1.4 TSi 110 kW DSG

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
Mishaw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 15.03.2012 19:45
Bydliště: Doha

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Mishaw »

sirdo píše:no mam Tiguan 2.0TSI MR2018 a tam mam mokru DQ500...
To je ale jiná spojka, než se dává do Golfíka.
Momentálně šoféruji:
2x GEnx-1B
Seat Leon Cupra R280 APR Stage 2
Ford Ranger Wildtrak 3.2
VW CC 2.0TDI R-line Motorpower

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Pantani »

unnamed.maxx píše:No jde mi o to popojíždění v koloně o kterém jsem psal... ne při plynule jízdě
Umí to cuknout, né že ne. Zkušený řidič se tomu už umí vyhnout, ví, jak šlapat na plyn, aby byla větší pravděpodobnost, že to cukne a naopak. Navíc některý to dělaj víc (viz příspěvek někoho tady kdo měl Roomstera) a některý míň. Kus od kusu mi přijde. Stejně tak celková poruchovost, přestože údajně poslední verze DSG7 jsou prý lepší (nijak jsem neověřoval).
unnamed.maxx píše:Aha... ale tak to cukání se dá nějak vychytat při tom popojíždění ne?? Třeba řazení manualne... nebo nejak jinak ne? Jde mi o to, že řídit by měla i má přítelkyně tak ať z toho není v lese.
Fakt si koupíš DSG, který by ti mělo zajistit pohodu na palubě právě když se nejvíc řadí při popojíždění v kolonách a pak v momentě, kdy by právě ta DSG měla nejvíc pomáhat a tu pohodu zajišťovat, tak budeš dělat práci za ni??? Si musíš dělat srandu. Vychytat? Šlápneš na plyn a jedeš. Umí to trošku třeba někdy cuknout, nic zásadního se ale neděje. Je to podle mýho spíš ojediněle nebo v určitých chvílích se projevující vlastnost.
Měl jsem možnost řídit MB GLC a tam to cukalo jako prase při plynulý jízdě a podřazování v okolo 50 km/h, čuměl jsem jak idiot. Tohle mi dsg neudělala za 8 let nikdy.
unnamed.maxx píše:Někde jsem četl, že při mají být 6q DSG v 1.4TSI montovány... ale nevím zda to nepřišlo teď po faceliftu
To byl někde napsanej asi docela slušnej blábol.
sirdo píše:polozme si otazku, ci ides kupovat novy (fcl) alebo stary (predfcl) Golf. v novom by uz mala byt DSG7 v olejovom kúpeli a nemusis riesit tvoj problem...
To je nesmysl - slabý benzíňáky včetně 110 kW jsou seškrcený VW tak, že dávaj právě jen 250 Nm, na který je DSG7 se suchejma spojkama stavěná. Stejně tak byl seškrcenej 1.8 TSI 132 kW s DSG7 - taky na 250 Nm a hádejte proč. Nepleť sem prosím Tiguan, to jsou jabka a hrušky.


Ptáš se tu z 80% na věci, který vyřeší jedna zkušební jízda. Zkusils takový auto někde?? Je jich snad dost...

Ano, DSG6 je asi trošku lepší, asi chodí v některých situacích líp, super zásadní rozdíly bych v tom ale nehledal. Někteří novináři si stěžovali taky i na DSG6 a její nedokonalosti a "poskakování" při parkování třeba. Otázkou pro mě vždycky bylo, v jakým stavu to auto dostali, protože se k tomu asi nikdo z nich moc nechová.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od sirdo »

Pantani: si si isty s tou 1.8TSI 132kW? ja mam prave jeho nahradu, 2.0TSI podladenu na 132kW, ale ma DQ500, kedze ma 320Nm, takze s DQ250 by si asi dlho nerozumeli...

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Pantani »

Tenhle motor se, jak všichni víme, do VW Golf po hříchu nedával. Dávali to jen do Škodovek a měli ho i myslím u Audi. A evidentně, jelikož ho máš ty v Tiguanu, i jiný modely značky.
viz např. http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-1 ... jeni-75117" onclick="window.open(this.href);return false;
Beru to jako důkaz, že ten motor pro Škodovku je uměle dodrbanej VW tak, aby mohli Škodovku "sabotovat" a dávat jim jen mizernější díly. Holt Škoda je v rámci VW takovej chudej příbuznej (no flame, jen konstatuju). Těch 320 Nm by bez problémů udržela i DQ250 (6ti kvalt, mokrá skříň), která dává max myslím 390 Nm. Ta tvoje DQ500 má 600 Nm max, což je předimenzovaný jako prase - tedy dobře pro tebe pokud ji tam teda opravdu máš.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

unnamed.maxx
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.03.2015 07:40

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od unnamed.maxx »

No právě, že jsem se svezl v 1,4TSI DSG 7q... jako jezdilo to fajn... ale při tom popojíždění, které v Ostravě kolikrát opravdu člověk trefí to cukalo dost... pravda netuším v jakým stavu to bylo. A od novinářů jsem vyčetl, že to cuká a dost... nebo, že protáčí kola. Tak, že mě jen zajímalo jak to je s touhle převodovkou. Ale pokud je to jen o zvyku tak v tom problém nevidím.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Pantani »

No jo, jenže já taky nevím, co myslíš tím cukáním přesně, to je těžký. Jako vyloženě něco, co bych nazval cukaturou, že mi to rozleje kelímek, to nezažívám. Že by to vyloženě nějak cukalo, když to přeřazuje kvalty, to taky ne, aspoň né moje. Když to třeba řadí z 3 na 2, tak se to umí trochu zhoupnout, není to plně plynulý, když nabíhaj otáčky dalšího převodu. Umí to bejt takový jako že třeba rozjezd není úplně plynulej, obzvlášť když je auto hodně zahřátý předchozí tvrdou jízdou a ty šlápneš v určitou chvíli určitým způsobem na plyn. Strašně těžko se to popisuje. Člověk, kterej s tím jako já odjezdil 80k km, už to zná a bere to jako vlastnost, né jako chybu a kašle na to, coby prostě běžný chování DSG.
Ta převodovka nesmí vyloženě cukat při změnách převodu, nesmí vrnět celý auto když se rozjíždíš (v háji spojka), nesmí odmítat řadit kvalty (mechatronika) a nesmí se z toho ozývat pazvuky.

U mokrých spojek DSG6 tě pak 1x/60.000 km pozdravuje 6l oleje + práce v některým ze servisů.

"protáčí kola": to nechápu, co to znamená? Co tím myslíš přesně? Ano, protočím kola na křižovatce když chci a když "chci" riskovat spojku. Jinak jsi jistě vytušil, že rozjíždět se s tím dá dokonce i normálně :-D
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

unnamed.maxx
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.03.2015 07:40

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od unnamed.maxx »

No něco jsem vyčetl tady http://autobible.euro.cz/test-ojetiny-v ... e-vyhnuli/" onclick="window.open(this.href);return false; ... proto jsem se ptal... ale možná to beru až moc vážně... ale s úplně novým autem nepočítám spíš s nějakým lehce jetým vozem... max 50tis km


... "Suché 7DSG (DQ200) se paradoxně moc nehodí do kolon, protože kalibrace spínání spojek je poměrně ostrá. Navíc v kolonách jsou spojky brzy cítit a kdo je zvyklý z klasických automatů, že jen pustí brzdu a nechá auto popojet bez přidání plynu, ten si koleduje o brzký problém. Je potřeba mít nohu na brzdovém pedálu, aby elektronika věděla, že má spojky rozpojit. Nicméně třeba zaparkovat v kopci, vyjet ve stoupání od garáže, nebo si popojet přes příčný práh u drive-inu… To se někdy neobejde bez trapného protočení kol a cuknutí." ...

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Pantani »

unnamed.maxx píše:ale možná to beru až moc vážně...
možná, ale chápu tě - je to krám, kterej se umí podělat a stojí hromadu peněz, takže se nedivím. Kdysi jsem se taky měl tendenci dotazovat, ale pochopil jsem, že buď a nebo
unnamed.maxx píše:ale s úplně novým autem nepočítám spíš s nějakým lehce jetým vozem... max 50tis km
Rozumím. Pak si dej pozor na to, jak funguje spojka a vem si někoho, kdo s tím má odježdíno, k ruce při koupi. Přitom nezapomeň zkoušet jak se auto rozjíždí až PO DŮKLADNÝM ZAHŘÁTÍ!
... "Suché 7DSG (DQ200) se paradoxně moc nehodí do kolon, protože kalibrace spínání spojek je poměrně ostrá.
Diskutabilní, ale celkově chápu o čem mluvej. Ale je to relativní, vztažený podle mýho k DSG6 nebo měničovým automatům, který jsou proti DSG6 ještě dál. Ale rozdíl proti třeba DSG6 není podle mýho vůbec velkej.
Navíc v kolonách jsou spojky brzy cítit a kdo je zvyklý z klasických automatů, že jen pustí brzdu a nechá auto popojet bez přidání plynu, ten si koleduje o brzký problém.
"Brzký problém" - jak brzký? Zkoušel jsem to mnohokrát v mnohakilometrových kolonácha a nikdy se mi nic nestalo a auto nic neřvalo. Nikdy jsem spojku necejtil ani v kolonách, ani v ostrý jízdě. Považuju to za silně přehnaný.
Je potřeba mít nohu na brzdovém pedálu, aby elektronika věděla, že má spojky rozpojit.
To ano. V manuálu k autu se popisuje, že při dlouhých kolonách a při popojíždění dlouhým bez plynu se můžou spojky přehřát. Pak auto řekne, že jsou přehřátý a má se odstavit. V životě jsem to nezažil a pár dlouhých kolon už jsme spolu projeli. Je ale pravda, že jsem se v takových chvílích s tímhle vědomím k autu choval slušně.
Nicméně třeba zaparkovat v kopci, vyjet ve stoupání od garáže, nebo si popojet přes příčný práh u drive-inu… To se někdy neobejde bez trapného protočení kol a cuknutí." ...
To považuju za blábol: nikdy jsem ve stoupáních v obch. centrech nezagumoval ani náhodou při rozjíždění v kopci, na přičných prazích už vůbec ne. Kdo to napsal??? Jde o citlivou práci s plynem a vlastní znalosti toho auta.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

unnamed.maxx
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.03.2015 07:40

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od unnamed.maxx »

Parada... dekuji za info... chtel jsem znat nazor a zkusenosti lidi co s tim jezdi, jelikoz novinari napisou cokoliv. Fakt diky... alespon vim do ceho pujdu na zaklade zkusenosti a nejake testu u ktereho delali s autem buh vi co

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Pantani »

Ty do toho jdeš? Myslel jsem, že tě spíš svýma plkama odradím :-)
Ano, novináři píšou podivný věci, ale upozornit na úplně všechno je nakonec taky jen jejich práce. Článek, kde psali o poskakování při parkování s DSG6 jsem četl, bylo to tuším s nějakým GTD nebo GTI. Přišlo mi to tam už trochu přehnaný nebo nevím co měli/testovali. Spíš bych se ale zajímal o celkovou spolehlivost, co ti to přinese jako řidiči, náklady na údržbu atd., v případě ojetýho auta kdo a jak s tím zacházel, jezdil, co se na tom už podělalo atd. To, že to občas není úplně superplynulý nebo některý projevy tý převodovky nejsou úplně nejkomfortnější, je pro mě osobně relativně v pozadí, protože už si bez toho život představit nedokážu.

Pokud bych mohl, koupil bych mokrý spojky, ta převodovka je prostě konstrukčně lepší. Ta DSG7 je proti DSG6 dětská hračka (viz třeba i Nm, který to vydrží), která samozřejmě i díky absenci chlazení NEJEN v těch zmíněných kolonách nevydrží tolik. Tenkrát jsem neměl budget na GTI a výš, přesto osobně celkově nelituju. Pokud budeš kupovat, dej si pozor na TPI 2026097/7. Pokud totiž někomu spojku měnili, občas se stává, že se pak mění znovu a nikdo neví proč - viz německý fóra. Buďto s tím nikdo neumíme zacházet, nebo máme smůlu na kusy. Já ji měnil a asi mám kliku, protože od tý doby (50k km, ťuk, ťuk, ťuk) to tak nějak šlape.

V každým případě ojetý auto s DSG je potřeba VELMI DŮKLADNĚ vyzkoušet, nejde říct jen "OK, pazvuky nejsou, řadí to, neskáče to jako koza, ...".
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

KP118
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 24.01.2017 21:27
Bydliště: Považská Bystrica - SR

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od KP118 »

Taktiez mam 7q DSG a 1.4 TSI ale 92kW. Osobne sme viacerí riešili problém ohľadom preklzovania spojky pri rozbehu. Nik to nevyriešil a mam za to že ide asi o vlastnosť. Preklzovanie je ale tak male, že si to všimneš až časom keď sa na to sústrediš. Ja som zatial najazdil 13 000km a uprimne už si toho nevšimam. Pri rozbehu som nikdy nezažil nejake extra trhanie resp. žiadne. a v kolónach to jazdí úplne skvelo nikdy som nezažil, žeby som v kolone poskakoval. Možno ked som siel na adaptívny tempomat a ten auto sam zastavoval tak vedel po brzdách ist trocha tvrdssie ale s DSG to nic nemalo. Ja by som ine už nechcel. Je to skvelá vecicka a strašne dobre sa na tom vozí a naozaj nehrozi nejake extra cukanie . vždy ked to sledujem a mam pocit ze ted akoze preradil zistim že medzi časom tam hodil kludne uz č rychlosti a bez šance aby som to zacitil. Tak ja by som sa toho asi nebal.
GOLF V VARIANT: 1.9 TDI - 77kw - comfortline with DPF - PREDAJ
GOLF VII VARIANT: 1.4 TSI- 92kw- SLOVAKIA HIGHTLINE

Uživatelský avatar
wittmann167
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 13.02.2014 22:37
Bydliště: Matrix - ostatně jako každý

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od wittmann167 »

"Pokud totiž někomu spojku měnili, občas se stává, že se pak mění znovu a nikdo neví proč"

Kdysi jsem četl článek (tuším od pana Sixty), že následné problémy při výměně spojek jsou způsobeny tím, že servisy ač autorizované, NEDODRŽUJÍ technologické postupy při opravách těchto DSG převodovek a tím pádem se po pár km závady projevují znovu.
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI Maraton Edition, bílá Pure
Mio MiVue C330

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Pantani »

Servis = lidi, takže jsem ochoten tomu uvěřit
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Toshizo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 14.01.2018 14:42

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od Toshizo »

Při rozjezdu na S pozoruji výrazné prokluzování a auto začne táhnout až okolo 2200 otáček a výš, při D je vše ok. Tak nějak bych od sportovního režimu očekával přesně opačné chování, tzn. ostřejší reakci na plyn i při rozjezdu. Řešil někdo v servisu podobnou zkušenost, je na to nějaké TPI a nebo je to normální vlastnost DSG7?! Díky

poucher
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.07.2010 09:10

Re: 1.4 TSi 110 kW DSG

Příspěvek od poucher »

zdravím, já sám mám golfa VII před FL 1.4 manuál a je to v pohodě, vždycky bych volil asi manuál, nicméně abych přešel k dotazu. Asi to sem úplně nepatří, ale diskuze je o DSG, takže nevíte náhodu nebo nemáte info, jak je to s budoucí 8. generací golfa, bude tam jen DSG7 (mluví se o mildhybridech) a manuál zcela z nabídky vypadne ?? Myslím, že někdy psali, že i GTI by byl k mání pouze s DSG, což si nějak nedokážu představit...


Pantani píše:Ty do toho jdeš? Myslel jsem, že tě spíš svýma plkama odradím :-)
Ano, novináři píšou podivný věci, ale upozornit na úplně všechno je nakonec taky jen jejich práce. Článek, kde psali o poskakování při parkování s DSG6 jsem četl, bylo to tuším s nějakým GTD nebo GTI. Přišlo mi to tam už trochu přehnaný nebo nevím co měli/testovali. Spíš bych se ale zajímal o celkovou spolehlivost, co ti to přinese jako řidiči, náklady na údržbu atd., v případě ojetýho auta kdo a jak s tím zacházel, jezdil, co se na tom už podělalo atd. To, že to občas není úplně superplynulý nebo některý projevy tý převodovky nejsou úplně nejkomfortnější, je pro mě osobně relativně v pozadí, protože už si bez toho život představit nedokážu.

Pokud bych mohl, koupil bych mokrý spojky, ta převodovka je prostě konstrukčně lepší. Ta DSG7 je proti DSG6 dětská hračka (viz třeba i Nm, který to vydrží), která samozřejmě i díky absenci chlazení NEJEN v těch zmíněných kolonách nevydrží tolik. Tenkrát jsem neměl budget na GTI a výš, přesto osobně celkově nelituju. Pokud budeš kupovat, dej si pozor na TPI 2026097/7. Pokud totiž někomu spojku měnili, občas se stává, že se pak mění znovu a nikdo neví proč - viz německý fóra. Buďto s tím nikdo neumíme zacházet, nebo máme smůlu na kusy. Já ji měnil a asi mám kliku, protože od tý doby (50k km, ťuk, ťuk, ťuk) to tak nějak šlape.

V každým případě ojetý auto s DSG je potřeba VELMI DŮKLADNĚ vyzkoušet, nejde říct jen "OK, pazvuky nejsou, řadí to, neskáče to jako koza, ...".

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“