Jaký benzínový motor

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Jaký benzínový motor

Příspěvek od lukin2 »

Ahoj. Po řadě let, kdy mám čtverkovýho Golfa přemýšlím o výměně a to za sedmou generaci. Sice mám auto ve vyjímečném stavu a moc se mi ho popravdě prodávat nechce, ale příští rok v létě bude mít dvacet let a tak už by bylo pomalu na čase koupit něco novějšího. Vždy jsem měl benzínové motory a nechci na tom nic měnit. Než mě začnete kamenovat, že zakládám nové téma, tak chci říct, že záměrně. Sice jsem tady našel a četl různé diskuze o motorech, ale většina z nich jsou již staršího data a tak by mě zajímalo, jak po letech užívání hodnotíte tyto již většinou vámi vyzkoušené motory, popř. jestli jste za ty roky užívaní v něčem změnili názor atd. Chtěl jsem tedy založit téma, kde se budou obecně hodnotit všechny benzínové motory. Na výběr jsou pro mě přijatelné čtyři varianty motorů s různými výkony a to dvě starší verze 1,2 a 1,4 a pak dvě novější 1,0 a 1,5. O dvoulitry zájem nemám, to je pro mě zbytečné. Na ty dvě starší jsem zde četl samá pozitiva, ale u těch dvou novějších mi přijde, že už to bylo takové vlažnější. Jaký motor by jste doporučili, co se týče spolehlivosti, jízdních vlastností, náročnosti na servis, spotřebu paliva, pružnosti atd. Obstojí i litrový motor v Golfu nebo raději šáhnout po něčem jiném? U té 1,5 mám strach, aby nebyla konstrukčně zbytečně složitá a do budoucna tím pádem problematická. Měl bych zájem spíš o nějaký novější ročník od roku 2017 a výš s menším kilometrovým nájezdem. Na internetu v této kategorii více převládají inzeráty s motory 1,0 a 1,5. Je nějaký, kterému se vyloženě vyhnout? Nejsem žádný závodník, mám 1,6 16V 77Kw a ten je jak známo od spodu línější a tak bych raději motor, který jede už i od spodu a né jak tenhle šestnáctiventil.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od Shorty »

Uff, pro začátek by to chtělo zkusit dělat odstavce.

Jinak ze stejného motoru jako ty jsem přešel na 1.4 90kW - obrovský skok. Leč to byl GVI a na GVII je to projevem trošku jiné a motory mají sice stejné hodnoty, ale jsou úplně odlišné.

Bylo to tu napsáno o už 100x ale volbou z moudrosti je silnější 1.4 103 nebo pak 110kW - má větší manuální převodovku, víceprvek vzadu, VVTI na obou vačkách. Jízdně to není zas takový rozdíl oproti 90/92kW, ale tam jsou horší komponenty.

Litr je překvapivě dobrej, jako že fakt... Má ale dvouhmotu a torzní příčku.

Ten Evo motor je jak ženský, kus vod kusu...někdy jede pěkně, někdy slabší a manuál cuká.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od srotty »

Navíc ta 1,5 je pěkně složitá a do budoucna servisně náročná. Tu bych raději vynechal.

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od mxm1919 »

Měl jsem teď možnost jet s 1.0 TSI 85 kw a srovnáním se svojí 1.4 TSI 103 kw musím říct, že je trochu tupější, ale zase o dost míň žere a má za mě takové tvrdé řazení, divně cuká a je to takové "nedospělé". Pokud si starší, jezdíš spíš opatrně, bezpečně, pomalu, plynule, většinou spíš město nebo okresky, tak bych se asi nebál jít do těch menších objemů. Osobně jsem člověk, co má rád trochu výkonu a pocit, že to jede, takže s tou 1.4 jsem spokojen po motorové stránce dlouhodobě a vlastně jediné co mi na tom vadí je, že když to jen trochu začneš tahat pod plynem, fakt to žere dost. Skoro o 2 litry vyšší průměr na 100 km při stejné jízdě, než s tou 1.0.
Na druhou stranu musím rozhodně potvrdit, že ruku v ruce s tím jde i ta zadní náprava, co zmínil Shorty a to bych taky vyzdvihl.
Je to o tom, si asi poskládat priority. Do té 1.5 bych taky spíš nešel. A těch 103 kw motorů je podle mě u nás jako šafránu.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od lukin2 »

Takže tu 1,5 spíše vynechat podle toho co píšete. U toho litrového motoru mám pořád takové smíšené pocity, proto se ptám jaké s tím máte zkušenosti. Na internetu jsou tyhle motory docela dost k mání u ročníků o které se zajímám.

Jsem spíš klidnější řidič, ale zase nechci motor se kterým bude každé předjíždění adrenalin. Ideální v tomhle ohledu je ta 1,4 TSI 110kw, ale není jich zase tolik a nebo už mají vyšší nájezd a horší výbavu. Také mě překvapila cena, která je poměrně vysoká. Ale je to prostě Golf a ten si cenu bude držet pořád. Co jsem se tady dočetl, tak i ty 1,2 motory nemusejí být špatné. Jezdím primárně městský provoz, sem tam nějaká okreska a dálnice spíš vyjímečně. Co jsem se dočetl, tak výkonový rozdíl mezi 1,2 77kw / 81kw a 1,4 90kw / 92kw prý není až tak znatelný.

Dva jste zmínili zadní nápravu. Je ta víceprvková náprava u silnějších motorizací opravdu tolik znát? Nebude to do budoucna spíš další komplikace? A je něco na co si dát při koupi u těhle motorů vyloženě pozor?

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od Master »

1.2 (77kW/81kW) jezdi opravdu dobre, je spolehliva a nezere. Ve srovnani s 1.0 je o neco kultivovanejsi a jede o cosi lip pri rozjezdech v otackach nad volnobehem, rozdil ale pravda neni moc velky. K mani je ale jen v autech pred faceliftem. Ve faceliftu velky rozdil neni, mozna nejzasadnejsi jsou LED vs xenon predni svetla.
Co se tyce zadni napravy i ta jednoducha klikova je jizdne v pohode a jak bylo zmineno servisne min narocna. Dovolim si tvrdit, ze spousta lidi rozdil ani nepozna...
Je to ale samozrejme o prioritach, jestli nizke servisni naklady, nebo lepsi auto - 1.4 110 kW samozrejme pojede lip, nez 1.2, zadni viceprvkova naprava je jizdne o neco lepsi, pak uroven vybavy - to si proste clovek musi zvazit sam.

Mozna jeste jeden tip - modely maraton edition maji celkem dobre poskladanou vybavu a 5let zaruku, coz znamena, ze by slo ted koupit auto jeste v tovarni zaruce a snizit tak riziko koupe auta s nejakym problemem.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od Shorty »

Už jsem to naznačil ve svém příspěvku, ale 103/110kW má robustnější manuální převodovku a taky potenciálně méně karbonuje - má přestavovač na obou vačkách.

Jinak torzní náprava jde snést na hatchbacku, na kombíku je to teda dost poznat. A u MQB už ty excentry na víceprvku tolik nereznou, jako u A5 aut, takže servisně to tak hrozný neni. Samozřejmě je tam víc dílů, ale jsou dostupný a navíc se to dá i dodatečně zakrytovat s pomocí dílů z jiných VAG aut.

Za mě jasná volba. Je jich ale docela málo, hlavně kombíků a ty stojí fakt dost.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od lukin2 »

Dobrý tip s těma autama maraton edition, který jsou ještě v záruce, děkuji. A díval jsem se jak píšeš, že mají i slušnou výbavu.

Já mám zájem o krátký hatchback, takže by mi ta vlečná zadní náprava tolik nevadila, pokud to není tak velký rozdíl. Popravdě hledám auto rok výroby 2017 a mladší a musím říct, že těch 1,4 motorů tam už tolik na výběr není a třeba s výkonem 103 kw jsem neviděl vůbec žádný. Asi se už v té době ten motor nedělal nebo prostě není k mání. Ty novější modely jsou převážně nejvíc litrové motory a pak ten obsah 1,5. Pro mě by byl asi nejzajímavější motor 1,4 ale ty už mají vyšší nájezd.

Motor 1,2 77kw co si o něm myslíte? Pokud naložím auto a pojedu na dálnici bude to dostačující? Sice mám v Golfu stejný výkon, ale je to jiný motor a zajímalo by mě nakolik to je odlišné svezení. Pokud je zde někdo kdo měl v Golfu IV motor 1,6 16V 77 kw a jel i v Golfu VII 1,2 77 kw, tak bych byl rád za názor a srovnání. Nakolik by to byl nebo nebyl rozdíl.

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od Master »

U faceliftu (2017+) jsou ze zacatku jeste i 1.4 (92 a 110kW), jinak 1.0 a 1.5. Starsi 1.2 je pouze u predfaceliftu. 1.4 103kW byl pouze ze zacatku vyroby u 2017+ budou jen 110kW (prip. slabsi 92kW). Zmena byla myslim u prechodu EU5 -> EU6.
Co se tyce srovnani atmosfericke 1.6 navic 16V 77kW a turbo 1.2 / 1.0 81kW rozdil je pocitove opravdu velky. V beznych otackach, kde clovek normalne jezdi ma turbomotor mnohem vic vykonu, takze pocitove je auto mnohem silnejsi. Ty 4kW v tom nehraji zadnou roli, zasadni rozdil je v prubehu vykonu/toc. momentu. Zkuste se s tim nekde u prodejce svezt, vyzkouset to bude nejlepsi.

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od Biggles1 »

Mám 1,4/110 kW z 06/2018 a tuším, že koncem léta, možná v průběhu podzimu 2018, byl nahrazen 1,5/110
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od srotty »

Měl jsem 11 let G4 1,6 77kw a jezdil jsem i G7 1,2 TSI 77kw, takže můžu srovnávat. Je to neskutečný rozdíl atmosféra versus turbomotor. U G4, když jsme jeli na dovolenou, tak jsi musel plánovat předjíždění, musel vědět jak a kdy ten motor vytočit, co si můžeš dovolit. To u G7 hodně odpadá. Ten zátah turba je hodně znát, táhne to jak lokomotiva. Po prvním svezení řekneš "bomba, to jede". Zkrátka rozdíl mezi starým a novým golfem rozhodně poznáš.
Druhá věc je, kde s ním budeš nejvíc jezdit. Pokud často město a okresky, doporučuju tu 1,2. Má menší turbo oproti 1,4 a rychleji jde do otáček. Ve městě je pocitově svižnější. Pokud ale budeš, jako já, s ním jezdit delší štreky, hodně dálnice a plně naložený, běž do té silnější 1,4 tzn. 103 nebo 110 KW.

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od lukin2 »

Podle toho co píšete a co jsem si zjišťoval, tak asi není žádný vyloženě špatný motor a ať koupím jakýkoliv nedá se snad šlápnout vedle. Snad jen tu 1,5 bych z vámi uvedených důvodů raději vynechal. Docela mě zaujalo jak popisujete i ty slabší verze 1,0 a nebo 1,2. Jestli to opravdu jede líp jak ta moje současná atmosféra, tak by mi to výkonově mohlo stačit.
Pořád jsem se ale nerozhodnul jaký motor vybrat. Jelikož nejsem žádný závodník a primárně budu jezdit ve městě, tak by mi mohli stačit i ty slabší motory. Nejspíš se asi rozhodnu podle toho co se mi podaří najít a podle stavu konkrétního auta. Jen se dívám, že ceny těch posledních modelů s menším nájezdem jsou vše 400 tisíc a víc. Když už tak bych chtěl i nějakou výbavu a tak si asi budu muset připlatit. Asi hloupá otázka, ale kolik je tak reálná cena podle vás aby se dalo sehnat něco solidního s menším nájezdem?

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od srotty »

Dá se sehnat kolem 300-350 tisíc. Ale chce to hledat. A co je to " nějaká výbava " ? Všechny G7 už mají okna v eletrice, centrál, klimu.

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od lukin2 »

Naštěstí na výměnu auta nespěchám a tak sháním informace a dívám se co je v nabídce na internetu a mezitím šetřím. Právě že mi přijde, že za těch 300 nic moc není, ale možná mám velké nároky. Hledám pěkný kousek s nájezdem do 50 tis km a pokud možno s historií.

Můj Golf r.v. 2002, kterého mám od roku 2013 má najeto 159 tisíc, takže nemá smysl ho měnit za něco co má najeto téměř to samé a je jen novější. Mám tam okna a zrcátka v elektrice, automatickou klimu, palubák, tempomat, centrál na dálku, kožený paket, sportovní sedadla atd. takže bych chtěl od nového auta už i něco navíc.

Okna v elektrice, centrál, klimu to jsem se díval že mají všechny jak píšeš. Chtěl bych i multifunkční volant, tempomat (když by byl adaptivní tak se zlobit nebudu), parkovací čidla ve předu i v zadu, přední mlhovky protože je mám i svém autě a navíc to bez nich vypadá obyčejně. Hlavně pěkný stav s malým nájezdem a pokud možno nestočený a to za těch 300 tisíc prostě není.

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: Jaký benzínový motor

Příspěvek od dwajt »

Obecně bych asi doporučoval s tou koupí moc neváhat, protože těch jednačtyřek a jednadvojek motorů bude dost ubývat a zůstanou jenom ty litry a jednapětky. Za 300 tis. Kč s nájezdem do 50 tis. km už asi nebude nic moc, je třeba počítat spíš se 400 tis. Kč. Jeden tempomat s mlhovkama je v Šumperku, je to celkem holátko bez parkovacích senzorů, halogenový světla, tempomat je obyč oldschool, ale je tam. Za mně je asi ta 1.4 92kw nejlepší kompromis mezi cenou a výkonem. 110kw je samozřejmě nejlepší a nikdo o tom nepochybuje, no právě proto je jich dost málo a když jsou, tak jsou předražený.

https://www.dasweltauto.cz/vehicle/2253 ... ge%3D50000

No a jinak, jestli máš čtyřku golfa z roku 2002, tak už máš dost možná prahy vepředu u blatníku dost na pochodu a bude to jenom horší a horší, těch 19 let si už vybralo jistojistě svojí daň.
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“