Chladící kapalina
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.11.2021 16:11
Chladící kapalina
Zdravím všechny,
před zhruba třemi týdny jsem koupil GOLF 7 GTD z německa.
Vše vypadalo ok, až na to, že po první delší jízdě cca 1,5 - 2h mi vyskočilo na displeji zkontrolujte chladici kapalinu. Šel jsem k baňce, a voda skoro žádná. Tak jsem motor vypnul, pak postupně otevíral baňku a ta postupně upouštěla vzduch, až se voda vrátila zpět na hranici, kde byla před jízdou. Pro info, dodnes jsem najel s autem cca 900km.
Měl jsem podezření na víčko, proto jsem koupil nové, vyměnil a zase zkoušel jet. Pár dní bez problému, nejel jsem totiž žádný delší úsek. Včera jsem měl cestu do Prahy cca 130km tam a 130km zpět s pauzou v Praze. Vše bylo ok, auto jelo i jede perfektně, nějak extra jsem tomu nenakládal, spíš jsem zkoušel spotřebu. Cestou zpět cca 15km před domovem jsem Golfu trošku víc šlápl (cca na 10min), furt vše ok. Po chvíli mi vyskočilo upozornění kapaliny, zastavil jsem, vypnul motor a provedl opět otevření víčka, ktere se postupně odtlakovalo a voda se vrátila na místo, kde byla před cestou. Tzn. nemám pocit, že by jakkoliv mizela. Nastartoval jsem a jel. Cca po 5min. jízdy opět upozornění na chladící kapalinu(cca 5min před domovem), zastavil jsem a provedl opět stejný proces. Nicméně teď při otevírání víčka už nebyl v okruhu tlak a žádná voda se nevrátila, tak jsem pro jistotu na těch cca ještě 5min jizdy dolil destilku (přitom vždy, když jsem okruh nechal odvzdušnit > tzn. otevřel víčko a voda se vrátila, mohl jsem zase normálně dál jet). Auto jsem následně nechal u baráku (opět hlásilo, že chybí kapalina) a řekl si, že počkám do rána, až motor vychladne. Ráno přišel k auto, voda stále nikde, otevřel jsem nádobku a voda stále nikde, tlak žádnej. Dolil jsem teď pro test na minumum chladici kapalinu, zkusil auto nastartovat, otevřít pak víčko chladící kapaliny a zkoumat, zdali se v kapalině nedělají bublinky, bohužel nedělají. Je možné, že kvůli tomu, že nebylo zahřáté (nejsem znalec v autech, omlouvám se).
Ještě před cestou do Prahy jsem sledoval, zdali voda někam nemizí, ale pod autem žádná louže, nebo náznak, že by auto někde kapalinu vypouštělo .Auto nehulí žádným způsobem bíle. Po otevření víčka na olej žádná mazlavá látka či krystalky, to stejné pokud jsem vyndal měrku oleje, olej byl čistý, nenaředěný, bez špíny či krystalků. Topení celou dobu topilo ok, teplota se držela stále na 90 (po zahřátí samozřejmě).
Je mi to proto celé zvláštní.
Nejvíc zvláštní mi na tom celém přijde proces, kdy jsem těch cca 10km před domovem otevřel to víčko, voda se vrátila, pak ujel kousek, opět hlášení o vodě a při otevření motoru voda nikde (furt je to nějakých odhadem nějakých 200-300ml kapaliny). Přitom se jednalo o 5minut jízdy. Furt mi něco říká (možná se bojím těsnění pod hlavou, nebo prasklé hlavy) říká, že je motor nějaký zvláštně natlakováný, protože mi nejde do hlavy, jak mohlo zmizet 200-300ml vody během 5minut jízdy.
Je možné, že by to mohlo být něco jiného, než-li problém s hlavou (těsnění / prasklá)? Poslední dotaz je, jak moc je náročné vyměnit těsnění hlavy u tohoto modelu golfu? (GOLF 7 GTD 2015 výroba > 135kw) . Dočetl jsem se totiž, že některé motory jsou na tuto výměnu snažšší, některé složitější.
Mockrát všem děkuji za rady, jsem laik v autech a vlastně ani není mým cílem si auto sám opravit. Jen bych rád slyšel rady lidi, kteří se v autech vyznají více než já a mají s auty větší zkušenost.
S pozdravem,
Robert.
před zhruba třemi týdny jsem koupil GOLF 7 GTD z německa.
Vše vypadalo ok, až na to, že po první delší jízdě cca 1,5 - 2h mi vyskočilo na displeji zkontrolujte chladici kapalinu. Šel jsem k baňce, a voda skoro žádná. Tak jsem motor vypnul, pak postupně otevíral baňku a ta postupně upouštěla vzduch, až se voda vrátila zpět na hranici, kde byla před jízdou. Pro info, dodnes jsem najel s autem cca 900km.
Měl jsem podezření na víčko, proto jsem koupil nové, vyměnil a zase zkoušel jet. Pár dní bez problému, nejel jsem totiž žádný delší úsek. Včera jsem měl cestu do Prahy cca 130km tam a 130km zpět s pauzou v Praze. Vše bylo ok, auto jelo i jede perfektně, nějak extra jsem tomu nenakládal, spíš jsem zkoušel spotřebu. Cestou zpět cca 15km před domovem jsem Golfu trošku víc šlápl (cca na 10min), furt vše ok. Po chvíli mi vyskočilo upozornění kapaliny, zastavil jsem, vypnul motor a provedl opět otevření víčka, ktere se postupně odtlakovalo a voda se vrátila na místo, kde byla před cestou. Tzn. nemám pocit, že by jakkoliv mizela. Nastartoval jsem a jel. Cca po 5min. jízdy opět upozornění na chladící kapalinu(cca 5min před domovem), zastavil jsem a provedl opět stejný proces. Nicméně teď při otevírání víčka už nebyl v okruhu tlak a žádná voda se nevrátila, tak jsem pro jistotu na těch cca ještě 5min jizdy dolil destilku (přitom vždy, když jsem okruh nechal odvzdušnit > tzn. otevřel víčko a voda se vrátila, mohl jsem zase normálně dál jet). Auto jsem následně nechal u baráku (opět hlásilo, že chybí kapalina) a řekl si, že počkám do rána, až motor vychladne. Ráno přišel k auto, voda stále nikde, otevřel jsem nádobku a voda stále nikde, tlak žádnej. Dolil jsem teď pro test na minumum chladici kapalinu, zkusil auto nastartovat, otevřít pak víčko chladící kapaliny a zkoumat, zdali se v kapalině nedělají bublinky, bohužel nedělají. Je možné, že kvůli tomu, že nebylo zahřáté (nejsem znalec v autech, omlouvám se).
Ještě před cestou do Prahy jsem sledoval, zdali voda někam nemizí, ale pod autem žádná louže, nebo náznak, že by auto někde kapalinu vypouštělo .Auto nehulí žádným způsobem bíle. Po otevření víčka na olej žádná mazlavá látka či krystalky, to stejné pokud jsem vyndal měrku oleje, olej byl čistý, nenaředěný, bez špíny či krystalků. Topení celou dobu topilo ok, teplota se držela stále na 90 (po zahřátí samozřejmě).
Je mi to proto celé zvláštní.
Nejvíc zvláštní mi na tom celém přijde proces, kdy jsem těch cca 10km před domovem otevřel to víčko, voda se vrátila, pak ujel kousek, opět hlášení o vodě a při otevření motoru voda nikde (furt je to nějakých odhadem nějakých 200-300ml kapaliny). Přitom se jednalo o 5minut jízdy. Furt mi něco říká (možná se bojím těsnění pod hlavou, nebo prasklé hlavy) říká, že je motor nějaký zvláštně natlakováný, protože mi nejde do hlavy, jak mohlo zmizet 200-300ml vody během 5minut jízdy.
Je možné, že by to mohlo být něco jiného, než-li problém s hlavou (těsnění / prasklá)? Poslední dotaz je, jak moc je náročné vyměnit těsnění hlavy u tohoto modelu golfu? (GOLF 7 GTD 2015 výroba > 135kw) . Dočetl jsem se totiž, že některé motory jsou na tuto výměnu snažšší, některé složitější.
Mockrát všem děkuji za rady, jsem laik v autech a vlastně ani není mým cílem si auto sám opravit. Jen bych rád slyšel rady lidi, kteří se v autech vyznají více než já a mají s auty větší zkušenost.
S pozdravem,
Robert.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.11.2021 16:11
Re: Chladící kapalina
Btw. zapomněl jsem ještě dodat jednu informaci, když nastartuji motor na studeno, slyším v interiéru přetékání nějaké kapaliny v oblasti motoru. Možná to s tím nemá nic společného, jen jsem si na to vzpomněl.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Chladící kapalina
Chlad. systém těchto motorů je dost komplikovaný. Je tam několik okruhů, termostatů ,chladičů. Takže jako první bych začal kontrolou hladiny za studena. Možná je to jen zavzdušněné a chce to prostě dolít kapalinu. To by i napovídalo to "přetékání kapaliny". Pokud se bude pořád ztrácet, nechej v servisu udělat tlakovou zkoušku, jestli to opravdu někde neteče. Ale těsnění pod hlavou je až ta poslední věc, co by mohla na tomhle motoru zlobit.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.11.2021 16:11
Re: Chladící kapalina
Díky za radu. Předevčírem jsem ještě zkusil večer prázdnou nádobku na chlad. kapalinu dolít do hladiny minimum, projel jsem auto pomalým tempem cca 15-20min. Kapalina se normálně zahřála na 90stupňů a na těch taky držela, auto topilo. Přijel jsem domů, dal auto do garáže. Včera jsem nikam nevyjel a dneska sem se chtěl na kapalinu podívat a opět nádobka skoro prázdná. Pod autem žádný flek. Je mi k nepochopení, že kapalina opět po tak krátké době jízdy zmizela takovým způsobem. Ještě mě napadlo někomu říct, ať jede zamnou a zkusí se podívat, zda někde kapalina nechčije na silnici v době jízdy.
Jinak se domluvím se servisákem a auto pošlu na tlakovou zkoušku.
Jinak se domluvím se servisákem a auto pošlu na tlakovou zkoušku.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.11.2021 16:11
Re: Chladící kapalina
A nevíš náhodou jak je to u tohoto motoru s výměnou těsnění? Je to jeden ze "složitějších" motoru na výměnu těsnění, nebo jeden ten z "lehčích" ?
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Chladící kapalina
To je takhle těžké říct. Pro někoho je to složité, pro jiného v pohodě. Důležité je mít správné nářadí a přípravky. Je tam spousta hadic chlad.kapaliny. Taky eletrika. Dále filtr pevných částic atd. Já si ale stejně myslím, že to těsněním pod hlavou nebude. To by jsi našel vodu v oleji nebo by to tlakovalo a byly tvrdé hadice. To spíš odešel chladič zpětného vedení výfuk. plynů.
- dream7000
- VWagenista
- Příspěvky: 1449
- Registrován: 16.01.2008 18:29
- Bydliště: Námestovo, Orava
Re: Chladící kapalina
chladic treba vyskusat vyradit z okruhu chladenia a uvidis co to bude robit, prepojit len hadice do okruhu a pojazdit.....pokial voda bude v normale vies kde je chyba
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Re: Chladící kapalina
Takto som to spravil na octavii a ukazalo sa, ze problemom bol chladic nasavaneho vzduchu, pretoze po prepojeni hadic prestala miznut kvapalina.
Avsak, momentalne mam GTD s motorom DGCA a mozno nahoda, ale zatial som dvakrat otvoril expanznu nadobu, raz za studena, raz este pri takom vlaznom motore a prave vtedy sa mi prehrial Medzitym 700km nic, ziaden naznak. Voda nemizne, hladina je stabilna, ale prehrial sa. Pripisujem to slavnej vodnej pumpe, ktora uz asi ide do vecnych lovist, ale mohla by do jari este vydrzat.
Avsak, momentalne mam GTD s motorom DGCA a mozno nahoda, ale zatial som dvakrat otvoril expanznu nadobu, raz za studena, raz este pri takom vlaznom motore a prave vtedy sa mi prehrial Medzitym 700km nic, ziaden naznak. Voda nemizne, hladina je stabilna, ale prehrial sa. Pripisujem to slavnej vodnej pumpe, ktora uz asi ide do vecnych lovist, ale mohla by do jari este vydrzat.
- collapse
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 21.10.2021 22:56
Re: Chladící kapalina
kolik mas najeto misoR? taky mam ted gtd s DGCA, ja kdybych mel resit vodni pumpu asi dam rovnou i rozvody.
G7 2018 GTD variant
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Re: Chladící kapalina
Teraz mam ~151 tisíc km
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.11.2021 16:11
Re: Chladící kapalina
Tak jsem tu s aktualizací.
S autem mám po dovozu najeto cca 1300km. Teď mi po cestě z Prahy vyskočila kontrolka motoru, zajel sem tedy do servisu a ukázalo to chybu vodního čerpadla. Myslíte si, že by to mohla být odpověď na můj problém? Pak tam bylo ještě hlášení o katalyzátoru, ale to asi s mým problémem nemá nic společného.
Tak i tak budeme s mým servisákem dělat nové rozvody včetně vodního čerpadla.
Díky!
S autem mám po dovozu najeto cca 1300km. Teď mi po cestě z Prahy vyskočila kontrolka motoru, zajel sem tedy do servisu a ukázalo to chybu vodního čerpadla. Myslíte si, že by to mohla být odpověď na můj problém? Pak tam bylo ještě hlášení o katalyzátoru, ale to asi s mým problémem nemá nic společného.
Tak i tak budeme s mým servisákem dělat nové rozvody včetně vodního čerpadla.
Díky!
-
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 16.03.2009 17:28
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: Chladící kapalina
Až uděláš rozvody s pumpou, tak dej vědět, jestli se něco změnilo.
Podle toho co píšeš, to ukazuje i na ten chladič nasávaného vzduchu, ale chce to víc poznatků. Startuje to dobře nebo se to někdy při startu "zakucká"?
Podle toho co píšeš, to ukazuje i na ten chladič nasávaného vzduchu, ale chce to víc poznatků. Startuje to dobře nebo se to někdy při startu "zakucká"?
fb_robert19 píše: ↑05.12.2021 17:08Tak jsem tu s aktualizací.
S autem mám po dovozu najeto cca 1300km. Teď mi po cestě z Prahy vyskočila kontrolka motoru, zajel sem tedy do servisu a ukázalo to chybu vodního čerpadla. Myslíte si, že by to mohla být odpověď na můj problém? Pak tam bylo ještě hlášení o katalyzátoru, ale to asi s mým problémem nemá nic společného.
Tak i tak budeme s mým servisákem dělat nové rozvody včetně vodního čerpadla.
Díky!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.11.2021 16:11
Re: Chladící kapalina
Určitě dám vědět. Jinak jak píšeš, občas motor nastartuje uplně normálně, někdy zakucká a chvilku trvá, než naskočí. Aktuálně jsem si to spojoval s nižšíma venkovníma teplota.. nicméně aktuálně nejsou zas tak nízké teploty, max -1,5 stupně.
SiR píše: ↑11.12.2021 22:22Až uděláš rozvody s pumpou, tak dej vědět, jestli se něco změnilo.
Podle toho co píšeš, to ukazuje i na ten chladič nasávaného vzduchu, ale chce to víc poznatků. Startuje to dobře nebo se to někdy při startu "zakucká"?
fb_robert19 píše: ↑05.12.2021 17:08Tak jsem tu s aktualizací.
S autem mám po dovozu najeto cca 1300km. Teď mi po cestě z Prahy vyskočila kontrolka motoru, zajel sem tedy do servisu a ukázalo to chybu vodního čerpadla. Myslíte si, že by to mohla být odpověď na můj problém? Pak tam bylo ještě hlášení o katalyzátoru, ale to asi s mým problémem nemá nic společného.
Tak i tak budeme s mým servisákem dělat nové rozvody včetně vodního čerpadla.
Díky!
-
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 16.03.2009 17:28
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: Chladící kapalina
Tak jestli se nic nezmění po výměně rozvodů, tak bych řekl, že na 100% to bude ten chladič. Přesně tak se to chová podle tvého popisu. Přes ten prasklý chladič ti přes noc nakape kapalina nejčastěji do prvního válce a pak se to při startu zakucká i v létě.
Naposledy upravil(a) SiR dne 13.12.2021 09:01, celkem upraveno 1 x.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Chladící kapalina
Kluci prosím vás, bezprostředně následující odpověď se NECITUJE, zbytečně se zasí.á téma. Dejte je Odpovědět. Díky