2.0 TDi na krátké trasy

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Juradu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 28.04.2019 15:15
Bydliště: Opava

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od Juradu »

Ahoj chlapi, chtěl bych založit téma pro ty , kteří jezdí nafťákem na krátké vzdálenosti jako já, aby jsme se podělily o zkušenosti s provozem.
Já mám golfa od května roku 2019, dovoz Německo, momentálně najeto 129 000 km, s autem jezdím denně do práce 23 km tam a 23 km zpět, většinou mimo město.
Zatím nemám ani problém s regeneracema dpf, které nechám vždy doběhnout. Bohužel teď v zimě je to s tou regenerací tak , tak. Proto ve mě trochu hlodá, jestli se nekouknout po nějaké benzínu.
Jaké máte zkušenosti vy , kteří jezdíte stejné trasy a máte více najeto?
Volkswagen Golf Variant VII, 2.0 tdi , 110 kw,comfortline

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od kubisz »

2.0 cfhc a denne tak 25km plus nekolikrat za mesic dlouhy trasy jako sluzebak a snad OK; v tomhle rezimu najeto uz cca 50tkm, filtr se pali cca 350 - 550km, najeto cca 140tkm
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Drahoš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.07.2010 14:52
Bydliště: Šakvice

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od Drahoš »

Pokud nemas zadny problem,neres blbosti a jezdi.Res problem az nastane. Jezdim taky kratke trasy, ato vetsinou,da se rict ze mestsky provoz,sem tam to poradne protahnu,jezdim tak rok, golf ma najeto 150000 a pohoda. Vem si priklad v Praze z taxikare,myslis ze jezdi jen dlouhe trasy? Motaji se po Praze a maji prevazne naftaky s dpf a nic neresi. Tak jezdi a nepropadej panice,nejsi sam co jezdi kousky a nemysli,ze vsichni co maji naftaky s dpf,jezdi jen dalnice. Lidi delaji s dpf strasaky,ale ono to zas tak neni,neboj.

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od ablorhm »

Vždyť ty taxíky jsou operáky, tak jim to je jedno.
Platí si službu, a když se rozbije, mají nárok na náhradu apod.

Ono jezdit 23 km se samozřejmě zdá, že na jednu trasu není málo, ale samozřejmě je rozdíl ji jet v létě a v zimě, kdy je z auta kostka ledu apod.
I když je v poslední době zima taková, jaká je, auto a jeho součástky a díly to mohou vidět jinak.
Ono rozsypat se ti může nové auto během záruky, ale taky nemusí. Stejně tak starší, které má už něco najeto může být leckdy v lepší kondici jak kde co novějšího. Samozřejmě taky nemusí, pokud trefíš na špatný kousek.

Takže těžko ti poradit.
Před koupí jsi měl na stejné užívání a cesty taky naftu?
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Juradu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 28.04.2019 15:15
Bydliště: Opava

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od Juradu »

Díky za uklidnění.
Právě, že před tím jsem měl benzín, ale chtěl jsem větší rodinné auto a tento golf byl za dobrou cenu, tak jsem ho bral.
Zatím jsme najel cca 11 000 ks a vše v pohodě, celkem 130 000 a je pravda, že teď v zimě přijdou zrovna ty regenerace tak nějak divně,ale vždy nechám zregenerovat.
Takže zatím nemůžu říct křivé slovo. Spotřeba celková 5,5 l. což je super.
Jen mi šlo o to, jestli tyto motory, když jezdí krátké trasy nějak více ošetřujete, jako nějaká aditiva a tak.
Volkswagen Golf Variant VII, 2.0 tdi , 110 kw,comfortline

Drahoš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.07.2010 14:52
Bydliště: Šakvice

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od Drahoš »

Jak uz sem ti psal,neboj se,ja jezdim uz rok kratke trasy,treba 14 dnu 2km tam 2 km zpet a sem tam to radne zahreju a protahnu. Dulezite je tankovat dobrou naftu a nemenit olej po 30 tis. Menim po 10 tis,nebo po roku at si rika kazdy co chce. Jinak zadna aditiva a zadne jine sracky. Mel jsem golfa napojeneho na diagnostiku a filtr dpf pry zanesen ze 30% tak jezdim a neresim zadny dpf. Az jednou holt doslouzi,tak bud koupim novy,nebo ho necham za sedmicku vycistit a jedeme dal. Mas to tezke,sto lidi,sto nazoru. Mnoho lidi rika,ze naftaky vseobecne nejsou na kratke trasy. Jako druhe auto mam golf iv 96 kw PD mam ho deset let a jezdim s nim tak stejne kratke trasy,taky mu dam sem tam poradne za krk nekam dál a svete div se,jezdi bez jedine poruchy deset let.

Juradu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 28.04.2019 15:15
Bydliště: Opava

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od Juradu »

Jasně, chápu, 100 lidi sto názorů.
Tankuju pouze Vervu, olej budu měnit
po roce, to je tak 13 000 km. Jen dotaz, vadi
motoru, když regenerace probíhá pouze na volnoběhu?
Někdy ráno dojedu do práce a zrovna se spustí regenerace, tak to tam nechám stát a až doběhne, tak to vypínám.
Volkswagen Golf Variant VII, 2.0 tdi , 110 kw,comfortline

Drahoš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.07.2010 14:52
Bydliště: Šakvice

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od Drahoš »

Myslim,ze to nicemu nevadi,hlavne nechat dojit regeneraci a nevypinat motor. Kdyz spustis nucenou regeneraci pres diagnostiku,taky auto stoji na miste,tak stejne to delaji aj v servise,kdyz potrebuji z nejakeho duvodu spustit regeneraci.
Naposledy upravil(a) Drahoš dne 02.03.2020 16:00, celkem upraveno 1 x.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od JirkaVys »

Osobně se dost regenerace za stání "bojím".
Přeci jen ty teploty jsou tak vysoké, že zrovna zadní kolo, ložisko a vše okolo musí dostat tou teplotou dosti zabrat.
Přeci jen za jízdy se to logicky chladí. To samé vyšší rychlost spalin z výfukového potrubí za jízdy.
Jinak jestli jezdíš kratší trasy s dieselem nebo s benzínem je úplně jedno, oboje varianty dostanou zabrat bez rozdílů.
Jezdím většinou mezi městy, po městě, občas nějaká ta dálnice. Najeto 160tis km, filtr zaplněn z 60%.
Předtím jsem měl stejné auto, najeto cca 250tis km a filtr původní.
Jinak kvalitní nafta neexistuje.

Uživatelský avatar
MATTESS00
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 22.07.2019 23:50

2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od MATTESS00 »

Do práce jezdím 19km, předchozí auto jsem měl taky naftu. Jen teď mám v Golfu Webasto, tak se motor zahřívá rychleji.
Když zmiňujete regenerace - mám kratší interval, zhruba 250km a už od doby, kdy jsem ho koupil (2,0TDi CRLB, 153000km). Filtr ukazoval minimální zaplnění, tuším 16g(?). Slyšel jsem, že intervaly jsou od určité doby kratší?

dany01
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 10.02.2020 18:54

Re: 2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od dany01 »

ja som nedávno kúpil 1,6 , kde pri 60 tis. km mi pri kontrole celého autá v autorizaku zdiagnostikovali všetko, a zaplnenie bolo 15,6 g- podobne hodnoty napisali aj iný. tých tvojich 16g pri 153 tis je divnych. buď bol DPF vymenený alebo sa niekto pohral s číslami aby to lepšie vyzeralo pri predaji. u teba by sedelo tak 40-50 g, čomu zodpovedajú regenerácie po menej km. ja mam napr. maximum 80 g

Uživatelský avatar
MATTESS00
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 22.07.2019 23:50

Re: 2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od MATTESS00 »

S čísly si nikdo nehrál, takovou hodnotu jsme vyčetli u kamaráda těsně po koupi, když mi upravoval některá nastavení. MImochodem v pátek jsem byl na servisu (olej, filtry) a zaplnění stejné. V historii auta o výměně DPF nic není. O intervalech 250-400 km jsem četl na vícero místech. To samé mi řekl i kamarád ze značkového servisu.

dany01
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 10.02.2020 18:54

Re: 2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od dany01 »

mne to je jedno, maj tam aj pri 200-300 tis km to iste zaplnenie na 16g. len to nesedí s realitou iných- vyššie piše ze ma 160 tis km a 60 % zaplnenie čo by mohlo byt cca 50 g. zaujímavé tvoje ma 16 g pri takmer rovnakých km. ako píšeš kontrolovali ste po kúpe auta pri 130 tis. ,ale nevieš či nebol údaj zmeneny ešte pred tym ako si kúpil.....keď sa stacaju km tak sa mení aj hodnota zaplnenia , potom sú regenerácie častejšie lebo filter je skôr plny a snímače úkažu na tlakoch ,ze musí regenerovať.

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: 2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od r@pid »

Suhlas. Nerealne.

Uživatelský avatar
MATTESS00
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 22.07.2019 23:50

Re: 2.0 TDi na krátké trasy

Příspěvek od MATTESS00 »

Kilometry nikdo nestáčel. Nezáleží taky na tom, jak jsou ty kilometry najeté? Přepokládám, že bude rozdíl stav DPF, když auto "hrká" většinou po městě nebo "lítá" po dálnicích. Nebo ne? Za 3,5 roku najet 153t km mi přijde jako docela rychlé kilometry.
Našel jsem několik podobných případů v různých diskuzích. Sharan, najeto 50t km, zaplnění 8g, interval 250km. O3, najeto 41t km, zaplnění 8g, interval 300km
A taky toto na konci jedné diskuze:
Z výše popsaného tedy soudím, že verze Euro 6 bez Adblue jsou na tom v rámci O3 co se zatížení emisního příslušenství týče, z principu nejhůře a regenrace co 250-350 km jsou normálním jevem. Já sám jsem honil auto po všech čertech a vždy mi byl diagnostikován perfektní stav. Apku VAG DPF používám (full verzi) a regenerace se spoštějí kolem 300 km od poslední regenrace. Rekord jsem měl 478 km po čistě dálniční defenzivní jíždě. Průměrný interval regenerací u verzi s Euro 5 a Euro 6 s Adblue předpokládám, že bude o stovky km vyšší.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“