Zabezpečení

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

AUTsider
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 30.12.2019 09:00

Zabezpečení

Příspěvek od AUTsider »

Ahoj,
nebude trvat dlouho a přibude do rodiny nové auto, konktrétně VW Golf Sportsvan (možná Variant). Jde mi teď jen o to, jaké máte zkušenosti se zabezpečením automobilu. Auto bude parkované na pražském sídlišti. Chtěl bych mít co nejklidnější spánek. Jak nejvíce znepříjemnit potenc. zloději krádež? Má někdo zkušenosti ze zabezpečením VAM, Igla, Construct, ZEDER? Auto bude samozřejmě ještě pojištěné proti krádeži, ale něco v tom autě mít chci pro klid duše. Děkuji

Uživatelský avatar
skoryl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 16.04.2017 18:00

Zabezpečení

Příspěvek od skoryl »

Ahoj, já mám Zeder, a zatím bez problémů. Měl jsem trochu obavy z toho, že mě to zamykání po nějaké době přestane bavit, ale zvykl jsem si, a i po skoro 3 letech stále zamykám :-). Je potřeba to zamykat s vytočenými koly samozřejmě (aby to nešlo natáhnout na odtahovku).

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Zabezpečení

Příspěvek od mxm1919 »

skoryl píše:Měl jsem trochu obavy z toho, že mě to zamykání po nějaké době přestane bavit, ale zvykl jsem si, a i po skoro 3 letech stále zamykám :-)
Mě by to nebavilo už první den, ani construct sem nezamykal kromě velmi výjimečných případů, prostě to je nepohodlné v době, kdy má člověk v autech věci jako kessy a bezklíčkové starty :)
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Zabezpečení

Příspěvek od drmla »

Souhlasím, je to trochu pro masochisty.

Podle mě je nejlepším řešením dobrá pojistka a pokud nebo pro úplně klidný spánek, tak Gap.

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Zabezpečení

Příspěvek od Gašpo »

Keď sme auto pred 3 rokmi kupovali, tiež som to riešil. Najskor som uvažoval o Zeder, ale je to pakáreň, hnusne to vyzerá a videl som pár videí že to už aj tak prekonali. Nakoniec sme šli do VAM a som spokojný. Vystačil som si so základom, tzn. že bez vloženia kazety nenaštartuješ, ani po výmene riadiacej jednotky. To nám úplne stačí. Ak by to chcel niekto ukradnúť, musel by to auto odtiahnuť niekam, odmontovávať čalúnenie a hľadať po kabeloch, na čo sa zlodej vykašle pokiaľ ide o obyčajné auto a nie je to niečo extra na objednávku. VAM je nenápadný, síce tá kazetka vyzerá nič moc, ale zastrčiť to a potom zase vytiahnuť nie je nič obťažujúce. Princíp je elektromechanický, založený na kombinatorike, takže to neobídeš žiadnou elektronickou vychytávkou, nežerie to baterku, nikto ti to neskopíruje ak to dáš do servisu. Mne to príde fajn.
Ak by som mal nejaké drahé auto, to by som si radšej priplatil za vychytanejšiu verziu VAM, ale pre Golfa fakt stačí ten základ podľa mňa. 8)

keporkak_jedna
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 07.11.2019 13:10

Zabezpečení

Příspěvek od keporkak_jedna »

Mám kombinaci mechanického zámku DSG, alarm s vlastním zdrojem + imobilizér a také GSM s notifikacemi, co se s autem děje (změna napětí baterie, změna polohy, atd.).
1x motyky, 1x slepice

banyy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 19.11.2016 22:55

Zabezpečení

Příspěvek od banyy »

ja som VAM (zakladnu verziu R1) daval montovat v prvom tyzdni zivota auta ihned po prebrati a nad nicim inym by som ani nerozmyslal
druha moznost bola ZEDER kedze je trochu lacnejsi, no do noveho auta som chcel nieco krajsie a pohodlnejsie, preto len vyberam a zasuvam kazetku nad pravym kolenom
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Zabezpečení

Příspěvek od JirkaVys »

Golf se nekrade, takže zbytečné řešit a vyhazovat peníze za nesmysl.
Nehledě na to, že zkrátka kdo auto opravdu chce, tak ho stejně ukradne a nezabere mu to skoro žádný čas i s nějakým nesmyslným "zabezpečením" .
Jo pokud to bude nějaká smažka či pijan, tak ten toho maximálně hodně rozseká, ale to je tak všechno.

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Zabezpečení

Příspěvek od ablorhm »

GAP má něco do sebe, ale musí to být totálka nebo odcizení.
U vykradeného auta nic nezmůže.

Jinak Construct má už i něco elektronického, není to jen 20ti letý kus díry v kožence řadičky nebo tunelu... Třeba tady


Jinak téma na zabezpečení už tady nějakou dobu je, stačí hledat. >> TADY <<
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

banyy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 19.11.2016 22:55

Zabezpečení

Příspěvek od banyy »

JirkaVys píše:Golf se nekrade, takže zbytečné řešit a vyhazovat peníze za nesmysl.
odvazne tvrdenie po poslednych rokoch, kde Golf skoncil na 1. mieste v najkradnutejsich autach a mesta ako Bratislava, Brno, Praha hlasia dennodenne niekolko ukradnutych Golfov
keby si aj mal pravdu, je spravne myslenie, ze ked sa dnes nieco nekradne, tak sa nebude ani zajtra ? presne tak zmyslali majitelia znacky Mazda a potom prisiel tyzden, kedy sa kazdu noc zdielali na Facebookovej skupine HAKA 3 ukradnute Mazdy a velmi rychlo sa ostatni objednavali do VAM na montaz
JirkaVys píše:Nehledě na to, že zkrátka kdo auto opravdu chce, tak ho stejně ukradne a nezabere mu to skoro žádný čas i s nějakým nesmyslným "zabezpečením" .
Jo pokud to bude nějaká smažka či pijan, tak ten toho maximálně hodně rozseká, ale to je tak všechno.
ano, v pripade obycajnych zabezpeceni je to len otazka casu, ci to bude trvat 1 minutu alebo 5 minut, no v pripade tych, o ktorych sa bavime (ZEDER a VAM) sme uz niekde uplne inde a ak si zoberieme uplne logicky princip VAM, tak nie, neukradne ho lebo to jednoducho nie je mozne - nehovorime teraz o odtahu, teda nalozenie auta na odtahovku lebo to je uplne iny typ kradeze ktoremu samozrejme, ze ziadne instalovane zabezpecenie nepomoze, bavime sa o odchode auta po vlastnej osi a to pri ZEDER ani VAM nie je mozne lebo princip 12 (ci kolko to ma rozpojenych kontaktov ?) tajnych vypinacov len tak neobides

btw. ZEDER prekonany nebol, su o tom diskusie po internete, to video na youtube je fake
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Zabezpečení

Příspěvek od JirkaVys »

Na prvních místech není v krádežích. To že ho ukradne nějaká smažka apod na díly a peníze je sice pěkné, ale to je tak vše, holt mizí všechny značky.
Nejvíce se samozřejmě krade Škoda Octavia, protože jich tady je zkrátka největší počet. VW a její modely v o dost menší míře v poměru cca o 1:3 méně.
Samozřejmě různé statistiky hovoří že nejvíce se krade Range Rover a Porsche atd atd. no na těch "pár" kusů je ta pravděpodobnost samozřejmě vyšší.

Nějaké diskuse nic neřeknou, těch pár lidí co to má atd zkrátka o ničem nevypovídá.
Ale je jasné že pokud to má někdo v Golfu, Octavii tak že po takových autech nejdou žádní specialisti, tudíž ten s tím moc nezmůže, takže lepší nějaké zabezpečení než nechávat otevřené dveře.
Drahá auta se zkrátka většinou naloží a odvezou, tak aby to nebylo nikde dál vidět na kamerách apod. při průjezdu.

Nejideálnější je zkrátka dobré pojištění, než nějaká blbost díky které akorát "zloděj" zničí půlku auta a nebude mít nic.
A neparkovat kdo ví na kterých místech. Raději nebýt líný a udělat pár kroků navíc. Ač neříkám že se neztratí i auto u baráku, ve kterém spí lidé :-D
A jasně, vyšetřování může trvat klidně rok a do té doby je člověk bez auta i bez peněz, takže také žádný zázrak, ale někdy se dočká :-D

PS: Zeder je "jen" zámek řízení, tak nějak nechápu o čem píšeš.
VAM překonán byl, Zeder nikoliv. Alespoň jsem o tom před cca rokem četl nějaký článek, ale jaká je ve finále pravda nikdo asi neví.

Osobně bych šel jedině do Zederu, ač strkat nějaký klíč se může zdát být otravné. Ale narozdíl od elektroniky, kterou vždy bylo a bude "jednoduché" prolomit to opravdu funguje.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Zabezpečení

Příspěvek od Pantani »

Když už na tom budeš mít to pojištění - kolik ušetříš na pojištění? Pokud tam bude kessy, tak bych tam mechaniku nedal a snažil se snížit cenu za pojištění nějakým jiným způsobem, třeba alarmem - pomůže to ohledně ceny?
Řekl bych, že pokud to bude chtít někdo ukrást, tak to jistě ukradne. Rozdíl je v tom, že tvoje auto bude mít aspoň "cokoliv", takže si snad zloděj vybere něco, co je úplně bez zabezpečení - logicky jde cestou nejmenšího odporu. A soustředil bych se na pojistnou smlouvu proti krádeži, protože pojišťovna ti pak v ideálním případě pokud možno nedá nic a nebo to bude protahovat. Je to zase jen byznys.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

banyy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 19.11.2016 22:55

Zabezpečení

Příspěvek od banyy »

JirkaVys píše:Na prvních místech není v krádežích. To že ho ukradne nějaká smažka apod na díly a peníze je sice pěkné, ale to je tak vše, holt mizí všechny značky.
Nejvíce se samozřejmě krade Škoda Octavia, protože jich tady je zkrátka největší počet. VW a její modely v o dost menší míře v poměru cca o 1:3 méně.
pardon, chcel som napisat, ze je na 1. miestach, nie, ze priamo na 1. mieste - v rebrickoch, ktore som pozeral bol vzdy hned po Octavii

ohladom toho zabezpecenie som pisal o VAM, tam nie je ziadna mudra elektronika, su to jednoducho rozpojene elektricke kontakty (preto som pisal o 12 ci 13 tajnych vypinacoch) a prekonane nebolo, lebo uz len z principu sa "prekonat" neda ked do toho niekto nebude pozerat niekolko hodin a hladat pracne kadial vedu tie kable a co je rozpojene

Zeder je mechanicky zamok, no nejde namontovat do vsetkych aut a vacsinou skaredo "trci" pod volantom, preto nebol moja preferencia

su rozne pohlady ako riesit zabezpecenie, ocividne sa ty priklanas k tomu riesit to az ked sa to stane, no ja som skor za to predist tomu - neberiem to auto ako kus a mam k nemu vztah ked sa o to staram a povedat si, ze "ved ked to niekto zobere, daju mi druhe" nie je pre mna
taktiez mozno nezvazujes situacie kedy si naozaj nemozes dovolit nenajst to auto na parkovisku ako napr. posledny pripad z Chorvatska kde nejakej ceskej rodine ukradli z dvora auto a nemali sa ako dostat domov...ja som ho tam parkoval s kludnou dusou cele dni lebo som vedel, ze odtahovkou sa na to miesto nie je sanca ani len dostat a po vlastnej osi mi ho nikto nezoberie lebo ho nenastartuje
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

marko65
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 09.01.2012 21:47

Zabezpečení

Příspěvek od marko65 »

banyy:

ak sa mozem pripliest do debaty vo vsetkom s tebou suhlasim az ns ten zeder. Ja ho mam na G7 a ako pises, je pod volantom a absolutne ho nie je vidiet, takze nic nespati. Jediná nevyhoda je zamykanie a odomykanie, je treba sa zohynat. VAM ma zase nepekny privesok, je na vkuse kazdeho co mu viac vyhovuje. Co mam ha osobne info, tak ani jeden system nebol prekonany.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Zabezpečení

Příspěvek od ablorhm »

Je potřeba myslet na to, že je několik druhů zlodějů.
Fetky však nějaký Zeder, Construct, VAM a nevím co dalšího nezajímá. Udělají víc škody jak užitku, vytrhnou rádio, rozkopou co se dá, prořežou sedačky, vyberou přihrádku a jdou dál.

Pak jsou samozřejmě zloději dílů, co si odnáší airbagy, rádia, xenony a nevím co dalšího. Ti na to jdou možná v rukavičkách, i tak udělají nemalou škodu.

To, co tu mnoho lidí má může být pro leckoho zbytečné. Něco asi jako pojištění nemovitosti, respektive stavby, kdyby celá shořela, spadla nebo by v ní vybuchl třeba plyn. V 99% člověk řeší tak nějaké vytopení, nebo lokální požár od sporáku nebo kdo ví jaké elektroinstalace.

Ale samozřejmě ať si každý pořídí to, co sám uzná za vhodné.

Zrovna dnes jsem měl v práci s kolegou zajímavou debatu - jaké měl Vánoce. 23. 12. měl nemalou autonehodu a jediné, co všechny jeho blízké zajímalo je, jak na tom je. Z auta je kus plechu, přesto je rád, že to přežil. Život ničím nenahradíš
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“