1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
pixeler
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 23.11.2018 07:23

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od pixeler »

Zdravim, tiez mam problem s cukanim motora, pripomina mi to akokeby dusilo motor, robi mi to za tepla, a obcas aj studena a to iba pri rozbiehani sa na druhom stupni, pri otáčkach cca 1200 - 1400, motor 1.4 TSI 90kw DSG7

Odoslané z CLT-L09 pomocou Tapatalku

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od drmla »

Spojitost s aditivy je nesmysl. Jednak ty auta se staví pro benzín odpovídající normám, ne pro nějaký upravený. A druhak, cukají úplně stejně i auta na CNG, dokonce při jízdě na CNG je to výraznější než při jízdě na benzín. IMHO trvám na tom, že to souvisí se samotným řízením motoru a tou kterou euro normou, kdy v určitých přechodových stavech není možné dosáhnout hladkého chodu a vyhovujících emisí zároveň. U EU5 a 6 motorů se tento problém vyskytuje napříč značkami i palivy... Zajímavé, že u velice podobných motorů, vsadil bych si, že jsou řízeny stejnými řídícími jednotkami od Bosche...
Ale je to jenom detail. Nakonec, 80% řidičů si toho ani nevšimne, si myslím.

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od matasimek »

Pocukávání skutečně dělá karbon a palivo. TSI spalují velmi chudou a vrstvenou směs. Karbon ji zažehne při kompresi dříve než svíčky. Doporučuji všem natankovat 2nadrze 100 oktanového benzínu. A uvidíte. Je to nějaká 100 Kč navíc. Jinak motory TSI trpí na to detonační spalování a rozpadají se jim kvuli tomu i písty. A VIF má laboratorně prokázáný čistící vliv od karbonu. Další věc je že rafinérie dělá benziny s 80 oktany a na 95 se to dostane až obsahem bioložky biolihu. Do paliva se přidává NTBE složka a do 100 oktanový z se přidává ETBE. která neškodí ani starým autům.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od drmla »

Jak to může dělat karbon, ty motory cukají úplně od novoty

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od matasimek »

Ve světě motorů popisovali účinky Viff do benzínu. Použili 2.0 l motor z mercedesu. Nejdříve jej nechali pár hodin jet na klasický benzín 95 okt. Říkali tomu špinící fáze. Karbon tam vznikl po pár hodinách provozu. Určitě to na webu najdete. Po použití Viff se zase rozpustil. Nechci dělat reklamu. Fakt je že motory jedou na extrémní chudou směs na hranici zapalnosti. Tak se pak projevuje každá drobnost jak v konstrukci tak v software. I motory na CNG se stihnou lekce zakarbonovat protože po startu jedou na benzín. Taky po pročtení vlákna je jasné že kdo používá 100okt. benzín nezaregistroval tolik potíží jako ostatní.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od drmla »

To je nesmysl. Motor se nezakarbonuje po pár hodinách jízdy a už vůbec ne tak, aby to ovlivnilo jeho chod. A ty iterace 1.4 TSI spalující zemní plyn na benzín jedou jen v mrazech a pár minut po natankování plynové nádrže, ne při každém startu, tam nemůže být o karbonu řeč už vůbec.

juro111
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 24.08.2015 00:28

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od juro111 »

Tankujem 100 oktánový benzín a veľmi jemné trhanie pozorujem občas tiež. Je to vždy iba krátko po štarte a vždy iba pri stabilných otáčkach a nízkom zaťažení motora. Vtedy ani karbón nespôsobí predčasné zapálenie zmesi, pretože motor je studený a ani miesta s karbónom nedosahujú zápalnú teplotu.
Podľa mňa je to práve preto, že motor je studený. Ako som tu už myslím raz písal. V studenom motore je náročné vytvoriť vhodnú zmes. Palivo ktoré sa pri kompresii odparí môže zasa kondenzovať na studených stenách valcov, tým sa zmes ochudobní ešte viac a môže to spôsobiť nerovnomernosť chodu motora.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od drmla »

Jenže to by zase platilo obecně pro každý motor. A přitom větší stížnosti jsou jen na 1.4 TSI a 1.4 s turbem u Astry

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od drmla »

Jenže to by zase platilo obecně pro každý motor. A přitom stížnosti jsou jen na 1.4 TSI a 1.4 s turbem u Astry

Uživatelský avatar
Drummer
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Drummer »

Taky Mi to lehce pocukává u studeného motoru a velmi malém zatížení. Například jízda z mírného kopečka a lechtání plynu, stáčí trochu přidat a hned to zmizí. Mám najeto už 6000km, tak zakarbonováním motoru to nebude. Podle mě to bude příliš chudá směs, samozřejmě u starších motorů, které budou mít hodně najeto může ten karbon způsobovat stejný, respektive daleko silnější projev motoru.

Rypicong
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 17.10.2017 20:35

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Rypicong »

JirkaVys píše:Hmm zrovna v případě Vervy, kde bio složky nejsou, samozřejmě objevit se tam můžou s tím nenadelas nic, nicméně nejsou ať už dle výrobce tak i podle pár testů. Nebavim se o jiných palivech od Benziny, ale čistě Verva.
Aditiv je tam poměrně dost, tudíž další aditivace je zcela zbytečná. Ač více neuškodí, ale ani nepomůže :-D
Nicméně není to o aditivech, ale složení paliva hlavně.
Ale to je na dlouhou diskusi. Pokud auto škube, není to v pořádku. Ideálně projít měřené hodnoty, spíše to jsou horší vstriky, které nedodávají správné množství, případně může být i špatný přísun vzduchu atd. Nicméně věštit z koule nemá smysl, od toho jsou servisy, nicméně autorizak rozhodně nic nezjistí a je potřeba najít někoho pořádného a kdo se v tom vyzná.
zkus se kouknout na pistol s Vervou 100, je tam značka E5 - je tam biosložka... zrovna v pátek jsem jí tankoval.
Volkswagen Golf Variant, 1.4TSI 92kW, Marathon edition, žlutá kurkuma.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od JirkaVys »

Super...
https://www.euro.cz/byznys/e5-a-b7-na-c ... va-1318678" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Bofors »

E5 znamená maximální obsah ethanolu . Ne že to ten benzin opravdu obsahuje. Tzn. E5 znamená obsah 0-5%
VW Golf VII 1,4 TSI

Janlee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 02.09.2017 18:49
Bydliště: Byšice

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Janlee »

Zdravím,
v poslední době taky pozoruji škubání, od té doby co jsem natankoval u TankOna, před tím jsem tankoval u Benziny nebo ShelL lepší 95-ku tj. Power-Nitro 95 a nebo Verva 95.
Můj pocit je, jakoby se škrtící klapka zasekávala, ale to je pouze domněnka, příští nádrž natankuji BA 100 a dám vědět.
VW G 7 1,4 TSI 92kW Variant EM

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od drmla »

Jasně, nic jiného jsem nečekal. Ono už z logiky věci, buď by musel mít motor menší setrvačné síly nebo dva senzory na spojce hned po sobě, první by řekl přestaň zrychlovat a druhý pusť plyn úplně. S jedním snímačem to nejde.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“