2.0 TDi 110 kW vs. 1.4 TSi 103 kW

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi 110 kW vs. 1.4 TSi 103 kW

Příspěvek od highendforum »

Zdravím, jsem tu nový a obracím se s prosbou o radu. V podstatě jsem před koupí Golfu VII., výbava a provedení je celkem jasné, ale potřeboval bych poradit v motorizaci. Rozhoduji se mezi 1.4 TSI (103kW) a 2.0 TDI (110kW). Když nebudeme brát v úvahu rozdíl v ceně, pro kterou motorizaci by jste se rozhodli a proč?
Díky moc.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

komar_
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 29.03.2013 15:08

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od komar_ »

Asi jsem nepochopil otázku, jelikož diesel vs. benzín je z velké části otázka nákladů. Zanedbat rozdíl v ceně mi pak nedává smysl. Nejvíc asi bude záležet na způsobu, jakým míníš vůz využít (nájezd, struktura město/dálky etc.). Pokud totiž máš rozpočet v ceně 2.0 TDI, tak za ty samé peníze můžeš mít 1.4 TSI 103kW s DSG a ta bude jízdním komfortem zase o kus dále... :wink:
Passat B8, TSI 2.0 162kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

Nevím, ale není to už čistě subjektivní? Jediný objektivum, který vidím, tak že k TSI lze 7mi kvalt DSG, u TDI jen 6ti kvalt. Ten dvoulitr má takovej subjektivně "dospělejší" projev, víc to táhne, přestože dynamicky třeba z 0-100 je to víc než podobný. Diesel bude podle mýho míň žrát při stejný rychlosti, v dálničních rychlostech obzvlášť. Ani jeden z těch motorů není vhodnej podle mýho do města. Větší náklady na pořízení a snad né i opravy dieselu si musíš ospravedlnit před sebou sám. Diesel je traktor, mě osobně nevoní, ale chápu všechny, co si ho poříděj a před většíma dieslama 2.0 smekám, protože na ně dynamicky můj Golfík nemá. Nový 103 kW TSI jsou rychlejší, s větším krouťákem, auta jsou lehčí a tudíž dynamičtější a sám bych za to byl rád. Při dnešním provozu, tak jak jezdím já, bych spíš vzal diesel, protože když už jedu autem (což je obecně velkej svátek), tak už jedu delší trasu a tudíž by to bylo jedno (=neničil bych ho studenejma startama a studenejma jízdama po městě jako táta Yetiho 2.0 TDI), čistě finančně je to ale pro mě nesmysl (max 10-12k ročně najeto). Kultivovanost benzínu je ale taky velký plus a jak někdo napsal "jezděte na benzín - dehet patří do LKW :-D".

Zkoušeli jsme s bráchou moje auto v dynamice versus Mazda 6 2.0 104 kW/140 k před faceliftem: nemám na něj, to pružný zrychlení dieslu (320 nebo dokonce 350 Nm - teď nevím) je o něčem jiným a kdybych se na hlavu postavil, nestíhal jsem. Jediná chvíle, kdy jsem stíhal bylo, když jsem jel v pytli - jako cyklista! :-D Všímám si, že s tím předjíždí na místech, kde já bych si to možná mohl dovolit, ale bylo by to už dost na hranici, on to dává ale v pohodě. Ale otázka je, jestli to potřebuju - časová úspora při rychlý/nebezpečný jízdě je diskutabilní a při bodovým systému je to diskutabilní ještě víc.

Otázky pro mě kdybych se rozhodoval dneska stejně: máš peníze? Nevadí ti diesel - nebo ho dokonce máš rád? A jezdíš dlouhý trasy? Nebudeš to auto ničit v zimě krátkýma trasama (dýl se zahřívá)?

edit: komar_ to napsal správně: neuvažoval jsi např. za stejný peníze o 103 kW DSG7? Zkoušel jsi někde DSG?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od highendforum »

Pantani, Komáre, díky moc za názory, asi jsem to napsal zmateně, ale poslední dobou jsem se v tom tak plácal, že jsem chtěl vyslyšet více názorů. Tu vyšší cenu dieselu jsem si sám před sebou už tak nějak zdůvodnil, ale bál jsem se, že uslyším nějaký zásadní negativ, který by TDI v mých očích odsoudil.
Mé použití auta bude tak trochu všude, okresky, dálnice i do města někdy musím. Nikdy jsem diesel neměl, jen benzín (poslední Golf V. 1.4 16V 55kW), ale často jezdím služebním dieselem a líbí se mi ten tah, který postrádám při plném autě v táhlých stoupáních např. na dálnici kdy mne ze 130 km zbrzdí předjíždějící se kamióny na 80 km a když se cesta uvolní, tak dostat se zpět na 130 je trochu zdlouhavé a při pohledu do zpětného zrcátka vidím, že jsem "brzda". Samozřejmě někdo namítne, že 1.4 TSI má 103 kW, ale údajně to není totéž jako TDI.
Mám kamaráda co má Audi A4 s motorem 1.9 TDI a VW Tiguan 2.0 TDI oba s DSG a dle něho mám jít jen a pouze do TDI a taky do DSG (samozřejmě jsem to řídil). DSG je fajn, ale já si tak nějak rád řadím sám a přímo se těším na 6ku manuál.
Pantani, líbí se mi to přehodnocení situace kdy by jsi nyní raději vzal diesel, to mi dost pomohlo, díky.
Už se do toho zase zamotávám, snad je to alespoň trochu srozumitelné :blush:
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

Ještě dvě objektiva, jedno jsem ale už zmínil: dýl se zahřívá a to tak, že výrazně (to už jsem zmiňoval právě) a je těžší a auto je s ním tudíž těžší na předek. Na jízdu po městě ráno v zimě to prostě moc není. Táta má ten starší 103 kW 2.0 TDI přetaktovaný na 136 kW 390 Nm a jezdí po městě za 7/100 nebo míň, což je naprosto vynikající. Ekojízda mimo město rozhodně pod 5, nebo minimálně na hranici 5ti litrů (v létě).
Myslím, že to cos napsal srozumitelný je, potřebuješ přesvědčit, že diesel je pro tebe OK :-D Já byl kdysi kategoricky proti dieslu, dneska už by mi to bylo jedno a klidně bych ho koupil, ale jedině v případě, že by to byl ten 110 kW nebo ještě lépe - GTD... A koupil bych ho proto, že bych ho neničil v zimě jízdama 10 km za město do práce - na to to nemá smysl. Já osobně když už jedu, tak jedu rozhodně dál a pak je to už snad jedno. Kdybych měl říct, co by mi vadilo/scházelo, tak je to hlučnost TDI resp. kultivovanost chodu TSI, ale pokud jsi na diesel zvyklej, tak proč né. Osobně jsem proti 1.6 TDI - relativně slabé a dávají k tomu 5ti kvalty.
Co se týče třeba spolehlivosti, tak nemůžu sloužit a nemyslím si, že bych si vzpomněl na někoho ze sekce G6 s motorem 2.0 TDI kdo by posloužil zkušeností. Není tu někdo?? Tátův 2 roky starý Yeti bez nejmenšího problému, štve ho ale pomalý zahřívání, který je znát v zimě - ale on s tím právě jezdí 5 km do práce za město :-(
Těchhle velkejch dieslů v Golfech moc není, spíš kdyžtak hledej na škodafóru, tam jich bude výrazně víc (v Superbech). Otázkou můžou bejt třeba vyšší náklady na servis po letech, ale to je ve hvězdách.

Co chceš slyšet za negativ? dej příklad

ps: sednout z 1.4 55 kW do něčeho takovýho (jedno jestli benzin nebo diesel) to bude raketa! :-D
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

komar_
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 29.03.2013 15:08

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od komar_ »

Já můžu jedině doporučit jít si benzínové TSI projet, myslím že můžeš být velice překvapený, co ta turbovrtule s benzínem zvládne, zvlášť jestli si doteď jezdil s 55kW atmosférou. Těch 250nm v 1500 otáčkách je prostě silně "nebenzínová" zkušenost, motor krásně táhne a přesto je sotva slyšitelný (bohužel jsem s diesel Golfem nejel, takže nedokážu přímo porovnat rozdíl v hluku TSI vs. TDI). Jasně, TDI dole potáhne ještě o kus lépe, ale zase jak už zmínil Pantani povezeš o skoro 100kg navíc. Negativem nových TSI může být, že jsou to právě úplně nové jednotky a tím pádem jsou nulové údaje o jejich spolehlivosti. Tak nějak ale věřím tomu, že se koncern po problémech s předchozí generací zamyslel a podruhé by paskvil do světa nepustil.

Myslím ale, že všechny objektivní argumenty již padly, pokud bych měl přidat trochu subjektivity, tak já doteď jezdím s 85kW 16v atmosférou a i základní 63kW TSI bych za ní vyměnil bez delšího rozmýšlení. Vzhledem k tomu, že motory obecně nerad točím tak jsem vždycky raději jezdil s diesely ale pro můj způsob využití (hodně krátkých tras, nájezd do 15t ročně) nepřicházela nafta v úvahu. Nové TSI v golfu mě ale vyrazilo dech - neslyšitelné, táhlo krásně už odspodu, spotřeba jen o málo horší než u TDI. Nebylo co řešit :)
Passat B8, TSI 2.0 162kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

Správně! V čem z toho jsi už jel?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od highendforum »

Byl jsem na zkušebních jízdách u prodejce, který mne mimochodem přesvědčuje na TSI. Ke svezení bylo 1.2 TSI 77kW s DSG a později byla možnost i 1.4 TSI 103 kW s 6kou manuál. Obojí skvělé, 1.4 samozřejmě lepší a je to to, co bych bral a proti čemu stavím ten 2.0 TDI 110 kW. Bohužel nemají ke svezení Golfa s 2.0 TDI, takže přímé porovnání nemohu udělat.
Dnes jsem se dozvěděl úplně náhodou od servisního technika ve Fordu, co je to tzv. krátká vzdálenost, což je pojem, který mi taky rozhodování moc neusnadňoval. Nejsem mechanik, tak prodávám jak jsem koupil. Krátkou vzdáleností se prý chápe součet jízd, které nepřesáhnou za den 15 km. Tedy 5 km do práce a 5 km z práce není dobře (ale 10+10 už je OK), ale pozor toto nevyhovuje ani těm moderním benzinovým motorům (ale dieselům víc). Toto vyhodnocuje palubní PC a potom mění servisní intervaly či servisní úkony (může zkrátit původní plán 30000 km/2 roky). Ale není to prý nic co by mělo zničit motor, pouze bude odlišný servis, asi častější a tím pádem trochu dražší. Je to sice informace z Fordu, aly myslím, že to bude platit i na koncern VW.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

highendforum píše:Byl jsem na zkušebních jízdách u prodejce, který mne mimochodem přesvědčuje na TSI. Ke svezení bylo 1.2 TSI 77kW s DSG a později byla možnost i 1.4 TSI 103 kW s 6kou manuál. Obojí skvělé, 1.4 samozřejmě lepší a je to to, co bych bral a proti čemu stavím ten 2.0 TDI 110 kW. Bohužel nemají ke svezení Golfa s 2.0 TDI, takže přímé porovnání nemohu udělat.
Nemají ten 2.0 TDI někde jinde? Nestyděl bych se to vyzkoušet třeba ve Škodovce, auta jsou to hodně podobný. V autosalonech jich ale bude málo, kdyžtak ve velkejch městech možná. Rozhodně bych si bejt tebou ale telefonem ouško otlačil a snažil bych se najít něco, v čem si vyzkouším nemalou investici na vlastní kůži a neváhal bych asi ani kus kvůli tomu cestovat.
highendforum píše:Dnes jsem se dozvěděl úplně náhodou od servisního technika ve Fordu, co je to tzv. krátká vzdálenost, což je pojem, který mi taky rozhodování moc neusnadňoval. Nejsem mechanik, tak prodávám jak jsem koupil. Krátkou vzdáleností se prý chápe součet jízd, které nepřesáhnou za den 15 km. Tedy 5 km do práce a 5 km z práce není dobře (ale 10+10 už je OK), ale pozor toto nevyhovuje ani těm moderním benzinovým motorům (ale dieselům víc). Toto vyhodnocuje palubní PC a potom mění servisní intervaly či servisní úkony (může zkrátit původní plán 30000 km/2 roky). Ale není to prý nic co by mělo zničit motor, pouze bude odlišný servis, asi častější a tím pádem trochu dražší. Je to sice informace z Fordu, aly myslím, že to bude platit i na koncern VW.
Ano, všichni se s tím tady setkáváme, někdo jel na garančku díky tomu po 25.000 km (a ptal se, proč ho ten počítač otravuje a cože to má bejt co to po něm chce), někdo po 30k, je to různý a počítač si pak řekne. Nikdo to tu ale takhle podrobně nepopsal. Proto jsem psal, že rasovat diesel motor každej den do práce 5 km za město a zpátky nemá cenu, na tohleto je fakt lepší asi ten benzín, přestože věřím, že technik nekecal a že i benzínu to nedělá žádnou radost. Ten diesel jelikož se ohřívá pomalejc, tak je větší šance, že se ani nezahřeje než dojede do cíle... a tam se zase vypne.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od highendforum »

Hotovo, rozhodnuto a dnes objednáno 2.0 TDI :drinks:
Díky za pomoc Pantani a Komare.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Bofors »

u toho TDI bych neviděl problém ani tak v tom, že se nezahřeje motor samotný ale spíš v tom, že pokud nejezdíš aspoň někdy delší trasy tak nemáš šanci vypálit filtr částic a budeš mít milion nedokončených regenerací.
VW Golf VII 1,4 TSI

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Pantani »

Bofors: tomu už vůbec nerozumím :-)

highendforum: gratuluju k rozhodnutí, věřím, že budeš spokojen, tak nějak jsem cejtil, že k tomu stejně tíhneš! :-) Co definitivně rozhodlo?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

komar_
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 29.03.2013 15:08

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od komar_ »

http://cs.wikipedia.org/wiki/Filtr_pevn ... %C3%A1stic :wink: Aneb jezdit málo se s TDI DPF může pěkně prodražit...
Passat B8, TSI 2.0 162kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW

Uživatelský avatar
buress
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 15.03.2013 21:25

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od buress »

Tak tak, známý nedávno měnil na BMW a stálo ho to cca 30K.. Když to člověk sečte i s vyšší pořizovací cenou tak se mu ta nižší spotřeba nikdy nemůže rentovat při běžném ježdění.. Až budu kupovat Golfa 8 tak zase jedině benzín :mrgreen:
VW GOLF VII 1.2 TSI 77KW Comfortline + mlhovky, PreCrash, multifunkční volant, rádio Composition Media, nově originál tažné WESTFALIA

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 TSI 103kW versus 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od highendforum »

Pantani píše:highendforum: gratuluju k rozhodnutí, věřím, že budeš spokojen, tak nějak jsem cejtil, že k tomu stejně tíhneš! :-) Co definitivně rozhodlo?
Doufám, že to je správné rozhodnutí. Rozhodlo zvážení všech aspektů a poslední kapičkou byla návštěva známého, který přijel 3 měsíce starým Passatem, samozřejmě 2.0 TDI.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“