1.4 TSi 92 kW - klepání

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Golfa s 1,4 92 kW nemám dlouho a objevil se mi u něj tento, nic moc, zvuk. Navíc se motor docela klepe, jako kdyby nešel na všechny 4 válce ...
https://soundcloud.com/user-383328577/1 ... teply-stav" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to takové kovové klepání (cvakání), určitě to uslyšíte. Dělá to jak za studena, tak i v teplém stavu, jinak to jede úplně normálně.
V cca 5 tis. km jsem měnil olej, nyní 8,5 tis. km.
Auto je teď v autorizovaném servisu a uznávají, že zvuk a projev motoru není normální. Diagnostika nic nehlásí, zatím si s tím neví rady. Vypadá to na dotaz přímo do VW.

Chci se zeptat, zda se s tím někdo nesetkal (lepší je jim říct, co by to mohlo být, než aby rozebrali půlku motoru).
Díky za každý námět.
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od Bofors »

Jedno je jisté. Jde na všechny 4 válce.
VW Golf VII 1,4 TSI

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Ty válce ... to tvrdil servis :D Ale zase, když to říkali, slyšeli studený studený motor. Nahrávku studeného mám taky, ale velký rozdíl tam není. U studeného motoru tam ještě něco pohvizduje...

Nejhorší je, že jsem si chtěl natočit zvuk úplně nového motoru (po zkušenostech s první generací TSIček, abych měl porovnání) a samozřejmě jsem tak dlouho točil až nenatočil :-(((
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od Bofors »

Hlavně kdyby nejel na 4 tak to vyhodí chybu do diagnostiky.
VW Golf VII 1,4 TSI

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Ještě sem dám odkaz, jaké je to při studeném motoru.
https://soundcloud.com/user-383328577/1 ... udeny-stav" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze začátku je to tlumené, seděl jsem v autě a startoval a pak až přišel k otevřené kapotě motoru.

Podobný zvuk jsem našel na Škoda fóru u O3. Tam to dělala rachotící hlavní hřídel převodovky (měnili převodovku a spojku).
Nevíte někdo, jsou u G7 a O3 a motoru 1,4 TSI stejné převodovky?
Díky.
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

Uživatelský avatar
tondaz
Řidič
Řidič
Příspěvky: 94
Registrován: 15.05.2015 20:40

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od tondaz »

Cvakání dělá vysokotlaké čerpado paliva, za studena cvaká vždycky, až se motor zahřeje cvaká míň- je to normální. Chvění motoru na volnoběh (otáčky motoru nekolísají) může být způsobeno palivem - zkus natankovat 98 oc. benzín-Verva od benziny, V-power nitro+ od shellu atd. Něco podobnýho se řešilo na sk foru http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=170&t=65117
Sportsvan 1.4 tsi Comfort edition + něco navíc

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Že TSIčka cvakají, že je to jako šicí stroj vím, měl jsem i první generaci TSI 1,4 v O2, ale tohle je jiné, ten zvuk není úplně normální...možná to v té nahrávce není tak slyšet.
A k tomu palivu...většinou dávam pouze Vervu, teď je tam taky, tak uvidím, třeba něco zjistí...
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od Bofors »

Tak pokud rachoti převodovka zkus zmáčknout spojku a zařadit na místě jestli se něco změní.
VW Golf VII 1,4 TSI

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1,4 TSI 92kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Auto je stále v servisu, takže s tou převodovkou jsem jim to volal, ať to vyzkouší a prý je to v pořádku.
Mají podezdření, že by mohl být zaseknutý hydroštel...takže zítra to budou rozebírat :-(. Místo toho hluku hledali pomocí stetoskopu a prý to jde od ventilového víka.
Jenomže a to jsem nevěděl, jamile se prý sundá ventilové víko, musí se udělat i rozvody...

Ale je mi divné, že kdyby to dělal ten hydroštel, že by to dělalo jen na volnoběh.
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Auto už je opravené :-), dělalo to vysokotlaké čerpadlo paliva. Vyměnili ho v rámci záruky.
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Navážu na svůj poslední příspěvek, abych nezakládal nové vlákno...ono to tak trochu s tím původním možná souvisí...
Po výměně vysokotlakého čerpadla benzínu jsem začal pozorovat větší hlučnost motoru v teplém stavu.
Nevím, jestli to má nějakou souvislost nebo jsem si toho všimnul až po té výměně.

Jde o to, že jakmile se motor pořádně ohřeje, cca když má olej 80 st.C a víc, začně být motor hlučnější...jako kdyby byla malá díra ve výfuku, povolená příruba apod.. Je to slyšet ve vyšších otáčkách, cca mezi 2500 - 3000, nejvíc na 2. a 3. převodový stupeň.
Ve studeném stavu je zvukový projev tlumený, takový jako, když bylo auto nové (to jsem byl až překvapený, jak je tiché). Po ohřátí je zvuk takový "syrový" občas i něco zadrnčí (to hlavně při přeřazování).

Těžko se to popisuje, v servisu jsem už byl, výsledek...normální stav. Ale nedělám si iluze, že něco zjišťovali. Ujeli s tím 2km a to se fakt auto neohřeje...
Nepozorujete někdo něco podobného?
Díky.

PS. nemá někdo v okolí ČB Varianta 1,4 TSI 92kW a byl by ochotný si udělat chvilku času na porovnání?
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Klucí...fakt nikdo nemáte v okolí Č. Budějovic 1,4 Varianta? Abych to porovnal?
Klidně popojedu i kousek dál...

Třeba nakonec zjistím, že je to opravdu normální zvuk, ale do té doby nebudu mít klid.
Díky.
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

Spots
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 15.05.2016 15:08

Re: 1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od Spots »

Já bych se rád vrátil k té poslední nezodpovězené otázce, taky mám pocit, že někdy po zahřátí má motor takový chraptivý zvuk. Kupoval jsem v říjnu, přes zimu to bylo sem tam, dával jsem to za vinu nezajetemu motoru. Ale teď po oteplení mi přijde, že to dělá v pomalu 50% jízd. Není to nic hrozného, kdyby byl ten motor takto hlučný stále, tak to neřeším, ale tím, že je to jen někdy, mě to docela leka. Motor mám také 1.4 92kW, golf variant ME.

Odesláno z mého SM-G903F pomocí Tapatalk
Passat B5 1.8 20V ... čekám na Golf Variant VII ME 1.4 TSi

maticb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 23.02.2016 17:10
Bydliště: Č. Budějovice

Re: 1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od maticb »

Po delší době se vracím k mému příspěvku z ledna, hlučnější motor v teplém stavu...abych to nějak ukončil :)
Co jsem za tu dobu zjistil:
1) částečně mohl za rezonanci mezi 2500-3000 ot/min bordel na výfukovém potrubí, které je vidět před levým zadním kolem. Je to koleno, na které létá bordel od kola a v zimě se tam vytvořila taková docel tlustá slupka bordelu...po umytí jedna část zvuku zmizela
2) za to, že jsem začal vůbec nějaký zvuk slyšet, mohly zimní kola...mám zimní Michelin Alpin5, které jsou hodně tiché...tohle jsem si uvědomil až zpětně, když jsem na jaře nasadil letní kola s Dunlopama...hrůza, jsou strašně hlučné (ale to už se tu někde řešilo)
3) ten zvuk je asi nakonec opravdu normální...sjel jsem si i s jiným Variantem a slyšel jsem to tam taky...
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW

Jurasek1977
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 02.07.2017 21:11

Re: 1.4 TSi 92 kW - klepání

Příspěvek od Jurasek1977 »

Ahoj. Na základě vašich poznatků jsem dal při reklamaci tip, že pulsující vrčení při ustálené jízdě by mohlo být právě čerpadlo. A skutečně. Vyměněno na záruku a je klid. Začalo se to projevovat náhle při 3000 kilometrech a bylo uplne jedno, jestli je motor studený a nebo ohřátý... :yahoo:
1.4 tsi 92 kw maraton edition 2017

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“