2.0 TDi 110 kW vs. 1.4 TSi 103 kW

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Flekmatik »

Nevím kde jste přišel k názoru že každý kdo chce víc jak 100kW je pirát silnic. To že chci silnější motor neznamená že pro mě přestanou platit rychlostní limity ... a ano ať už máte 60 nebo 200kW tak pokud budete jezdit podle předpisů tak budete mít podobný rychlostní průměr ... těch 130km/h dá dnes snad všechno.

Přesto chci silnější motor - ano primárně kvůli dojmu z motoru, pak taky kvůli tomu že se nemusím bát předjet kamion na delší rovince a že mi auto do kopce nezpomaluje. A v neposlední řadě kvůli té zpropadené nápravě :-)
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
photoart
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 216
Registrován: 17.02.2013 19:03

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od photoart »

jirkaa64 píše:Souhlas, mě jenom překvapilo, že na to, kde jsem stál v nekonečných kolonách a zácpách (v červenu totálně ucpaný cesty v Alpách kvůli sesuvům půdy, v září mýtnice v Chorvatsku, mezitím dvakrát zasekaná Videň), tak máme stejný rychlostní průměr a to víceméně dodržuji předpisy.
Ta debata je asi zbytečná, já jen že tady pro x lidí je 103 kw a 110 kw slabá a nakonec se ukáže, že není problém udržet stejný rychlostní průměr i s 63 kw.
priemernu rychlost zbytocne porovnat!
raz vyskusaj: cca 20km usek
prejst nornalnou jazdou a druhy krat zacni predbiehat a sportovo jazdit.
priemer budes mat skoro rovnake, maximalne 3-4 km/h viac, ale zozere ti aspon 2-3 litre viac!!!

takze totalne zbytocne porovnat 63kW s ostantymi, lebo da sa jazdit ...
druha vec,
priemer ti klesa aj tedy ked sa zastavis v krizovatke, a vypne sa ti motor. start-stop


a tretie:
pocit a istota pri predbiehany neni totozne!
G7 1.4 TSI highline DSG ,black magic
ex. G5 1,6 slovakia sport ver.
G2 1,8 GT

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od sirdo »

4Flekmatik: podpisujem sa...
4All: uz nikdy by som nechcel zazit to utrpenie ako s 55kW motorcekom mojho Golfu V. som aj dost prekvapeny ako si tu majitelia 63kW/77kW TSI-ciek pochvaluju dynamiku (nic v zlom pani a dama). ja mam info len sprostredkovane od znameho co ma 77kW TSI v Golfe VI a ten mi tvrdil, ze ked ide sam, alebo s manzelkou tak OK, ale ked ide do prace a berie ludi (5ks vratane neho) tak tomu motoru "zomrel zivot"...

komar_
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 29.03.2013 15:08

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od komar_ »

Tak tady zase pozor, za prvé 55kW atmosféra a 63kW TSI je v dynamice skutečně větší rozdíl než se zdá (já doteď jezdil s 85kW atmosférou a i 63kW TSI bych za něj s klidným svědomím vyměnil). Za druhé pravidelné jízdy v pěti v Golfu jsou trochu masochismus nejenom z pohledu motoru. Tady myslím, že tvůj známý spíše chybně zvolil model/motorizaci vzhledem k požadovanému využití. Na ježdění sám/ve dvou popř. ve dvou plus děti je i 63kW naprosto ok a z toho pramení myslím většina pozitivních názorů tady.:wink:

Tím samozřejmě nijak nezpochybňuji fakt, že silnější motory prostě uvezou více, jsou dynamičtější, zábavnější, jistější v předjíždění etc. (to je snad ale každému jasné už z definice "silnější"). Myslím ale, že nejdůležitější faktor u výběru auta většiny kupujících je stejně pořád "co se mi ještě vyplatí vzhledem k předpokládanému využití". Ostatně kdyby to tak nebylo tak sám teď jezdím v 221kW S3 :wink:
Passat B8, TSI 2.0 162kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW

Dardemon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 11.05.2010 09:53

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Dardemon »

Ja za sebe muzu rict, ze na starem Golf V jsem mel 1.9TDI chipnute na 136 koni a jelo to pocitove lepe nez muj aktualni 1.4TSI 103KW v golfu VII (obe auta jsem mel s DSG).
To TSI je takovy strasne divny a kdyby tam nebyl tak velky cenovy rozstrel, tak TSI neberu ...
Kazdopadne vykon toho motoru pokladam za takovy pouzitelny minimum a fakt nechapu jak nekdo muze mit 63kW a rikat jak je to hrozne dynamickej motor. Mame to ve firemnich autech a je to o hubu s tim jezdit, absolutne nulova aktivni bezpecnost na dalnici.

Zase je fakt ze zalezi kde clovek jezdi a co s tim autem dela. Ja zastavam nazor, ze mam auto na zabavu a potrebu dopravit se pohodlne / bezpecne z mista na misto. Taky mi je zase uplne fuk jestli jezdim za 5, anebo 6 litru ... kdyz je tam propastny rozdil vykonu...
VW Golf VII 1.4TSI DSG Highline

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Flekmatik »

No právě jsem taky původně plánoval 1.4 TSI ... měl jsem TDI a jezdím teď bráchovou 1.8 TSI.

Je to silnější motor ... ale v nízkých otáčkách je to skoro chcípák ... nad 3000 ot/min. se v tom probudí jinej motor ... ale musí se točit no.

Víkend před objednávkou jsem přemýšlel proč já se na to auto vlastně ani netěším ... když sem o tom uvažoval tak primárně proto že na něm toho moc zábavnýho není ... já ve vysokých otáčkách nejezdím a jinde síla toho motoru není vůbec znát. Vzpomínám jak sem si s dieselem užíval třeba to jak to dovedlo zabrat i v nízkých otáčkách do kopce aniž by člověk musel podřadit o tři stupně.

Jinak nevím, ty downsizovaný motory mě připadnou takový sterilní ... člověk je ani neslyší, prostě jenom nudně táhnou, asi moc dokonalosti škodí :-) ... já už si užíval víc i s tou 105kou :-)

Je to divný, mě nevadili slabý motory ... ale tyhle nejsou slabý, spíš jakoby líný ... oni mají výkonu jak prase ale nechce se jim mrchám a vymrčujou si jakou rychlost jim máme dát jinak že nepojedou :P

Říkám si že amíci maj ty motory zas úplně jiný ... sice taky benzíny ale jestli ono to nebude o tom točivým momentu :)

I když já určitě nejsem vzorový kupce aut ... mě se i ten zvuk dieselu líbí víc jak benzíny ... takovej sofistikovanej - precizni :P ... stejně jako bych šel určo do nějakýho Harelye než nějakou klasickou silniční motorku.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
jirkaa64
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2012 10:58

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od jirkaa64 »

Mě jen překvapilo, že když "highendforum" napsal že na dálnici jezdí těch 140-150, plus nějaká maximálka, navíc tady zaznělo, že je ve všech zrychleních, předjížděních a kopcích úplně někde jinde, což je asi pravda, tak po 5-6 tisících kilometrech máme stejný rychlostní průměr, tak mě to přijde úsměvné a to jsem nikdy nestál tolikrát v kolonách a zácpách jako letos.
Takovou blbost jako že je 63 dynamický motor bych nikdy nenapsal, ale podle mě je to slušný základ. Co by za to jiné automobilky daly. V dnešní době kilowaty bez turba je o ničem.
G7 bílá Pure 1,2 63kw ergoActiv SunSet

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od sirdo »

4komar_: tak jediny rozdiel medzi atmosferou a turbobenzinom je ten, ze atmosferu treba hnat do otacok(moj 55kW motorcek do 4500rpm), aby sa tie kilowatty prejavili a tym padom aj viac zeru. tych 5 ludi sa vozi len cca 10km daleko, takze sa to da prezit. no a auto si vyberal pre seba a zenu, takze aj motorizaciu si myslel, ze vybera OK. tiez si myslim, ze tych 5 dospelych ludi v aute len s nejakou prirucnou batozinou je ekvivalentom rodiny s dvomi detmi a plnym kufrom iducej na dovolenku, takze ked je ten motor chcipak pri 5tich dospelych osobach, tak bude chcipak aj pri rodinnom vylete do Chorvatska (je to len moj nazor) :wink: ...

samozrejme je rozdiel aj medzi samotnymi turbo benzinakmi. skusal som 1.4TSI v OCT III a 1.4T v Astre J a pocitovo bolo to TSI zivsie aj ked oba motory mali papierovo 103kW...

kurnik, za chvilu nas benzinakov odtial naftaci vykopnu, ze im zasierame temu nasimi malichernostami, na ktore sa oni len s odporom pozeraju zo svojich vysin :lol: ...

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

... a byl to takovej hezkej dred... :-( Doufal jsem, že právě tohle se tu nerozpoutá.

1) nikdo nenapsal (snad, nedočetl jsem se), že kdo chce přes 100 kW, je pirát silnic a ani to myslím nijak nikdo nenaznačoval
2) že je 63 kW TSI dynamický motor tu snad taky nikdo nepsal, maximálně že mu dynamika na ten výkon přijde slušná. Ano, je to prostě relativní
jirkaa64 píše:Ta debata je asi zbytečná, já jen že tady pro x lidí je 103 kw a 110 kw slabá a nakonec se ukáže, že není problém udržet stejný rychlostní průměr i s 63 kw.
Mám rád silnější motory (zmíněný předjíždění pomalých, naložený auto, rezerva výkonu), jako mnoho lidí zde a přiznávám že TDI 110 kW by se mi zamlouval moc. Ale už dávno před lety jsem si všimnul, že předjíždění kolikrát absolutně nemá smysl. Snad to přichází s věkem. Jel jsem třeba 50 km po silnici 1. třídy, jel jsem jak hovado, předjížděl jsem, kde jen to šlo, auto žralo jako tank. Na konci trasy jsem se šel vyprázdnit na takové odpočívadlo (pardon, my to tu u silnic vlastně vůbec nemáme) a než jsem sednul zpátky do auta, předjeli mě všichni, který jsem předjel už na řádově 10. km trasy. Kdybych jel s nima, mám o 2 litry nižší spotřebu a budu pomalejší tak o 2 minuty.
Nebo další příklad: jedu X desítek km, předjíždím, najedu max pár minut a na světlech přes město mě pak všichni dojedou, protože mi nevyjde zelená. Kouknu vedle sebe a vidím auto, který jsem předjížděl před 30 km. :-D
Takže si pak říkám, že buďto mám Ferrari (zde VW Golf R) a beru auta minimálně po pěti, nebo to dost často vůbec nemá žádnou cenu a pak můžeme mít opravdu všichni stejnou spotřebu a rychlostní průměr.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Flekmatik »

pod to předjíždění se podepisuju, skutečně většinou nemá smysl - člověk musí natankovat a ztratí daleko víc času než "nahonil" ... hodí se pouze do situací kdy je silnice jinak prázdná nebo v extrémních případech (kamion co mu to do kopce nejede přes 60) - dnes skutečně i základní motory bohatě stačí na dnešní provoz ... popravdě kdyby všechny golfy měli multilink tak bych nejspíš skončil u 1.2 TSI 77kW.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

Ano, přesně. I mě ten multilink mrzí. Jo a taky mě mrzí, že k 63 kW TSi nelze DSG - relativně slušná volba do města.
Na druhou stranu mám rád rychlý a bezpečný předjetí toho 60 km/h se ploužícího kamionu, na tom se asi shodneme. Jo a samozřejmě je tady to zmíněný Německo, kde když to valím 160+ po dálnici se spotřební nůžky diesel vs. benzín rozevírají víc, než by bylo zdrávo. Divil jsem se, jak často jsem tam na silnicích vídal GTD, ale když se nad tím člověk víc zamyslí z pohledu zákazníka v DE, tak to dává smysl.
Domluvil jsem :-)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Bofors »

myslím, že smírně se to dá uzavřít tím, že každý řidič má jiný styl, jiné preference a proto automobilka nabízí různé motorizace. vybrat si může každý. někomu vyhovuje 1,2TSI a někomu nestačí ani GTI...
VW Golf VII 1,4 TSI

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od highendforum »

Flekmatik píše:Jediný zásadní problém s TDI pro mě bylo to pomalé zahřívání - cestou do práce se mi motor zahřál až po 10km a i pak když sem jel v zimě tak teplota byla schopná zas klesnout.
Předpokládám tímto autem už jezdíš - jak tam vnímáš zahřívání oproti předchozímu benzínu? Teoreticky by to v této generaci mělo být lepší ale zázraky nečekám.
Nemůžete asi někdo náhodou porovnat rychlost zahřívání předchozí a aktuální verze TDI co?
S odstupem času mohu napsat nějaké zkušenosti ohledně zahřívání motoru. Především musím konstatovat, že zahřívání motoru 2.0 TDI je viditelně pomalejší než 1.4 55kW, který jsem měl před tím. Tedy pamatuju si kam až dojedu než se motor zahřeje (porovnání staré a nové auto), samozřejmě myslím ideální teplotu vody 90°C (1.4 olej neukazuje).
Po mnoha jízdách jsem vypozoroval zajímavé chování 2.0 TDI při různých teplotách venku. Vypadá to, že jeho zahřívání je konstantní, tedy po 4 km dosahuje voda teplotu 70°C a olej začíná ukazovat 50°C (méně než 50°C mi olej neukazuje a jsou tam jen čárky), po 8 km má voda 90°C a olej 80°C. Takto se chová motor při venkovní teplotě 16°C, 12°C, 7°C, 3°C a nedávno po ránu konečně při mrazu -2,5°C, vždy stejně. Pokud bude zahřívání TDI konstantní i při např. -10°C a více, tak se bude rozdíl v době zahřívání benzínu a TDI zmenšovat, protože 1.4 55kW při mrazech např. -10°C má dobu zahřátí na ideální teplotu také delší.
Ještě musím dolpnit, že 2.0 TDI má i přidavné el. topení, takže při nízkých venkovních teplotách jde do vozu ihned teplo bez ohledu na teplotu motoru. U VW udělali kus práce, čekal jsem to horší.
Flekmatiku, nemohu udělat porovnání s předchozím modelem motoru TDI od VW, ale v porovnání s dieselovými motory u Fordu se kterými mohu léta jezdit ve Focusech nebo Mondeích mohu říct, že je VW mnohem dál. Poslední generace Fordů už je lepší, ale ty předchozí byly vysloveně katastrofa ohledně zahřívání. Z domu do práce to mám cca 20 km a s Fordem jsem za tuto trasu nedosáhnul toho, aby se ručička teploměru posunula ze základní polohy při venkovní teplotě např. -5°C! V půlce cesty sice začal z výduchů foukat vlažný vzduch, ale motor měl do provozní teploty hodně daleko.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Uživatelský avatar
jirkaa64
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2012 10:58

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od jirkaa64 »

V červnu bylo v Autosalonu na Primě srovnání 110kw a 103kw cestou do Chorvatska. Dá se to najít na netu. Jen pro zajímavost, 103kw 3 lidi, bágle, televizní technika a spotřeba 6,7. 110kw 1 člověk, kolo na střeše, spotřeba 6,6. Nevím kolik udělá ten nosič s kolem, ale mě se ta spotřeba zdá vyšší.
G7 bílá Pure 1,2 63kw ergoActiv SunSet

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od highendforum »

Viděl sem na netu, musím říct, že ty TSI mají velice krásnou spotřebu i výkon. Za 6,7l/100km jet Chorvatsko je opravdu moc pěkné.
Naposledy upravil(a) highendforum dne 09.10.2013 17:42, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“