1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Gašpo »

Jak píše ladaf. Otáčky 1400-1800 sú možno dobré pre diesel, ale určite nie pre benzín. A otáčky 2000 mi prídu ako minimum aby motor pracoval optimálne. Jazda na nižšie otáčky motor huntuje a nemyslím si, že by mala aj nejak výraznejší vplyv na nižšiu spotrebu. Jak tu už niekto písal "motor má znít vesele".
Ale samozrejme že sú situácie keď sa aj ja občas dostanem pod 2000. Nikdy som ale nezaznamenal cukanie a to ani pri rozjazdoch so studeným motorom v zime.

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od mxm1919 »

Máš nějaké věděcké prokazatelné podklady pro tvé tvrzení, že "je 2000 minimum pro optimální práci TSI" a že "cokoliv pod 2000 huntuje motor"?
Docela by mě to zajímalo :) Přijde mi to jako věčný hejt, takový mýtus jako s oleji... NEBAVME SE O DOJMECH.
Chápu potenciální faktor, že jízdou 800-1200 otmin můžu zatěžovat klikovku nebo setrvačník, zvlášť pokud bych najednou dal plný plyn a motor zatížil..

Ale třeba i šéf vývoje škodováckých motorů Martin Hrdlička vyvrací domněnky mnoha lidí, že motor musí zákonitě trpět: "Těm moderním nízké otáčky nevadí. U benzinových motorů se rozsvítí šipka pro podřazení na nižší rychlostní stupeň při zhruba 1 100 otáčkách, u dieselových při 1 000 otáčkách. Samozřejmě s tím souvisí i motormanagement, nastavení škrticí klapky a další technické věci, ale prostě a jednoduše – motoru to nijak neškodí."

Nemá dlouhodobé "podtáčení" negativní vliv na životnost motoru? >> "Když to nebude extrémní podtáčení (třeba pod 1 000 otáčkami), tak ne. Pak by mohl být třeba problém s opotřebením ložisek na vačkové hřídeli a podobně. Ale takhle nikdo nepojede, protože ucítí, že mu motor prostě vůbec netáhne."
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Gašpo »

Určite nemám žiadne dokazy. 8)
Čítal som síce dosť článkov o tom ako jazda na otáčky podľa digitálnych našeptávačov motoru neprospieva. Keby som sa riadil podľa toho čo mi displej doporučuje zaradiť, tak po meste jazdím na šestku. Ja nemám záujem rozpútavať žiadne polemiky, nech si každý jazdí ako chce, je to konieckoncov jeho auto. Mám už dosť najazdené, dovolím si tvrdiť, že nejaký cit pre motor mám a mne osobne proste príde neprirodzené jazdiť na nižšie otáčky. To je celé. :wink:

Uživatelský avatar
ladaf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 12.08.2015 08:24

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od ladaf »

mxm1919: Jezdi si jak chces ale pak se neptejte ze proc motor cuka (nevim kdo se ptal zda ty nebo ne). To že rekne nekdo od vyrobce ze 1100 otacek je ok, tomu se osobne nedivim. Musi to rikat jinak by ten radce razeni tak nemohl ukazovat.

Dukazy hledat nebudu, staci kdyz si najdes nejaky clanky ohledně zakarbonovani, primeho vstrikovano atd.. Nerikam ze 1800 je spatne, nevim kde je presna hranice, nekdo rekne 1500 nekdo 2 tis. Každopádně to chce cit a osobne pod 2 tis ot nejezdim a kdyz jo tak bez zateze motoru a z kopce (kdyz nebrzdim motorem).

Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od r@pid »

Detonacne spalovanie.

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od mxm1919 »

Takze mam nove svicky, natankovan benzin s aditivem a schvalne jsem jel nad 2200 otmin, aby zdejsi pochybovaci a uznavaci vysokych otacek meli radost, ale vysledek - je cukani citit min, ale i tak na 2000-2200 dale cuka.
1100 otmin povazuju taky za spatne, ale 1600/1800/2000 uz musi byt pro ten mor dost "v klidu" a stejne to cuka. Takže nejspíš LSPI (low speed pre-ignition), jak píše r@pid :) K nemu ale dochazi pri VELKE ZATEZI (plny plyn) pri NIZKYCH OTACKACH (1100 otmin), coz podle me popojizdka s lehkou nohou nekde kolem 1800 otmin neni, ale holt tady se asi uz vic nedozvime...
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Renholder
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 30.12.2015 11:24

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od Renholder »

Můžu potvrdit, taky mám nové svíčky, jen pohon na Cng, ale při studeném motoru to lehce cuka i nad 2000

Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk

VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od r@pid »

Este by som skusil vymenit vzduchovy. Je to lacna vec, vymenitelna pred barakom.

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od L@dis »

Taky mi to cuká (103kw) nejvíc při udržování rychlosti na 3/4ku 1800-2000ot při průjezdu městem. Buď to cuká čím dál víc, nebo jenom tento jev čím dál více vnímám. Je to trochu jako by vynechával nějaký válec pocitově. Zajímavé je, že jsem měl Octávii s tímto motorem a za jízdy to nikdy ani jednou necuklo. Já bych řekl, že to bude naladěním softwéru motoru, protože se ten motor chová celkově úplně jinak než v Octávii, působí celkově přidušeněji, hlavně v nízkých otáčkách (do 2,5t). Vzduchový filtr měněn, občas liju Vif, občas to protáhnu.
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

fb_david25
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 16.12.2020 16:24

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od fb_david25 »

Jak jsi to vyresil?

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od L@dis »

Nijak, cukám dál. lil jsem tam ruzné čističe vstřikování, ale bez výsledku.
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

fb_david25
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 16.12.2020 16:24

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od fb_david25 »

JÁ 1.4 tsi 103kw OC3 cukani pri 2000-2500 otackach pri 3. a 4. rychlost. stupni, kdyz je motor ohraty dela mene, volnobeh tichy, jde za plynem, pri seslapnuti tahne jak ma. Kdyz se jede rychle mimo obec, dalnice take nic, nejvice mesto tj za trest jizda..
Svicky nove, vstriky nove, civky nove.. Vycistena skrtici klapka, tlaky v poradku.. Motoricky pry vse OK.. Jeste rikal, ze muze byt nacata dvouhmota, ptz se mi obcas pri vyslapnutu spojky ozve cvaknuti..
Ale na Facebooku pisou uzivatele, ze tento typ nema dvouhmotu.. Jsem zoufalej z toho, hrozny po meste je to za trest..

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4766
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od srotty »

1,4 TSI opravdu dvouhmotu nemá. Kolik má ta octávka najeto ? Může to být zakarbonované a jak ŘJ se snaží dorovnávat samozápaly,tak to může cukat.

fb_david25
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 16.12.2020 16:24

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od fb_david25 »

Ted mam 124 tis, jak jsem psal, motoricky vse zkontrolovano, tlaky ve valcich, vysokotlake cerp, vse OK, leju adivita nekolik nadrzi.. 🤷‍♂️ Uz nevim co dal zkontrolovat, jezdime s detma po meste skolka a po meste to je fakt hruza, mimo mesta parada klid.. Dekuji vsem

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4766
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.4 TSi - trhanie pri nízkych otáčkach

Příspěvek od srotty »

No pokud se s tím jezdí krátké trasy po městě,tak při těchto kilometrech to může být už dost zas..né. Chtělo by to sundat sání a podívat se na ventily, v jakém jsou stavu.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“