Idealny sposob jazdy s TSI

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

golfik20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2020 11:36

Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od golfik20 »

Ahojte
Zaujimal by vas nazor na to, ako idealne jazdit s TSI motormi. Hlavne s pohladu ekonomiky prevazdky, ale na druhej strane zivotnosti. Co som cital, tak prilis nizke otacky hrozia karbonizaciou motora, prilis vysoke idu do spotreby. Tiez je tu otazka radenia v zavislosti od otacok a zatazenia (rovina, stupanie).
Ako to vidite :?:

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od Pantani »

Myslím, že toho se popsaly už tuny. Většina tvrdí, že se hlavně nesmíš řídit tím ukazatelem, co tam je a dobře poslouchat. Ti nejzatvrzelejší neřadí pod 2.5t nebo někteří ještě výš. Tvrdím, že správná odpověď neexistuje, protože jsem ještě neviděl odkaz na studii, která by porovnávala několik různých stylů řazení v dlouhodobým pohledu. Asi se obecně věří, že nízké otáčky = karbonizace, ale už se podle mě moc neví, jak na tu spotřebu. Osobně netuším, proč bych měl v autě vůbec řadit a tak musím tuhle otázku přenechat soudruhům a kašlat na to.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od Gašpo »

Jazdím s 1.4 TSI 93 kW už štyri roky a myslím že platia univerzálne zásady. Podtáčať to určite zmysel nemá, osobne si dokonca myslím že úspora paliva je tak minimálna, že je škoda pre pár drobných huntovať motor, fakt nerozum. Ja nejazdím pod 2000 otáčok, radím medzi 2500 až 3000. Benzín aditivujem VIFom ( o trochu viac než je v návode, asi o 30 až 50 % ) a olej mením každý rok. Dlhodobú spotrebu máme 6,1 litra a to ani ja, ani polovička nepatríme do kategórie "klobúk". :)
Nemyslím si že by vyššie otáčky liezli do spotreby nejak moc, pri bežnej jazde sa cez 3000 ot. nedostanem ale občas tomu dám knedlíka nech motor nezlenivie, a povedal by som že ani pri agresívnej jazde sa cez 8 litrov nedostanem. Na diaľnici ak by som jazdil predpisovo tak nemám spotrebu nad 6,2 litra, ale pretože na to občas dupnem, je asi 6,5 litra. Na okreskách pri rýchlosti do 100 km/h sa pohybuje priemer okolo 5,5 litra. Pod 5 litrov spotrebu mám len skutočne výnimočne, stalo sa mi to asi trikrát. Uvádzané hodnoty sú podľa palubného počítača, ale testoval som ho na ceste do Holandska a nazad na jeden záťah a nezaznamenal som že by nejak preháňal, ale na deci som to samozrejme nemeral. Po meste kde je 50ka jazdím na trojku a digitálnych našeptávačov úplne ignorujem. To by som už pri tej 50ke radil šestku, čo je totálna zhovadilosť. Ono asi záleží aj na tom ako bol motor zabehnutý, nám nežerie olej absolútne, za ten rok než ho vymením nevidím žiadny rozpoznateľný úbytok. A VIF lejem od úplného začiatku. Za studena motor nevytáčam nad 3000 ot. a nevypínam motor ak mi teplota oleja neklesne aspoň pod 100 stupňov. Ideálne je počkať až padne na 96.

golfik20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2020 11:36

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od golfik20 »

Dakujem za prinosne prispevky.

Ano, zatial to aj ja tak vnimam, ze bude v pohode jazdit medzi 2000-3000 ot/min.

Ako problematicke vydim pohynanie, hlavne do kopca. Vytacat jednotku nad 3tisic, aby mi po preradeni do 2ky nepadli otacky pod 2tisic, kedy uz mam pocit, ze sa motor namaha (rozbeh a stupanie) mi je dost nekomfortne. :cry:
A ked uz som pritom. Podla coho sa da urcit miera "namahania" motora? Ja sa na to divam, cez palubny PC s aktualnou spotrebou. Cim vyssia aktualna spotreba, tym vacsie momentalne zatazenie motora. Teda mat tam 25l/km pri 1400otackach asi bude to, co nechceme. Alebo je tato moja uvaha nespravna?

S tym suvisi aj dalsia otazka. Cital som o "talianskom servise", co som pochopil ako snahu obcas motor vyhnat do vysokych otacok. Len nerozumiem celkom tomu, ci staci pri nizkej zatazi - vytacat na rovinke dvojku/trojku do otacok. Motor vtedy vladze v pohode, len sa rychlo toci. Pripadne, ci to zmysel pod zatazou. Vytocit ho napr. pri stupani do strmsieho kopca, kde pojde aj velky vykon aj velke otacky. :?:

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od Gašpo »

No, Golf má to sprevodovanie medzi jedničkou a dvojkou fakt divné, jednotka je príliš krátka, ale nejak som si už zvykol. Skús pohýňanie do kopca bez plynu, riadiaca jednotka by mala dať sama koľko potrebuje. A vytáčať nad 3000 podľa mňa je problém za studena, ak to musíš absolvovať stále...
Talianska údržba sa u tohoto motoru nedá brať doslova. Nejde ani tak o otáčky, ale o teplotu na akú sa motor dostane. Vyššia teplota likviduje bordel, o tom to je, proste to spáli. Ale na vyššiu teplotu sa možeš dostať aj za letného počasia ak pojdeš napríklad po diaľnici dlhší čas na 5ku. A nemusíš to hnať zrovna do červených otáčok. Ale občas ten motor krátkodobo vytočiť nie je na škodu, síce tým žiadne "vyháňanie pavúkov" nedosiahneš.

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od mxm1919 »

Já s tím jezdit neumím. Všichni mi tady nadávali, že 1600-2000 otáček na rovince v dědině bez zátěže je smrt pro auto.
Mám 1.4 @ 103 kW, honím to na okrskách jak fitipaldi a na dálnici jak Schumi, průměr dle tankování přes 7,1 litru. VIF leju, olej neleju.
Motor sem zevnitř neviděl, ale občas to za studena na nižší otáčky poskakuje a škube, takže asi je úplně v prdeli... Najeto 187 000 a jezdím dál.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od dwajt »

Gašpo píše:
05.10.2020 15:13
Jazdím s 1.4 TSI 93 kW už štyri roky a myslím že platia univerzálne zásady. Podtáčať to určite zmysel nemá, osobne si dokonca myslím že úspora paliva je tak minimálna, že je škoda pre pár drobných huntovať motor, fakt nerozum. Ja nejazdím pod 2000 otáčok, radím medzi 2500 až 3000. Benzín aditivujem VIFom ( o trochu viac než je v návode, asi o 30 až 50 % ) a olej mením každý rok. Dlhodobú spotrebu máme 6,1 litra a to ani ja, ani polovička nepatríme do kategórie "klobúk". :)
Nemyslím si že by vyššie otáčky liezli do spotreby nejak moc, pri bežnej jazde sa cez 3000 ot. nedostanem ale občas tomu dám knedlíka nech motor nezlenivie, a povedal by som že ani pri agresívnej jazde sa cez 8 litrov nedostanem. Na diaľnici ak by som jazdil predpisovo tak nemám spotrebu nad 6,2 litra, ale pretože na to občas dupnem, je asi 6,5 litra. Na okreskách pri rýchlosti do 100 km/h sa pohybuje priemer okolo 5,5 litra. Pod 5 litrov spotrebu mám len skutočne výnimočne, stalo sa mi to asi trikrát. Uvádzané hodnoty sú podľa palubného počítača, ale testoval som ho na ceste do Holandska a nazad na jeden záťah a nezaznamenal som že by nejak preháňal, ale na deci som to samozrejme nemeral. Po meste kde je 50ka jazdím na trojku a digitálnych našeptávačov úplne ignorujem. To by som už pri tej 50ke radil šestku, čo je totálna zhovadilosť. Ono asi záleží aj na tom ako bol motor zabehnutý, nám nežerie olej absolútne, za ten rok než ho vymením nevidím žiadny rozpoznateľný úbytok. A VIF lejem od úplného začiatku. Za studena motor nevytáčam nad 3000 ot. a nevypínam motor ak mi teplota oleja neklesne aspoň pod 100 stupňov. Ideálne je počkať až padne na 96.
Zdar! Rozumim vete "nevypínam motor ak mi teplota oleja neklesne aspoň pod 100 stupňov. Ideálne je počkať až padne na 96" tedy spravne tak, ze po jizde jestte dochlazujes turbo? Mam stejny motor, tak mne to zajima. Diky
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

golfik20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2020 11:36

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od golfik20 »

Gašpo
Nejde ani tak o otáčky, ale o teplotu na akú sa motor dostane. Vyššia teplota likviduje bordel, o tom to je, proste to spáli. Ale na vyššiu teplotu sa možeš dostať aj za letného počasia ak pojdeš napríklad po diaľnici dlhší čas na 5ku.
To som si neuvedomil. Myslel som skor na tie vyssie otacky. Ale teplota dava zmysel. Teraz si spominam, ze nieco v tom duchu pisali myslim pri 100 000 km teste Rapida. Na druhej strane, nieje uz pri teplotach nad 100 stupnov v ohrozeni turbo kvoli "odtrhavaniu" olejoveho filmu?
nevypínam motor ak mi teplota oleja neklesne aspoň pod 100 stupňov. Ideálne je počkať až padne na 96.
K tomu je zaujimave, ze novsie 1.5 a 1.0 TSI dochladzuju turbo vlastnym olejovym okruhom aj po vypnuti motora (ak som to dobre pochopil :) ).

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od Gašpo »

Určite nie som žiadny odborník, ale o tej teplote pre turbo som nikde nepočul. V podstate to ani nie je možné, pretože pri letnej teplote na diaľnici aj pri povolenej rýchlosti 130 km/h teplota oleja vyskočí bežne nad 110 stupňov. Jazdiť pod 100 stupňov je normálne nemožné, to by museli turbá odchádzať jedno za druhým.
Ja mám auto zo začiatku roku 2017, takže jednoduchá klasika 1.4 TSI bez akejkoľvek "vychytávky" a som tomu celkom rád. To čo tam nemám sa neposerie. :)

golfik20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2020 11:36

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od golfik20 »

S tou teplotou ma to celkom prekvapuje. Ja mam bezne okolo 92C, ked to lezie k 100ke tak to beriem ako "vyssiu zataz". :)

Pri akej teplote by vlastne malo dochadzat k "spalovaniu" karbonoveho bordelu v motore? Na to, ze je to celkom aktualna tema, tykajuca sa pomerne sirokeho okruhu ludi (priamovstrekove benziny), tak sa mi o tom nepodarilo najst nejake podrobnosti.
Nemate niekto dobry zdroj?

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od Gašpo »

Tie tebou uvádzané teploty mi prijdú nenormálne. Možno v zime pri nízkych teplotách. Pri letných teplotách keď idem po diaľnici na 3000 otáčok, čo by som za vyššiu záťaž rozhodne nepovažoval, sa mi teplota oleja drží bežne okolo 105 - 110°. Záleží na vonkajšej teplote.
Ja sa obávam, že sa bavíme každý o niečom inom. Nepíšeš náhodou o teplote chladiacej kvapaliny? Ak áno, tak to je v podstate irelevantný údaj.
Teplotu oleja si musíš navoliť na displeji medzi budíkmi. Začne sa zobrazovať až olej dosiahne na 50° tuším. Aby si motor mohol vytáčať , musí dosiahnuť aspoň 80°. Aby si neničil turbo, nemal by si vypínať motor ak je teplota na 100°a vyššie. Čo je bežný prípad ak napríklad odobočíš po rýchlej jazde po diaľnici na benzínovú pumpu. Ako som už písal, ideál je počkať až to spadne na 96°, ale ak je vonku tropický deň, to by si čakal strašne dlho, ak vy si sa vobec dočkal. K spaľovaniu úsad dochádza pri teplotách okolo 120°. To som čítal v článku na auto.cz ( bol tuším prevzatý zo sveta motorov ), odkaz už neviem a nemám čas hľadať. Ale ak máš motor už zakarbonovaný, týmto turbomotor nevyčistiš, funguje to len ako prevencia, likviduje to čestvé usadeniny. ktoré ešte nie sú totálne zapečené. Vyčistí to hlavne recirkulačný okruh, kde sa výfukové plyny vracajú nazad.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4766
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od srotty »

O teplotě chl.kapaliny určitě nepíše,ta se drží standartně na 90°. Ale i já můžu potvrdit,že teplota oleje se mi drží v létě na dálnici mezi 100-105°. Pokud jedu po okreskách ,tak kolem 97-100°. Nejvyšší co si tak pamatuji jsem měl v Maďarsku,kdy venku bylo 40°a to mi ukazovalo 114°.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od Peťas »

srotty píše:
10.10.2020 10:31
O teplotě chl.kapaliny určitě nepíše,ta se drží standartně na 90°.
Teplota chladící kapaliny se trvale na 90° nedrží, to jenom budíky jsou naprogramované tak, že ukazují trvale těch cca 90° už od chvíle, kdy má chladící kapalina cca 75°.

Teplota oleje "bežne okolo 105 - 110°" je, podle mě vysoká. U aut, kde mám teploměr oleje, se mi běžně drží max. do 100° a výš jde jenom když je venku opravdu horko (a to např. jenom chvilkově když je vyšší zátěž motoru), nebo když se auto opravdu pořádné "honí". Ale po zklidnění jízdy okamžítě teplota oleje padá k těm 100°.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od JirkaVys »

Teplota oleje na dálnici kolem 105 je úplně normální. Při jízdě 150km/h mám běžně. Nemluvě při jízdě několik stovek kilometrů po dálnici je tak do těch 110 stupňů.

Do 100 je to tak při jízdě po městě a mezi městy.
U benzínových motorů jsou teploty ještě vyšší kvůli nižší účinnosti.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4766
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Idealny sposob jazdy s TSI

Příspěvek od srotty »

Peťas píše:
10.10.2020 11:20
srotty píše:
10.10.2020 10:31
O teplotě chl.kapaliny určitě nepíše,ta se drží standartně na 90°.
Teplota chladící kapaliny se trvale na 90° nedrží, to jenom budíky jsou naprogramované tak, že ukazují trvale těch cca 90° už od chvíle, kdy má chladící kapalina cca 75°.

Teplota vody samozřejmě kolísá.Já jen reagoval na to,že budíky mu budou ukazovat pořád 90°,takže nemohl napsat,že mu běžně ukazuje 90. Že zkrátka psal o oleji.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“