1.2 TSi 77 kW - zvuk motoru

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Oskar1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 19.11.2014 20:23

1.2 TSi 77 kW - zvuk motoru

Příspěvek od Oskar1 »

Ahoj všichni, chtěl bych vás požádat o videozáznam ranního uplně prvního startu uplně vychladlého motoru 1.2 tsi 77kw. Nejlépe tak dva až tři záznamy moc by mi to pomohlo. Děkuju vám. :)

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: zvuk motoru 1.2 tsi 77 kw

Příspěvek od Gašpo »

Tak tento je ideál:
https://www.youtube.com/watch?v=3LruEvJlXcA" onclick="window.open(this.href);return false;
Hodne motorov má výraznejší "efekt šicieho stroja" tj. mierne klepanie, resp cvakanie, ktoré zvuk motora prebíja. Vraj vstrekovanie, alebo niečo také. Máme 1.4 TSI, keď bol úplne nový, tiež bol tak tichý, teraz po pol roku je to trochu "singerka", ale v kabíne stále nie je vobec počuť, takže to neriešim.

revelli
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 08.12.2015 19:20

Re: zvuk motoru 1.2 tsi 77 kw

Příspěvek od revelli »

Aky lahodny zvuk v tom videu. Ja mam to iste. V interieri je to dost skarede pri starte. Ale ked klesnu otacky na volnobeh, tak je to fajn.
Golf 7, 1.4 TSi 122, manual

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: 1.2. TSi 77 kW - zvuk motoru

Příspěvek od vwKarelV »

Ten zvuk... = vypadá to, že to holt chvíli trvá, než OLEJ vůbec začne v motoru mazat tak, jak má :( ... Mě proto zaujal tento olej:

Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A3/B4
viz. např.:
https://www.iolej.cz/motorove-oleje/cas ... 3-b4--1-l/" onclick="window.open(this.href);return false;
příp.:
https://www.olejacek.cz/castrol-magnate ... 60779.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnetické molekuly oleje "Castrol Magnatec Stop-Start" ulpívají na součástech motoru (díky svému magnetismu)
a tím výrazně snižují opotřebení.
Až 75 % opotřebení motoru vzniká při jeho zahřívání na provozní teplotu. Když motor zastaví, běžný olej steče z kritických částí motoru
- avšak olej Castrol Magnatec Professional nikoliv.
Molekuly tohoto oleje totiž přilnou k součástem motoru a vytváří tak ochranný mazací film,
který je připraven chránit motor od okamžiku nastartování.
Naposledy upravil(a) vwKarelV dne 17.05.2018 20:13, celkem upraveno 1 x.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Uživatelský avatar
passatb3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.2. TSi 77 kW - zvuk motoru

Příspěvek od passatb3 »

Nezlob se, ale je to pouze a jenom marketingovej blábol fa. Castrol. Pokud chceš vyloženě olej od Castrolu, tak se radej zaměř na řadu EDGE.

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: 1.2. TSi 77 kW - zvuk motoru

Příspěvek od Gašpo »

KarelIV@
A koľko otáčok motor potrebuje aby sa olej rozprostrel? Moc ich asi nebude, dnešné riedke oleje sa rozlejú rýchlo. Takže ten "magnetizmus" je len marketingové lákadlo. Problém vyššieho opotrebovania po štarte spočíva v tom, že motor nemá prevádzkovú teplotu. A tú mu žiadny magnetizmus nedodá. :wink:
Ten kto jazdí denne do práce pár kilometrov tam a nazad proste musí počítať s tým, že motor dostane zabrať viacej a bude mať aj vyššiu spotrebu. Zákony fyziky neodrbeš.
Rozumnejšie je motor za studena nevytáčať a hlavne sa orientovať podľa teploty oleja. Teplota chladiacej kvapaliny je údaj o ničom. Pre tú by úplne stačila kontrolka signalizujúca prehriatie. Koncern by urobil dobre, keby miesto tohoto zbytočného "budíka" dal na oči teplotu a tlak oleja. Teplotu oleja si síce možem navoliť, ale za cenu toho že nevidím napríklad okamžitú spotrebu. Keby sa aspoň spolu s navolenou teplotou oleja zobrazoval aj tlak. Hlavne že teplotu vonkajšieho vzduchu vidím na dvoch miestach. :fool:

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: 1.2. TSi 77 kW - zvuk motoru

Příspěvek od vwKarelV »

Na tomto fóru se snad ŘEŠÍ zvuky motoru - mám pravdu? :roll:

Tedy:
Těžko říct, zda je Magnatec jen marketingový tah. Před rokem jsem nechal v autorizovaném servisu vyměnit olej + změnit intervaly výměny
oleje z proměnlivých na pevné. Při té příležitosti nám experti autorizovaného servisu do motoru nalili Castrol A3 Profess 5W-40 208 LT
(jen tolik vím z faktury - s největší pravděpodobností šlo tedy o olej Castrol Magnatec Professional A3 - ze sudu o objemu 208 litrů).
A tak jsme na tento olej celý ten 1 rok jezdili - a musím říci, že jízda s tímto olejem BYLA velmi tichounká.

Rok uplynul a my se rozhodli, že už autorizovanému servisu náš vůz nesvěříme. No a náš osvědčený mechanik se také podivil tomu oleji 5w-40
a vyměnil ho za "klasiku" Castrol Edge 5W-30 s tím, že pro motory s turbem je to "zcela určitě lepší varianta". - Věřím mu.
Nyní ale ten motor už SLYŠÍME. A to celkem dost. Takže PROTO uvažuju (pro příště) zase o k Magnatecu. Však JE to taky CASTROL, ne?

Otázkou však je, zda ten supertichý chod motoru během uplynulého roku ježdění nebyl dán spíš jinou viskozitou té čtyřicítky, než slibovanými
"magnetickými" vlastnostmi molekul tohoto oleje... - No ale řekněte sami (= napište), JAK jinak to zjistit, než tím, že tam příště nalejeme
opět Magnatec, ale s označením 5W-30 ?
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“