagnostiku a bolo vidieť že auto dobíjalo naozaj len ked spomaloval ..
Black Golf V 1.4 16V 55kW, Black Golf VII Variant 1.6 TDI

Uživatelský avatar
collapse
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 21.10.2021 22:56

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od collapse »

v zari jedu pres wortheresee do chorvatska tak si snad radsi vezmu nabijecku :D Si myslim ze kdyz baterka dela takovyhle veci tak ma to nejlepsi zasebou :)
G7 2018 GTD variant

dasautos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 02.05.2012 16:45

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od dasautos »

Keymart stačí dobít,pak počkat na zimu a pro jistotu vozit startovací kabely.Při dlouhý ustálený jízdě po dálnici se právě mocc nedobíjí a často se stává,že při zastávkách na benzínkách při cestách k moři už lidi nenastartujou, když už má baterka něco za sebou.

Cirdemanko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 13.12.2014 15:33
Bydliště: Levice-SVK

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od Cirdemanko »

A môže sa baterka vymeniť aj doma, alebo sa to neodporúča z dôvodu toho naprogramovania cez diagnostiku ? Inak to naprogramovanie vedia spraviť aj predajne akumulátorov, alebo to musí spraviť výhradne servis VW ? Ešte k tomu nabíjaniu...nabíjačka musí byť inteligentná, riadená procesorom a nabíjať zapojenú baterku do auta, alebo odpájať ? Len pri odpojený sa všetko nuluje a zasa treba na diag. či nie ? vďaka moc.

misoR
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 495
Registrován: 23.04.2015 21:53

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od misoR »

Mozes ju vymenit aj doma a das nakodovat neskor. Nemusi to byt servis VW, ale predajcovia akumulatorov to podla mna nebudu vediet, ale nikdy som to neziadal, tak neviem. Ja nabijam baterku v aute, mam nabijacku, ktora nabija aj AGM baterie, takze ano, mala by mat viacero rezimov.

Cirdemanko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 13.12.2014 15:33
Bydliště: Levice-SVK

Re: Stav akumulátoru

Příspěvek od Cirdemanko »

Ok. chápem...stačí modernejšia nab. teda taká ktorá má viac režimov a je riadená procesorom...teda inteligentná...ja som si myslel, že doma výmenu nie, keďže sa musia po výmene kódovať...a nabíjať zapojenú som myslel že sa tiež neodporúča, keďže je tam plno elektroniky už v týchto nových autách a tiež systém štart/stop, riadené dobíjanie alternátorom...a kadečo fajné :D čo sa tam vlastne po výmene aku kóduje, typ baterky a jeho parametre ? Aby auto vedelo ako ju má používať a dobíjať ? Preto je tam najlepšie dať takú istú origo s rovnakými parametrami nie ? Aby pracovali všetky tie systémy rovnako a správne...neviem, len podľa mňa. lebo všetko má svoju elektroniku, svoj riadiaci systém...(alternátor, systém štart/stop)

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“