1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.11.2018 07:23
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Zdravim, tiez mam problem s cukanim motora, pripomina mi to akokeby dusilo motor, robi mi to za tepla, a obcas aj studena a to iba pri rozbiehani sa na druhom stupni, pri otáčkach cca 1200 - 1400, motor 1.4 TSI 90kw DSG7
Odoslané z CLT-L09 pomocou Tapatalku
Odoslané z CLT-L09 pomocou Tapatalku
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Spojitost s aditivy je nesmysl. Jednak ty auta se staví pro benzín odpovídající normám, ne pro nějaký upravený. A druhak, cukají úplně stejně i auta na CNG, dokonce při jízdě na CNG je to výraznější než při jízdě na benzín. IMHO trvám na tom, že to souvisí se samotným řízením motoru a tou kterou euro normou, kdy v určitých přechodových stavech není možné dosáhnout hladkého chodu a vyhovujících emisí zároveň. U EU5 a 6 motorů se tento problém vyskytuje napříč značkami i palivy... Zajímavé, že u velice podobných motorů, vsadil bych si, že jsou řízeny stejnými řídícími jednotkami od Bosche...
Ale je to jenom detail. Nakonec, 80% řidičů si toho ani nevšimne, si myslím.
Ale je to jenom detail. Nakonec, 80% řidičů si toho ani nevšimne, si myslím.
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Pocukávání skutečně dělá karbon a palivo. TSI spalují velmi chudou a vrstvenou směs. Karbon ji zažehne při kompresi dříve než svíčky. Doporučuji všem natankovat 2nadrze 100 oktanového benzínu. A uvidíte. Je to nějaká 100 Kč navíc. Jinak motory TSI trpí na to detonační spalování a rozpadají se jim kvuli tomu i písty. A VIF má laboratorně prokázáný čistící vliv od karbonu. Další věc je že rafinérie dělá benziny s 80 oktany a na 95 se to dostane až obsahem bioložky biolihu. Do paliva se přidává NTBE složka a do 100 oktanový z se přidává ETBE. která neškodí ani starým autům.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Jak to může dělat karbon, ty motory cukají úplně od novoty
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Ve světě motorů popisovali účinky Viff do benzínu. Použili 2.0 l motor z mercedesu. Nejdříve jej nechali pár hodin jet na klasický benzín 95 okt. Říkali tomu špinící fáze. Karbon tam vznikl po pár hodinách provozu. Určitě to na webu najdete. Po použití Viff se zase rozpustil. Nechci dělat reklamu. Fakt je že motory jedou na extrémní chudou směs na hranici zapalnosti. Tak se pak projevuje každá drobnost jak v konstrukci tak v software. I motory na CNG se stihnou lekce zakarbonovat protože po startu jedou na benzín. Taky po pročtení vlákna je jasné že kdo používá 100okt. benzín nezaregistroval tolik potíží jako ostatní.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
To je nesmysl. Motor se nezakarbonuje po pár hodinách jízdy a už vůbec ne tak, aby to ovlivnilo jeho chod. A ty iterace 1.4 TSI spalující zemní plyn na benzín jedou jen v mrazech a pár minut po natankování plynové nádrže, ne při každém startu, tam nemůže být o karbonu řeč už vůbec.
-
- Řidič
- Příspěvky: 135
- Registrován: 24.08.2015 00:28
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Tankujem 100 oktánový benzín a veľmi jemné trhanie pozorujem občas tiež. Je to vždy iba krátko po štarte a vždy iba pri stabilných otáčkach a nízkom zaťažení motora. Vtedy ani karbón nespôsobí predčasné zapálenie zmesi, pretože motor je studený a ani miesta s karbónom nedosahujú zápalnú teplotu.
Podľa mňa je to práve preto, že motor je studený. Ako som tu už myslím raz písal. V studenom motore je náročné vytvoriť vhodnú zmes. Palivo ktoré sa pri kompresii odparí môže zasa kondenzovať na studených stenách valcov, tým sa zmes ochudobní ešte viac a môže to spôsobiť nerovnomernosť chodu motora.
Podľa mňa je to práve preto, že motor je studený. Ako som tu už myslím raz písal. V studenom motore je náročné vytvoriť vhodnú zmes. Palivo ktoré sa pri kompresii odparí môže zasa kondenzovať na studených stenách valcov, tým sa zmes ochudobní ešte viac a môže to spôsobiť nerovnomernosť chodu motora.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Jenže to by zase platilo obecně pro každý motor. A přitom větší stížnosti jsou jen na 1.4 TSI a 1.4 s turbem u Astry
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Jenže to by zase platilo obecně pro každý motor. A přitom stížnosti jsou jen na 1.4 TSI a 1.4 s turbem u Astry
- Drummer
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Taky Mi to lehce pocukává u studeného motoru a velmi malém zatížení. Například jízda z mírného kopečka a lechtání plynu, stáčí trochu přidat a hned to zmizí. Mám najeto už 6000km, tak zakarbonováním motoru to nebude. Podle mě to bude příliš chudá směs, samozřejmě u starších motorů, které budou mít hodně najeto může ten karbon způsobovat stejný, respektive daleko silnější projev motoru.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.10.2017 20:35
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
zkus se kouknout na pistol s Vervou 100, je tam značka E5 - je tam biosložka... zrovna v pátek jsem jí tankoval.JirkaVys píše:Hmm zrovna v případě Vervy, kde bio složky nejsou, samozřejmě objevit se tam můžou s tím nenadelas nic, nicméně nejsou ať už dle výrobce tak i podle pár testů. Nebavim se o jiných palivech od Benziny, ale čistě Verva.
Aditiv je tam poměrně dost, tudíž další aditivace je zcela zbytečná. Ač více neuškodí, ale ani nepomůže
Nicméně není to o aditivech, ale složení paliva hlavně.
Ale to je na dlouhou diskusi. Pokud auto škube, není to v pořádku. Ideálně projít měřené hodnoty, spíše to jsou horší vstriky, které nedodávají správné množství, případně může být i špatný přísun vzduchu atd. Nicméně věštit z koule nemá smysl, od toho jsou servisy, nicméně autorizak rozhodně nic nezjistí a je potřeba najít někoho pořádného a kdo se v tom vyzná.
Volkswagen Golf Variant, 1.4TSI 92kW, Marathon edition, žlutá kurkuma.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Super...
https://www.euro.cz/byznys/e5-a-b7-na-c ... va-1318678" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.euro.cz/byznys/e5-a-b7-na-c ... va-1318678" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
E5 znamená maximální obsah ethanolu . Ne že to ten benzin opravdu obsahuje. Tzn. E5 znamená obsah 0-5%
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.09.2017 18:49
- Bydliště: Byšice
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Zdravím,
v poslední době taky pozoruji škubání, od té doby co jsem natankoval u TankOna, před tím jsem tankoval u Benziny nebo ShelL lepší 95-ku tj. Power-Nitro 95 a nebo Verva 95.
Můj pocit je, jakoby se škrtící klapka zasekávala, ale to je pouze domněnka, příští nádrž natankuji BA 100 a dám vědět.
v poslední době taky pozoruji škubání, od té doby co jsem natankoval u TankOna, před tím jsem tankoval u Benziny nebo ShelL lepší 95-ku tj. Power-Nitro 95 a nebo Verva 95.
Můj pocit je, jakoby se škrtící klapka zasekávala, ale to je pouze domněnka, příští nádrž natankuji BA 100 a dám vědět.
VW G 7 1,4 TSI 92kW Variant EM
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach
Jasně, nic jiného jsem nečekal. Ono už z logiky věci, buď by musel mít motor menší setrvačné síly nebo dva senzory na spojce hned po sobě, první by řekl přestaň zrychlovat a druhý pusť plyn úplně. S jedním snímačem to nejde.