1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
laco laslo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 807
Registrován: 07.05.2009 15:37
Bydliště: Brno- venkov

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od laco laslo »

Zdravím. Včera jsem byl s autem na STK a málem jsem pohořel na měření emisí. Auto údajně produkuje více co2 než jsou stanoveny limity. Nechtěli mě hned vyhodit tak mi řekli ať to jdu protáhnout po dálnici a zkusí se to znovu změřit. Ani druhé měření nedopadlo nejlíp, ale nějakým způsobem jsem prošel.
Nesetkal se s tím někdo? Auto bylo na STK podruhé a při první kontrole bylo vše v pořádku. Najeto 97000 a motor šlape jak hodinky.
Kdyby někdo měl s tímto problémem zkušenosti ať se prosím ozve. Díky.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od mxm1919 »

Byl jsem naposledy (podruhé) 2019, teď půjdu za měsíc na STK+ME potřetí. Najeto mám 200 tisíc km a nově chip.
Ani jednou sem s CHPA problém neměl, ale jak moc jsem se blížil limitu netuším, mrknu pak na protokol.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Skycreative
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 22.03.2021 08:43

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od Skycreative »

Co do toho liješ za benzín a aditiva?
Tiguan 2.0 TDI 4motion 2011
Touran 2.0 TDI 2014
Golf Variant 6 2.0 TDI 2013

Passat B8 2.0 TDI 2017

https://rollercoin.com/?r=lq0yreok

macek7607
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.06.2015 19:47

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od macek7607 »

Podobný problém jsem měl před několika lety ještě se svým Golfem Plus 1.4 TSi 90kW CAXA. Emisemi jsem neprošel, taky na vysoké CO2 (pokud si dobře vzpomínám). Auto mělo tehdy najeto cca 65tkm, žádný čip, tankována Benzina + ručně přidávána aditiva VIF, kontrolka MIL (kuře, vrtulník) nesvítila.
Druhý den jsem jel do Bosch servisu, udělali diagnostikou základní nastavení škrtící klapky + ještě něčeho (už si přesně nevzpomínám) a auto opakovaným měřením emisí prošlo s rezervou. Vysvětlili to tím, že řídicí jednotka měla načteny špatné adaptivní hodnoty, tudíž produkovala více emisí. Základním nastavením se chybné adaptivní hodnoty vymazaly a emise byly OK.
Po dalších dvou letech emise prošly v pohodě, žádné základní nastavení jsem nemusel dělat.
Tolik moje zkušenost - napadá mně odpojit baterii na několik hodin, tím by se vše mělo vyresetovat do základních hodnot.

Uživatelský avatar
laco laslo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 807
Registrován: 07.05.2009 15:37
Bydliště: Brno- venkov

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od laco laslo »

Tankuju z 99% u Euro Oil tak si myslím, že palivem to není. Aditiva nedávám. Jednou za čtrnáct dní protáhnu auto po dálnici cca 100 km a ani v běžném provozu nejsem brzda a dám mu semtam pokouřit.
Řekla by něco víc diagnostika?
Mám bobky co bude za dva roky na příští STK.
Jinak díky všem za reakce.
Mxm1919: potom teda dej vědět jak jsi dopadl a mrkni na ty hodnoty.
Macek: dík za tip.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI

macek7607
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.06.2015 19:47

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od macek7607 »

Domnívám se, že diagnostika nic konkrétního ve spojení s emisemi neukáže (pokud nemáš problémy např. se svíčkami nebo zapalováním obecně). Já jsem tehdy měl hodnoty readiness všechny nulové, takže bez chyb, auto jelo bez problémů (jak jsem psal - nesvítila kontrolka MIL na budících), proto se taky tomu ti technici na emisích strašně divili, že to ukazuje překročení CO2. Tehdy jsem ještě neměl diagnostický kabel, tak to nemůžu tvrdit s jistotou, ale domnívám se, že v momentě, kdy jsem měl špatné emise, nebyla žádná chyba na jednotce motoru.
Po dalších dvou letech jsem to udělal tak, že jsem zajel na jinou emisní stanici a předem se dohodnul, že nejdříve nebudou provádět celou měřicí proceduru, ale pouze zkušebně zasunou sondu do výfuku. Tím se zjistí, jaké jsou aktuálně emise a jestli je třeba dělat nějaké základní nastavení. A teprve poté, co bude všechno OK, tak se začne oficiální měřicí procedura (včetně vyplnění VIN čísla v online systému, apod.) Výsledek byl ten, že nebylo potřeba žádné základní nastavení, hodnoty byly OK už při té zkoušce.
Chce to najít "user-friendly" měřicí stanici, mám tu jednu na Ostravsku, pokud chceš kontakt, tak napiš SZ.

Uživatelský avatar
laco laslo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 807
Registrován: 07.05.2009 15:37
Bydliště: Brno- venkov

1.4 TSi CHPA a problém na měření emisí

Příspěvek od laco laslo »

Mně taky žádná kontrolka nesvítí a diagnostika žádnou chybu nehlásila.
Jsem od Brna tak bych si to zkusil domluvit někde tady.
Zkusím se zaměřit na tu klapku.Opravdu to vypadá, že jsi měl podobný problém jako já teď.
Díky za rady.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“